Izdvojeno

Red Bull odgovara na talijanske priče o budžetu: Ferrari je razbio bolid par puta, to sigurno nije jeftino

Piše: Ante Vetma

Prije 7 mjeseci, 24 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Nakon što se u talijanskom Motorsportu moglo pročitati da je Red Bull već potrošio 75% budžeta predviđenog za razvoj bolida ove sezone – sad su iz Milton Keynesa dobili odgovor.

Podsjetimo, Red Bull je sezonu započeo s bolidom koji je bio vjerojatno nešto sporiji i puno nepouzdaniji od Ferrarija, ali je u posljednje dvije utrke vidno napredovao pa su u Imoli i Saudijskoj Arabiji imali bolji paket, barem s Maxom Verstappenom. Istovremeno, u Ferrariju još uvijek čekaju s nadogradnjama i nastupaju s bolidom kojeg su predstavili u Barceloni prije tri mjeseca. Mnogi se pitaju hoće li nadogradnje za F1-75 biti značajne i hoće li uopće ići u pravom smjeru.

Helmut Marko kaže:

“Planiramo nadogradnje tako da sa svakim novim komadom izgubimo nešto težine. Još uvijek nismo došli do minimalne propisane težine. Nećemo doći do toga niti s idućom nadogradnjom.”

“Ne mislim da se puno razlikujemo od Ferrarija u tom pogledu.”

“Posebno se pitam kako je na njih utjecalo to što je Carlos Sainz par puta razbio bolid. To sigurno nije jeftino.”

Ipak, priznaje da su troškovi ove godine problem:

“Istina je da je povećanje troškova oko prijevoza tereta postao problem. No, to ne utječe samo na nas nego na Ferrari i sve ostale ekipe.”

Christian Horner kaže da moraju biti mudri oko nadogradnji i procijeniti koje ideje će biti najisplativije na stazi:

“Morate biti jako oprezni. Moramo osigurati da donosimo ono što će biti vrijedno novca koji je potrošen.”

Komentiraj

24 komentara

  1. Nije mi jasno kako se stalno piše da Ferrari nije imao nadogradnje kad su stavili nove jače motore navodno 5-10 KS Sainz Imola,LC Miami zar to nije bitna i velika nadogradnja?
    RB koliko se zna najviše fokusira na smanjenje težine kao prioritet jer imali su među najtežim bolidom.



    9

    2
    • Pa zato jer nije niti jedan dio mjenjan nego su samo mijenjane postavke motora. Ušli su u sezonu sa oprezom i najavili postupno povećanje snage. Ti motoru možeš dozirati snagu na više načina a ne samo donošenjem nadogradnji. Vjerovatno su u pitanju konzervativnije mape motora dok se ne vidi pouzdanost.



      3

      3
      • Koliko znam nije do mapiranja motora,koristili su različita mapiranja već nego baš o drugom motoru.


        0

        0
        • Da, koriste drugi motor. No to ne znači da au donjeli nadogradnju motora. Na početku sezone je rečeno da će povečavati snagu postepeno i da to nije maximum od njihivig motora. Možeš uzeti 10 motora u sezoni a da ne doneseš niti jednu nadogradnju. Bila je i ovdje tema o tome. Mercedes je od početka hibridne ere se igrao sa konkurencijom i dozirao snagu po potrebi.



          2

          4
  2. Svi timovi veći ce kukat sredinom sezone da im Fia odobri jos koji 5 milijuna!



    2

    0
  3. Red Bull je definitivno u prednosti sada riskirali su sa ranijim većim nadogradnjama a nisu bili 100% sigurni dali će donijeti željeni pomak.
    I pogodili su u sridu i sad znaju da idu u pravom smjeru.

    Ferrari još nije ništa po tom pitanju napravio osim nove PU a što se ostalog tiče nema garancije da će nadogradnje funkcionirati uopće kad ih stave na bolid.
    Najbolji primjer Mercedes.

    Ferrari tek treba ustanoviti da smjer u kojem će krenuti po pitanju nadogradnji uopće funkcionirati na stazi.

    Dok sa druge strane Red Bull je tu nepoznanicu riješio ako je suditi po posljednje dvije utrke položio je test sa odličnim.

    Ako ne pogode sa nadogradnjama u Barceloni teško da će imati realne šanse da se ravnopravno nadmeću sa Red Bullom.

    Ključan period za Ferrari je Barcelona.



    10

    1
    • Tako je, tu je RB puuuno riskirao, ali morali su. Uz dva odustajanja, jos bi sigurno 2od 3 puta bili iza Ferrarija bez nadogradnji i to bi zbilja bio teret na leđima za ostatak sezone. Iako sezona je duga, jedna kriva nadogradnja košta par utrka i novaca te začas postaje problem.



      3

      0
  4. Max Verstappen 1
    vlado Donator Prikaži

    “A combination of red and green in equal parts will create a vibrant and bright yellow shade.”

    Ne mogu da precutim. Motosoprt zna za okruglih 75%? Zutilo do srzi.



    3

    0
  5. Charles Leclerc 16
    Disorder Prikaži

    Medijski rat je poceo hahaha nadajmo se da ce ferrarijeva nadogradnja ici u pravom smjeru jer je rb trenutno u prednosti



    7

    1
  6. Mattia Binotto
    Limpskinz Prikaži

    Sta nije vuk ili netko rekao prije par tjedana da postoje neke cake sto se tice budzeta ako se bolid slupa



    5

    0
  7. Pa mislim da je po pitanju troškova svakako Ferrari u najboljoj poziciji jer do sada nisu donjeni nikakve nadogradnje. I ta razbijanja Sainza nisu totalke pa da koštaju milione. Dva puta je završio u pjesku tokom utrka što je čisti dnf bez štete. Vidjeti ćemo i po pitanju komponenti i kako tu tko stoji na proteklih godina Honda i RB su nerijetko bili najlošiji po tome uz Renault. Mercedesova uzimanja novih pu ne računam u to jer su uzimana iz drugih razloga. Ja jednostavno ne kužim zašto Ferrari barem ne pokusa sa manje downforcea ući u gp vikend. Potrošnja guma bi trebala biti blaža i veća brzina na pravcu. Dali bi izgubili u tolikoj mjeri po zavojima da im se ne isplati?



    5

    3
    • Moguć je problem s gumama. Ako imaju problem s zagrijavanjem onda hladnija guma ne drži dovoljno pa se proklizavanjem guma više troši. Tko će ga znat.



      5

      0
    • Lewis Hamilton
      smr201 Prikaži

      Potrošnja guma je obično veća sa manje downforcea nego sa više



      1

      0
      • Michael Schumacher
        ZJ11 Prikaži

        Jest vezana je za kolicinu downforcea a ovdje Ferrari ima malo drugaciji problem.
        Posto je RB dosta brzi na pravcu oni su prisiljeni kroz zavoje ici na noz i vise opterecivat gume kako bi sagradili prednost dok RB vrati 3-4 desetinke po krugu bez obzira na stanje guma i onda mogu ici malo lakse kroz zavoje i tako cuvat gume.

        Ako Ferrari ne rijesi taj gubitak na pravcu tesko moze do naslova tako da cemo vidit kako ce se odvit dalje.

        Barcelona bi trebala bit u korist Ferraria jer postoji samo jedan dugi pravac i nebi trebali gubit previse vremena za razliku od dosadasnjih staza.



        1

        2
  8. Ferrari
    PhillSF Prikaži

    Može li mi netko u kratkim crtama objasniti kako zapravio FIA kontrolira taj budget cap a da 100% bude sve legit?

    Meni na pamet pada masa raznih načina kako “sfrizirati” te brojke. (uređenje lijepe naše svemu te nauči 🤣🤣🤣🤣)



    18

    0
  9. Mislim da lim košta manje nego mehanika. Oni razbijaju vi se kvarite, netko treći zarađuje. Polako se daleko stigne reko bi moj dida, samo ne znam jel mislio na Formulu 1.


    0

    3
  10. vjerujem da će jače ekipe sve prekoračiti budžet do kraja sezone


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni