Izdvojeno

Kvalifikacije s obveznim korištenjem svih guma isprobat će se 2023.

Piše: Lovro Andraka

Prije 1 godinu, 28 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 1 minuta

Novi dodatak sportskom pravilniku Formule 1 otkrio je kako će dogodine biti isproban kvalifikacijski format u kojem će vozači morati koristiti sve tri komponente guma za suho.

Ukratko, u Q1 će se smjeti koristiti samo hard, u Q2 medium, a u Q3 soft. Iznimke će biti kišne kvalifikacije – bude li ikoja runda proglašena mokrom, u toj i u svakoj idućoj rundi moći će se koristiti bilo koja komponenta.

Ukupan broj setova guma za suho bit će smanjen s dosadašnjih 13 u normalnom vikendu i 12 u sprint vikendu na 11. Format će biti isproban na dvama vikendima iduće sezone.

“Komisija je jednoglasno dogovorila isprobavanje smanjenja alokacije guma s 13 setova na 11 na dvama događajima u sezoni 2023. To će se napraviti kako bi se evaluirao utjecaj smanjenja alokacije guma na utrkivanje, s generalnom namjerom o pomicanju ka održivijem korištenju guma u budućnosti”, stoji u medijskom priopćenju FIA-je.

Guma/ količinaNovi formatStandardni vikendSprint vikend
Soft486
Medium434
Hard322
Ukupno111312

Komentiraj

28 komentara

  1. Robert Kubica
    Yura Prikaži

    Ideja za 2030: svaka ekipa ce na pocetku sezone dobiti jedan set guma. Taj set ce koristiti u svakoj utrci jer zelimo biti ekonomicniji po potrosnji istih.
    Isto tako sljedecih 10 godina morati ce koristiti jedan motor u svim utrkama, gearbox nije moguce mijenjati, te ce isti morati biti koristen zauvijek. Budget cap se smanjuje na 2000 eura sto ce biti potroseno iskljucivo na body koji ce morati biti izraden od bambusovih vlakana.

    Iskreno stvarno mi nisu jasni ovakvi pravilnici. Pa čar cijelog sporta je da kalkuliraju i taktiziraju oko guma dok istovremeno inzenjeri pomicu granice razvojem bolida. Bojim se da nas ceka IndyCar 2.0



    22

    3
  2. Ferrari
    jura718 Prikaži

    Bome su krenuli pravo izmišljati. Moja preporuka je da maknu obavezne dvije komponente guma iz trke. Mislim da bi strateški bilo puno iznenađenja, pogotovo sa kraja poretka



    6

    0
  3. Jedna od vecih gluposti u zadnje vrijeme.
    Pitam se jel oni imaju samo skupinu ljudi kojima je posao sjediti u krug i smisljati ideje. Kad radis to svaki dan 7-8 sati, sigurno se skupi debilnih ideja, toliko debilnih da se i ova debilna ideja cini normalna. Katastrofa.



    9

    2
  4. Williams
    Montoya Prikaži

    Što se tiče taktiziranja logičnije bi mi onda bilo da vrate doljevanje goriva. Nikad neznaš tko koliko ima, a ni gume se ne ponašaju isto sa punim i sa pola tanka



    7

    0
  5. Nelson Piquet
    Frantic Donator Prikaži

    Uhvatio narkoman zlatnu ribicu.
    “Pusti me, ispuniću ti 3 želje”, reče ribica.
    “Dobro, prebaci sve Amerikance u Kinu, a sve Kineze u Ameriku”, ispali narkoman prvu želju.
    Ribica ništa ne upita, već samo ispuni želju.
    “Koja ti je druga?”, pita ribica.
    “Eh, sada ih ponovo vrati i Amerikance i Kineze nazad u Ameriku i Kinu”, lagano će narkoman.
    Ribica opet ništa ne pita, već mu ispuni i drugu želju.
    “Imaš još jednu želju, pazi šta ćeš zaželjeti”, upozori ribica.
    “Ma ništa, opet ti prebaci sve Amerikance u Kinu i sve Kineze u Ameriku”, kroz smijeh će narkomana.
    “Jesi li siguran u to što želiš?”
    “Jesam,100%, i ispuni mi želju, ne zapitkuj ništa”, ljutito će narkoman.
    “Ok”, ribica ga posluša i ispuni mu i treću želju.
    Krenu ribica svojim putem, ali se vrati i upita.
    “Zašto si to poželio? Mogao si poželjeti novce, drogu, ženske…..”.
    “Jooj ribice i tebe, gdje ti je smisao za humor, znaš ono, CIMANJE, ZEZANJE……”



    11

    1
  6. Ah. A kaj očekujete s Amerikancima i Domenicalijem. Domenicali je oduvijek bio velemajstor excel tablica i powerpointa. Da imao zrno inventivnosti i danas bi vodio Ferrari.

    Skijanje je imalo Tone Vogrinca da im promijeni sustav startova, F1 izgleda nema nikoga s osjećajem za gledatelje.

    Kaj ne bi bilo super da startaju obrnutim redom od poretka u prvenstvu i svako ima jedan izlazak na stazu i max izlazni+2 kruga. Tako nemaš pizdarija tko je koga smetao, tko je ili nije imao sreće s crvenom zastavom, žutom zastavom i sl….



    7

    2
    • Toto Wolff
      KaTomoF1 Prikaži

      Meni se taj koncept svidjao kad je bio, no to opet nisu isti uvjeti za sve, kao ni u skijanju. Ovo sad je donekle zanimljivo, ipak bokje nega onda kad je bio puni sat za napravit najbrzi krug



      2

      0
      • Imam dojam da se nismo razumjeli. Ja bi jedan po jedan na stazu. Da – uvjeti se mijenjaju, ako pada kiša ili je padala pa se staza suši
        I sada se događaju nejednaki uvjeti jer su neki postavili krug kad je manje padalo, a neki su čekali da se posuši pa ih je zajebalo pojačanje kiše.



        3

        1
        • Michael Schumacher
          DDR Donator Prikaži

          Sada su si sami krivi, u onom formatu nisu ništa mogli. I meni se taj format sviđao, ali ne pruža jednaku priliku svima.



          4

          0
        • Sada su uvjeti obavezno nejednaki, a u onom slučaju bi bili samo u izuzetnim slučajevima. Jer je netko naletio na debila na krivom mjestu, a netko nije. Netko je imao nečiju zavjetrinu, a netko nije. Netko je bio u brzom krugu kad je netko drugi odlučio razbiti bolid pa je ovome sve propalo zbog žute ili crvene zastave. Ima puno više nepravdi nego što bi ih bilo kod pojedinačnih startova za kvale



          3

          2
        • Michael Schumacher
          DDR Donator Prikaži

          Na većinu tih nepravdi ekipe/vozači mogu utjecati. Netko ispred tebe se razbio? Mogao si izići ispred njega. Nisi imao zavjetrinu? Mogao si izići iza nekoga. Naletio si na debila? Mogao si tempirat krug da ne naletiš na njega (debil je kriv, jasno, ali si i sam mogao nešto poduzeti).

          S druge strane, ako idu 1 po 1, mogu samo gledati kako se uvjeti mijenjaju. Počinje kiša, a ti tek za 15min voziš… sjedi i plači. Kišta prestala i staza se suši, a ti već odvezao… sjedi i plači.



          2

          3
        • Michael Schumacher
          VRSV546 Prikaži

          na WRC se tako vozi oduvjek i nikad problema, žele neizvjesnost na nacin da najbrzi imaju najviše vremena da popravljaju vremena i isprave greške


          0

          0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Obrnutim redom, od 20-og prema prvom? Pa to bi išlo u korist najboljih, jer bi imali najbolje uslove na stazi oni što idu zadnji… Tako bi bilo i u suhim uslovima i u vlažnim gdje se staza suši.



      3

      1
  7. Kimi Raikkonen 7
    M_cho Prikaži

    Postoje normalni načini za poboljšat kvalitetu utrkivanja. Od novijih pravila pozdravljam ograničenje budžeta, uvođenje određenih jednakih komponenti za sve bolide i poboljšanje sigurnosnog aspekta. Vratite više proizvođača guma, dolijevanje goriva, korištenje komponenti guma po izboru… To otvara mogućnosti za puno više taktiziranja kroz čitavu utrku. Zadnjih deset sezona gledamo doslovno taktiku jednog ulaska u boks i čuvanja guma. Drugi odlazak u pravilu odrađuje vozač sa ogromnm prednosti u odnosu na onog iza sebe. Dajte odriješene ruke momčadima . Ako išta treba zabraniti, to su B momčadi. Koja je svrha imat 10 konstruktora na gridu kad se u stvarnosti radi od 5 momčadi i njihovim satelitima koji služe samo za kaljenje?



    5

    0
  8. Ne znam vise sto reci/napisati na ovakve divne ideje od vodstva F1… mislio sam da smo sve vec vidjeli i culi ali nas uvijek iznenade svojim idejama.
    Fakat ce se na kraju F1 pretvoriti u WEC.
    Da potrose manje guma, vozaci ce morati koristiti vise guma. Logika do jaja.



    1

    1
  9. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    dakle logika je više taktiziranja u kvalama nego u utrci, pa rađe stavite sve tri komponente u trci …



    1

    0
  10. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Umjesto da im omoguće različite gume pa neka biraju koje im pašu, oni opet nekakve museve određuju.



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Kišni kaos u Kneževini i neočekivani pobjednik

Oktanski koktel // Ante Maras

Velika Nagrada Monaka je zasigurno najpoznatija utrka u F1 te dio Trostruke Krune motosporta, uz Le Mans te Indy 500 Prestiž, luksuz, tradicija, jahte, sve su to pojmovi koje vežemo uz utrku u Kneževini No isto tako utrke u Monaku, točnije u kotaru Monte Carlo, su nerijetko procesija u kojoj se gotovo sve riješi u kvalifikacijama dan prije, što ipak ne sprječava ljude da dođu i gledaju procesiju, uz naravno jako visoke cijene na vikendu...

Momak koji sve jače kuca na vrata AlphaTaurija

Lociranje // Lovro Andraka

Nyck de Vries zasad nije uspio izazvati oduševljenje poput onog u Monzi prošle godine koje mu je i donijelo trkaće mjesto u AlphaTauriju za 2023 godinu Helmut Marko izjavio je da već ima "žuti karton", a dodatni pritisak trenutno mu stvara mladi Novozelanđanin koji svojim nastupima u Japanu skreće pozornost na sebe Radi se o Liamu Lawsonu, 21-godišnjem vozaču kojeg Red Bull podupire već četiri godine i ima ulogu rezervnog vozača...

Jedna utrka za ulazak u legendu

Oktanski koktel // Ante Maras

Nastup u utrci F1 san je velikog broja fanova ovoga sporta i svakog koliko toliko profesionalnog vozača utrka Velikoj većini to ne uspije pa je sami ulazak u kraljicu motosporta velika čast i prilika života, iako samo na jednu utrku Iako su gotovo svi koji su nastupili samo jednom u F1 postali samo dio statistike, jedan vozač je uspio ne postati još jednim dijelom statistike F1 te se mnogobrojni i dalje sjećaju njegovog neobičnog i...

Još kolumni