Kontra mraku, kontra G-sili

Ocjene vozača za drugi GP vikend

Piše: Ante Vetma

Prije 8 mjeseci, 26 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 7 minuta

Max Verstappen 10/10 🌟

Već je na slobodnim treninzima bilo jasno da se Verstappen muči sa zagrijavanjem guma, a ista praksa se nastavila i u kvalifikacijama gdje je očigledno imao upute da to pokuša riješiti s dva pripremna kruga. Ne može se reći da je uspjelo jer u posljednjem pokušaju nije ušao u svoj uobičajeni ritam, a Sergio Perez ga je sa “krugom kakvog ne bi ponovio ni da ima tisuću pokušaja” ostavio za dvije i pol desetinke sekunde. Međutim, s obzirom na tijesnu borbu s Ferrarijima – izgledalo je da će trebati omanje čudo da se sutradan bori za pobjedu. No, tempo u utrci je ipak bio neka druga priča u usporedbi s kvalifikacijama. Najprije je na startu prošao Sainza, a onda je Perez imao lošu sreću s prvim sigurnosnim automobilom – tako da se Verstappen od 16. kruga našao na drugoj poziciji, gledajući u mračan neosvijetljen stražnji dio Leclercovog bolida. Na kraju utrke je napao jednom prije DRS zone, računajući da će maksimalna brzina Red Bulla biti dovoljna da zadrži poziciju. Nije prošlo. Napao je drugi put, Leclerc ga je nadmudrio. Napao je treći put i nadmudrio Leclerca. To se pokazalo dovoljnim. Leclerc nije uspio odmah vratiti, a utjecaj žute zastave (zbog sudara Strolla i Albona) je prvotno odmogao u tom naumu, samo da bi krug kasnije Leclerc ušićario par desetinki jer je manje usporio u tom minisektoru. Ništa nije bilo važno jer je ponestalo krugova i Verstappen je zasluženo pobijedio, po prvi put ove sezone.

Charles Leclerc 10/10

Leclerc je nakon završetka Saudijske Arabije pokazao da je još uvijek na medenom mjesecu. Odnosno, toliko uživa u činjenici da je trenutno realan kandidat za naslov – da ga ne dira previše ako jednu utrku završi i iza Verstappena. Logično, u toj prijateljskoj atmosferi bitan je faktor i stanje u bodovima gdje je s Bahreinom odmakao Maxu na +26 zbog Red Bullovih problema. Nije da zazivamo, ali tenzije će sigurno narasti ako se bodovno približe i kad pritisak naraste sredinom ili u posljednjoj trećini sezone. Zasad, Leclerc je i u Bahreinu i tu pokazao da je mudar i brz vozač. Dati bilo što manje od desetke ne bi bilo pošteno za jednog od dva protagonista ovako fantastičnog duela, iako ostaje činjenica da je izgubio pobjedu u direktnom duelu na stazi, u bolidima koji su bili otprilike podjednaki.

Sergio Perez 9/10

Nakon subotnje euforije zbog prvog pole positiona u karijeri (ovo je bila njegova 215. utrka!) – Perez se brzo ohladio kad je sigurnosni automobil došao u najgorem mogućem trenutku. Start je odradio savršeno, tempo u utrci je izgledao solidno za prvi stint, a onda je s prvim kadrom Latifija u zidu postalo jasno da od njegove pobjede danas neće biti ništa. Svejedno, kad prođe gorak okus zbog izgubljene mogućnosti za pobjedu – Perez će shvatiti da može itekako biti zadovoljan ovim GP vikendom. Ovo je bila jedna od rijetkih instanci da je izgledalo da ima mjeru Verstappenu, bez obzira na razloge i opravdanja koji se mogu pronaći za aktualnog svjetskog prvaka. Sad mu samo ostaje da iz vikenda u vikend isporučuje ovakve “jedan-od-tisuću” kvalifikacije krugove.

George Russell 9/10

Blijedi Bahrein bio je kao hladan tuš za sve koji su očekivali da bi unutar Mercedesa mogli očekivati komešanje timskih kolega. Osim što se pokazalo da je Mercedes treća najbrža ekipa, Russell je, kako se moglo čuti iz ekipe, “pretjerao” s traženjem tempa u bolidu kojeg jednostavno nije bilo. Tako je u kvalifikacijama prije tjedan dana razočarao, a u utrci s drukčijom strategijom nije ni bilo temelja da ga se direktno usporedi s Hamiltonom. Saudijska Arabija bila je neka sasvim drukčija priča. U kvalifikacijama je bio i više nego uvjerljiv protiv sedmerostrukog svjetskog prvaka, a u utrci mu se Hamilton približio samo dok još nije obavio promjenu guma. Moglo je to završiti puno bliže da je Lewis imao sreće da uzme nove gume pod VSC uvjetima, ali ovako je Russell očigledno dominirao i u subotu i u nedjelju. Možda krajnji rezultat nema poseban značaj za ekipu, ali za njega apsolutno ima.

Carlos Sainz 8/10

Fernando Alonso 8/10

Fernando i Esteban imali su u Saudijskoj Arabiji gotovo identičan tempo, što je u dobrom dijelu utrke bila prava glavobolja za Alpine. Otmar Szafnauer je kao pravi šef u direktnom prijenosu pokušavao ostaviti dojam da je sve pod kontrolom i da znaju što rade: “You will see what happens”, ali je zvučao otprilike uvjerljivo kao Top Shop reklama. Kad je vrag odnio šalu, Ocon je dobio naredbu da zadrži poziciju i ostavi Fernanda na miru, što ih je odmah koštalo pozicije jer je Bottas bio tik iza Ocona. Svejedno, kvalifikacijski zaostatak od desetinke u utrci je uspio anulirati i u direktnom okršaju proći Ocona. Još važnije – u kontranapadima koji su uslijedili sačuvao je svoje mjesto pa je prilikom izlaska sigurnosnog automobila Alpine bio prisiljen pozvati oba vozača istovremeno u boks, a time je profit Alonsa bio još veći kad je bio na stazi ispred timskog kolege.

Esteban Ocon 7/10

Valtteri Bottas 7/10

Lando Norris 6/10

McLarenov dvojac vikend je u Arabiji odradio slično kao Alpineov dvojac, ako gledamo međusobni duel. Norris i Ricciardo i u subotu i u nedjelju su bili jedan do drugog, ali su, za razliku od prošlog vikenda, ovaj put uspjeli ipak izvući nešto iz tog problematičnog bolida. Druga kvalifikacijska runda i sedma pozicija zvuče kao fantazija sedam dana nakon fijaska u Bahreinu. Vrijedi napomenuti da je Norris imao i P6 sve do posljednjeg kruga kad ga je Esteban Ocon uspio proći u direktnom okršaju na stazi. U sprintu do cilja se pokazalo da je u Renaultu u tom trenutku bilo nešto više konjskih snaga nego u McLarenu pa mu je šesta pozicija pobjegla za jednu jedinu desetinku.

Daniel Ricciardo 6/10

Pierre Gasly 6/10

Kevin Magnussen 6/10

Guanyu Zhou 5/10

Jučer se pokazalo da Alfa Romeo nema samo probleme s pouzdanošću bolida, kako su pretpostavljali nakon predsezonskih testiranja, nego i operativne probleme. Koliko god zvučalo bizarno – Kinezu je glavni neprijatelj jučer bila vlastita ekipa. Najprije ga nisu tražili da vrati poziciju koju je stekao nakon što je presjekao zavoj, a kad je dobio kaznu od 5 sekundi zbog tog incidenta – oni su i to odradili šeprtljavo. Kad se parkirao na predviđeno mjesto u pit-laneu – bolid je bio podignut pa se time računa da nije obavio predviđenu kaznu. Naravno, prije bilo kakvih radova trebalo je pričekati tih pet sekundi. Sam čin podizanja bolida bio je dovoljan da se smatra da je na bolidu bilo “radova”, a Zhou je potom nakon povratka na stazu dobio i drive-through upravo zbog toga jer nije odradio prethodnu kaznu. Prava šteta jer je imao solidan tempo i VSC mu je došao kao naručen da odradi tu kaznu i zamjenu guma.

Nico Hulkenberg 4/10

Lance Stroll 4/10

Lewis Hamilton 3/10

Alexander Albon 3/10

Nicholas Latifi 2/10

Komentiraj

26 komentara

  1. Pirelli Wet
    r2d2 Donator Prikaži

    Znam da nisu nastupili u utrci, ali kako naslov kaže ocjena za vikend pitam se zašto nema Tsunode i Schumschera?
    :kokice:



    3

    0
  2. Fernando Alonso
    Brane FA14 Prikaži

    Ovaj puta objektivne ocjene, rekao bih :)



    7

    1
  3. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Opet subjektivne i nerealne ocjene.



    10

    14
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Opet subjektivan i nerealan komentar.

      Šalim se, ocjene su, kao i se druge ocjene (i komentari), subjektivne.
      A koliko su nerealne, to je na svakom od nas da procijeni i složi se ili ne.



      6

      2
  4. VER 9
    LEC 9
    SAI 8
    PER 9
    RUS 8
    OCO 7
    ALO 7
    NOR 7
    BOT 7
    MAG 7
    RIC 7
    GAS 7
    MAG 6
    ZHO 6
    HUL 5
    STR 5
    HAM 4
    ALB 3
    LAT 1

    HAM je na PlanetF1 dobio ocjenu 9.



    4

    6
    • Mattia Binotto
      Har Kl Donator Prikaži

      Bliže je 9., nego 3. ili 4.
      Ali eto nek svako ima svoje veselje.



      13

      10
      • Mick Schumacher 47
        Sarma Donator Prikaži

        Čak mu je i pristrani The Race dao 4,5 😀



        9

        3
        • Mattia Binotto
          Har Kl Donator Prikaži

          1. Ed Straw koji je ocjenjivao koji je najslabija karija The Race.
          2. Max ocjena koju je dao je 9, (samo jedna) što Hamiltona stavlja u neki prosjek. Tu mu i jeste mjesto. Kao što je taj autor lijepo objasnio iako je u utrci imao bolji tempo, imao je nekoliko dvojbenih odluka cijeli vikend koje su se pokazale pogrešnim. Ali ako je Albon zaslužio istu ocjenu kao Hamilton ili Latifi to onda baca slatki osmjeh na usta kad se priča o nekoj nepristrasnosti :lolz:
          3. Ne razumijem to epitet pristrasni? Ako pretpostavljaš da je pristrasni zašto ga čitaš ili prenosiš njegove analize? Za mene uopšte nije interesantan



          3

          7
        • Mick Schumacher 47
          Sarma Donator Prikaži

          Iskreno, slabo ih čitam, ali kad naletim na neki članak ili slično znam baciti oko.

          Britanska pristranost – ništa novo, znaš ti dobro…

          Vidim da si gore napisao da je bliži 9 nego 4, znači po tvom je neka 7. LOL.

          Ja sam već napisao u temi Mercedes da je HAM imao solidnu utrku, s obzirom na kvale – znači max. ocjena 5.



          9

          0
        • Mattia Binotto
          Har Kl Donator Prikaži

          Napisao sam 3 ili 4. Pročitaj opet.
          S obzirom da se slažem da je Hamilton podbacio, ne da mi se objašnjavati više zašto je pogrešno ocijeniti Albona istom ocjenom )ili jednom ocjenom niže) kao Hamiltona.
          Kako rekoh, svakom njegovo veselje ;)



          3

          3
        • Pristranost je nesto cemu se netreba opce cuditi. Britanski mediji za za Britance isto kao sta su taljijanski za Talijane.
          Nemoze nitko reci da su taljanski mediji potpuno objektivni sta se tice Ferrarija.
          Kako kazem , normalno i ocekivano



          4

          0
      • Nije nikakvo veselje ili likovanje.
        Da se ocjenjuje samo utrka, okej dobio bi više. Ali ocjenjuje se cijeli vikend.
        Nakon kvalifikacija onakvih, trebao je imati bomba utrku za neku visoku ocjenu. Bar je to moja logika.
        Taktika s gumama nije mu išla na ruku, nije mogao iskoristit SC, kasnija odustajanja mu nisu isla na ruku u vidu pit stopa, ali odustali su ljudi koj bi zavraili ispred njega. S obzirom na broj odustajanja čak je prenisko završio utrku, za Hamiltonov rang loše. Da nije bilo odustajanja direktnih suparnika na stazi, završio bi 12-13. Za bolid koji je čisto 3. po brzini, nisko.



        12

        1
        • Mattia Binotto
          Har Kl Donator Prikaži

          Ma ok. Ne bih mu ni ja dao više od 6. Ako odbijemo da navijam za njega, mogli bi razgovarati i o 5. Hamilton je imao dosta loš vikend, ali ne za ocjene ispod 5, jer onda bi se i dosta drugih moralo “unakaziti” ocjenama.



          2

          1
        • Sebastian Vettel
          Pastor Prikaži

          Kvalifikacije – kec ko kuća. Utrka 6. (6+1)/2=3.5



          2

          0
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      HAM je u Arabiji čista devetka, ako su ocjene 1-30. A što se tiče PlanetF1 i The-Race – uveli su pravilo da u svakoj seriji ocjena imaju jednu koja će biti nebulozna, tako da se prikače shareovi i komentari.



      13

      4
    • Lewis Hamilton 44
      NRteamLH44 Prikaži

      Kao navijač Lewisa Hamiltona, slažem se sa ocjenama za obe trke do sada.

      Stim, da bi mu ovaj vikend dao malo veću ocjenu recimo 5-6 , zbog dobro odvozene trke. Mislim kad je najbitnije a to je trka vozio je bez greške i odradio sto se od njega očekuje u bolidu jačine 3 u ukupnom poretku.

      Ali mislim da je ocjena ovako niska jer mu se još uvijek sudi prema kriterijumu od ranije i stavlja se u kontekst da idalje vozi bolid jačine 1. Pa je ovo sada katastrofa.

      Mora se realno pogledati situacija. Da nije bilo SF i VSC mislim da bi Hamilton završio 6. Šta je loše kada sa začelja dovedeš bolid tamo gdje je ustvari trebao biti.



      8

      1
    • Kimi Raikkonen
      zoka Prikaži

      9 za ime i prezime vjerovatno, onda bu rusel trebao dobiti 14



      1

      2
  5. Dosta dobre ocjene vozača.
    Samo kratka digresija, vidio sam da su na PlanetF1 Hamiltonu dali 9/10. Presmiješno :)



    10

    1
  6. Pirelli Intermedium
    crofessional Donator Prikaži

    Ante više od pola komentara ispod ocjena se ne vidi… je li to namjerno ili je neka greška?
    Prvi komentar koji se ne vidi je za Carlosa. gledam preko chroma….



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni