Dnevna zagonetka
Dnevna zagonetka

Staza u Miamiju je dizajnirana za uzbudljivo utrkivanje, kažu njezini dizajneri

Marko Litvić

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Staza u Miamiju je dizajnirana za uzbudljivo utrkivanje, kažu njezini dizajneri

Marko Litvić

Za tri tjedna po prvi put ćemo gledati VN Miamija. Staza je dugačka 5,4 kilometara i vozi se u smjeru suprotno od kazaljki na satu. Očekivano vrijeme kruga je oko 1 minute i 35 sekundi, a prosječna brzina bi trebala biti oko 217 kilometara na sat. Staza je slično kao u Sočiju smještena tako da se vozi oko stadiona, u ovome slučaju riječ je o Hard Rock stadionu na kojemu domaće utakmice igra NFL momčad Miami Dolphins. Očekuje se kako bi staza trebala imati tri glavna mjesta za pretjecanje, ono najvažnije na prilazu prema zavoju broj 17 koji se nalazi na kraju 1,2 kilometar duge ravnine po kojoj bi bolidi trebali dostizati brzinu od otprilike 320 kilometara na sat.

Za izgradnju staze zadužena je britanska tvrtka Apex Circuit Design. Njihov inženjer Charles Metcalfe je objasnio kakvi su ciljevi i što sve žele postići stazom u Miamiju.

“Najvažnija stvar u dizajnerskoj filozofiji naše tvrtke je uzbudljivo utrkivanje. Nama kao tvrtki je u interesu napraviti izazov za sve momčadi Formule 1, te njihove bolide, trkaće inženjere i naravno njihove vozače. “

“Najviše smo fokusirani na redoslijed zavoja i dinamički raspon zavoja – od jako brzih do jako sporih, te kako bismo to izveli jako puno se služimo simulatorima i namjerno slažemo redoslijed zavoja u krugu kako bi drugi dio staze pasao drugačijim postavkama na bolidu.”

“Od četvrtog do osmog zavoja je dio staze s vrlo jakim bočnim silama gdje će bolidi puno teže pretjecati i uz to je performansa bolida na izlasku iz osmog zavoja ključna za konačno vrijeme na kraju kruga. Nakon toga slijede jako brzi zavoji devet i deset, gdje možemo očekivati puno borbi kotač uz kotač.”

“U trećem sektoru su jako spori zavoji 14, 15 i 16, odmah ispod nadvožnjaka, to je namjerno napravljeno kao jako teška sekvenca zavoja. Također smo napravili ‘generatore grešaka’ u obliku naglih promjena nagiba i prijanjanja u zavojima što bi moglo uzrokovati promjene pozicija zbog prednosti momčadi koje su odabrale postavke koje pogoduju trakciji pri manjim brzinama umjesto prijanjanju pri većim brzinama. “

“Nastojimo izazvati trkaće inženjere i njihove postakve bolida što je više moguće. Ovo je ulična staza s nekim jako izazovnim zavojima zbog kojih biste očekivali kako je visoka potisna sila rješenje, ali s druge strane su dugački pravci i sekvence brzih zavoja koje više pogoduju postavkama za manji otpor . Sigurno će biti kompromisa između razina potisne sile i bit će zanimljivo za vidjeti kakve će biti razlike u najvećim brzinama između momčadi. Želimo vidjeti taj veliki spoj kako bi utrkivanje bilo što zanimljivije.”

Osim same staze, Apex se želio pobrinuti kako bi i navijačima koji su došli iskustvo bilo što bolje. Valja spomenuti kako su karte za tribine bile u potpunosti rasprodane u roku nekoliko sati od trenutka kad su puštene u prodaju prošloga rujna.

“Od samoga početka planiranja imali smo koncepte onoga što želimo iz trkačke perspektive i htjeli smo naći nekakvu sredinu jer je ipak riječ o popularnom događaju. Htjeli smo postići neka su i momčadi i navijači zadovoljni. To je veliki balans koji se mora postići i zbog toga smo imali puno koraka unaprijed i unatrag kako bismo našli taj savršeni pristup i rješenje.”

Charles Metcalfe

Zadnji donatori:
jenson
zekohonda

Patreoni:
lukarak
Become a Patron!

Bok , F1puls autori su dosad napisali 10063 vijesti i tekstova. Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Marko Litvić
Pulsmedia autor
94 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Više o temi: #VN Miamija 2022.

Komentiraj

9 komentara

  1. Kad več opisujete stazu bilo bi poželjno da se stavi nekakva slika te staze.



    7

    0
  2. Monisha Kaltenborn monkeyseat Prikaži

    Sve staze su dizajnirane za uzbudljivo utrkivanje, ali nešto se pita i vozače i bolide :-)



    4

    0
  3. Lewis Hamilton Mercedes team Prikaži
    Reakcija "Schumi" za legendaran komentar

    Svim navijacima,urednicima i njihovim obiteljima sretan Uskrs,mir i dobro.



    10

    0
  4. Ferrari Raki2204 Prikaži

    Sretan Uskrs svima!



    4

    0
  5. Antonio Giovinazzi Osella Prikaži

    S obzirom da je za izgradnju stazu zadužena ova britanska firma – koliko sam uspio pronaći – čini se da Tilke nema nikakve veze s dizajnom.

    Zna li netko informaciju ima li Tilke ikakve veze s ovom stazom? Odnosno, ako nema koja je zadnja staza koja je pridružena F1 kalendaru, a da Tilke nije sudjelovao u njenom izgledu (ovdje ne računam Mugello s obzirom da je utrka na Ferrarijevoj stazi bila samo jednom).



    3

    1