Izdvojeno

Domenicali: Želim američkog vozača na gridu, ali on mora biti brz

Piše: Marko Litvić

Prije 10 mjeseci, 17 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Direktor Formule 1, Stefano Domenicali, ne skriva kakve su mu namjere što se širenja popularnosti sporta tiče. Njegov plan je povećanje popularnosti u SAD-u, što je potvrđeno dodavanjem Las Vegasa kao treće utrke na američkom tlu, ali i njegova izjava vezana za američke vozače.

Naime, Formula 1 nije imala američkog vozača od Alexandera Rossija (Manor 2015., vozio 5 utrka), ali je u zadnje vrijeme bilo puno glasina vezanih uz mladog vozača IndyCar-a – Coltona Hertu. Te pretpostavke su se još pojačale kad je objavljeno kako će 2024. Andretti Global vjerojatno ući u Formulu 1 i uz to kako je McLaren doveo Hertu kao svojeg razvojnog vozača. Podsjećamo kako je Herta također bio na korak do mjesta u Alfi Romeo, kad je Michael Andretti skoro kupio momčad, ali su pregovori propali i to mjesto je pripalo Guanyuu Zhou.

Domenicali je izjavio kako on želi američkog vozača na gridu i kako bi on bio ključan za popularnost sporta u SAD-u, ali isto tako je rekao kako taj vozač mora biti brz i talentiran.

“Jako je važno jer pojedinci čine razliku. Oni su protagonisti s kojima se svi povezuju i njihova lica su uvijek prepoznatljiva. Ali, bitno je da su brzi, inače se to vrati poput bumeranga. Zato po pitanju toga radimo sa Američkim Savezom i neka se investira u to. Zato što je to nešto što nije lagano za postići.”

“Trebat će vremena, to je sigurno, ali će imati veliki utjecaj. Zato radimo zajedno i poštujemo svačiju ulogu, ali za organizatora i promotora koji žele razviti svoje poslovanje u Sjedinjenim Državama, Amerikanac ili Amerikanka mogu imati važnu ulogu što se komercijalne strane tiče.”

Stefano Domenicali

Direktor Liberty Media, Greg Maffei, kaže kako su SAD već predstavljene na gridu u obliku momčadi Haasa, ali se nada kako će ubrzo imati vozača kojega će sve veći broj američkih obožavatelja moći bodriti za vrijeme utrka.

“Želim reći kako već imamo američku momčad, imamo Haas, ali s događajem poput VN Las Vegasa i mnogih drugih događanja koje se događaju u SAD-u, sve su veće šanse i samo je pitanje vremena kada će biti neki američki vozač na gridu.”

Greg Maffei

Komentiraj

17 komentara

  1. Kakva izjava.
    Isto kao da kaže želim novu ekipu na gridu ali mora se odmah boriti za podije i pobjede🙈.
    Može biti brz ako se uspije ugurati u ekipe kao Red Bull,Ferrari, Merc…. ali više vjerojatno da bi bio u Williamsu ili Aston Martinu.



    8

    1
    • Htio je uvijeno reći da ne želi nekog kratkoročnog pay drivera jer bi to mogao biti bilo tko, nego da želi prominentnu superzvijezdu

      Amerika je velika motorsportska sila (svakako veća od Azije i Bliskog Istoka) i sport bi mogao puno dobiti ako tradicionalni europski navijači malo spuste nos i prošire obzore prema ostalih 7 milijardi ljudi u svijetu



      3

      1
  2. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    … ako je to uslov da se sprijeci ubacivanje jos americkih ulicnih staza! :)



    9

    1
  3. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Želim da mi se nadređeni skine sa kursa,……. SAMO za cijeli ovaj …… mjesec travanj.



    4

    1
  4. Ako ga Has ne zeli, sto bi ga mi zeljeli?

    Da ih ima, ima. Eto, onaj iz F3 Jak Crawford. Mali jak talenat, nisam primjetio da ga Has zeli. Iako je mali u RB akademiji. Da ga stavi barem ma treninzima.

    Domenikali ovo prica iz samo koristi. Je*e se njemu za Ameriku i njihove vozace. On gleda 🤑 .

    Inace vise tezim da vidim Brazilca. Kroz istoriju su biti izuzetni.



    9

    1
  5. Mick Schumacher 47
    senna66 Donator Prikaži

    Problem je što Ameri jednostavno ne vole F1. Većina ih jednostavno ne razumije osnove sporta i uhvatili su se F1 dok god će biti zanimljivih sezona i Netflixa.
    Do pojave Netflix serije jedva da je itko pokazivao interes.
    Sada je interes vrlo velik, ali znamo da on kod njih vrlo kratko traje.

    3 utrke u Americi sa vrlo dugim ugovorima bi se kasnije mogao pokazati kao epic fail.
    Pogotovo ako se sljedeće sezone izrodi dominacija jedne ekipe….mislite da će amerikanci gledati to pored svojih sportova?

    A da bi sport koji nije u DNA prosječnog amerikanca ostao zanimljiv moraju se događati nekakve umjetne cirkusarije kakve rade iz svojih sportova. Da budem iskren oni su maheri za takve stvari u svojim sportovima, ali ne vjerujem da će to proći u F1.
    Otkad ameri vode ovaj sport počela se uvlačiti umjetna drama, politika i teška pohlepa za novcem koja polako, ali sigurno unistava tradiciju i tradicionalne staze.



    21

    1
    • Michael Schumacher
      27Ferrari28 Donator Prikaži

      Slažem se, mada bi tu rekao prosječan Amerikanac. Jer su zapravo Ameri uvijek koketirali sa F1, ali se to nikad nije rasplamsalo. I onda se još dogodi ono sranje sa gumama i imaju 6 bolida na startu.
      Ameri bi to prihvatili vjerovatno puno više ako
      1. rasturaju u tom sprotu, jer oni kad pobjedu u NBA zovu se world championsi
      2. da imaju DTS priču o Amerikancu kojem je tata kupio mali bolid i onda se probio i osvojio prvenstvo, naravno bilo bi dobro da je imao teško djetinjstvo
      3. Ameri vole statistiku i to me odmah podsjetilo na ovo:

      pogledaj ako nii, ja svaki put vrištim od smijeha, pogledaj cijeli klip.
      Dobro ih je opisao.



      8

      1

      • Mick Schumacher 47
        senna66 Donator Prikaži

        Ima i pozitivnih stvari od njih za sport naravno, sport se jako dobro reklamira kroz medije i društvene mreže. Nešto u čemu je F1 bila previše tvrdoglava i tradicionalna prije.
        Nije sve crno, ali kroz izjave se vidi da su jako pohlepni. Ne samo kroz izjave već i događanja kao u S.Arabiji.

        Kada se staze poput one u Belgiji dovode u pitanje zbog nekih staza koje nisu jos ni na papiru a kamoli u stvarnosti onda znam da je situacija zabrinjavajuća.



        6

        1
  6. samo najbolje, creme de la creme…
    malo mi forsiraju Ameriku. razumijem da je veliko tržište ali malo je ovo sve već previše…
    https://youtu.be/j25-lhaenb8



    1

    1
  7. Kako dani prolaze i ovakve izjave dolaze sve sam više sigurniji da je stvarni kupac F1 sam Netflix.



    4

    1
  8. Lewis Hamilton 44
    NRteamLH44 Prikaži

    Sport u kome ne voze najbolji i najbrži vozači svijeta nego oni koji marketinški odgovaraju i donose novac. Tatini sinovi,likovi sa dobrim sponzorima i nacionalnosti koja odgovara načinu punjenja budžeta.

    Sport u kome se izbacuju najbolje legendarne staze da se ubace ulične koje donose novac i sponzore.

    Sport u kome 78,5% navijača tvrdi da su zadnja 3 konstruktorska naslova namještena.

    Sport u kome 88,6% navijača tvrdi da se ne sudi svima isto.

    Sport u kome se dodaju raznorazna tehnička pomagala sa ciljem boljeg utrkivanja , a onda kada dobijemo bolje utrkivanje , sudionici istih se kažnjavaju.

    Mislim da to nije ono zbog čega smo počeli gledati ovaj sport.
    Ako ovako Amerikanci nastave da vode sport, desice se ista stvar kao i sa svime sto oni dodirnu, tipa Manchester United ikona u svijetu fudbala bukvalno vise ni ne postoji na fudbalskoj mapi.

    Ispratim još svoga Hamiltona do penzije i hvala doviđenja.



    3

    6
  9. Williams
    Montoya Prikaži

    Scott Speed je brz. Tako barem kaže lična karta



    3

    1
  10. F1 evoluira možda i prebrzo za moj ukus, previše novih staza, nemam ništa prema novitetima ako su dobri iz sportskog konteksta poput VN Azebajdžana koja uvijek pruži zanimljivu utrka. Nasrtljivo nametanje nekog sporta može biti kontraproduktivno (rukomet svake godine sa velikim natjecanjem) tako da nisam siguran da će Ameri biti zagriženi ljubitelji ovog sporta. Pokušali su sa SP-om 1994., dovođenjem velikih zvijezda u MLS pa nogomet nije pustio neko korijenje.



    2

    1
  11. Amerikanac mora biti brz, ali zato Kanađani mogu biti trube….



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Poredak vozača: 5-1

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Pročitajte najprije:Poredak vozača: Pozicije 20-16Poredak vozača: Pozicije 15-11Poredak vozača: Pozicije 10-6 5 Lando Norris Kako je McLaren krenuo u sezonu bili smo prilično uvjereni da će ovo biti neobično loša godina za Landa Norrisa i Daniela Ricciarda Bahrein je bolje ne spominjati, a na drugoj utrci sezone, u Saudijskoj Arabiji, je zapeo u Q2 Cijele prošle sezone se nije dogodilo da na dva uzastopna GP vikenda ostane...

Još kolumni