Capito: Prije utrke nismo očekivali ništa iznad 18. mjesta pa smo morali eksperimentirati

Izdvojeno

Marko Litvić

Prije 2 godina 5 min 1 komentara

Jedna od tema za razgovor kad se govori o VN Australije prošloga vikenda je zasigurno nevjerojatna vožnja Williamsovog Alexa Albona koji je završio na desetoj poziciji unatoč tome što je startao posljednji nakon diskvalifikacije iz kvalifikacija. Takvo nešto nitko nije mogao predvidjeti, pa čak ni njegova momčad.

Ostale momčadi će sad sigurno voditi svoje eksperimente i testiranja taktike kako bi pronašli način za ponavljanje toga što je Albon izveo. Naravno, sve to sa sobom nosi određenu dozu rizika.

Momčad je imala prilično jednostavan plan, pošto Albon starta kao posljednji, stavit će ga na tvrđe C2 gume kako bi mogao biti dulje na stazi u odnosu na vozače koji su vozili na srednjim gumama. Uz to, nadali su se nekakvim sigurnosnim automobilima kako bi mogli odraditi zaustavljanje. Osim Albona, još neki vozači su se kockali s taktikom starta na tvrđim gumama. To su bili Fernando Alonso i Kevin Magnussen, koji su utrku započeli na potpuno novim setom tvrđih guma, te Sebastian Vettel, Lance Stroll i Carlos Sainz, koji su se pak odlučili za korištene setove tvrđih guma.

Vettel, Stroll i Sainz su imali svatko svoje probleme za vrijeme utrke: Sainz je odustao nakon što je zaglavio u šljunku kratko nakon početka utrke, Vettel je odustao nakon udarca u zid, a Stroll je svoju zanimljivu taktiku uprskao “vijuganjem” po stazi i kaznom od 5 sekundi. Za to vrijeme je trojac koji je odabrao nove gume za početak utrke napredovao prema vrhu poretka dok su vozači na srednjim gumama odlazili u bokseve.

“Prije utrke smo pregledali svoja predviđanja i očekivanja za utrku i malo se ražalostili, znali smo kako ćemo morati riskirati jer smo imali osjećaj kako što god će se dogoditi, završit ćemo 19. i 20.”

“Na startu utrke nam je bilo najvažnije dovesti gume na radnu temperaturu, pa smo zato krenuli nešto polakše. To je luksuz toga kad startate zadnji. (smijeh)”

U trenutku kad je Max Verstappen odustao, Alonso, Magnussen i Albon bili su šesti, deveti i deseti i virtualni sigurnosni automobil im je pružao savršenu priliku za zaustavljanje. Alpine i Haas su odmah povukli svoje vozače u boks, ali su svi ostali zaprepašteni kad je Williams ostao tih i ostavio Albona na stazi, čak i on sam.

“Bio sam iznenađen jer nismo obavili zaustavljanje ni za vrijeme virtualnog sigurnosnog automobila niti sigurnosnog automobila. U tom trenutku sam pomislio ‘U redu, oni znaju nešto što ja ne znam.'”

“I kad sam vidio kako je jedan od Haasova otišao u boks ispred mene, pomislio sam ‘u redu, ova utrka upravo postaje teška’, jer jedino što me spašavalo od vozača iza mene je bio DRS kojega sam imao zbog tog Haasa ispred mene.”

“Ali onda kad sam ušao u čist zrak – poletio sam. Iako sam bio na puno starijim gumama od vozača oko mene, držao sam dobar ritam i držao sam priključak s McLarenima, a na samome kraju sam i bježao dvojcu iz Alpinea. Bilo je sve bolje i bolje, toliko da sam u zadnjih 25 krugova imao osjećaj kao da vozim kvalifikacije.”

Nažalost po momčad Williamsa, taj dodatni sigurnosni automobil se nikad nije dogodio i morali su donijeti jako tešku odluku kad pozvati Albona u bokseve. Na kraju je konačna odluka bila zaustavljanje u pretposljednjem krugu i neka do tada daje “gas do daske” i stvara što veću prednost.

Ispalo je puno bolje nego što je itko očekivao, Albon je izašao na setu mekših guma i odmah se počeo odvajati od jedanaestoplasiranog Guanyua Zhoua. Sve u svemu je riječ bila o odličnoj strategiji i ključnim odlukama koje je podupirao i šef momčadi Williamsa Jost Capito.

“Naravno kako je bilo neočekivano, ali stvarno pokazuje napredak u tvornici i momčadi. Pokazuje tu motivaciju i odlučnost. Bio je odličan dan i drago mi je što sam mogao ostvariti ovakav rezultat za momčad.”

“Izgleda kako C2 gume jako pašu našem bolidu, sad se moramo potruditi shvatiti zašto je to slučaj. Možda ćemo odsad voziti treninge, kvalifikacije i utrke samo na tim gumama. Neka nam svi setovi guma budu samo C2! (smijeh)”

Alex Albon

Jost Capito je potvrdio kako ništa nije bilo planirano i kako su sve odluke bile donesne u trenutku.

“Sve se dogodilo usred utrke, sad možemo uživati. Problem je što nemamo toliko iskustva s gumama. Sačuvali smo dva seta tih za oba bolida, a uopće nismo koristili tijekom vikenda, tako da nismo imali pojma. Sve je bilo nada kako će nam se posložiti. Prije utrke nismo očekivali ništa iznad 18. mjesta, a kad ste tako nisko u poretku, možete eksperimentirati i učiti o gumama. A onda kad smo počeli ići prema gore u poretku smo morali razviti strategiju i uspjeli smo.”

Jost Capito

Albonov slučaj je toliko nevjerojatan da je izvukao reakciju Pirellija, tvrtke koja je dobavljač guma za Formulu 1.

“Razumijem kako su branili poziciju, prvo nisu htjeli mijenjati jer su se bojali gustoga prometa na stazi. Mislim da je ovo prvi put nakon valjda 12 godina da vidim ovakvu strategiju, da jedan vozač vozi skoro cijelu utrku na jednom setu guma. Znam da je Rosberg u Rusiji 2014. imao promjenu guma na samome početku utrke, pa vozio do kraja, ali ovo je drugačiji slučaj. Bilo je neobično za vidjeti ovakav pristup.”

Mario Isola, direktor Pirellija

Odgovor

1 komentar

  1. Mclaren
    raca Prikaži

    Bilo kako bilo, ispalo je izvrsno za njih. Zanimljiva odluka koja je imala najbolji mogući završetak



    8
    8

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.