Dnevna zagonetka
Dnevna zagonetka

AMuS: Tri ekipe traže istragu oko suradnje Ferrarija i Haasa

Ante Vetma

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

AMuS: Tri ekipe traže istragu oko suradnje Ferrarija i Haasa

Ante Vetma

Njemački Auto Motor und Sport tvrdi da tri ekipe nisu impresionirane suradnjom Ferrarija i Haasa, te traže da FIA istraži zadovoljava li njihova poslovna i geografska bliskost sportski pravilnik.

Ferrari-Haas

S obzirom na to da su o toj temi ranije izjave davali iz Alpinea, Mercedesa, Aston Martina i McLarena, za pretpostaviti je da među ove četiri ekipe možemo tražiti imena troje sumnjičavih.

Kao što je poznato – Haas je u Maranellu otvorio podružnicu, što znači da bi potencijalno mogli podijeliti informacije s kolegama iz Ferrarija. Međutim, FIA je već ranije dala do znanja da je u potpunosti zadovoljna njihovih partnerstvom.

Toto Wolff je kroz pažljivo birane riječi osudio partnerstvo iz Maranella:

“Mislim da [taj pravilnik o suradnji] treba reformirati. Želimo izbjeći ovakve rasprave i polemike koje su aktivne posljednjih dana i tjedana. Svi imaju pravo biti brzi, a ljudi zaslužuju pohvale kad odrade dobar posao.”

“Međutim, skakanje iz jednog posla ili entiteta u drugi – to samo stvara diskusije koje ovom sportu nisu potrebne. Aston Martin je u zračnom tunelu u kojem smo mi bili prije dvije godine. Oko toga je bilo puno sranja, a mi smo to odradili maksimalno korektno.”

“Gledajući unaprijed – ako budemo morali ugroziti, recimo, našu prihodovnu sposobnost – moramo to raditi. Nijedna ekipa ne bi trebala imati partnera ovako kako to vidimo kod nekih ekipa danas.”

McLarenov šef Andreas Seidl je također bio oštar:

“Jasno nam je da bi Formula 1 trebala biti prvenstvo 10, 11 ili 12 konstruktora. Što želim reći – ne smije se događati da se dijeli intelektualno vlasništvo koje utječe na osnovne performanse. Maksimalno bi se trebalo dozvoliti dijeljenje pogonske jedinice i mjenjača. To je to. Ne bi trebali dijeliti infrastrukturu i te stvari.”

“FIA teško može pratiti dijeljenje intelektualnog vlasništva. A ako nešto ne možete nadzirati onda to trebate zabraniti.”

“Dva su razloga. B-ekipe će biti previše kompetitivne u usporedbi s ekipama poput nas. Istovremeno, A-ekipe također profitiraju od te suradnje, što nas još više zabrinjava. Nadamo se da ćemo u narednim godinama vidjeti poboljšanja po tom pitanju.”

Gunther Steiner je komentirao Seidlove riječi:

“Da, Andreas nije na čelu FIA-e, srećom. On može nešto predložiti, ali na čelu sporta je uprava i oni brinu o tome. Ponekad vam neke stvari u pravilniku ne odgovaraju, ali to ne znači da ih možete samo tako promijeniti.”

“Mercedes je osam godina u nizu pobjeđivao, imali su vrlo jak motor, bravo za njih, odradili su dobar posao. Međutim, nitko nije rekao – idemo promijeniti pravilnik za motore jer Mercedes pobjeđuje u svemu.”

“Postoji uprava sporta i ako neki ljudi misle da mogu mijenjati stvari na ovaj način – mislim da se to neće dogoditi.”

Ironično, sudionik jedne od nejasnijih epizoda suradnje ekipa – Otmar Szafnauer – također proziva Ferrari i Haas zbog prebliske suradnje:

“Ako je nemoguće pratiti provođenje pravila – onda mislim da bi trebalo promijeniti ta pravila tako da svi imaju iste uvjete. Mislim da moramo raspraviti o tome s FIA-om, a pravilnik treba preurediti tako da se može provesti nadzor.”

Zadnji donatori:
Vordas
zekohonda

Patreoni:
lukarak
Become a Patron!

Bok , F1puls autori su dosad napisali 10061 vijesti i tekstova. Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Ante Vetma
Pulsmedia autor
4050 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

42 komentara

  1. Kimi Raikkonen 7 senna66 Donator Prikaži

    Naravno da se javio Toto. Kakav licemjer. Rozi Mercedes?
    Uostalom nisu baš toliko slični. Ono što su bili Mercedes i rozi Mercedes je bila skoro stopostotna kopija.



    52

    5
    • Formula1 Zeko Prikaži

      potpis kolega.
      i uopče nejasno šta njih zapravo muči. a muče ih motori Ferraria. i na koji oni nemaju prigovor da imaju motor ostale Ferrari momčadi. a bolidi nisu identični kao što je ženskasti merđo bio.
      s time da je RBR (honda) brži motor ali nepouzdan.



      21

      2
      • Sebastian Vettel 5 GP2Engine Prikaži

        Točno. A negdje sam pročitao kako je Alonso izjavio da su u zaostatku cca. 0.8 do 1 sekunde za Ferrarijem – znači toliko koliko i Merc. Također, Alonso se nada da će se ta razlika smanjiti kroz sezonu. (nadam se i ja)



        13

        2
  2. Ferrari 288GTO Donator Prikaži

    Ko o cemu, kurva o postenju…



    35

    1
  3. Ferrari GRID.N01 Prikaži

    I eto ga, počelo je. Počeo je i taj dio cirkusa. Kada sam pročitala naslov, prvo mi je na pamet pao Helmut Marko, ali da, zaboravih na ovog grozno Wolfa. Taj čovjek nikada nije znao gubiti.
    Okupio je “team Mercedes”, pa cak i jednog bivšeg direktora iz “Mercedes ere”.



    24

    2
  4. Ferrari sisavac Donator Prikaži

    dugo je trajalo da se nitko ne žali što je Ferrari (opet) na vrhu…

    malo mi je tragikomična izjava iz McLarena:

    B-ekipe će biti previše kompetitivne u usporedbi s ekipama poput nas

    nisam znao da im je benchmark skupina B-momčadi. imaju očito visoke afinitete…

    a što se Otmara i Tota tiče, već je netko napisao – tko o čemu…



    35

    3
  5. ne sviđa im se kad Haas projuri pored njih poput brzog vlaka, više im je odgovarao kao backmarker. razumljivo :) ide jedan link za ekipu: https://www.youtube.com/shorts/H9C_UmDrTaU



    15

    2
  6. Formula1 Zeko Prikaži

    totek me razočarao. očekivao sam još na drugim testiranjim da će staviti prigovor.
    šizofreniku popuštaju tabletice, pa je počeo lajati



    23

    1
  7. Sebastian Vettel 5 GP2Engine Prikaži

    Was sagst du Toto? Ich kann nicht verstehen.
    Ah, da, plačeš kad Magnussen pretekne Hamiltona, pa da.
    Falit će tebi i Andy Cowell, i Michael Masi, i šef Aerodinamike Blandin i svi još mnogi koji su te napustili.

    FORZA FERRARI!



    26

    1
  8. Monisha Kaltenborn monkeyseat Prikaži

    Sensors incoming in: 3… 2… 1…



    17

    0
  9. Sebastian Vettel Facooo Prikaži

    Sreca i da nije tako haas kompetitivan a shta bi bio kad bi bilii koji licemjeriii nikad ne gledaju u svojd dvorishte ali ove godine ferrari ima tako da ih oderre i da naplati za tim igrarijama 2019 oko navodno ” ” ” ” nelegalan motor”’



    11

    1
  10. Ferrari blejky Donator Prikaži

    Ne mogu opisati koliko mi je drago što im je Ferrari ponovno trn u oku 😍🥰.

    Još da novinarstvo nije mrtvo u F1 i da skrenu pozornost gospodi iz Mercedesa i Aston Martina na njihovu suradnju koja je dokazano ilegalna bila i kao to obično biva kazna je bila za bogu plakat.

    Nitko nažalost neće Totu skrenit pažnju na ovaj po tko zna koji po redu slučaj nevjerojatanog licemjerja, pogotovo ne oni britanski beskičemnjaci.

    Da mi je akreditacija bar na jedan dan kako bi se zabavio.



    18

    1
  11. Ferrari 288GTO Donator Prikaži

    Spygate anyone? Smeta im legalna saradnja, ali nisu imali problema spijunirati Ferrari. O roza Mercu da i ne pricam.



    8

    1
  12. Ayrton Senna FerrariF1 Prikaži

    Evo ga na.. Počelo je počelo.. Dugo im je trebalo čak 3 cjele utrke.. Samo sam to čekao.. Tko o čemu nego kurva o pošenju.. Ovaj Toto je toliko odvratan da je to neopisivo🤮🤮🤮🤮.. Žalosno je na šta je ova Formula 1 spala da nema nikoga u FIA-i da smjesti ovog seronjunu na njegovo mjesto.. Već vidim slijede senzori
    i istrage i promjene pravilnika usred sezone.. Odvratno.. Koji loši gubitnici.. U Ferrariu nema nikog sa mudima i to ova banda obilato koristi.. Ferrariu pod hito treba jedan Helmut Marko.. Šteta za Marchionea.. Da je on živ nebi se ta banda toliko bahatila i mahala okolo..
    FORZA FERRARI!!!



    21

    2
  13. Mclaren AlkY Donator Prikaži

    Dizala se buka oko rozog Merca , dize se oko ovoga. Apsolutno nista cudno.
    I za jedno i za drugo ce FIA reci da sve ok , tako da bilo pa proslo.

    Puno vise mi je smetao rozi Merc nego sada Haas. Tako da ako se tada nista nije poduzimalo , nemora niti sada.



    11

    0
  14. Ferrari nelinjo Prikaži

    Pokušavam shvatiti… oni krive Ferrari jer pomaže Haasu ili obratno!? Ili ih oboje krive jer se uzajamno pomažu!? 😀 koja sprdnja! Naravno, u Ferrariju svi kao špricer! Neko je pomenuo Marchionea! Nedostaje taj čovjek FIAi, da ih pospremi… 😀 kada je on otišao 2018te, otišao je i Ferrari u toj eri! Sad ce nadam se, biti drugačije… FORZA!!!



    8

    1
  15. Pirelli Hypersoft resiver11 Prikaži

    pitanje….. dakle to ovo spada pod listed parts,ali da li se to smije dijeliti…mislimi tvoj IP sa drugim momcadima? tako mi ispada dok citam….

    This category existed last year as the new name for what were previously called listed parts. These are “components whose design, manufacture and intellectual property is owned and/or controlled by a single competitor or its agents on an exclusive basis”.

    This means that while teams can outsource any or all of that work to a third party, it must be on an exclusive basis. In short, it means that the design of these parts must be all its own work and not taken from other teams. The definition includes any historical work on the parts that acted as a foundation for them.

    However, it is permissible to use as part of those designs specialist IP or technology from third-party companies, provided that is commercially available to all.

    hvala



    2

    0
  16. Carlos Sainz 55 Crash Donator Prikaži

    Ocekivano da se dize frka oko ovoga, nije svakodnevno da dvije momcadi skoro dijele ured… Ne vidim kako se moze ista dokazati u ovom slucaju… Sa druge strane RB ima 4 bolida na gridu..



    19

    0
  17. Brdo gluposti. Uostalom, kako onda nitko ne propitkuje suradnju “sestrinskih” momcadi RB i AT.
    A Mercedes i rozi Mercedes? Joj mene…



    15

    1
  18. Nema toga nista kad nisu kaznili Racing Point iz 2020 nece ni ovo



    6

    0
  19. Ovo je samo pokusaj da se uzdrma Ferari jer mu ne mogu nista imaju najbolju aerodinamiku a i motor i bice ovoga jos i istraga od strane RB i Mercedesa i njihovih satelita.



    5

    2
  20. Mercedes wins 8 years in a row and nobody bats an eye, Ferrari wins 2 races and everbody loses their minds. Znači slično kukanje je bilo tamo 2019. Stalno pokušavaju pogotovo ova ekipa iz Mercedesa, naći nešto prljavo u redovima Ferrarija pogotovo sad nakon što je Ferrari uspio napraviti odličan bolid.



    14

    1
  21. Ferrari blejky Donator Prikaži

    Ode toto I korak dalje.
    Toto Wolff calls Ferrari engine progress “Interesting”

    “We have never seen such big progress in such short time”

    ” Previously they were about 14bhp behind but now they’re about 14 bhp ahead ”

    Kakva gnjda od čovjeka.
    Vidi da mu pulen nikada neće doći do 8 naslova jer su zaglavili sa naj lošijim motorom do kraja 2026.

    Pa valjda mu je lakše kad sere po drugima nego priznati da je netko napravio bolji posao od njih.
    A to je nešto što ovaj licemjer nikada neće moći napraviti.



    19

    2
    • Pustit će FIA razvoj svima osim RB i Ferkanu… bez brige… to je već najavljeno… ne poimence ali…



      10

      2
    • Ferrari sisavac Donator Prikaži

      I would wish for nothing more than a strong competition

      Toto Wolf, lipanj 2020.



      19

      1
      • Ferrari blejky Donator Prikaži

        Stvarno je šteta što nema novinara u F1 jer pravi novinar bi imao kako ameri kažu “field day” na ovakve izjave.
        Sve je unaprijed skriptirano i oni takozvani novinari smiju postavljat pitanja koja su unaprijed odobrena.

        Koliko sam puta slušao pitanja koja postavljaju na tim presicama i pitao se jel ti ljudi imaju išta pametno za pitati.

        Sad znam zašto nemaju.



        12

        2
    • Honda dzeno Prikaži

      “We have never seen such big progress in such short time”

      ” Previously they were about 14bhp behind but now they’re about 14 bhp ahead ”

      Brazil 2021



      9

      1
      • Ferrari blejky Donator Prikaži

        To se ne pika kad su oni u pitanju.
        To je sve do njihove genijalnosti i radne etike koja je po Totu ekskluzivna za njihov tabor.
        Kad ostali naprave skok to mora da je nešto ilegalno.

        Istu stvar je govorio i ranije za Ferrari kad je srao da su motori dosegli limit i da je nemoguće izvući više iz njih pa je propitivo kako je to moguće pa gle čudo se dogodilo sljedeće godine kad napravili nemoguće i ostvarili još veću prednosti u snazi motora nego što su imali 2014.

        Kad su oni u pitanju onda je sve moguće i propitivati to je bogohulje.



        9

        1
  22. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    ne znaš tko je veća moralna vertikala. McLaren uhvaćen u krađi podataka druge momčadi. Alpine također krađa i namještanje utrke. Szafnauer kopirao cijeli bolid naravno uz znanje i odobrenje Tota koji gle čuda ima udio u AM….



    18

    2
  23. Čekaj, Mercedes traži dodatne istrage dok njihov bolid jasno nalikuje onome što je njihova B momčad Williams donijela na stazu?

    … :D



    7

    2
  24. Marlboro Hey You Prikaži

    Zamislite samo kuknjave nakon 2 3 sezone brisannja poda bilo od RBa ili Ferarrija.

    Cant wait.

    Grabs popcorn.



    8

    1
  25. Charles Leclerc Leclerc1978 Prikaži

    Evo ga, nije im trebalo dugo da počnu sr… po onima koji su napravili bolji posao…..



    6

    2
  26. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Seidl kaže da treba dozvoli dijeljenje motora i mjenjača. A zašto? Po čemu je motor ili mjenjač različit od stražnjeg ovjesa.

    Ja sam zapravo za to da nije dozvoljeno dijeljenje ničega pa ni motora. Ako si konstruktor – napravi sve kaj treba. Onda imaš potpunu nezavisnost timova…

    Ali ovo je tipična situacija u kojoj lopov viče “Drž’te lopova!”



    7

    0