Dnevna zagonetka
Dnevna zagonetka

Sastala se F1 Komisija: Dogodine nas čeka 6 sprint utrka

Ante Vetma

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Sastala se F1 Komisija: Dogodine nas čeka 6 sprint utrka

Ante Vetma

Danas se u Londonu po drugi put ove godine sastala F1 komisija, na čelu s predsjednikom FIA-e Mohammedom Ben Sulayemom.

Prva točka dnevnog reda bile su sprint utrke. Zaključili su da su nakon prvog sprint vikenda ove sezone reakcije navijača i dioničara bile pozitivne, a šefovi ekipa su podržali ideju da iduće godine imamo šest takvih vikenda u istom formatu kao ove godine. FIA će još razmotriti kakav će to utjecaj imati na ostale aktere ovog sporta, a onda će svoje zaključke izložiti Komisiji.

Nakon toga se raspravljalo o pogonskoj jedinici za 2026. godinu. One su ranije predstavljene s četiri glavne smjernice:

  1. Zadržavanje spektakla – pogonska jedinica za 2026. mora imati slične performanse kao trenutne pogonske jedinice, koristit će V6 motore s unutarnjim izgaranjem velike snage i velikog broja okretaja, izbjegavajući veliku diferencijaciju u performansama kako bi se omogućile bolje trkačke performanse.
  2. Održivost okoliša – pogonska jedinica za 2026. godinu će uključivati povećanje korištenja električne energije do 50% i koristiti 100% održivo gorivo.
  3. Financijska održivost – u tijeku je rad na definiranju, konsolidaciji i poboljšanju financijskih propisa koji se odnose na pogonske jedinice, a cilj je smanjiti ukupne troškove natjecatelja uz zadržavanje najsuvremenije tehnologije koja je u srži Formule 1.
  4. Atraktivnost za nove proizvođače – propisi za cilj imaju omogući i privući nove proizvođače.

Dok se nastavlja razvoj okvira pravila za novu pogonsku jedinicu – FIA je postavila nekoliko novih ciljeva koji se odnose na performanse, održivost i financijske propise. F1 Komisija je na to imala pozitivne reakcije, iako taj regulatorni okvir ne zahtijeva odobrenje Komisije, kako je trenutno posložena struktura upravljanja.

Radi se o idućim ciljevima:

  1. Značajno smanjenje otpora za poboljšanje učinkovitost i održivosti, u skladu s novim pogonskim jedinicama.
  2. Održavanje i poboljšanje znanja koje je stečeno s novim generacijama bolida, a vezano za bliže praćenje i bolje utrkivanje.
  3. Smanjivanje dimenzija bolida.
  4. Smanjivanje ili ograničavanje mase bolida.
  5. Održivost – nastavljanje puta prema standardizaciji i pojednostavljenju strateški odabranih komponenti u cilju smanjivanja troškova. Povećanje korištenja održivih materijala i tehnologija, te fokus na recikliranju.
  6. Nastavak inovacija po pitanju sigurnosti bolida, pomicanje prema aktivnim i povezanim sigurnosnim sustavima.

Osim toga, donesen je zaključak da će svi vozači od iduće sezone u kacigama morati imati kamere, s obzirom da su testni kadrovi dočekani s pozitivnim reakcijama.

Također, umjesto 13 komponenti guma po bolidu za jedan GP vikend – Komisija je jednoglasno podržala ideju da se tijekom dva GP vikenda broj setova guma smanji na 11. To će poslužiti kao test za nadolazeće sezone u kojima bi se broj mogao smanjiti u cilju bolje održivosti.

Sve ovo još mora potvrditi Međunarodno vijeće za motosport.

Zadnji donatori:
jenson
zekohonda

Patreoni:
lukarak
Become a Patron!

Bok , F1puls autori su dosad napisali 10063 vijesti i tekstova. Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Ante Vetma
Pulsmedia autor
4050 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

7 komentara

  1. Honda dzeno Prikaži

    Ma ukinuti trke,uvesti 30 sprint trka



    15

    0
  2. Sebastian Vettel Icestorm Prikaži

    ma najbolje po jedan set guma za kvalifikacije i jedan za utrku, najbolja ušteda, možda netko i na felgama stigne do cilja…drama zagarantirana



    10

    0
  3. Ayrton Senna VitezOdLavova Prikaži

    do 50% pogona na struju, bljak bljak bljak



    4

    2
    • Pierre Gasly jenson Donator Prikaži

      Ne znam kako planiraju smanjiti težinu uz toliki postotak električne energije. Baterije bi morale biti ogromne


      0

      1
    • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

      50% više struje nego što je trenutno koriste, a ne 50% od ukupnog pogona…

      Što se tiče baterija, siguran sam da će do 2026 moći imati duplo jače baterije uz istu ili manju kilažu od trenutnih.
      A najviše uštede na težini će naći smanjivanjem dimenzija bolida, koja je svakako potrebna.



      4

      1
  4. Alfa Romeo laky614 Donator Prikaži

    Što nije bolje, već kad želite 100% održivo gorivo, izbaciti struju i uvesti V8 ili V10 motor? Meni to bolje zvuči.



    3

    1