Izdvojeno

Novi ulaz u pit lane u Azerbajdžanu i moguća sprint utrka u 2023.

Piše: Marko Litvić

Prije 7 mjeseci, 0 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Još od prve VN Azerbajdžana 2016. godine, uvijek je jedna od tema za razgovor bio ulaz u boks na stazi u Bakuu. Jedan od problema koji mnogi ističu je činjenica kako vozači moraju prilično naglo usporiti s brzine od preko 300 kilometara na sat na brzinu od 80 kilometara na sat.

Bivši vozač i svjetski prvak, Nico Rosberg, prošle godine je taj ulaz u boks prozvao jednim od najopasnijih mjesta u kalendaru Formule 1.

„Zamislite da se nešto slomi na bolidu u tom trenutku. Idete brzinom od 350 kilometara na sat i pored vas je samo zid. Ako završite u tom zidu pri toj brzini, to je to, gotovo je, nema vas više. To je jedno od najstrašnijih mjesta na kojemu sam vozio bolid Formule 1, osjećaj kad prolazite tamo je strašan. To se mora ispraviti.“

Nico Rosberg

Sličnu stvar je nakon prošlogodišnje VN Azerbajdžana rekao i Aston Martinov Sebastian Vettel, nakon što su njegov momčadski kolega Lance Stroll i Max Verstappen imali poprilično teške sudare uzrokovane puknućem guma. Nijemac je rekao kako su imali sreće što nisu izgubili kontrolu negdje u neposrednoj blizini ulaza u boks, jer bi to završilo puno gore nego što je.

Prošle godine je FIA branila ulazak u boks i rekla kako ništa nije pogrešno u dizajnu i kako nema razloga za promjenu, a sada je priča nešto drugačija. Promotor za utrku, Arif Rahimov, je otkrio kako se ulaz u boks mijenja kako bi se povećala sigurnost na stazi. Usput je priupitan hoće li biti još kakvih promjena, na što je odgovorio kako nije planirano, ali kako će to pratiti tijekom vikenda.

„Malo smo promijenili ulaz u boks. Nema promjena što se staze tiče, ali nas je FIA zamolila neka promijenimo ulaz u boks kako bi bio nešto sigurniji. Vidjet ćemo kako će se odigrati. Vozači obično ne rade greške pri ulasku u boks.“

Rahimov je rekao kako jedina stvar koja stvara brigu su rubnici i kako će se novi bolidi ponašati. Vezano uz to, rekao je kako će to pažljivo pratiti i slušati što vozači kažu i onda u skladu s time donositi odluke.

„Vozači ponekad, nakon što odrade svoje slobodne treninge, dođu i kažu što je dobro ili nije dobro na stazi. Na primjer, „U redu, na ovom dijelu se rubnik mora maknuti ili dodati.“ i onda to učinimo.“

„U zavoju kod Staroga Grada, onaj uski dio staze, tamo se igramo sa rubnicima od prvoga dana. Stalno dodajemo pa mičemo rubnike, pa ih onda ponovno dodajemo. Stvarno ništa ne znate do onoga trenutka kad bolidi izađu na asfalt.“

Azerbajdžan ima ugovor do 2024. i počelo se postavljati pitanje hoće li se nastaviti utrkivati pored Kaspijskoga jezera. Rahimov je rekao kako još nema nikakvih pregovora o produljenju ugovora.

Ali, ono o čemu će biti pregovora je moguće održavanje sprint utrke sljedeće sezone i to je nešto o čemu je promotor VN Azerbajdžana želi raspraviti sa upravom Formule 1 na utrci koja će se održati 12. lipnja.

„To mi je plan za ovogodišnju utrku, s obzirom na to koliko je Formula 1 zauzeta, mislim kako je najbolji mogući trenutak za bilo kakve rasprave upravo onda kad se ovdje utrkuju.“

„Veliki sam zagovornik sprint utrka, jako mi se sviđa ta ideja. Mislim da je dobro za malo miješanje karata kroz sezonu. Kad se ljudi jako naviknu na jedan format, brže im dosadi i lako izgube interes. Stoga mislim kako su ovakve promjene jako dobre za sport.“

Arif Rahimov

Komentiraj

Trenutno nema komentara.
Budi prvi koji će napisati komentar!

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni