Izdvojeno

Sainz nakon P2: Užasan krug iza bolida koji zaostaje za puni krug me koštao pobjede

Piše: Marko Litvić

Prije 6 mjeseci, 25 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Carlos Sainz danas je ponovio rezultat sa prošlogodišnje VN Monaka, završivši drugi sa zaostatkom od 1,154 sekunde iza Red Bullova Sergija Pereza.

Utrka je započela kasnije zbog jake kiše, a u 27. krugu je bila zaustavljena zbog snažnog sudara Micka Schumachera. Posljedica svega toga je bio prelazak na vremensko ograničenje, pošto utrka smije trajati samo 2 sata.

U trenutku kad je vrijeme isteklo, dva Ferrarija i dva Red Bulla su bili unutar šest sekundi. Perez je vodio, a Sainz je bio odmah iza njega, ali ga nije uspio prestići. Španjolac misli kako je izgubio svaku šansu za prestizanje onoga trenutka kad se staza počela sušiti.

Ideja koju je Sainz predložio momčadi je bila direktni prelazak na gume za suho, umjesto prvo na gume za laganu kišu, pa onda na gume za suho. Smatrao je kako je to najbolje rješenje, ali je ispao žrtva predugog čekanja momčadi da ga pozove u boks, te je završio iza Pereza.

Kad je priupitan vezano za ulazak u boks, rekao je kako bi strategija upalila da mu Williamsov Nicholas Latifi nije zasmetao u prvom krugu nakon izlaska iz boksa.

„Imam osjećaj da smo danas napravili sve što smo mogli. Bili smo strpljivi na gumama za kišu, donijeli smo ispravnu odluku za prelazak na gume za suho i onda bolid koji sam prelazio za puni krug… Užasan krug iza bolida kojega sam prelazio za puni krug me koštao pobjede.“

„Vjerojatno razumijete moju frustraciju jer bi mi dobar prvi krug nakon zaustavljanja u boksu osigurao pobjedu, ali to je tako u ovome sportu.“

Usput je i objasnio kako je donio odluku kako je prelazak na gume za suho najbolji potez.

„Znao sam od polovice prvoga perioda utrke. Počeo sam viđati suhu liniju na stazi i shvatio sam kako je najbolja opcija prijeći ravno na gume za suho.“

„Mislim da smo donijeli dobru odluku jer smo vodili utrku u tom trenutku. Tada smo prešli na tvrde gume za suho, ta mješavina gume nikad nije jednostavna za ugrijati u prvome krugu i još sam uz to morao voziti otprilike 12 zavoja, tako negdje, iza bolida koji zaostaje za puni krug. To me koštalo najmanje nekoliko sekundi, to me koštalo pobjede.“

„Uglavnom, neću se previše žaliti. Znate kakav je ovo sport. Checo nije imao sreće u Džedi, a sad je odvozio odličnu utrku i još uz to imao i malo sreće što sam ja zapeo u prometu, ali u ovome sportu je to tako, nekad imate sreće, nekad ne.“

Španjolac je za kraj rekao kako je u zadnjim trenucima utrke uspio odoljeti iskušenju hoće li napraviti neki luđi potez koji bi mu potencijalno donio pobjedu, ali jednako toliko mogao značiti kraj utrke ako pođe krivo.

„Mogli ste vidjeti da sam i sam imao dosta istrošene gume, pogotovo stražnje, što je otežavalo ulazak u tunel i stvaranje prilike za pretjecanje. Par puta sam bio jako blizu toga da ga pokušam prestići nakon izlaska iz tunela, ali je bilo jako mokro na unutarnjoj strani zavoja. Checo je prilično kasno kočio, tako da sam išta pokušao i kasnije kočio, vjerojatno bi bio kraj za nas obojicu.“

Carlos Sainz

Komentiraj

25 komentara

  1. Latifi ima solidan broj unistenih utrka, sto sebi, sto drugima 🙂
    Ovdje je opet covjek koji racuna izlaske iz bokseva zakazo..
    Samo naprijed Carlos, sto manje pogresaka…



    21

    1
    • Latifija je nemoguce predvideti



      2

      0
      • Lewis Hamilton 44
        NRteamLH44 Prikaži

        Latifi je katastrofa. Ko god dodje u taj tim odma ga od prve trke pere sa sekundu. Dok ovaj ispunjava negativna dostignuća. Uspio je izgubiti od svakog timskog kolege, uspio je riješiti jedan sampionat. Uspio se razbiti na svakoj trci od početka sezone, a sada je dodao i razbijanje bolida u najsporijoj krivini ikada u F1 i natpis Its Ericsson fault simbolično taman kad je Ericsson ostvario pobjedu u Indy. 😂



        2

        2
  2. Što se tiče RB gaženja crte na izlasku iz pit lanea:
    4. Article 5 c) of Chapter IV of Appendix L of the Code stipulates that at the pit exit a car “must not
    cross” the line.
    5. In this case, the car did not “cross” the line – to do so it would have needed to have a full wheel to
    the left of the yellow line.

    Pa bemvas u pravila… ko da su pisana da se mogu svakako protumačiti…. može li se ovo tumačiti da su per i ver mogli i preći crtu (lijevim kotačima) ako im desni kotači ostanu pit exita? Mislim… definiran je bolid (car) a ne njegov dio (kotači). Znači da bi bolid prešao crtu mora svaki njegov dio preći crtu. Ili griješim?



    6

    2
    • Moje misljenje je da je max malo “pustio” bolid, ali bila je kisa tako da ko ce dokazat da je namjerno?? Iako poceo je Ferrari stiskat i van trke napokon se dozvali pameti, nece od kazne bit nista ali tako treba bar nam je Wolf zadnjih godina najbolji primjer kako se to radi…



      1

      3
      • Sebastian Vettel
        Pastor Prikaži

        Nije morao ništa da pušta. Leclerc svakako nije bio poravnat sa njim na izlasku, nego par dužina bolida iza. Vidi se sa Leclercovog onboard snimka. Mislim da mu je jednostavno malo pobjegao bolid.



        1

        0
      • Nigel Mansell
        drv Prikaži

        Nitko ne treba dokazivati jel bilo namjerno ili ne.
        Rasprava je o tome što znači da je prešao crtu i kako to dokazati.
        Ako je prešao crtu, prešao je. Nebitno jel namjerno ili ne.



        2

        1
    • Jenson Button
      Maracos Prikaži

      Mislim da griješiš, pravilo kaže da ne smije prijeći liniju a ne da ju ne smije nagaziti. Prijeći liniju znači da cijeli kotač prijeđe preko linije, pošto je njemu kotač nagazio liniju ali ju nije prešao cijelom širinom kotača, smatra se da ju nije prešao već nagazio.. Tako sam ja shvatio..



      13

      0
      • Prijeći crtu bi trebalo značiti da okomica od vanjskog dijela gume prijeđe preko crte… al velim pravila su pisana da se mogu svakako tumačiti… a nigdje se ne spominje wheel nego car… oni su tumačili da cijela guma mora prijeći preko crte… i da… nema kazne… odbačena žalba ferrarija… još sinoć…



        3

        1
        • Robert Kubica
          Yura Prikaži

          Vjerojatno se isto tumaci kao i u svim sportovima. Primjerice u nogometu se smatra da je gol ukoliko je lopta toliko u golu da mozes povuci pravac izmedu gol-linije i lopte. Tako da mislim da daju kazne ako je bas cijela guma presla crtu, gazenje ne (primjerice Tsunoda u Austriji prosle godine). Meni je isto logicno da ako stave “car” kao referencu da bi se trebali gledati gabariti bolida, odnosno sami rub svih dijelova, ali sta ces.


          0

          1
        • @Yura, ali tamo je nevdeno da lopta cijelim svojim obimom mora preći crtu da bi bio gol (korner, aut…).
          Ovdje nije explicitno navedeno da guma mora cijelom svojom širinom preći crtu.



          3

          1
        • Robert Kubica
          Yura Prikaži

          E pa to i je problem haha, sad ces vidjeti da ce zbog ovog slucaja ici detaljnije opisati pravilo.


          0

          0
    • Ima li negdi video Perezovov gaženja?


      0

      0
    • Except in cases of force majeure (accepted as
      such by the Stewards), any tyre of a car exiting the
      pit lane must not cross any line painted on the track
      at the pit exit for the purpose of separating cars
      leaving the pit lane from those on the track.

      Dakle, piše cross – znači preći.
      Ali preći se može i djelimično, a može i u kompletu, mislim to sad može tumačiti, kako kome odgovara.

      Samo treba nakon “nijedna guma …. ne smije preći” dodati nešto tipa “u cjelosti” ili “čitavom širinom” ili oboje.

      Plus što suci nisu napisali “any tyre of a car”, već su napisali “car”.
      Dakle, samo obrazloženje odbijanja protesta u startu navodi na različita tumačenja.

      Nazad na temu
      A šta više reći za Lorda Latifa?
      Što reče @Vetma, Mickova sreća ove godine je što su na gridu Latif i Ricci (ja bi dodao i Stroll), pa ima ko više (u negativnom kontekstu) da se spominje od njega.



      4

      1
  3. Fakat mi je drag Sainz vec sam piso da me jako podsjeca na Buttona nije brzi od LeClera, ali ko jucer bi trebo pametnim odlukama nekim kiksom LeClera i Maxa uplest se u prvenstvo… Poslije Vettela najdrazi vozac ali do jucer jedno od najvecih razocarenja sezone… Amo Carlos budi se….



    8

    0
  4. Latifi je u razmaku 8 utrka indirektno utjecao na 3 pobjednika utrke. A u te tri utrke svaki put je bio udaljen od pobjednika nekoliko minuta.
    Abu Dhabi
    Jeddah
    Monaco
    Svaka čast nije ni to lako ostvariti…



    26

    0
  5. Alain Prost
    Alain Prost Prikaži

    Bravo Carlos, Latifi ga je baš gadno zaje…, pobijedio bi vjerojatno.
    Carlos je hrabar i hladnokrvan, odlično čita utrku, biti će on jak, šteta za Leclerca, ali i u MC znao je griješiti i RB, samo to se zaboravlja.



    7

    0
  6. Nelson Piquet
    graho Donator Prikaži

    Treba napravit posebno prvenstvo za ove lordove, mislim na Latifa, Strolla, i Riccija kako vozi ove sezone, ubacit Yamamotoa, Palmera i eto ti napetog šampionata.



    10

    0
  7. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Tako je Kimija zajebalo 2017.



    2

    1
  8. Sebastian Vettel 5
    marx Prikaži

    Pogledao sam i leclercov krug iza albona ista prica kao i sa sainzom i latifiem


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni