Izdvojeno

Sastala se F1 Komisija: Dogodine nas čeka 6 sprint utrka

Piše: Ante Vetma

Prije 11 mjeseci, 7 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Danas se u Londonu po drugi put ove godine sastala F1 komisija, na čelu s predsjednikom FIA-e Mohammedom Ben Sulayemom.

Prva točka dnevnog reda bile su sprint utrke. Zaključili su da su nakon prvog sprint vikenda ove sezone reakcije navijača i dioničara bile pozitivne, a šefovi ekipa su podržali ideju da iduće godine imamo šest takvih vikenda u istom formatu kao ove godine. FIA će još razmotriti kakav će to utjecaj imati na ostale aktere ovog sporta, a onda će svoje zaključke izložiti Komisiji.

Nakon toga se raspravljalo o pogonskoj jedinici za 2026. godinu. One su ranije predstavljene s četiri glavne smjernice:

  1. Zadržavanje spektakla – pogonska jedinica za 2026. mora imati slične performanse kao trenutne pogonske jedinice, koristit će V6 motore s unutarnjim izgaranjem velike snage i velikog broja okretaja, izbjegavajući veliku diferencijaciju u performansama kako bi se omogućile bolje trkačke performanse.
  2. Održivost okoliša – pogonska jedinica za 2026. godinu će uključivati povećanje korištenja električne energije do 50% i koristiti 100% održivo gorivo.
  3. Financijska održivost – u tijeku je rad na definiranju, konsolidaciji i poboljšanju financijskih propisa koji se odnose na pogonske jedinice, a cilj je smanjiti ukupne troškove natjecatelja uz zadržavanje najsuvremenije tehnologije koja je u srži Formule 1.
  4. Atraktivnost za nove proizvođače – propisi za cilj imaju omogući i privući nove proizvođače.

Dok se nastavlja razvoj okvira pravila za novu pogonsku jedinicu – FIA je postavila nekoliko novih ciljeva koji se odnose na performanse, održivost i financijske propise. F1 Komisija je na to imala pozitivne reakcije, iako taj regulatorni okvir ne zahtijeva odobrenje Komisije, kako je trenutno posložena struktura upravljanja.

Radi se o idućim ciljevima:

  1. Značajno smanjenje otpora za poboljšanje učinkovitost i održivosti, u skladu s novim pogonskim jedinicama.
  2. Održavanje i poboljšanje znanja koje je stečeno s novim generacijama bolida, a vezano za bliže praćenje i bolje utrkivanje.
  3. Smanjivanje dimenzija bolida.
  4. Smanjivanje ili ograničavanje mase bolida.
  5. Održivost – nastavljanje puta prema standardizaciji i pojednostavljenju strateški odabranih komponenti u cilju smanjivanja troškova. Povećanje korištenja održivih materijala i tehnologija, te fokus na recikliranju.
  6. Nastavak inovacija po pitanju sigurnosti bolida, pomicanje prema aktivnim i povezanim sigurnosnim sustavima.

Osim toga, donesen je zaključak da će svi vozači od iduće sezone u kacigama morati imati kamere, s obzirom da su testni kadrovi dočekani s pozitivnim reakcijama.

Također, umjesto 13 komponenti guma po bolidu za jedan GP vikend – Komisija je jednoglasno podržala ideju da se tijekom dva GP vikenda broj setova guma smanji na 11. To će poslužiti kao test za nadolazeće sezone u kojima bi se broj mogao smanjiti u cilju bolje održivosti.

Sve ovo još mora potvrditi Međunarodno vijeće za motosport.

Komentiraj

7 komentara

  1. Ma ukinuti trke,uvesti 30 sprint trka



    15

    0
  2. Sebastian Vettel
    Icestorm Prikaži

    ma najbolje po jedan set guma za kvalifikacije i jedan za utrku, najbolja ušteda, možda netko i na felgama stigne do cilja…drama zagarantirana



    10

    0
  3. Ayrton Senna
    VitezOdLavova Prikaži

    do 50% pogona na struju, bljak bljak bljak



    4

    2
    • Pierre Gasly
      jenson Donator Prikaži

      Ne znam kako planiraju smanjiti težinu uz toliki postotak električne energije. Baterije bi morale biti ogromne


      0

      1
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      50% više struje nego što je trenutno koriste, a ne 50% od ukupnog pogona…

      Što se tiče baterija, siguran sam da će do 2026 moći imati duplo jače baterije uz istu ili manju kilažu od trenutnih.
      A najviše uštede na težini će naći smanjivanjem dimenzija bolida, koja je svakako potrebna.



      4

      1
  4. Što nije bolje, već kad želite 100% održivo gorivo, izbaciti struju i uvesti V8 ili V10 motor? Meni to bolje zvuči.



    3

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što smo jučer naučili od Fernanda Alonsa i Maxa Verstappena

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...

Tko je najveće iznenađenje uoči nove sezone? Može li Ferrari uzvratiti udarac?

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Još kolumni