Izdvojeno

Red Bull bi do Imole trebao olakšati bolid za 8 kg

Piše: Luka Softić

Prije 6 mjeseci, 17 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Novim pravilnikom povećana je minimalna masa bolida na brojku koja iznosi 798 kilograma. Iako je inicijalna brojka utvrđena pravilnikom iznosila 795 kg, momčadi su izglasale povećanje za 3 kg, dok se nagađa da je jedina momčad koja je uspjela napraviti bolid blizu minimalne težine Alfa Romeo. Već u ranijim izjavama vodstvo Red Bulla požalilo se na to da zasad imaju pretežak bolid, a Helmut Marko najavio je da bi skorašnje nadogradnje trebale ukloniti čak 8 kilograma ukupne mase, što bi dakako trebalo značajno ubrzati bolid, ali i olakšati ugađanje bolida prema stazi.

“Naš bolid je pretežak. Ako ste preko 10kg iznad minimalne mase to vas košta oko pola sekunde na stazi poput Jedde. Smanjenje težine znači skuplji materijali, koji su lakši, ali dijelovi moraju biti izrađeni iznova.”

“Trenutni plan je da uklopimo sljedeću veliku nadogradnju s lakšim dijelovima, kako bismo ostali unutar financijskih okvira. Ne možemo izrađivati dijelove dvaput.”

Na upit o trenutnom omjeru snaga s Ferrarijem Marko je najavio da bi utrka u Australiji po pitanju brzine dvaju bolida trebala biti slična onoj u Arabiji, ali je priznao da je s Ferrarijem u ovom trenutku lakše rukovati:

“Mislim da ćemo biti više manje tu negdje, kao i u Saudijskoj Arabiji. Ishod najviše ovisi o tome tko će najbolje namjestiti bolid. Staza [Albert Park] nam je odgovarala u prošlosti, ali je zahtjevna. Bit će jako uzbudljivo.”

“Ferrari ima bolid koji je jako brz u svim uvjetima, bez obzira na temperaturu i stanje guma. Naš bolid je nešto teži za podesiti, ali otklonit ćemo nešto težine u Imoli. To bi nam trebalo dati značajno bolja prolazna vremena.”

“Ferrari je poput nas – tu je strast, emocija, sportski duh i poštovanje koje se osjeti na svim razinama. Imamo kompetitivan odnos, ali unutar sportskih pravila. To se ne osjeti samo između vozača, nego i u pristupu, stilu i tehnici. Možemo izmjenjivati i ideje s Ferrarijem, što je lijepo.”

“Mislim da smo u dobroj poziciji, ali imamo doraslog protivnika u Ferrariju. Leclerc vozi bez greške ove godine, tako da predviđam uzbudljivu sezonu.”

Helmut Marko

Komentiraj

17 komentara

  1. Nemogu vjerovati da ovo Marko govori, ovoliko superlativa nije izrekao u svim svojim rečenicama zajedno. Svaka čast i za Ferrari i za Red Bull.

    Off topic::
    Što se tiče dnevne zagonetke, SVAKA ČAST što su prevaranti “nagrađeni” sa 99 pokušaja i što će vječno, svaki dan biti na dnu poretka!



    22

    1
  2. Kimi Raikkonen 7
    test_007 Prikaži

    Vidi se da je veliki respekt između Ferrarija i Red-bulla te nema “bullshita” između njih, svima je već dosta bilo umjetnih prvaka iz Mercedesa.



    25

    9
  3. Sebastian Vettel 5
    GP2Engine Prikaži

    Također, apropo performansi: motora (ako ne gledamo šasiju) prema Amusu, Renault ima motor jednako dobar kao RBPT Honda i Mercedes, ali Ferrari iskače kao najbolji. Red Bullov motor izgleda super, ali visok top speed je zbog niskog draga, i niskog downforcea.



    10

    0
    • Ferrari
      nelinjo Prikaži

      Zašto onda ne reci, i ako sam navijač Ferrarija da je Red Bull dobro odradio posao i “nasamario” Ferrari sa postavkama. I stvarno mi nije jasno zašto su u Ferrariju išli na full DF, ako se zna da 2 duga pravca donose brzinu oko 325 km/h bez DRSa!? Znači da je to brza staza i kad si u DRSu lagano prolaziš pored suparnika. Još se Charli odlicno drzao, a bio je sporiji oko 30 km/h od Maxsa pri DRSu.

      I sve je proslo nekako tiho… niko ne pominje da je ekipa zeznula stvar i da su vjerovatno mogli do druge pobjede zaredom da su drugačije podesili bolid. U šta sam siguran!



      2

      5
      • Kimi Raikkonen 7
        Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

        To si ti siguran, koji vidiš samo sta napišu novinari….



        6

        2
      • Sebastian Vettel 5
        Pastor Prikaži

        Binotto kaže da su išli sa većim downforce-om zbog potrošnje guma. Ali u utrci to nije bio problem, vjerovatno zato što se više gume polijepilo po stazi tokom vikenda. Slažem se, slaba procjena Ferrarija, ali ko zna kakvi bi bili sa manjim downforce-om. Onolike prednosti u prvom sektoru sigurno nebi bilo. A možda bi bili i nešto sporiji u kvalifikacijskom krugu, pa nebi bilo bitno bi li se mogli odbraniti na pravcu, nego bi li mogli napasti…



        6

        0
        • Za degradaciju nisu ni mogli znati kad su im vozači dotakli zidove i sjebali simulaciju na drugom treningu. Tako da nije pogrešna strategija bila po meni, nego vozači koji nisu odvozili simulaciju.



          3

          1
        • Ferrari
          nelinjo Prikaži

          našao sam na GPtechnical forumu da je Ferrariju poskakivanje najveci problem i da zbog toga ne mogu otkljucati puni potencijal F1-75. kažu da je i izbor za DF na ovoj stazi bio iskljucivo zbog poskakivanja i da taj problem nije ni malo lako riješiti. Red Bull se gotovo riješio poskakivanja i pominju Neweya kao genija koji je predvidio problem i aerodinamicku nadgradnju vodio u tom smjeru! RB18 je prilijepljen za asfalt, a ne poskakuje kao ostali bolidi u tim postavkama.



          3

          1
        • Tako je…i da nije bilo SC Lecrec bi pobijedio, je je Verstapena držao na dovoljnoj udaljenosti.

          Sjetite se u V8 eri kad je RB jedne godine u Monzi išao s više DF uodnosu na ostale…i pobijedili jer s odmaglili i nitko nije došao u priliku da ih lovi na pravcu


          0

          1
      • Ovih 30km/h je malo previše. Da je stvarno bilo 30km/h mislim da bi Max puno lakše “”odradio” Čarlija.



        5

        0
  4. Lewis Hamilton 44
    NRteamLH44 Prikaži

    Još uvijek ne mogu vjerovati kakav posao radi Red Bull. Ovo je impresivno i ne mogu se prestati čuditi.

    Znaci likovi su se prošle sezone borili do samog kraja prvenstva donosili unaprijeđenja na bolid i razvijali bolid. Isto to vazi i za Mercedes.

    Onda su ostali bez dobavljača motora, koji se povukao iz sporta pa su oni odradili neku kombinaciju u prelazu dok se ne snadju. Priznajem ne pratim toliko RB pa ni sam ne znam na kojoj fori razvijaju motor ako se proizvodjac motora povukao iz posla.

    Sve bi to dalo za naslutiti da bi logično bilo da ove sezone nisu konkurentni Ferrariju jer realno gledano Ferrari odavno razvija bolid za 2022. Još da ne pričamo o tome da je njihov čovjek sada na čelu F1.
    Svako realan je morao znati da će Ferrari 2022 biti faktor u borbi za titulu i da će bar na početku imati konkurentan bolid sto se pokazalo kao istina.

    Mercedes je na kraju i najbolja referenca gdje bi neki veliki i jak tim ali i iscrpljen tim trebao biti u novoj sezoni. Tačno tamo gdje je i realno da jeste na sekundi zaostataka za najbržima. Upravo onoliko koliko i zaostaju u razvoju , 1 godinu znaci 1 sekundu.

    Ali Red Bull uprkos svemu tome, težak bolid, borba do kraja u prošloj sezoni , znaci moralo je nekako uticati na razvoj bolida za ovu godinu, i pogotovo nedostatak vlastitog F1 motora , i oni su opet egal Ferrariju????

    Potpuno nevjerovatan posao su napravili da uprkos svemu imaju bolid na nivou Ferraria od samog početka.

    Stvarno ne znam šta rade ali svaka čast. Respekt



    19

    2
    • Michael Schumacher
      ZJ11 Prikaži

      Adrian Newey



      6

      0
    • Red Bull radi strašan posao, ne samo ove sezone. Početkom hibridne ere su pali na dno da bi krajem ere konkurirali za oba naslova i osvojili vozački.
      Jedan McLaren je prošao istu havariju, ali nikako da zajašu kako treba. Spominjem McLaren jer od njih se uvijek očekuje da budu u vrhu, ali ne ide im.
      Mercedes ne treba gurnuti sa strane radi lošijeg starta. Ta ekipa strašno razvija bolid od prvog dana od kad su kupili Brawn GP. Dugo su razvijali FRIC koji je (mislim) zabranjen kasnije, DAS, i tko zna kakvih još inovacija je tu bilo. Doduše, vjerujem da se nije štedjelo tj. da se puno para utuklo + dovođenje Allisona je bio pun pogodak. Vjerujem da je i ovaj bolid state of the art, ali očito da je motor najveća boljka što mi je totalni šok, pogotovo nakon zadnjih par utrka prošle sezone.

      Zato volim Formulu 1, jer je natjecanje konstruktora, ne samo vozača. To nekad znači nezanimljiv poredak, ali bolje i to nego da su svi uvijek jedanki.



      3

      0
      • Lewis Hamilton 44
        NRteamLH44 Prikaži

        McLarenu očigledno nešto fali. Dolaskom Keya i Seidla su postavljeni samo dobri temelji ali izgleda da još uvijek fali dobrog materijala.

        Ne brinem ja za Mercedes. Stiće oni u vrh samo mislim da će biti kasno za ovogodišnji naslov. Ali možda otkidanjem bodova odluče prvaka.



        1

        1
      • Sebastian Vettel 5
        Pastor Prikaži

        Dugo su razvijali FRIC koji je (mislim) zabranjen kasnije

        Da, ali sa FRIC-om se vozalo nekoliko sezona dok ga svi nisu razvili, čak i Marussia. I onda ga tek zabranili…



        3

        0
  5. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    “Ferrari je poput nas” bubne i ostane živ.



    2

    2

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni