Izdvojeno

Carlos Sainz predlaže rotirajući kalendar utrka

Piše: Haris Džananović

Prije 10 mjeseci, 3 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Vozač Scuderije Ferrari i trenutno trećeplasirani u poretku vozača, Carlos Sainz, dao je svoje mišljenje o gorućoj temi novih utrka u kalendaru i eventualnom izbacivanju nekih povijesnih staza. Naime, predložio je da se utrke rotiraju na godišnjem nivou – nešto što je već viđena praksa s Velikom nagradom Njemačke kada su se kao domaćini izmjenjivale staze Hockenheim i Nurburgring.

Sport proživljava rast popularnosti u posljednjih godinu dana, što je vjerojatno posljedica velike gledanosti Netflixove serije “Drive to Survive” te pojačane prisutnosti Formule 1 na društvenim mrežama. Posebno je primjetan porast gledanosti u Sjedinjenim Američkim Državama, koje predstavljaju jedno od ključnih ciljanih tržišta, a korak naprijed je napravljen organizacijom utrke u Miamiju ove sezone i potvrđivanjem utrke u Las Vegasu u sezoni 2023.

Prema važećem Concorde ugovoru, koji traje do 2025. godine, maksimalan broj utrka u jednoj sezoni je 24 – što znači da je neminovan prekid suradnje s nekim aktualnim utrkama ako je u planu uvođenje novih.

Sainz je pokazao razumijevanje prema postulatu koji kaže “da je posao samo posao”, ali je i upozorio da uklanjanje nekih povijesnih utrka u Europi može dovesti do gubitka identiteta sporta i eventualno do konačnog gašenja kolijevki utrkivanja na Starom kontinentu:

“Mislim da je vrlo važno postaviti čvrst limit na broj utrka u jednoj sezoni, zbog vozača i momčadi u smislu logistike, ali i zbog toga što će neke važne staze platiti cijenu prekomjernog planiranja. Očigledno, veliki sam ljubitelj lokacija poput Miamija i Las Vegasa, ali istovremeno ne želim da gubimo europske klasike.”

Pored toga, pozvao je na racionalno razmišljanje i osluškivanje javnog mnijenja:

“Nadam se da ćemo u budućnosti pronaći kompromis za staze koje ne mogu priuštiti mjesto u kalendaru svake sezone, po sistemu rotacije svake dvije ili tri godine. U svakom slučaju, nikako ne bih volio da prestanemo s utrkivanjem u Europi. Mislim da su to sjajna mjesta za utrkivanje, s bogatom povijesti, naslijeđem i velikom tradicijom. To se osjeti i na stazama, a i među lokalnom publikom. Moramo ih zadržati na kalendaru u bilo kojem obliku.”

Komentiraj

3 komentara

  1. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    …Jedino ispravno misljenje. Mislim da se sa ovim što Carlos kaže, slaže 99% vozača i navijača F1. S tim da bi neke klasike trebalo ostaviti trajno u kalendaru, bez ikakvih rotacija.



    14

    0
  2. Već sam bio pisao da neke povijesne staze trebaju ostati bez obzira na sve.
    Idealno u ovom sustav rotacija bi bilo po meni recimo 24 utrke (kad se ta brojka spominje), od toga imamo recimo 12 staza koje su nedodirljive, a drugih 12 staza se rotira. I na taj način imamo sve pokriveno. Možda Miami ili Vegas za koju godinu postane kultna staza, nikad ne reci nikad.



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Poredak vozača: 5-1

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Pročitajte najprije:Poredak vozača: Pozicije 20-16Poredak vozača: Pozicije 15-11Poredak vozača: Pozicije 10-6 5 Lando Norris Kako je McLaren krenuo u sezonu bili smo prilično uvjereni da će ovo biti neobično loša godina za Landa Norrisa i Daniela Ricciarda Bahrein je bolje ne spominjati, a na drugoj utrci sezone, u Saudijskoj Arabiji, je zapeo u Q2 Cijele prošle sezone se nije dogodilo da na dva uzastopna GP vikenda ostane...

Još kolumni