Dnevna zagonetka
Dnevna zagonetka

Norris: Tako opasan rubnik bi trebao biti zamijenjen prije utrke

Haris Džananović

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Norris: Tako opasan rubnik bi trebao biti zamijenjen prije utrke

Haris Džananović

Vozač McLarena, Lando Norris, u izjavi po završetku jučerašnjih obaveza je pozvao nadležne da obave hitne promjene na stazi – konkretno govoreći o rubniku koji je prouzrokovao nesreću Haasovog vozača Micka Schumachera tokom jučerašnjih kvalifikacija. Nadalje, to nije bio jedini incident na tom dijelu staze, budući da se tijekom treninga Formule 2 desio sudar zbog kojeg je turski vozač Cem Bolukbasi hospitaliziran s potresom mozga.

Po potvrdi Haasa – Schumacher će definitivno propustiti današnju utrku, ali se osjeća dobro i liječnička dijagnoza ne otkriva nikakve ozbiljne probleme.

Norris je istaknuo da je nova generacija bolida utjecala na to da rubnici postanu dosta opasniji:

“Mislim da s bolidima krojenim po novom tehničkom pravilniku, dizajnom i postavkama istih, dolazimo u opasnost na više staza u kalendaru. Neravnine i agresivno postavljeni rubnici sada imaju drugačiji efekt. Već smo imali sličnu situaciju u Formuli 2, koja također podešava bolide vrlo nisko, te je podnica jako blizu površini staze.”

McLarenov talent smatra da su promjene neophodne i to već za današnju utrku:

“Potrebna je hitna reakcija organizatora i nadležnih tijela u FIA-i. Scenarij u utrci može biti dosta opasniji zbog toga što bolidi prate jedni druge i potrebno je samo malo podupravljanja da se izgubi bolid i završi u zidu. Osim toga, očigledan je problem vidljivosti tako da vas bolid iza vidi jako kasno za bilo kakvu valjanu reakciju zbog kuta pod kojim su zavoji postavljeni.”

U taj deseti zavoj vozači ulaze pri brzini od 240 kilometara na sat i s obje strane istog se nalaze betonske barijere bez bilo kakve dodatne zaštite. Norris predlaže neke promjene i po tom pitanju, ali sumnja u da je aplikacija Tecpro konstrukcije pravo rješenje – iako se pokazala veoma efektnom kod udara pri velikim brzinama.

Landov timski kolega, Daniel Ricciardo, dijeli njegovo mišljenje:

“Osim tog zavoja i visokog rubnika, ostatak je dobar koliko je to moguće. Jedina preostala promjena je proširivanje, ali u tom slučaju gubimo taj ulični efekt i cijeli smisao staze.”

Australac se osvrnuo i na Schumacherov udes:

“Način na koji je konfiguriran taj dio staze, odnosno kut ulaska i blizina zida, dovelo je do veoma snažnog udara. Uvijek se možemo vratiti na izjave ‘trebalo bi biti teže voziti’ i ‘ne želimo da stvari budu toliko lagane’, ali s druge strane ovdje dolazimo u situaciju da s vrlo malim odstupanjem od idealne putanje bolid postaje ‘skateboard’ i u potpunosti gubite kontrolu nad upravljanjem.”

“Sada mi je jedino važno da je Mick dobro, prema infomacijama koje imamo. Definitivno je dobar znak to što je bio u mogućnosti izaći iz bolida na nogama.”

Utrka za Veliku nagradu Saudijske Arabije je na programu večeras od 19h po centralnoeuropskom vremenu.

Saudi Arabian Grand Prix

02 VN Saudijske Arabije

25.03.2022. - 27.03.2022.

1. trening 15:00
2. trening 18:00
3. trening 15:00
Utrka 19:00

Zadnji donatori:
jenson
zekohonda

Patreoni:
lukarak
Become a Patron!

Bok , F1puls autori su dosad napisali 10063 vijesti i tekstova. Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Haris Džananović
Pulsmedia autor
20 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

13 komentara

  1. Najveci problem bi mogao biti ako se dogodi slican sudar a netko naleti s punom brzinom,cijela staza je napravljena kao da uooce nisu razmisljali o sigurnosti.



    10

    1
  2. Aston Martin tiptronic Prikaži

    Ocon se za dlaku izvukao da ne doživi sudbinu Micka, taj rubnik je izuzetno opasan.
    Mislim da je i Max bio sa sva 4 tocka u zraku na tom mjestu ..sreca da je nastavio u dobrom pravcu bez udara u zid.
    Ovu stazu bi trebalo izbaciti iz kalendara …ali ne, oni razmišljaju o izbacivanju legendarne staze Spa.



    8

    2
  3. Ova staza je cista smrt treba je izbaciti pod hitno iz kalendara nazalost kad strada neko bice kasno a to se moze dogoditi svake trke kvalifikacije ili treninga.



    6

    2
  4. Lewis Hamilton Mercedes team Prikaži

    Dokle god Fia ili ove glavonje budu gledali samo bogacenje vlastite guzice prolazit ce umijetne i opasne staze po zivot a micat ce iz kalendara staze koje vole vozaci i ponajvise navijaci.
    F1 ide u smjeru jedne velike sprdnje ma koliko god oni trubili nesto drugo.



    4

    2
  5. Brawn Gp F1 Zagorec Prikaži

    Što više dodati na sve komentare o ovoj glupoj stazi, osim da je preslika državnog ustroja i politike zemlje u kojoj se nalazi!
    A FIA-i treba “čestitati” što F1 uspijeva činiti sve nezanimljivijom dogovarajući utrke u nesigurnim i opasnim dijelovima svijeta!
    Pa F1 je sport koji je nastao u Europi!!!!!!
    Naravno – treba se proširiti po svijetu ali ne iz financijskih interesa, već zbog interesa pratitelja/navijača!
    Za koju godinu ćemo imati 30 utrka, od čega “čak 5 u Europi” 😔😔



    8

    2
  6. Ako nisi sposoban ne otici siroko na rubnik smanji brzinu ili nemoj uopce voziti.Ima vozaca sposobnih koliko hoces.Sad svima trebaju kilometar asvaltirane zone izlijetanja.Tu se vidi talent kad nemas pravo na gresku a ne tipa Francuska.



    3

    9
    • Aston Martin tiptronic Prikaži

      Ti ideš u krajnost ..jer su Francuska i ova staza dvije suprotnosti.
      Izmedju njih je puno lijepih i atraktivnih staza.
      Govoriš o sposobnim vozacima kojih ima koliko hoceš ..pa Maksa možeš voliti ili ne ..ali mu ne možeš reci da nije sposoban.
      I on je jucer bio u “zraku” kad je naletio na taj rubnik samo je imao više srece kao i Ocon.
      Ako hoceš gledati gladijatore izaberi drugi sport.
      Ne volim ni ja parkinge sa čunjevima ali ne želim da vozac svoju grešku plati životom ili da ostane invalid.
      Kada sam pocinja pratiti F1 tada smo vozace gubili jednog svake godine , sreca pa sad brinu o sigurnosti u F1.
      Ja se još uvijek rado sjetim François Ceverta koji je bio moj idol i “praznine” ..kada je poginuo.
      Ne treba nam to



      5

      2
      • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

        Naravno da nam ne treba. Gledao sam mnoge smrti u F1 u prijenosu uživo. Fasciniran jednim tipom i njegovim preživljavanjem počeo sam pratiti F1. Umro je relativno nedavno i napisao sam mu “nekrolog” ovdje:
        https://f1.pulsmedia.hr/39713/

        Prošle godine sam napisao, a nedavno u nekom komentaru ponovio da bi Masija tužio za pokušaj ubojstva zbog tri stojeća restarta, a sad bi dodao na popis i zbog toga što je potpisao licencu za F1 utrkivanje na ovoj stazi.



        3

        3