Izdvojeno

Vozači upozoravaju da će utrkivanje u Miamiju biti jako loše

Piše: Haris Džananović

Prije 7 mjeseci, 12 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Tijekom prvog dana trkaćeg vikenda na premijernoj Velikoj nagradi Miamija, vidjeli smo dosta akcije na stazi i van nje. Na slobodnim treninzima smo mogli vidjeti veliki broj izlijetanja i okretanja na stazi, čak pet u drugom, kao i traženja idealne putanje što je ipak uobičajeno za novu stazu.

Valtteri Bottas je razbio svoju Alfu Romeo u prvom slobodnom treningu, dok je Carlos Sainz u obje sesije imao ogromnih problema sa kontroliranjem svog F1-75, te je napravio značajnu štetu na bolidu. Kako možemo čuti iz paddocka, zbog novog sloja asfalta na stazi vozačima je skoro nemoguće pronaći grip mimo trkaće linije, što samo po sebi indicira da će preticanje u nedjelju biti veoma teško.

Red Bullov Sergio Perez, koji se dva puta izvrtio na drugom slobodnom treningu, istaknuo je baš taj problem:

“Razočaravajuće je što ne pronalazimo grip bilo gdje na stazi osim na idealnoj putanji, bit će skoro nemoguće utrkivati se. Čim se pomaknete pored drugog bolida u cilju preticanja, gotovo je. Ponekad kao da je mokro, a ponekad imate osjećaj da vozite po šljunku.”

Lando Norris je stazu nazvao “dosta varljivom” i ponovio Perezove riječi, te dodao svoje dojmove:

“Na mjestima je jako grbava, što nismo očekivali. Kada vidite fotografije cijelog zdanja, očekujete da će staza biti kao mlijeko – glatka i divna, ali nije. Površina staze krije neke zamke, ako se pomjerite bilo gdje mimo putanje koja je već pripremljena prolaskom bolida, gubite kontrolu i vrtite se ili završavate u zidu. Ova staza će kažnjavati pogreške i nepažnju, što smo mogli vidjeti u prve dvije sesije.”

Mladi McLarenov vozač se također osvrnuo na neke momente drugog slobodnog treninga:

“Mislim da čišćenje staze može pomoći da se riješimo dijela problema – ujutro je bilo dosta kamenčića i drugih sitnih predmeta na stazi i kada god ste zahvatili bilo šta od toga gubili ste grip. Na početku drugog treninga je situacija bila dosta bolja, ali čim se staza zaprljala ponovio se isti scenarij. Morate se držati jedne linije i to je dosta ograničavajuće, jer ne možete preticat druge vozače ako vozite na isti način kao i oni.”

Sedmostruki svjetski prvak, Lewis Hamilton, našalio se na temu nepravilnosti na stazi:

“Pomislili biste da bi u ovom dobu i vijeku bilo moguće napraviti ravnu cestu proprilično jednostavno. Nisam siguran da je to nešto što će popraviti preko noći. Osim toga, staza je dobra za vožnju, uz iznimku šikane. To je… ne želim se tako izraziti, pa ću prešutjeti… ali je veoma uska. Podsjeća me na neke dijelove staza za karting. U pitanju je segment koji bi u budućnosti trebalo ukloniti, što bi na koncu poboljšalo stazu.”

Prije samog vikenda, Alpha Taurijev Yuki Tsunoda je opisao završni dio staze – koji uključuje šikanu na koju se Hamilton požalio – “kao sektor iz Formule E”.

Vodeći u poretku vozača, Charles Leclerc, nazvao je stazu “izazovnom” i “zahtjevnom za voziti”.

“Asfalt će sigurno začiniti stvari. Postoji dosta gripa na idealnoj putanji i veoma malo gripa tik do nje, što će otežati preticanje, kako su već drugi rekli. Također je veoma agresivan prema gumama, tako da ćemo imati dodatni zadatak u tom smislu, kako tretirati pneumatike i tempirati njihovu uporabu kroz utrku.”

Ipak, nije svaki vozač bio toliko pesimističan u pogledu mogućnosti utrkivanja – Valtteri Bottas je istaknuo duge pravce kao priliku za probijanje kroz poredak:

“Staza je dobra ali i teška, posebno dio u zavojima 6, 7 i 8, gdje je zaokret za 180 stepeni i veoma je teško pogoditi pravu putanju. Evolucija staze je danas bila ogromna, tako da nam preostaje još dosta posla sutra u pronalaženju gripa i idealnih postavki bolida. Tehnički dio između zavoja 12 i 15 je također veoma zahtjevan. Mislim da je dizajn pogodan za utrkivanje zbog dugih pravaca, budući da počinju sa sporim zavojima što pruža priliku za blisko praćenje bolida.”

Treći slobodni trening je na programu danas u 19 sati, dok su kvalifikacije u 22 sata. Utrka je na programu u nedjelju, od 21:30.

Komentiraj

12 komentara

  1. Umjetna staza, loše pripremljeno, maksimalno fokusirano na “ludi show”. Očekujem barem jednu crvenu zastavu i barem jedan sigurnosni automobil.



    19

    1
  2. Formula1
    f1zd Prikaži

    Meni je odvratna staza. Sam layout, a pogotovo okolina. Ko da se vozi na parkingu arene zagreb…



    15

    1
  3. Fernando Alonso 14
    alonso05espana Prikaži

    Umjetna staza napravljena čisto radi PR-a kako bi se na utrku mogli pozvati razni celbritiyi za koje rijetko koji F1 fan mari. To vam donosi Liberty Media i amerikanci vlasnici. Amerikanizacija Formule 1 je tek počela nažalost…



    13

    1
  4. Ja ne kužim zaklinjanje u safety i onda forsiranje uličnih staza na kojima svaka greška znači crvenu zastavu. Saudijska Arabija 2021 je bila za kaznenu odgovornost onoga tko je odobrio da se tamo vozi. Ovo mi se čini da će biti isto. Jako su uprli da zamijene Monaco nekom drugom instant legendarnom uličnom stazom. Pare ne kupuju tradiciju.



    21

    2
  5. Williams
    Montoya Prikaži

    Dajte nam LAGUNA SECA, a ne ovo umjetno smeće



    5

    0
  6. Williams
    Sinek Prikaži

    šok i nevjerica


    0

    0
  7. Možda će i dobit to američko tržište koje toliko žele, ali bi mogli izgubit europsko. Sve skupa loše.



    2

    1
  8. Lewis Hamilton 44
    NRteamLH44 Prikaži

    Slažem se u potpunosti sa meksičkim Tom Kruzom


    0

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni