Izdvojeno

Bivši Mercedesov aerodinamičar: Hamilton nije tehnički potkovan poput Schumachera

Piše: Luka Softić

Prije 6 mjeseci, 7 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Što se događa sa sedmerostrukim prvakom tema je koja se sve više otvara kako odmiču utrke: Hamilton ima 75 bodova manje od vodećeg Verstappena, ali ono što je bitnije s obzirom na performanse bolida – George Russell, Hamiltonov novi momčadski kolega, bolje je iskoristio prvu trećinu sezone i opravdano se može reći da je među najkonzistentnijim vozačima na gridu. Hamilton je upecao jedan podij i to u prvoj utrci sezone u Bahreinu, ali to je zasad jedini put kad je nadvisio Russella u ovoj sezoni. Svoju opservaciju ponudio je Philipp Brändle, bivši Mercedesov aerodinamičar, koji je u njemačkoj momčadi proveo 6 godina i libio se dati svoj sud o vozačima na čijim bolidima je radio.

“Lewis mora imati povjerenja u bolid, to mu je jako važno. On nije poput Schumachera, nije tehnički potkovan kao Michael. Ali može jako dobro osjetiti bolid.”

“Dodao bih da ne bih još otpisao Lewisa za ovu sezonu: prošle godine je bio u zaostatku od 32 boda pa se vratio u borbu za naslov vozeći na rubu.”

Philipp Brändle

Mercedesov trackside engineering director Andrew Shovlin ponudio je svoja razmišljanja vezana uz Monako:

“Ovo je bio frustrirajuć vikend za momčad i vozače. Nismo bili ni blizu dovoljno brzi u izoliranom krugu, ali i u utrci nismo imali dovoljno brzine.”

“George je odradio dobar posao tako što je oduzeo peto mjesto Norrisu pri tranziciji na suho, a i zadržao ga je iza sebe do kraja utrke. Lewis je imao nesreću što je većinu utrke proveo između dva Alpinea – nikako nismo mogli pronaći način da ga stavimo u čisti zrak, a pretjecanje je bilo gotovo nemoguće.”

“Hladni uvjeti su jako otežali situaciju s gumama i oba naša bolida su počela padati u tempu pred kraj utrke. Imamo puno posla do Bakua, koji je ionako sličan Monaku u sekcijama sa zavojima, a gdje su naše slabosti bile istaknute.”

Andrew Shovlin

Komentiraj

7 komentara

  1. Fernando Alonso 14
    tapa-tapa Prikaži

    Ma daj😁 zato i jesam mišljenja da se naslovi MS ne mogu uspoređivati sa LH… Kad se sjetim u kakav je Ferrari MS došao i šta je sve u njemu na kraju postigao… To je totalno drugi svijet. Nije mi namjera omalovažavati nikoga ali to je tako.



    35

    2
    • Nije neko iznenađenje da je Schumacher vise “tehnički potkovan”, ipak je tada u vrijeme kada se u Mercedesu dogodila tranzicija Schumacher-Hamilton, Schumi imao puno više staža (iskustva) od Hamiltona zar ne?

      Ako ćemo pak uspoređivati njih dvojicu u kontekstu njihovih “najboljih godina” tj. Schumachera u Ferrariju s početka milenija i Hamiltona prije nekih par godina, trebalo bi biti jasno da je bolid s početka milenija višestruko jednostavniji za “shvatiti” nego prošlogodišnji Mercedes npr., ali i da se općenito “stvaranje” bolida puno više odvojilo od vozača u zadnjih 20 godina?

      Schumi je legenda tako i tako, ne znam zasto je bitna konstantna provjera ove teorije…



      5

      16
      • Pa sta ti mislis da je Schumi pod stare vozacke dane pozvan iz penzije u Mercedes da ga Rosberg šuta i samo za to da ga zamijene sa Hamiltoniom jer nije valjao? Iako je Rosber bio “nesto bolji” bodovno pogledaj kako i zasto malo u statistici i to nakon par godina neaktivnosti. Da nije mozda on došao u Mercedes da pomogne u stvaranju najdominantnijeg tima u povijesti F1 a ne da se prica “nisi valjao pa smo uzelo goat-a”



        16

        2
      • “Schumi je legenda tako i tako, ne znam zasto je bitna konstantna provjera ove teorije…”
        ovo nije teorija nego činjenica
        2. niko ništa ne provjerava . philipp brändle samo navodi činjenicu koja bi MOŽDA mogla bit razlog lošijeg ulaska lewisa u sezonu
        možda je čak i rosberg bija “potkovaniji” po pitanju poznavanja tehnike jer sjećam se nekih trka di je nico ima teh problema ali ih je pokušava riješiti u “hodu”. još jedna stvar ide u prilog teh potkovanosti MS … on je napustija školu i radija ka mehaničar neko vrime . neki vozači se posvećuju gotovo isključivo vožnji bez dubljeg “ulaženja” u tehniku , neki ka MS su se posvetili i jednom i drugom segmentu . mislim da ako vozač uz talent i ima i teh potkovanost na makar solidnom nivou može bolje “isporučivati” podatke inžinjerima . možda je CS Jr “trčkara” oko carlosa Sr i naučija neke stvari koje npr CL nije ima od koga naučit pa zato se ferrari ( bar je tako bilo lani ) “štima” po informacijama carlosa , a ne charlesa .



        15

        2
  2. Pirelli Wet
    r2d2 Donator Prikaži

    Tehnička potkovanost pomaže, recimo Nico Rosberg (koji je završio fakultet) je ako se dobro sjećam uvijek na testiranjima vozio prije Hamiltona. Međutim tehnička potkovanost nije presudna što pokazuje međusobni omjer Lewisa i Nice.
    Za kraj jedna prispodoba: u gradić na divljem zapadu dolaze dva čovjeka, prvi pristojno obrazovan, a drugi potpuno nepismen.
    Oba se nastanjuju u gradu i zarade tijekom života velike novce, koje, budući su ganjali karijere i nisu imali obitelji ostavljaju gradu.
    Godinama poslije njihove smrti stanovnici grada se svađaju koji je od njih veći i kojem bi trebalo dići spomenik na glavnome gradskome trgu, a kojem u predgrađu. Naime nepismeni je ostavio više novaca, ali pismeni je utemeljio i gradsku knjižnicu.
    Spor koji od njih je više zadužio grad još nije riješen, i štovatelji oba misle da bi njihov pulen trebao dobiti spomenik na gradskome trgu.



    9

    0
  3. “Dodao bih da ne bih još otpisao Lewisa za ovu sezonu: prošle godine je bio u zaostatku od 32 boda pa se vratio u borbu za naslov vozeći na rubu.”

    Je a mi smo svi čoravi pa nismo vidjeli da je bolid bio taj koji je radio tu prevagu u zadnjim utrkama koji je bio nadmoćan nad ostalima pa i RB om.



    9

    2
  4. Michael Schumacher
    Slavenowsky Donator Prikaži

    Neosporno je da dobrog vozača, dobar bolid dovede do vrha. Niti jedan prvak nije bio prvak zato što je vozio “trokolicu” na stazi, već uredno dizajniran bolid.

    Šta odvaja dobrog vozača od većine? Njegov trnovit put ka tituli. Schumacher kada je stigao iz Bennetona, nije došao na gotovu večeru! Već je došao u polupani Ferrari koji je zadnju nadu bacio na mobilizaciju adekvatnog osoblja, a ne fursirajuci italijanske zone komfora, iz kojeg su se godinama gušili!

    Opet, Ferrari je Ferrari, kakav god da je, doći u isti i dići ga iz pepela je priča za udžbenike. Takva je bila sa Michaelom. Prvu godinu je Ferrari ponovo učio hodati, a petu godinu dominirati. Da se zna, Ferrari koliko god da je bio nemoguć za voziti tu je do izražaja došao Michael. Na kraju kada se je Ferrari posložio, to je samo šlag na tortu za Michaela i šta se desilo? Dominirali su 5 godina.

    Hamilton je dobar vozač, ali njegova vozačka karijera je popločena zlatnim kamenjem. Prva rookie godina već se bori za titulu. Onda prelaz u Mercedes je bila mudra odluka jer znajuci da McL neće biti više toliko konkurentan pored Mercedesa, što je na kraju i rezultiralo da McL traži novog dobavljača motora. Hamiltonova prva godina u Mercedesu nije bila loša, dok druga dobio je jedan od najdominatnijih bolida u F1 eri.

    Šta ovo govori. Neko se rodi sretan (Hamilton), neko mukotrpnim radom postane sretan (Schumacher), a neko jednostavno nesretan (Alonso, nakon Renaulta da ne bude da je baš bio nesretan). Sad jel treba Hamiltona razapeti zbog toga? Naravno da ne, ali barem zbog načina osvajanja titula, barem to može biti prevaga ko je zaista G.O.A.T.

    Michael je bio ključan faktor u osvajanju Ferrarijevih titula, dok Hamilton u Mercedesu nije. Da je Rosberg imao nekog tipičnog vodonosu, sada bi on bio drugi najtrofejniji Švabo, ali Hamilton je da se ne lažemo bio Britanski produkt koji je djelomično uspio, jer Max mu je pokvario planove da bude najtrofejniji vozač svih vremena.



    24

    2

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni