F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Budućnost Lotusa: Intervju s Matthewom Carterom

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Romain Grosjean, Lotus

Romain Grosjean, Lotus

Neizvjesni dani su ispred Lotusa. Ekipa je potvrdila da će u 2016. za njih nastupati Pastor Maldonado i Jolyon Palmer – debitant iz Britanije. Nisu i dalje sigurni koji motor će koristiti iduće sezone – da li će to biti Mercedes ili će Renault dovršiti svoj proces preuzimanja ekipe. Lotusov CEO Matthew Carter osoba je koja, zasigurno, najviše zna kakva je budućnost ove ekipe iz Enstonea.

Pitanje: Matthew, kako napreduje Lotus-Renault saga? Čini se da je sve nekako utihnulo posljednjih dana…
MC: Renault je potpisao pismo namjere – što je prvi korak u preuzimanju ekipe. Iza scena, menadžment Lotusa i Renaulta radi punom parom da osiguraju preuzimanje. Stvari napreduju, ali treba vremena. Prilično sam siguran da će do konačnog dogovora doći, ali kao što sam već i rekao, treba nam vremena.

P: Upravo ste rekli da ste “prilično sigurni” da će do dogovora doći – što znači da, u teoriji, do dogovora i ne mora doći…
MC. Pa, znamo da se u poslovnom svijetu stvarno svašta može dogoditi i tako dugo dok nemamo potpisa na dokumentima ugovor nije valjan – ali nada je velika!

P: Vrijeme vam curi: sada imate automobil koji je dizajniran za Mercedesove motore – možda ćete ga morati prilagođavati za Renaultove. Koji je krajnji rok?
MC: Pa, imamo dvije opcije za motor sljedeće godine: bit će to Mercedes ili Renault. Napredujemo prema tome planu. Imamo dva dizajna automobila za sljedeću godinu i guramo u razvoj obje opcije.

P: Ovisi o tome kako će ispasti. Ukoliko krenete s Mercedesovim motorima – to znači da nema dogovora s Renaultom…
MC: Točno. To je opcija koja nam nije najdraža. Ali, ukoliko krenemo s Mercedesom, da, to znači da je dogovor s Renaultom propao. Moje snažno uvjerenje je da ćemo imati Renaultove motore sljedeće godine.

P: Koliki udio će Renault, na kraju, kupiti? Da li će imati većinski udio?
MC: Da, točno. Imat će, u tom slučaju, većinski i kontrolni udio. To je također navedeno u pismu namjere. Ekipa će onda biti vođena od njihove strane kao proizvođačka, baš kao u slučaju Ferrarija i Mercedesa.

P: Ukoliko se Renault ponovno doseli u Enstone, kakva bi bila struktura momčadi? Tko će je voditi? Gdje vidite sebe?
MC: Ne znam kakva će struktura ekipe biti. Sve dok se dogovor ne postigne, ne mislim da će se takvi detalji dogovarati. Ukoliko kupe ekipu, svakako će se seliti u Enstone jer je to dio onoga što kupuju: postrojenje i operativa Enstonea, ljudska snaga koju imamo ovdje, ali i trkača ekipa. To je ono što kupuju. Što se tiče višeg menadžmenta, zaista ne znam.

P: Dakle dogovor pokriva ljudske resurse i “hardware” ekipe?
MC: Da. Ekipa koju imamo u Enstoneu je odlična. Radili su sve ove godine s veoma skromnim budžetom – a i dalje su ostvarivali podije. Mi smo sjajna ekipa.

P: Nedostatak jasne vizije i budućnosti koštao vas je odlaska Romaina Grosjeana u Haas. Koliko žalite za njime?
MC: Romain je sjajan vozač i bio je s nama mnogo godina. On je veoma profesionalan i uvijek napravi sve za ekipu. Ne znam sve pluseve i minuse njegovog odlaska u Haas, ali vidim da traži novi izazov. Odlazi s našim blagoslovom – i nadam se da možemo nastaviti s Jolyonom i Pastorom u smjeru u kojem želimo.

P: Nije li to veliki izazov? Pastor Maldonado i rookie Jolyon Palmer zajedno?
MC: Ha, ne znam. Jolyon je prvak GP2 serije i radio je s nama sve ove godine i bio je sjajan. Prvaci GP2 serije moraju se okušati u F1! Dobit će šansu da se dokaže sljedeće sezone. S druge strane, Pastor je u ovom sportu dugo. Znamo kako brz može biti…

P: … ali znamo i nešto drugo…
MC:…on ponekad nema sreće i loša reputacija ga prati. Ali, zaista znamo kako može biti brz. Vidimo to u simulatorima i tempu jednog kruga. Mislim da ćemo imati dobro natjecanje između njih dvoje.

P: Ove sezone, Lotus je najlošija ekipa na Mercedesovim motorima. Pastor ima 8 odustajanja u 17 utrka, a Romain 6 – to je mnogo. Možete li to objasniti?
MC: To je loše, bez dvojbe. Moram reći da nas nije pratila sreća – odmah od prve utrke sezone kada su nam oba auta odustala u prvom zavoju! Da, četvrti smo od Mercedesovih ekipa, ali smo blizu Force Indiji. To je tijesna borba cijele sezone.

P: Koliko vas je prelazak na Mercedesov motor – i činjenica da morate kreirati novi auto za ovu sezonu pogodila? Da li ste naučili nešto o tome, “kako ne napraviti – ponoviti stvari”, za 2016.?
MC: Da, naučili smo nešto. I da, bila je to velika stvar – pogotovo za nas. Veliki dio automobila pokušavamo kreirati i napraviti sami. Izrađujemo sami mjenjačke kutije i stražnji ovjes. Momčadi poput Force Indije koriste Mercedesov motor, njihove mjenjačke kutije i ovjes. Sve to mi radimo sami, tako da je prelazak s Renaultovog motora na Mercedes bio veliki korak – ali, sve smo to napravili relativno uspješno za ovu sezonu. Napravili smo to prije, tako da možemo to napraviti opet. Bit će tijesno zbog nedostatka vremena, ali mislim da će sve biti u redu do prvog testiranja.

P: U nedavnom razgovoru s Romainom, rekao je kako misli da će 2016 i 2017 biti teške godine za ekipu, ali da bi oko 2018 mogli napredovati i da ne odbacuje povratak…
MC: To zvuči sjajno. Izgleda da Romain ima kristalnu kuglu! (smijeh)
Da, slažem se da će sljedeća sezona biti teška zbog nove strukture same ekipe. 2017. donosi masivne promjene u pravilima, tako da to skriva veliku šansu. Mi smo već dizajnirali auto za 2017. Tako da mislim da u 2017 bi morali biti relativno uspješni, a ako se onda Romain poželi vratiti – nadam se da ćemo imati mjesta za njega.

P: Što s imenom ekipe? Lotus je ikona. Da li ćemo opet izgubiti to ime?
MC: Ukoliko dogovor s Renaultom prođe do kraja, onda da. Ime Lotusa ponovno će nestati sa scene. Sada imamo licenciju koja nam dopušta korištenje tog imena, ali to će s novim dogovorom prestati. Tako da netko drugi može koristiti to ime!

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj