Izdvojeno

Binotto: Ferrari je veoma spreman za razvoj bolida kroz sezonu

Piše: Haris Džananović

Prije 8 mjeseci, 20 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Šef Scuderije Ferrari, Mattia Binotto, osvrnuo se na činjenicu gdje je talijanska momčad posustajala kroz sezonu prethodnih godina i najavio da sada potpuno drugačije gledaju na cijeli proces razvoja bolida i njegovih komponenti tijekom cijele godine.

Trenutno vodeća ekipa u oba poretka predstavljala je jednog od šačice konkurenata Mercedesu u prethodnoj eri, posebno u sezonama 2017. i 2018., ali u oba slučaja je značajno zaostala nekoliko utrka do kraja. U novoj eri Formule 1, nadaju se nastavku trenutne forme uz postepen razvoj ovogodišnjeg F1-75.

“Održati formu na visokoj razini kroz ovako drugu sezonu je ogroman izazov, ne samo za nas nego sve ekipe. Istina je da naši konkurenti imaju sjajnu povijest s razvojem bolida u različitim dijelovima kampanje, dok smo mi pohode na titulu 2017. i 2018. godine okončali neuspješno baš zbog pogrešaka u donošenju nadogradnji.”

“Međutim, od tada smo poboljšali naš zračni tunel, optimizirali procese simulacije i korelacije podataka, te smo sada u puno boljoj poziciji. Ipak, trebamo uzeti u obzir i ograničenje budžeta koje definitivno kažnjava pogreške i siguran sam da će biti važan faktor za svaku momčad.”

Ferrari – kao i momčadi koje koriste njihove pogonske jedinice – Alfa Romeo i Haas – prema dosadašnjim dojmovima imaju samo riječi hvale, što je komentirao i sam Binotto:

“U prethodne dvije sezone smo imali veliki zaostatak po tom pitanju i radili smo mnogo na poboljšanju pogonskih performansi. U prve dvije utrke smo vidjeli pomak koji nam daje priliku da se okrenemo nekim drugim segmentima bolida, jer smo veoma dobri u situacijama gdje nam je snaga ranije predstavljala značajan deficit.”

S pogledom na Veliku nagradu Australije, koja će se održati prvi puta još od 2019. godine, Binotto nije najavio donošenje nadogradnji ili određene preinake bolida. Talijanska momčad, za razliku od Red Bulla i Mercedesa, nije napravila radikalan zaokret u dizajnu bolida između dvije runde predsezonskih testiranja u Barceloni i Bahrainu:

“Ne radi se o tome kada će neki dijelovi biti spremni, postoji nekoliko drugih razloga – prije svega, već spomenuto ograničenje sredstava koja možemo potrošiti za cijelu sezonu, ne želimo praviti bespotrebne troškove već u ovoj etapi prvenstva. Osim toga, imamo filozofiju na koju smo se odlučili još u Barceloni, sigurni smo u ono što smo napravili tijekom zime i želimo naučiti što je više moguće o trenutnoj konfiguraciji bolida i izvući maksimum iz toga. Kada odlučimo da su nam potrebne nadogradnje, napravit ćemo poteze u tom pravcu.”

Komentiraj

20 komentara

  1. Vidjećemo.
    Nadam se da zbori istinu.
    BTW, od početka sezone njegove izjave mi djeluju prilično samouvjereno, odmjereno, bez neke prepotencije.
    Možda je tu i tamo i on malo palio svoju Stihlovku, ali ništa strašno.
    Izgleda da je sve fino poriktano u Ferrariju, što se i vidi po prve dvije trke.



    19

    0
    • I meni to sve izgleda ozbiljnije i spremnije kod Ferrarija ali jos uvijek ocekujem stare boljke da isplivaju u crunch timeu ako uopce bude toga…
      RB meni osobno izgleda bolje i nekako sam skloniji da ce oni ustimat bolid na najjace i da ce se Ferrari borit iza Maxa nego sa Maxom…



      2

      0
  2. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    Odlicno! Dok vi shvatite, prođe voz! 😀 a tifosi se ipak nadaju! 😀 Forzaaa!



    5

    2
    • nelinjo … odnosili se tvoja primjedba o shvaćanju i prolasku voza na binottovo “…želimo naučiti što je više moguće o trenutnoj konfiguraciji bolida ” ? ako gledamo kroz prve 2 trke o konfiguracijama bolida RB i ferrari su za razliku od MB shvatili više šta im daje trenutno nekakvu prednost ali nikad ne treba otpisat MB i dužinu prvenstva te ograničenje sredstava . dva “dobra razbijanja” i proračun će patit pa može uticati na razvoj , donošenje nadogradni tj razvoj bolida tokom sezone . osim toga i nadogradnje ne moraju bit “pogođene” , a koštaju . bolje je tokom sezone donit 3 korisne nego potrošit sredstva na njih 10 od kojih 2 – 3 mogu donit nekakvu korist . kvantitet često ne znači kvalitet ali daje utisak da onaj ko donosi više nadogradni bolje i više razvija bolid iako mu nadogradnje ne moraju bit od koristi tj mogu bit promašaj . RB , ferrari i MB su prethodnih sezona raspolagali “kesetinom” u odnosu na ostale timove i sad treba vidit ko će se najbolje prilagodit ograničenju proračuna , ko će iz limitiranih sredstava izvuč maksimum . ako RB može bit nekakva referenca kvalitete ( jer do sada je MB bija liga za sebe ) onda je ferrari tik uz njih . možda je binotto konačno posložija kockice i vrlo trezveno razmišlja . uostalom svi kupci PU ferraria su imali dobar start u sezonu šta znači da je PU jako dobra , a izgleda da je i šasija “pogođena” . konfiguracije staze te “raspoloženost” vozača može puno značit ukoliko ne bude kvarova , a “pomoćno osoblje” bude na visini . no ne treba otpisat ni MB usprkos za njih lošem startu u sezonu .


      0

      0
  3. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    Mozda cete stvarno ovaj put bolje jer imate i kvalitetnije vozace nego 2017/18.
    Mislim da je bio rekao Neven N. da je bio FA u ono vrijeme u Ferariju naslovi bi otisli put Italije.



    11

    19
    • Charles Leclerc 16
      Catta Prikaži

      Bio je FA 2010 i 2012, kada je Ferrari bio dosta konkurentniji nego 17/18, zasto tada naslovi nisu otisli put Italije. Taj mit da je FA svemoguc i da izvlaci 120% iz bolida mora umrijeti.



      18

      14
      • Ayrton Senna
        Scuderia Prikaži

        Pitaj massu jel ferrari bio konkurentan 2010. i 2012.



        13

        8
        • Sebastian Vettel
          Pastor Prikaži

          Pogotovo onda kada je morao zdrav mjenjač da promijeni…



          7

          3
        • Ayrton Senna
          Scuderia Prikaži

          Fino, hvataj se za tu jednu utrku (Austin 2012. čini mi se), spomeni slobodno onda i hockenheim 2010. ako ćemo tako. Massa se cijeli prvi dio sezone borio da osvoji koji bod, dok je alonso pobijedio 4 puta, bio još nekoliko puta na postolju i 2 puta na pole positionu u kišnim kvalama. Da mene tako deklasira momčadski kolega molio bih ekipu da mi promijene mjenjač, da ovoga pomaknu na startu na čistu stranu staze.



          1

          4
        • Sebastian Vettel
          Pastor Prikaži

          Massa poslije opruge koja ga je opalila u glavu… Nekima drugima je to argument u nekim drugim poređenjima, pa nek se nađe i ovdje…

          Stvarno je neshvatljivo da neko pokušava i dalje progurati izvlačenje iznad limita, umjesto da priznaju da je to što je Alonso radio pravi potencijal bolida, a da Massa nije bio ni blizu tog limita.
          Ako je bolid pobjeđivao, bolid nije bio kanta kako se predstavlja, bez obzira što ga je drugi vozač vozio dosta ispod maksimalnog potencijala.



          4

          1
        • Ayrton Senna
          Scuderia Prikaži

          Ja nikad u životu nisam spomenuo famoznih 120 posto jer je to teoretski nemoguće, pa mi je glupo te stvari pisati. Alonso je te sezone po mom mišljenju izvukao najbliže punom potencijalu bolida otkad ja pratim f1(uz maxa lani). S tim da je alonsu bilo teže jer je stalno startao niže u poretku.
          Što se tiče ovoga da je taj bolid bio potencijal za pobjede, ovisi kako gledaš, razni su bolidi potencijal za pobjede kad se spoje odgovarajuće okolnosti i pravi vozač. Na primjer malezija te godine – alonso je startao mislim deveti (možda je bilo osmi ili deseti,ali nije bitno) i po kiši, uz nekoliko pretjecanja i pravovremen boks pobijedio. Jel taj bolid taj dan bio potencijal za pobjedu? Pa je u alonsovim rukama i po kiši. Valencija te godine- start sa 12-13 pozicije i sjajan start. Nakon toga nekoliko lijepih pretjecanja i dobar tyre management i naravno vettelovo odustajanje. Glupo je pričati o potencijalu za pobjedu na toj utrci kad je vettel brutalno izdominirao sa pole positiona do kvara.
          Ferrarijev glavni problem te sezone je bio užasan kvalifikacijski pace, dok je u utrkama bolid uglavnom bio dosta konkurentan pogotovo zbog toga što je bio nježniji prema gumama od konkurencije (ne sjećam se baš da su na i jednoj utrci bili najbrži po čistom paceu). Uglavnom, ne vjerujem da je ikada u povijesti f1 jedan konkurent za naslov startao prosječno sa niže pozicije od alonsa te sezone (sjećam se da bih se veselio kad bi se kvalificirao 5.)
          Što se tiče masse, on zapravo po paceu u kvalama nije bio toliko daleko od alonsa (doduše, par desetinki u sredini grida znači nekoliko pozicija), samo što nema tu klasu da se u utrkama onda tako dobro probija kao alonso kroz poredak. I to nema veze sa federom u glavu, jer nikad nije bio ta klasa, koliko god nekome bio simpatičan.


          0

          0
      • Hahah nisam dugo ovako nesto humoristicno procitao. Jako je bio konkurentan xD
        Kao sto kaze Scuderia, pitaj Massu.



        14

        2
      • Fernando Alonso 14
        tapa-tapa Prikaži

        Mit nije mit i ta činjenica neće nikad umrijeti kolko god se vi trudili da umre.



        5

        6
      • Koliko god Ferrari bio ili ne bio konkurentan 2010./2012., u sezonama 2017. i 2018. niko od vozača koji su tada vozili, ne bi osvojio naslove sa onakvim Ferrarijem (i bolidom i ekipom), protiv onakvog Mercedesa (i bolida i ekipe) i Hamiltona u takvoj komfornoj zoni. Naravno, na to možemo dodati i nekoliko odluka (što u vezi nekih izmjena pravila, što u vezi nekih odluka vezanih za samu stazu i dešavanja na trci), koje su nosile vodu na Benzov mlin.
        Bez obzira da li taj vozač imao inicijale FA, MV, …, lupam,… DR,…
        Čisto sumnjam da bi to pošlo za rukom i MSu, APu, ASu…..
        Možda bi pomenuti trojac (uz FA) učinili prvenstvo malo neizvjesnijim, ali ne vjerujem da bi u onoj situaciji postigli išta više od časne “titule” vicešampiona.
        I na sve pokušaje (i dan danas to rade) pojedinaca koji se iz petnih žila napinju kako je Ferrari imao bolji bolid 2018. ( spominje se i 2017.), objektivan i ozbiljan ljubitelj F1 se može samo grohotom nasmijati.
        Mogu i Neven N i markiz LDM i štatijaznam ko već ne, pričati kako bi neko drugi umjesto Seba osvojio titulu, to jednostavno nije bilo realno u onakvom razvoju situacije obje te sezone.

        Dakle gospodo, bezveze se prepirete.
        I Ferdo i Seb su, vjerujem, dali maximum u te 4 sezone ne bi li osvojili titulu, jednostavno nije išlo, zbog dosta faktora. Niko sretniji od mene da je Ferdo uzeo još 2 titule sa Ferrarijem, a da je Seb gubitak 2 titule u RB nadoknadio sa 2 titule u Ferrariju.



        23

        0
        • Blue Flag
          dFixxx3r Prikaži

          dobro si to reko. možda bi FA ili netko drugi napravio 2-3 greške manje.
          ali pit wall ferarija je bio kroničan.
          a i bolid je bio nijansu slabiji.

          ajmo okrenut pilu, vettel je tada bio fanatičan borac, bi li uopće FA ili netko drugi došao u priliku u kojoj se seb nalazio isključivo svojom upornošću i forsiranjem..?

          a na ovaj zadnji pasus sam se naježio. daj zamisli. da je FA uzeo te dvije, došao na 4, postao besmrtan.
          isto i seb auuuuuuu
          ljepotice od misli



          6

          0
      • Grijeh je reći da je Ferrari iz 2012 bio bolji od ijednog iz 2017/18. Pa taj auto nije mogao pole position osvojiti nigdje u normalnim uvjetima. Alonso je uzeo 2 po kiši. U borbi je ostao zbog konstantnosti i puno postolja. Dok je RB pred kraj sezone sredio bolid i Vettel je uzeo 4 utrke u nizu. Ferrari je to mogao samo sanjati.



        1

        2
    • Tocno, ne samo Alonso. Hamilton bi uzeo naslov također. Ricci je tad bio u odlicnoj formi također. Ima lista vozaca. Ljudi zaborave koliko je Vettel napravio gresaka i na pocetku sezone, prosuo bodova i bodova, i svejedno bio prvi u sredini sezone , a da ne govorim kasnije. Nije ni Ferrari bio bajan, ali krivica je 80/20 Vettel/Ferrari.



      5

      20
      • Ko bi protiv koga uzeo titulu?
        Stavi umjesto Seba u Ferrari Ferdu, Hamdu, Riccija, Maxa i neka voze protiv Seba, Ferde, Hamde, Riccija, Maxa u Mercedesu…, uzmi koju god hoćeš kombinaciju…., niko ne bi uzeo titulu sa Ferrarijem.
        Ni u jednoj kombinaciji.
        Čak ni protiv Seba, u Mercedesu, koji jseočigledno smatra “najslabijom” karikom od pobrojanih.
        Teško bi neko uzeo Bottasu titulu, da je ovaj bio prvi vozač i da je imao dobrog wingmana.



        15

        0
  4. Eh…..da McLaren ove sezone ima Ferrarijeve motore……🤠🤠 (malo mašte ne škodi zar ne?
    😂😂).

    Šalu na stranu…..zaista Ferrari od početka ove sezone izgleda (i “zvuči” u izjavama) daleko ozbiljnije, odgovornije, jednostavno drugačije!
    Očito su napravili pomak u mnogočemu drugome osim u mehaničkom i tehničkom aspektu!
    Sami naprijed!



    8

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni