Izdvojeno

Staza u Miamiju je dizajnirana za uzbudljivo utrkivanje, kažu njezini dizajneri

Piše: Marko Litvić

Prije 10 mjeseci, 9 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Za tri tjedna po prvi put ćemo gledati VN Miamija. Staza je dugačka 5,4 kilometara i vozi se u smjeru suprotno od kazaljki na satu. Očekivano vrijeme kruga je oko 1 minute i 35 sekundi, a prosječna brzina bi trebala biti oko 217 kilometara na sat. Staza je slično kao u Sočiju smještena tako da se vozi oko stadiona, u ovome slučaju riječ je o Hard Rock stadionu na kojemu domaće utakmice igra NFL momčad Miami Dolphins. Očekuje se kako bi staza trebala imati tri glavna mjesta za pretjecanje, ono najvažnije na prilazu prema zavoju broj 17 koji se nalazi na kraju 1,2 kilometar duge ravnine po kojoj bi bolidi trebali dostizati brzinu od otprilike 320 kilometara na sat.

Za izgradnju staze zadužena je britanska tvrtka Apex Circuit Design. Njihov inženjer Charles Metcalfe je objasnio kakvi su ciljevi i što sve žele postići stazom u Miamiju.

“Najvažnija stvar u dizajnerskoj filozofiji naše tvrtke je uzbudljivo utrkivanje. Nama kao tvrtki je u interesu napraviti izazov za sve momčadi Formule 1, te njihove bolide, trkaće inženjere i naravno njihove vozače. “

“Najviše smo fokusirani na redoslijed zavoja i dinamički raspon zavoja – od jako brzih do jako sporih, te kako bismo to izveli jako puno se služimo simulatorima i namjerno slažemo redoslijed zavoja u krugu kako bi drugi dio staze pasao drugačijim postavkama na bolidu.”

“Od četvrtog do osmog zavoja je dio staze s vrlo jakim bočnim silama gdje će bolidi puno teže pretjecati i uz to je performansa bolida na izlasku iz osmog zavoja ključna za konačno vrijeme na kraju kruga. Nakon toga slijede jako brzi zavoji devet i deset, gdje možemo očekivati puno borbi kotač uz kotač.”

“U trećem sektoru su jako spori zavoji 14, 15 i 16, odmah ispod nadvožnjaka, to je namjerno napravljeno kao jako teška sekvenca zavoja. Također smo napravili ‘generatore grešaka’ u obliku naglih promjena nagiba i prijanjanja u zavojima što bi moglo uzrokovati promjene pozicija zbog prednosti momčadi koje su odabrale postavke koje pogoduju trakciji pri manjim brzinama umjesto prijanjanju pri većim brzinama. “

“Nastojimo izazvati trkaće inženjere i njihove postakve bolida što je više moguće. Ovo je ulična staza s nekim jako izazovnim zavojima zbog kojih biste očekivali kako je visoka potisna sila rješenje, ali s druge strane su dugački pravci i sekvence brzih zavoja koje više pogoduju postavkama za manji otpor . Sigurno će biti kompromisa između razina potisne sile i bit će zanimljivo za vidjeti kakve će biti razlike u najvećim brzinama između momčadi. Želimo vidjeti taj veliki spoj kako bi utrkivanje bilo što zanimljivije.”

Osim same staze, Apex se želio pobrinuti kako bi i navijačima koji su došli iskustvo bilo što bolje. Valja spomenuti kako su karte za tribine bile u potpunosti rasprodane u roku nekoliko sati od trenutka kad su puštene u prodaju prošloga rujna.

“Od samoga početka planiranja imali smo koncepte onoga što želimo iz trkačke perspektive i htjeli smo naći nekakvu sredinu jer je ipak riječ o popularnom događaju. Htjeli smo postići neka su i momčadi i navijači zadovoljni. To je veliki balans koji se mora postići i zbog toga smo imali puno koraka unaprijed i unatrag kako bismo našli taj savršeni pristup i rješenje.”

Charles Metcalfe

Komentiraj

9 komentara

  1. Kad več opisujete stazu bilo bi poželjno da se stavi nekakva slika te staze.



    7

    0
  2. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Prikaži

    Sve staze su dizajnirane za uzbudljivo utrkivanje, ali nešto se pita i vozače i bolide :-)



    4

    0
  3. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži
    x1

    Svim navijacima,urednicima i njihovim obiteljima sretan Uskrs,mir i dobro.



    10

    0
  4. Sretan Uskrs svima!



    4

    0
  5. Antonio Giovinazzi
    Osella Prikaži

    S obzirom da je za izgradnju stazu zadužena ova britanska firma – koliko sam uspio pronaći – čini se da Tilke nema nikakve veze s dizajnom.

    Zna li netko informaciju ima li Tilke ikakve veze s ovom stazom? Odnosno, ako nema koja je zadnja staza koja je pridružena F1 kalendaru, a da Tilke nije sudjelovao u njenom izgledu (ovdje ne računam Mugello s obzirom da je utrka na Ferrarijevoj stazi bila samo jednom).



    3

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Poredak vozača: 5-1

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Pročitajte najprije:Poredak vozača: Pozicije 20-16Poredak vozača: Pozicije 15-11Poredak vozača: Pozicije 10-6 5 Lando Norris Kako je McLaren krenuo u sezonu bili smo prilično uvjereni da će ovo biti neobično loša godina za Landa Norrisa i Daniela Ricciarda Bahrein je bolje ne spominjati, a na drugoj utrci sezone, u Saudijskoj Arabiji, je zapeo u Q2 Cijele prošle sezone se nije dogodilo da na dva uzastopna GP vikenda ostane...

Još kolumni