Izdvojeno

Norris: Tako opasan rubnik bi trebao biti zamijenjen prije utrke

Piše: Haris Džananović

Prije 6 mjeseci, 13 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Vozač McLarena, Lando Norris, u izjavi po završetku jučerašnjih obaveza je pozvao nadležne da obave hitne promjene na stazi – konkretno govoreći o rubniku koji je prouzrokovao nesreću Haasovog vozača Micka Schumachera tokom jučerašnjih kvalifikacija. Nadalje, to nije bio jedini incident na tom dijelu staze, budući da se tijekom treninga Formule 2 desio sudar zbog kojeg je turski vozač Cem Bolukbasi hospitaliziran s potresom mozga.

Po potvrdi Haasa – Schumacher će definitivno propustiti današnju utrku, ali se osjeća dobro i liječnička dijagnoza ne otkriva nikakve ozbiljne probleme.

Norris je istaknuo da je nova generacija bolida utjecala na to da rubnici postanu dosta opasniji:

“Mislim da s bolidima krojenim po novom tehničkom pravilniku, dizajnom i postavkama istih, dolazimo u opasnost na više staza u kalendaru. Neravnine i agresivno postavljeni rubnici sada imaju drugačiji efekt. Već smo imali sličnu situaciju u Formuli 2, koja također podešava bolide vrlo nisko, te je podnica jako blizu površini staze.”

McLarenov talent smatra da su promjene neophodne i to već za današnju utrku:

“Potrebna je hitna reakcija organizatora i nadležnih tijela u FIA-i. Scenarij u utrci može biti dosta opasniji zbog toga što bolidi prate jedni druge i potrebno je samo malo podupravljanja da se izgubi bolid i završi u zidu. Osim toga, očigledan je problem vidljivosti tako da vas bolid iza vidi jako kasno za bilo kakvu valjanu reakciju zbog kuta pod kojim su zavoji postavljeni.”

U taj deseti zavoj vozači ulaze pri brzini od 240 kilometara na sat i s obje strane istog se nalaze betonske barijere bez bilo kakve dodatne zaštite. Norris predlaže neke promjene i po tom pitanju, ali sumnja u da je aplikacija Tecpro konstrukcije pravo rješenje – iako se pokazala veoma efektnom kod udara pri velikim brzinama.

Landov timski kolega, Daniel Ricciardo, dijeli njegovo mišljenje:

“Osim tog zavoja i visokog rubnika, ostatak je dobar koliko je to moguće. Jedina preostala promjena je proširivanje, ali u tom slučaju gubimo taj ulični efekt i cijeli smisao staze.”

Australac se osvrnuo i na Schumacherov udes:

“Način na koji je konfiguriran taj dio staze, odnosno kut ulaska i blizina zida, dovelo je do veoma snažnog udara. Uvijek se možemo vratiti na izjave ‘trebalo bi biti teže voziti’ i ‘ne želimo da stvari budu toliko lagane’, ali s druge strane ovdje dolazimo u situaciju da s vrlo malim odstupanjem od idealne putanje bolid postaje ‘skateboard’ i u potpunosti gubite kontrolu nad upravljanjem.”

“Sada mi je jedino važno da je Mick dobro, prema infomacijama koje imamo. Definitivno je dobar znak to što je bio u mogućnosti izaći iz bolida na nogama.”

Utrka za Veliku nagradu Saudijske Arabije je na programu večeras od 19h po centralnoeuropskom vremenu.

[gpvikend utrka=”vn-saudijske-arabije-2022″]

Komentiraj

13 komentara

  1. Nando
    FA14 Prikaži

    Najveci problem bi mogao biti ako se dogodi slican sudar a netko naleti s punom brzinom,cijela staza je napravljena kao da uooce nisu razmisljali o sigurnosti.



    10

    1
  2. Aston Martin
    tiptronic Prikaži

    Ocon se za dlaku izvukao da ne doživi sudbinu Micka, taj rubnik je izuzetno opasan.
    Mislim da je i Max bio sa sva 4 tocka u zraku na tom mjestu ..sreca da je nastavio u dobrom pravcu bez udara u zid.
    Ovu stazu bi trebalo izbaciti iz kalendara …ali ne, oni razmišljaju o izbacivanju legendarne staze Spa.



    8

    2
  3. Ova staza je cista smrt treba je izbaciti pod hitno iz kalendara nazalost kad strada neko bice kasno a to se moze dogoditi svake trke kvalifikacije ili treninga.



    6

    2
  4. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    Dokle god Fia ili ove glavonje budu gledali samo bogacenje vlastite guzice prolazit ce umijetne i opasne staze po zivot a micat ce iz kalendara staze koje vole vozaci i ponajvise navijaci.
    F1 ide u smjeru jedne velike sprdnje ma koliko god oni trubili nesto drugo.



    4

    2
  5. Što više dodati na sve komentare o ovoj glupoj stazi, osim da je preslika državnog ustroja i politike zemlje u kojoj se nalazi!
    A FIA-i treba “čestitati” što F1 uspijeva činiti sve nezanimljivijom dogovarajući utrke u nesigurnim i opasnim dijelovima svijeta!
    Pa F1 je sport koji je nastao u Europi!!!!!!
    Naravno – treba se proširiti po svijetu ali ne iz financijskih interesa, već zbog interesa pratitelja/navijača!
    Za koju godinu ćemo imati 30 utrka, od čega “čak 5 u Europi” 😔😔



    8

    2
  6. Ako nisi sposoban ne otici siroko na rubnik smanji brzinu ili nemoj uopce voziti.Ima vozaca sposobnih koliko hoces.Sad svima trebaju kilometar asvaltirane zone izlijetanja.Tu se vidi talent kad nemas pravo na gresku a ne tipa Francuska.



    3

    9
    • Aston Martin
      tiptronic Prikaži

      Ti ideš u krajnost ..jer su Francuska i ova staza dvije suprotnosti.
      Izmedju njih je puno lijepih i atraktivnih staza.
      Govoriš o sposobnim vozacima kojih ima koliko hoceš ..pa Maksa možeš voliti ili ne ..ali mu ne možeš reci da nije sposoban.
      I on je jucer bio u “zraku” kad je naletio na taj rubnik samo je imao više srece kao i Ocon.
      Ako hoceš gledati gladijatore izaberi drugi sport.
      Ne volim ni ja parkinge sa čunjevima ali ne želim da vozac svoju grešku plati životom ili da ostane invalid.
      Kada sam pocinja pratiti F1 tada smo vozace gubili jednog svake godine , sreca pa sad brinu o sigurnosti u F1.
      Ja se još uvijek rado sjetim François Ceverta koji je bio moj idol i “praznine” ..kada je poginuo.
      Ne treba nam to



      5

      2
      • Naravno da nam ne treba. Gledao sam mnoge smrti u F1 u prijenosu uživo. Fasciniran jednim tipom i njegovim preživljavanjem počeo sam pratiti F1. Umro je relativno nedavno i napisao sam mu “nekrolog” ovdje:
        https://f1.pulsmedia.hr/39713/

        Prošle godine sam napisao, a nedavno u nekom komentaru ponovio da bi Masija tužio za pokušaj ubojstva zbog tri stojeća restarta, a sad bi dodao na popis i zbog toga što je potpisao licencu za F1 utrkivanje na ovoj stazi.



        3

        3

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni