Izdvojeno

Vozači o nedostatku četvrte DRS zone u Australiji: Bilo bi nešto bolje utrkivanje da je ostala

Piše: Marko Litvić

Prije 8 mjeseci, 3 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Poznato je kako je VN Australije trebala imati četiri DRS zone, što je isprobano na prva dva slobodna treninga u petak. Nakon toga bila je sjednica vozača, na kojoj je Alpineov Fernando Alonso rekao kako četvrta zona predstavlja moguću opasnost. Direktor utrke, Niels Wittich, je zatim organizirao brzu sjednicu s momčadima i pitao ih za mišljenje o postojanju četvrte DRS zone. Pet momčadi je bilo za, pet momčadi je bilo protiv, te je tako odluka pala na direktora utrke osobno, koji je donio odluku kako će se vratiti na standardne tri zone. Zona koja je maknuta bila je ona između 8. i 9. zavoja, i to je učinjeno svega 20-ak minuta prije početka trećeg slobodnog treninga.

Nakon utrke je Esteban Ocon rekao kako je nedostajala četvrta DRS zona i kako bi bilo nešto više pretjecanja za vrijeme utrke. Složio se kako bi bilo riskantno prolaziti zavojem broj 9 sa otvorenim stražnjim krilom, ali je u isto vrijeme tamo bio najbliži bolidu ispred sebe.

“Bili smo jako blizu, ali nismo mogli pretjecati. Iskreno, mislim kako nam je ipak nedostajala ta četvrta DRS zona. Priznajem, bilo bi opasno da smo je imali, ali opet, tamo sam bio najbliže. Povlačiti potez pri tolikoj brzini je riskantno i slažem se kako je zbog sigurnosti maknuta, ali to je možda to nešto što nam je nedostajalo za bolji show danas.”

Esteban Ocon

Sergio Perez koji se cijelu utrku borio i u konačnici završio drugi, je rekao kako bi dobro došla dodatna DRS zona.

“Šteta što su maknuli tu jednu zonu jer bi utrkivanje bilo puno zanimljivije.”

Sergio Perez

Domaći vozač, Daniel Ricciardo, se složio kako bi jedna DRS zona više vjerojatno doprinjela nešto boljem utrkivanju, ali je rekao kako je ostakak promjena izvršenih na stazi u Albert Parku bio jako dobar.

“Mislim kako smo mogli imati malo više pretjecanja u 9. zavoju da je ostala DRS zona. Vidio sam kako je u jednom krugu Lando bio iza Kevina nedugo nakon nastavka utrkivanja i bio mu je jako blizu u 9. zavoju. Mislim kako bi ga prestigao uz pomoć DRS-a, tako da je to možda argument na stranu dodatne zone.”

“Mislim da je staza nešto bolja, ali nisam u potpunosti siguran jer sam drugi dio utrke bio poprilično usamljen, pa nije bilo previše razlike između ove i prijašnjih sezona. Siguran sam kako je bilo nešto više pretjecanja, ali tako je to kad se ulična staza ne može pretjerano mijenjati, pa se pokušava najbolje što se može sa onime što se ima pri ruci.”

“Ovo je korak unaprijed, ali morat ću ponovno pogledati utrku kako bih bio siguran. Možda je nešto tako jednostavno kao ta četvrta zona, upravo ključ za još bolju utrku. “

Daniel Ricciardo

Haasov Kevin Magnussen je imao nešto drugačije mišljenje i jedno zanimljivo opažanje. Naime, on je momčadi prijavio apsolutni gubitak potisne sile kad je “u mjenjaču” protivnika dok prolaze zavojem broj 9, što je moglo biti još opasnije da je DRS zona ostala kao u originalnim planovima prije vikenda.

“Imao sam slučaj da sam bio sasvim blizu kroz 9. zavoj i samo odjednom nije bilo ničega, kao uopće nije bilo potisne sile. Ako ste na otprilike par metara udaljenosti, sve je u redu, ali kad se protivniku na repu, postaje još gore nego s prijašnjim bolidima. Kad ste na par metara od bolida ispred, odlično je jer lakše pokrenete napad. “

Kad je upitan je li ikad iskusio nešto takvo u Haasovom bolidu za ovu sezonu, rekao je kako je ovo prvi takav slučaj.

“Ne ovako. Bio sam mu na repu prije 9. zavoja i kad sam zakočio zablokirala su mi se oba prednja kotača pri jako velikoj brzini, takvo nešto nije normalno.”

Kevin Magnussen

Komentiraj

3 komentara

  1. Mislim da bi bilo zanimljivije da je ostala, mada je i bez nje utrka bila dosta dobra.
    Vjerojatno bi bilo bolida posvuda, pa bi onima koji se pale na to, i gledaju samo start zbog mogućeg sudara bilo uber zanimljivo.



    4

    0
  2. Nije toliko ni losa utrka bila s obzirom da je to Australija. I kad nema pretjecanja je zanimljivo jer se bolidi mogu puno bolje pratiti. Ne znam jeste li skontali ali voze puno blize nego inace. To daje osjecaj napetosti, svaki zavoj bitan. F1 se vratila. Kvalifikacije su desetinke ili stotinke u pitanju. Red Bull popravi pouzdanost i imaju bolid s kojim se moze osvojit naslov. Imali su jako pehova/nesrece sto se toga tice, tako da ova prednost Ferrarija nije realna.
    Samo se sjetite da na drugoj utrci Ferrari nije bio bolji od Red Bulla po performansama. Znaci ovisi o stazi. Bit ce zanimljivo.



    7

    2
    • Isto tako Ferrari je vozio na svim stazama sa puno više downforcea od Red Bulla pa je opet bio brži bolid.
      I ta razlika u krajnjoj brzini Red Bulla naspram Ferraria je rezultat večeg downforcea(veći drag) nego što je Hondin motor jači.
      Koliko bi Ferrari bio još brži da vozi kao Red Bull sa tanjim i manjim krilima.
      To samo govori koliko Ferrari ima prostora za setup da prilagodi svoj bolid bilo kojoj stazi.

      Također vrlo bitna činjenica je da Ferrari još uvijek nije donio nikakav paket nadogradnji dok to nije slučaj kod Red Bulla.
      I to je nešto čega se u Red Bullu i Mercedesu najviše pribojavaju jer ako je ovako dobar (out off the box) kako i sam Horner kaže koliko će tek biti nakon što krenu nadogradnjae. Naravno ako nešto grdo ne zajebu.

      Prve nadogradnje su najavljuje za Miami ili Španjolska.
      I ne zaboravimo izjavu Binota da Ferrijev motor radi u malo konzervativnijem modu i da ga postepeno planiraju odvrtati kako budu poboljšavali pouzdanost koja je već po viđenom milja miljama ispred Honde.



      2

      1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni