Njemački Auto Motor und Sport tvrdi da tri ekipe nisu impresionirane suradnjom Ferrarija i Haasa, te traže da FIA istraži zadovoljava li njihova poslovna i geografska bliskost sportski pravilnik.
S obzirom na to da su o toj temi ranije izjave davali iz Alpinea, Mercedesa, Aston Martina i McLarena, za pretpostaviti je da među ove četiri ekipe možemo tražiti imena troje sumnjičavih.
Kao što je poznato – Haas je u Maranellu otvorio podružnicu, što znači da bi potencijalno mogli podijeliti informacije s kolegama iz Ferrarija. Međutim, FIA je već ranije dala do znanja da je u potpunosti zadovoljna njihovih partnerstvom.
Toto Wolff je kroz pažljivo birane riječi osudio partnerstvo iz Maranella:
“Mislim da [taj pravilnik o suradnji] treba reformirati. Želimo izbjeći ovakve rasprave i polemike koje su aktivne posljednjih dana i tjedana. Svi imaju pravo biti brzi, a ljudi zaslužuju pohvale kad odrade dobar posao.”
“Međutim, skakanje iz jednog posla ili entiteta u drugi – to samo stvara diskusije koje ovom sportu nisu potrebne. Aston Martin je u zračnom tunelu u kojem smo mi bili prije dvije godine. Oko toga je bilo puno sranja, a mi smo to odradili maksimalno korektno.”
“Gledajući unaprijed – ako budemo morali ugroziti, recimo, našu prihodovnu sposobnost – moramo to raditi. Nijedna ekipa ne bi trebala imati partnera ovako kako to vidimo kod nekih ekipa danas.”
McLarenov šef Andreas Seidl je također bio oštar:
“Jasno nam je da bi Formula 1 trebala biti prvenstvo 10, 11 ili 12 konstruktora. Što želim reći – ne smije se događati da se dijeli intelektualno vlasništvo koje utječe na osnovne performanse. Maksimalno bi se trebalo dozvoliti dijeljenje pogonske jedinice i mjenjača. To je to. Ne bi trebali dijeliti infrastrukturu i te stvari.”
“FIA teško može pratiti dijeljenje intelektualnog vlasništva. A ako nešto ne možete nadzirati onda to trebate zabraniti.”
“Dva su razloga. B-ekipe će biti previše kompetitivne u usporedbi s ekipama poput nas. Istovremeno, A-ekipe također profitiraju od te suradnje, što nas još više zabrinjava. Nadamo se da ćemo u narednim godinama vidjeti poboljšanja po tom pitanju.”
Gunther Steiner je komentirao Seidlove riječi:
“Da, Andreas nije na čelu FIA-e, srećom. On može nešto predložiti, ali na čelu sporta je uprava i oni brinu o tome. Ponekad vam neke stvari u pravilniku ne odgovaraju, ali to ne znači da ih možete samo tako promijeniti.”
“Mercedes je osam godina u nizu pobjeđivao, imali su vrlo jak motor, bravo za njih, odradili su dobar posao. Međutim, nitko nije rekao – idemo promijeniti pravilnik za motore jer Mercedes pobjeđuje u svemu.”
“Postoji uprava sporta i ako neki ljudi misle da mogu mijenjati stvari na ovaj način – mislim da se to neće dogoditi.”
Ironično, sudionik jedne od nejasnijih epizoda suradnje ekipa – Otmar Szafnauer – također proziva Ferrari i Haas zbog prebliske suradnje:
“Ako je nemoguće pratiti provođenje pravila – onda mislim da bi trebalo promijeniti ta pravila tako da svi imaju iste uvjete. Mislim da moramo raspraviti o tome s FIA-om, a pravilnik treba preurediti tako da se može provesti nadzor.”
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Pročitajte najprije:Poredak vozača: Pozicije 20-16Poredak vozača: Pozicije 15-11Poredak vozača: Pozicije 10-6 5 Lando Norris Kako je McLaren krenuo u sezonu bili smo prilično uvjereni da će ovo biti neobično loša godina za Landa Norrisa i Daniela Ricciarda Bahrein je bolje ne spominjati, a na drugoj utrci sezone, u Saudijskoj Arabiji, je zapeo u Q2 Cijele prošle sezone se nije dogodilo da na dva uzastopna GP vikenda ostane...
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Naravno da se javio Toto. Kakav licemjer. Rozi Mercedes?
Uostalom nisu baš toliko slični. Ono što su bili Mercedes i rozi Mercedes je bila skoro stopostotna kopija.
52
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
potpis kolega.
i uopče nejasno šta njih zapravo muči. a muče ih motori Ferraria. i na koji oni nemaju prigovor da imaju motor ostale Ferrari momčadi. a bolidi nisu identični kao što je ženskasti merđo bio.
s time da je RBR (honda) brži motor ali nepouzdan.
21
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Točno. A negdje sam pročitao kako je Alonso izjavio da su u zaostatku cca. 0.8 do 1 sekunde za Ferrarijem – znači toliko koliko i Merc. Također, Alonso se nada da će se ta razlika smanjiti kroz sezonu. (nadam se i ja)
13
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Losi gubitnici…
27
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ko o cemu, kurva o postenju…
35
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
I eto ga, počelo je. Počeo je i taj dio cirkusa. Kada sam pročitala naslov, prvo mi je na pamet pao Helmut Marko, ali da, zaboravih na ovog grozno Wolfa. Taj čovjek nikada nije znao gubiti.
Okupio je “team Mercedes”, pa cak i jednog bivšeg direktora iz “Mercedes ere”.
24
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
dugo je trajalo da se nitko ne žali što je Ferrari (opet) na vrhu…
malo mi je tragikomična izjava iz McLarena:
nisam znao da im je benchmark skupina B-momčadi. imaju očito visoke afinitete…
a što se Otmara i Tota tiče, već je netko napisao – tko o čemu…
35
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
ne sviđa im se kad Haas projuri pored njih poput brzog vlaka, više im je odgovarao kao backmarker. razumljivo :) ide jedan link za ekipu: https://www.youtube.com/shorts/H9C_UmDrTaU
15
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
da, ovo kad sam vidio tokom utrke, nisam mogao a da se ne nasmijem i zaprepastim istovremeno.
rekoh, pa mislim jedan veliki mercedes da ovako glatko bude odrezan LOL
15
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
highlight utrke :D
10
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
totek me razočarao. očekivao sam još na drugim testiranjim da će staviti prigovor.
šizofreniku popuštaju tabletice, pa je počeo lajati
23
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Was sagst du Toto? Ich kann nicht verstehen.
Ah, da, plačeš kad Magnussen pretekne Hamiltona, pa da.
Falit će tebi i Andy Cowell, i Michael Masi, i šef Aerodinamike Blandin i svi još mnogi koji su te napustili.
FORZA FERRARI!
26
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Sensors incoming in: 3… 2… 1…
17
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Sreca i da nije tako haas kompetitivan a shta bi bio kad bi bilii koji licemjeriii nikad ne gledaju u svojd dvorishte ali ove godine ferrari ima tako da ih oderre i da naplati za tim igrarijama 2019 oko navodno ” ” ” ” nelegalan motor”’
11
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ne mogu opisati koliko mi je drago što im je Ferrari ponovno trn u oku 😍🥰.
Još da novinarstvo nije mrtvo u F1 i da skrenu pozornost gospodi iz Mercedesa i Aston Martina na njihovu suradnju koja je dokazano ilegalna bila i kao to obično biva kazna je bila za bogu plakat.
Nitko nažalost neće Totu skrenit pažnju na ovaj po tko zna koji po redu slučaj nevjerojatanog licemjerja, pogotovo ne oni britanski beskičemnjaci.
Da mi je akreditacija bar na jedan dan kako bi se zabavio.
18
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Spygate anyone? Smeta im legalna saradnja, ali nisu imali problema spijunirati Ferrari. O roza Mercu da i ne pricam.
8
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Evo ga na.. Počelo je počelo.. Dugo im je trebalo čak 3 cjele utrke.. Samo sam to čekao.. Tko o čemu nego kurva o pošenju.. Ovaj Toto je toliko odvratan da je to neopisivo🤮🤮🤮🤮.. Žalosno je na šta je ova Formula 1 spala da nema nikoga u FIA-i da smjesti ovog seronjunu na njegovo mjesto.. Već vidim slijede senzori
i istrage i promjene pravilnika usred sezone.. Odvratno.. Koji loši gubitnici.. U Ferrariu nema nikog sa mudima i to ova banda obilato koristi.. Ferrariu pod hito treba jedan Helmut Marko.. Šteta za Marchionea.. Da je on živ nebi se ta banda toliko bahatila i mahala okolo..
FORZA FERRARI!!!
21
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Dizala se buka oko rozog Merca , dize se oko ovoga. Apsolutno nista cudno.
I za jedno i za drugo ce FIA reci da sve ok , tako da bilo pa proslo.
Puno vise mi je smetao rozi Merc nego sada Haas. Tako da ako se tada nista nije poduzimalo , nemora niti sada.
11
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Razlika je što je Roza Merc bio dokazano ilegalan i dok je Aston Martin dobio malu packu po prstima i onda samo opomene🤮🤮, a oni koji su im to omogućili ispali kao da im tratinčice iz guzice rastu.
To je razlika.
18
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
A zasto su dobili samo packu zato sto je Totko sa tatkom Strolom podmazao FiA-u debelo Ferari mora da pocne da vodi bitku i van staza.
4
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pokušavam shvatiti… oni krive Ferrari jer pomaže Haasu ili obratno!? Ili ih oboje krive jer se uzajamno pomažu!? 😀 koja sprdnja! Naravno, u Ferrariju svi kao špricer! Neko je pomenuo Marchionea! Nedostaje taj čovjek FIAi, da ih pospremi… 😀 kada je on otišao 2018te, otišao je i Ferrari u toj eri! Sad ce nadam se, biti drugačije… FORZA!!!
8
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
pitanje….. dakle to ovo spada pod listed parts,ali da li se to smije dijeliti…mislimi tvoj IP sa drugim momcadima? tako mi ispada dok citam….
This category existed last year as the new name for what were previously called listed parts. These are “components whose design, manufacture and intellectual property is owned and/or controlled by a single competitor or its agents on an exclusive basis”.
This means that while teams can outsource any or all of that work to a third party, it must be on an exclusive basis. In short, it means that the design of these parts must be all its own work and not taken from other teams. The definition includes any historical work on the parts that acted as a foundation for them.
However, it is permissible to use as part of those designs specialist IP or technology from third-party companies, provided that is commercially available to all.
hvala
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Jedini ozbiljan komentar na clanak. Do sada.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ocekivano da se dize frka oko ovoga, nije svakodnevno da dvije momcadi skoro dijele ured… Ne vidim kako se moze ista dokazati u ovom slucaju… Sa druge strane RB ima 4 bolida na gridu..
19
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Brdo gluposti. Uostalom, kako onda nitko ne propitkuje suradnju “sestrinskih” momcadi RB i AT.
A Mercedes i rozi Mercedes? Joj mene…
15
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Nema toga nista kad nisu kaznili Racing Point iz 2020 nece ni ovo
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ovo je samo pokusaj da se uzdrma Ferari jer mu ne mogu nista imaju najbolju aerodinamiku a i motor i bice ovoga jos i istraga od strane RB i Mercedesa i njihovih satelita.
5
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Mercedes wins 8 years in a row and nobody bats an eye, Ferrari wins 2 races and everbody loses their minds. Znači slično kukanje je bilo tamo 2019. Stalno pokušavaju pogotovo ova ekipa iz Mercedesa, naći nešto prljavo u redovima Ferrarija pogotovo sad nakon što je Ferrari uspio napraviti odličan bolid.
14
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Mislim da je krajnje vrijeme da Ferrari krene igrati njihovu igru i to sa kamatama.
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ode toto I korak dalje.
Toto Wolff calls Ferrari engine progress “Interesting”
“We have never seen such big progress in such short time”
” Previously they were about 14bhp behind but now they’re about 14 bhp ahead ”
Kakva gnjda od čovjeka.
Vidi da mu pulen nikada neće doći do 8 naslova jer su zaglavili sa naj lošijim motorom do kraja 2026.
Pa valjda mu je lakše kad sere po drugima nego priznati da je netko napravio bolji posao od njih.
A to je nešto što ovaj licemjer nikada neće moći napraviti.
19
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pustit će FIA razvoj svima osim RB i Ferkanu… bez brige… to je već najavljeno… ne poimence ali…
10
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Toto Wolf, lipanj 2020.
19
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Stvarno je šteta što nema novinara u F1 jer pravi novinar bi imao kako ameri kažu “field day” na ovakve izjave.
Sve je unaprijed skriptirano i oni takozvani novinari smiju postavljat pitanja koja su unaprijed odobrena.
Koliko sam puta slušao pitanja koja postavljaju na tim presicama i pitao se jel ti ljudi imaju išta pametno za pitati.
Sad znam zašto nemaju.
12
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
“We have never seen such big progress in such short time”
” Previously they were about 14bhp behind but now they’re about 14 bhp ahead ”
Brazil 2021
9
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
To se ne pika kad su oni u pitanju.
To je sve do njihove genijalnosti i radne etike koja je po Totu ekskluzivna za njihov tabor.
Kad ostali naprave skok to mora da je nešto ilegalno.
Istu stvar je govorio i ranije za Ferrari kad je srao da su motori dosegli limit i da je nemoguće izvući više iz njih pa je propitivo kako je to moguće pa gle čudo se dogodilo sljedeće godine kad napravili nemoguće i ostvarili još veću prednosti u snazi motora nego što su imali 2014.
Kad su oni u pitanju onda je sve moguće i propitivati to je bogohulje.
9
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Oni su benchmark mogućnosti ljudskog roda.
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
ne znaš tko je veća moralna vertikala. McLaren uhvaćen u krađi podataka druge momčadi. Alpine također krađa i namještanje utrke. Szafnauer kopirao cijeli bolid naravno uz znanje i odobrenje Tota koji gle čuda ima udio u AM….
18
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
McLaren se barem pošteno namučio u toj krađi da dođe do podataka , Haas dobije na izvolte :D
2
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Čekaj, Mercedes traži dodatne istrage dok njihov bolid jasno nalikuje onome što je njihova B momčad Williams donijela na stazu?
… :D
7
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Zamislite samo kuknjave nakon 2 3 sezone brisannja poda bilo od RBa ili Ferarrija.
Cant wait.
Grabs popcorn.
8
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Evo ga, nije im trebalo dugo da počnu sr… po onima koji su napravili bolji posao…..
6
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Seidl kaže da treba dozvoli dijeljenje motora i mjenjača. A zašto? Po čemu je motor ili mjenjač različit od stražnjeg ovjesa.
Ja sam zapravo za to da nije dozvoljeno dijeljenje ničega pa ni motora. Ako si konstruktor – napravi sve kaj treba. Onda imaš potpunu nezavisnost timova…
Ali ovo je tipična situacija u kojoj lopov viče “Drž’te lopova!”
7
0