08 Štajerska – live chat
08 Štajerska – live chat

Događanja na relaciji Red Bull – Ferrari

Marko Rakić

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Događanja na relaciji Red Bull – Ferrari

Marko Rakić

Red Bull Ferrari

Znam da je saga oko Red Bulla ove sezone postala već pomalo naporna gotovo svima, no, koliko god poricali, govorimo o jednoj od najvažnijih ekipa u Formuli 1. Nije da ovaj naš dragi sport ne bi mogao bez limenki, ali gubitak momčadi koja je ove sezone potrošila 460 milijuna dolara u razvoj nije niti malo zanemariv. Računajući na to da bi vjerojatno povukli i Toro Rosso, imali bi osakaćen grid i samo 18 automobila, što bi izgledalo kao da gledamo nogomet s nekoliko igrača manje. Ali ne samo to, ostali bi bez Ricciarda, Kvjata, Verstappena i Sainza na godinu dana (i pitanje je tko bi se od njih vratio u sport), a pauza za mlade lavove u punom naponu snage nikako nije nešto dobro. Red Bull je s pravom bio ogorčen na Renault, firmu koja u odnosu na 2014. nije napravila gotovo ništa. Ipak, trebali su odigrati pametnije, puno pametnije.

Iz Red Bulla od početka sezone nisu birali riječi kojima bi oblatili svog partnera, koji im je isporučivao vrlo kompaktne motore (kako bi Newey imao više manevra u dizajniranju šasije) u pobjedničkoj eri. Vrlo brzo su zaboravili da je Renault od 2011. bio potpuno predan njima, te da su i oni zaslužni za sav veliki uspjeh koji su postigli. Ovogodišnji Red Bull je izgledao poput svađe trojice dječaka oko toga tko je prvi vidio nečijih 10 kuna na ulici. Kao da su zaboravili da će im netko morati isporučivati motore da bi sudjelovali u Formuli 1.

“Pogledajte Sauber. Došli su s prošlogodišnjom šasijom, a vidno su brži. Ferrari je napravio veliki korak naprijed”, izjavio je Christian Horner nakon VN Australije.

Na mjestu šefa ovako velike momčadi ne može biti glup i nesposoban čovjek, a Horner se dokazao u šampionskim godinama kao vrlo dobar vođa. Što se onda dogodilo u 2015.? Iskritizirao je Renault do krajnjih granica, a morao je biti svjestan da će teško doći do Mercedesovih i Ferrarijevih motora. S obzirom da su potjerali Renault, ostaje im katastrofalna Honda, koja opet ne smije dati pogonske jedinice zbog dogovora s McLarenom. I što je onda preostalo? Kupiti motor preko njuškala, kao što je u komentarima napisao jedan od naših čitatelja. Nevjerojatno kako je ekipa Red Bulla u tako kratkom vremenu izgubila kompas. Treba razumjeti njihovu frustraciju, ali glavešine su morali ostati hladne glave, morala im je ostati svijest da ovise o proizvođaču motora kako bi se natjecali u Formuli 1.

Izgleda kako će doza sreće pogoditi Milton Keynes. Ricciardo je prije dva dana izjavio da će voziti s bilo kakvim motorom, samo da nešto imaju. A Ferrarijeva ovogodišnja specifikacija bi im u tom slučaju bila više nego dobra. Razumljivo je zašto im Ferrari, ali i Mercedes ne žele ponuditi svoj najbolji motor. Potrošili su mnogo rada, vremena i novca da bi napravili konkretnu stvar, da bi sa strane odjednom došao netko tko sav novac ulaže u šasiju i pokupio im pehare ispred nosa. Red Bull je morao biti svjestan da proizvođači neće trčati za njima. Sergio Marchionne, predsjednik Ferrarija, ponudio je rješenje za izgubljene bikove:

“Suradnja s Red Bullom je i dalje opcija. Naravno, ne možemo im dati motore koje ćemo mi koristit u utrkama. Možemo pružiti inženjerske i proizvodne usluge u odvojenom projektu, ali, kao što sam rekao, ne možemo dati isti motor kao za naš auto.”

Logično, u Ferrariju nisu ludi, kao ni u Mercedesu. Ipak, postoji jedna razlika. Mercedes nije ponudio pomoć Red Bullu u niti jednom obliku, jer znaju kakva je prijetnja momčad iz Milton Keynesa, što su (ponovno) mogli osjetiti na ovogodišnjoj VN SAD-a. S druge strane, Ferrari je u početku ponudio motor Red Bullu (nisu definirali kakvu specifikaciju), da bi ubrzo nakon toga rekli kako za njih ne može ići najnoviji motor, već onaj iz 2015. Bilo je ovo pomalo zbunjujuće za Red Bull, no nisu ostali posebno iznenađeni, u međuvremenu su postali svjesni toga.

Red Bull je u podređenom položaju, a krivac za to su oni sami. Kako će i hoće li se prijaviti za sljedeću sezonu još nitko ne zna. No, jedno je sigurno, Red Bull više ne može postavljati uvjete, drugi im samo mogu još jače zakucati čavle u lijes.

Podrži nas

Zadnji donatori:
Jhkuiz5 i zekohonda

Top donatori:
Jester
Crash
wapi

Ako cijenite što radimo već 7 godina, podržite nas iznosom po volji ovdje.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1197 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Više o temi: #Ferrari#Red Bull

Komentiraj

10 komentara

  1. Charles Leclerc 16 senna66 Donator Prikaži

    ogroman bi bio gubitak ako ode red bull. Gubitak dviju momčadi, četiri bolida i četiri mlada, talentirana vozača.


    0

    0
  2. Koliko su samo prosle sezone Zauber i jos neki bili protiv toga da se Manoru pruzi sansa da se takmici ove sezone a sve sa ciljem da bi se novac koji treba da dobije Manor delio izmedju Zaubera i ostalih timova .Sta tek mislite koliko bi se novca delilo ako RB i TR napuste sampionat pa ima nesto i u tome.
    Sve u svemu verujum da ce ostati u F1 ali svakako im treba lekcija da postuju druge a pogotovo ono sa kojima usko saradjuju


    0

    0
    • cezar … prati malo , prati . najglasniji protiv manora/marussie u svrhu “grabljenja” novca koji je ovi mali tim pošteno zaslužija nije bija zauber nego FI ;) i koliko bi se to novaca dililo ako bi RB i TR napustili F 1 ? isto ka i šta se do sada dili ! ako je lani u “potu” za timove bila skoro miljarda $ i ako ista cifra ostane i za 2016. svi će prema “zaslugama” tj plasmanu u konstruktorskom dobit cifru koja je određena za No 1 , 2 , 3 itd misto samo šta će novac koji bi dobija RB dobit npr FI ili neki drugi tim iz recimo “srednjeg doma” . primjera radi , ovu sezonu će RB završit na 4. mistu u konstruktorskom … neka 2016. ostane status quo u konstruktorskom plasmanu , a RB napusti F 1 4. tim ( FI ) će od FOM -a dobit cifru koju ove sezone dobiva RB ka 4. . sve šta se može desit da svaki tim dobije nešto više jer bi na gridu umisto 10 timova ( 20 bolida ) ako odu RB i TR 2016. bilo 9 timova ( 18 ) bolida jer u F 1 “upada” novi tim haas … 10 – 2(RB , TR) +1(hass) = 9 timova/18 bolida . a ovo o lekciji koja treba RB jer ne poštuju one ( renault ) sa kojim usko surađuju ? zašto mnogi slično misle ? ako će se poštovat onda mi je nekako normalno da poštivanje bude obostrano . a je li bilo ? lani je PU renaulta bila najnepuzdanija i po snazi najdeficitarnija . ove sezone su poprilično sredili pouzdanost no ne i nadoknadili manjak snage . imali su 12 tokena na raspolaganju , 15 trka nisu kurom makli da nešto poboljšaju i tek 16. trku ( amerika ) su imali novu spec koja nije iskorištena nego će se koristit u brazilu ( valjda ) u predzadnjoj trci prvenstva . i kakva korist RB od toga na kraju sezone ? nikakva ! vozači su “zabetonirani” na 7. i 8. mistu , a tim na 4. i ne mogu ni gori ni doli . cilu prošlu sezonu su “upirali” renault da nešto poboljša , pokušavali sa svojim stručnjacima pomoč , nastavili pritiskat francuze i ove sezone , a usput pošteno plačali nekonkuretnu PU , uložili najviše novaca od svih timova u sezonu da bi sve rezultiralo čime ? da je npr tim sa puno manjim buđetom ( FI ) i u vozačkom i konstruktorskom odma iza njih u plasmanu . još da je hulkenberg ima manje odustajanja RB bi možda bilo ugroženo i 4. misto u konstruktorskom od FI koja je btw skoro pola prvenstva nastupla sa starom spec šasije ali mercedesovim motorom ! bi li ti poštiva nekoga kome uredno plačaš , a on ti isporučuje “poluproizvod” ? koji te poštuje tako da na tvoje umjerene kritike , pokušaje pomaganja i na kraju oštre kritike čuva tokene ne pokušavajući ništa skoro sve do kraja prvenstva ? je li renault pokaza poštovanje prema RB koji je na početku nove ere u renaultovo “jato” doveja i TR koji je 2013. vozija sa motorom ferraria = više prodanih PU = više novčića u kasicu renaulta koji je time lakše kompenzira ulaganja u razvoj novih PU . time su i kompenzirali i odlazak lotusa koji je sa renaultove PU 2014. preša na mercedesovu PU 2015. zašto su to lotusovci uradili ? jer je renaultova PU bila odlična , konkurentna , pouzdana ili … ?


      0

      0
  3. Chase Carey hattrick Donator Prikaži

    Recimo i to kako je Marchionne ponudio razviti novi koncept mašine koja bi bila po kroju RB-a (recimo), i to bi vjerovatno bila pandan novim ‘customer’ agregatima. Možemo nagađati u kojem obliku bi to bilo, možda kao partnerski rad sa intelektualnim vlasništvima i Ferrarija i RB-a, ili bi možda Ferrari napravio agregat u cijelosti, sve ovisi o dogovoru između njih. To bi bio odvojen projekt od Ferrarijeve mašine koje F koristi u svojim bolidima, naravno. Vjerujem da se tu valja dobra priča kako bi politički umanjili šansu ulaska VW/Audija u budućnosti koji bi mogao pomrsiti planove i Mercedesu i Ferrariju. S druge strane Ferrari bi dobio konkurenta/partnjera te bi možda djelili korist i troškove u prodaju i izradi agregata. Navodno RB već ima projektiran svoj ERS sustav i bateriju, dok bi Ferrari sa podrškom Ilmura napravio onaj dio mašine sa unutarnjim izgaranjem… i to sve u maniri budućih propozicija ‘customer’ agregata za 2017/2018g. kaj bi bila nalik nešto izmijenjenoj i nafriziranoj verziji IndyCar agregata (bi-turbo V6 ili V8, sa jeftinijim i jačim ERS-om).

    Marchionne je pričao o tome sa Matešićem i Helmut Markom, te gleda da je to dijeljenje svog (Ferrarijevog) znanja dugoročna investicija u F1 i budućnost Ferrarija. Čak to veže za opstanak Ferrarija. I kaže:
    “It is sharing the essential things that are part of our DNA, but creating what would be a fictitious competition is foolish. Ferrari are able to put their engineering abilities at the disposal of others.”
    ..aj ti reci. Stvarno velikodušno, no tu je ono što je rekao.. “ulog u budućnost FErrarija (u F1, pa i šire)”, jer se sa tim dobiva veća politička i puno veća marketinška korist. A znamo da se u ovom sportu sve vrti oko marketinga koji ga pokreće.. drugim riječima novčićima koji dolaze iz tog biznisa u svrhu daljnjeg brendiranja.


    0

    0
    • Maurizio Arrivabene Kuštelaar Prikaži

      Divim se ljudima kojima se da pisat komentar veci nego sto je clanak sam po sebi….cudo!!!! :)


      0

      0
    • Sebastian Vettel senja Prikaži

      Koliko sam ja skontao tu izjavu, Ferrari bi im ponudio proizvodne pogone da sami sebi naprave motor. Mislim da su i oni shvatili šta Red Bull pokušava uraditi sa Renaultom, pa hoće da se i oni ubace. Jer bi i oni vidjeli koristi od Red Bullovog razvoja motora. Naravno, ako bi bili partneri. Ali mislim da oni uopšte ne trebaju Red Bullu. Navodno Red Bull već ima sve pogone spremne za proizvodnju vlastitog motora, tako da…


      0

      0
  4. Da su trebali biti taktičniji i malo manje kritizirati Renault (bar preko medija) to je istina,ali da Renault koji je uz Mercedes najviše navijao za promjenu motora napravi totalni debakl od mašine prve godine,pa onda sljedeće napravi još GORI motor…i onda taj isti motor ne poboljšava kroz cijelu godinu (jer nema smisla nego treba krenuti opet od početka),i ja bi bio lud na mjestu RB.
    Ima još jedna stvar vrlo bitna u svemu,a to su navijači ostalih momčadi koji toliko mrze RB zato što su se usudili pobjeđivati jedan Ferrari,instituciju motosporta,crkvu propetog konjića i što sve ne.Slično je i sa simpatizerima ostatka grida.
    Da li Ferrari ili Mercedes ili bilo koji drugi proizvođač motora treba dati motor RB-u?Pa naravno da ne treba,ja na njihovom mjestu vjerojatno ne bi pristao na to i zato je RB sam kriv za situaciju u kojoj su se našli.
    Druga stvar je monopol koji se stvorio između tri proizvođača i uvjeta koji oni postavljaju da bi prodali motor nekoj momčadi- svima je jasno da nema motora za konkurentnu momčad,samo za satelite koji će služiti kao popuna na gridu i dobar temelj za daljni razvoj.
    Mercedes je uvjetovao(ucjenio) svoj ostanak u F1 promjenom motora i dobio promjenu za koju se 2 godine pripremao pa ako ne osvoje bar 4 naslova po meni su definitivno pobacili.
    Dominacija RB-a kroz njihove 4 godine se pokazala NIKAKVOM u usporedbi sa ovim što imamo danas i to nije dobro za sport,niti za financije same F1 koja gubi svakim danom što sponzora što staza (i to legendarnih).
    A da ne govorim o tome da su ovi motori “trebali”biti uz ekološku prihvatljivost i financiski puno jeftiniji.HA!
    Gore sam spomenuo Ferrari (čisto primjera radi) jer JE institucija motosporta,ali omalovažavanje jednog RB-a mi je isto tako neprihvatljivo jer po meni su oni institucija sporta(općenito) zbog aganžmana i sponzoriranja toliko vrsta sportova i raznih natjecanja (pogotovo onih amaterskih i polu-profesionalnih)koje kod drugih baš i ne vidim.Bilo bi mi draže da RB ode iz F1 a ostane u svemu ostalom nego obrnuto.
    I velikoj većini navijača bi bilo drago da limenka ode pa da “njihove”momčadi imaju jedan problem manje jer eliminirati konkurenciju prije izlaska na stazu je najsigurnije.
    Najbolje da se Merc i Ferrari dogovore za prvenstva unaprijed(da ne bude šokova),a kasnije možda i Honda/Renault uskoče za koju godinu kad se približe dovoljno blizu,ili će onda opet promjena pravila zbog “malih”momčadi i jeftinijeg utrkivanja…


    0

    0
  5. Sebastian Vettel senja Prikaži

    Ne bih se složio da je Renaultov motor kompaktan. To što ga je Red Bull uspio poprilično dobro upakovati, je druga priča. Sjetimo se samo prošle godine i bušenja rupa po bolidu… A ni danas to nije ni blizu kompaktnosti V8 motora koji su se koristili do 2014. godine. Sjetimo se kako su bili “kompaktni” u ostalim bolidima. Lotus i Caterham. Jedan Mercedes koji je ubjedljivo jači, je možda i kompaktniji. Uz to manje i troši. Nešto čime se Renault mogao pohvaliti u V8 eri. Sada se nemaju čime pohvaliti, pa ni sa kompaktnosti.


    0

    0
  6. mislim da sam nedavno kad se šuškalo o nekakvoj mogučnosti prelaska TR na ovu spec ferrarievog motora iduće sezone napisa da bi i RB treba prihvatit isto to , a ne inzistirat na najnovijoj spec . tim motorom koji je jači i pouzdaniji nego ovgodišnji renault ( francuzi to mogu dostić 2016. no mogu li prestić i koliko bi njihova PU bila bolja , jača ? ) RB bi nastavija kontinuitet u F 1 , uz pomoč vjerovatno ponajbolje šasije na gridu bija i poprilično konkurentan , možda i bolji od “satelitskih” timova ( williamsa , FI ) koji koriste mercedsovu PU . možda bi katkad moga i “zapaprit” mercu i ferrariu isto ka npr u americi kad je mokra staza “bacila” u drugi plan snagu , a istakla šasiju . zamislite da je tu trku RB ima ferrarievu PU ? možda bi bilo i postolje , možda i pobjeda ? osim toga sa ferrariem 2016. u “repu” RB bi dobija i recimo predah da pokuša pronač još bolje rješenje za 2017. kad će se dosta toga minjat . zašto ne uč npr u suradnju sa npr cosworthom ka i 2005. kad su vozili sa njihovom motorom i završili u vozačkom na 12. ( coulthard ) ne baš puno zaostavši za webberom i heidfeldom u willimams/BMW – u , a u konstruktorskom 7. tek 4 boda iza BAR honde . nisu ni sa ferrariem 2006. ni sa renaultom 2007./08. bili puno bolje plasirani šta je valjda značilo da je i tada cosworthov motor pokaziva nekakav potencjal . jer ipak je taj Cosworth TJ 2005 razvija 900 ks / 18 000 o/m i u komparaciji se npr Ferrari Tipo 055 ( 2005. ) koji je takođe ima 900 ks i “vrtija” se na 19 000 o/m ( 1000 o/m više od coswortha ) i BMW P84-5 sa 950 ks i 19 000 o/m … znači bija je tu negdje . sa jednom financijskom inekcijom koju bi mateschitz moga “ubrizgat” cosworthu kroz 2016. ( s obzirom na financije dietricha to lako može ako baš želi ) RB bi moga u 2017. imat “svoj” motor , onakav kakav želi , a da ne ovisi o nikome od sadašnjih proizvođaća PU . ne bi ga niko moga je*avat ili recimo ucjenjivat zbog straha od konkurentnosti RB protiv merca ili ferraria šta je sad evidentno ali se to recimo prikriva raznoraznim pričama . no recimo da se sve izjalovi , da RB i TR napuste F 1 … grid bi bija okrnjen za tek 2 bolida , a to teško da bi i primjetili svi jer ko je obratija pažnju kad su u australiji izostale marussie na startu ? nekima ( mnogima ? ) ne bi falija RB jer su ih i tako svo vrime pljuvali i okarakterizirali ne ka F 1 tim nego tvornicu pića , limenku .. TR je sestrinski tim pa je valjda to isto no virujem da bi mnogima na gridu nedostajali ricciardo , kvyat , max i carlos Jr . već zbog ovih vozača bi bila šteta da RB i TR napuste F 1 , a da ne govorim da bi po meni bila štata i zbog toga jer su RB i TR nastavljaći tradicije stewarta GP i mnogima i danas simpatične male ekipe minardia . oštra retorika RB upućivana renaultu prošle i ove sezone umisto da je djelovala stimulativno je naišla na “gluhe uši” jer u renaultu nisu prstom makli , “ljubomorno” su čuvali sve tokene i tek će se u brazilu , trku prije kraj prvenstva pojavit najnovoja spec njihovog motora na koju su potrošili 11 od 12 ( ako se ne varam ) tokena . npr u hondi ( uprkos mišljenju dennisa ) su kritike fernanda shvatili recimo pozitivno i nastoje “upirat” još više … u renaultu se kritike iz RB doživili ka katastrofu iako su kritike bile na mistu . vjerovatno bi mnogi od nas da su na mistu dietricha ( indirektno preko hornera i helmuta ) , da su uložili u tim 460 milja $ , da imaju ovakvu šasiju i 2 ovakva vozača bili i oštriji u kritici s obzirom kakvu PU ( nejaku , nepouzdanu ) su dobivali , a pošteno plaćali . vjerovatno je i inertnost renaulta naročito ove sezone ( ta meni neshvatljiva “štednja” tokena ) da nešto “popravi” ( a nije da se nije imalo šta “popravljat” ) uvjetovala žestinu kritika . možda su u renaultu kalkulirali i kalkuliraju još uvik ( jer osim potpisivanja pisma namjere još ništa nisu uradili ) o eventualnom povratku u F 1 ka tvornički tim “kroz” lotus pa ih je bolija kur za probleme RB sa njihovom PU … i onda je krivac RB koji nije iskaza poštovanje renaultu koji je u eri V8 bija zaslužan za njihove uspjehe ? istina , bija je no za razliku od sada tada nisu razmišljali o svom eventualnom povratku , RB im nije bija konkurent , a sad ako se vrate bi bija . kako niko od top timova ni ovako “okljaštreni” RB ne želi za protivnika ne želi ga ni renault ka potencijalni povratnik pa su možda zbog toga odigrali igru … možda ne lani ali ove sezone … jer , ne donosi se odluka o kupovini nekog tima par miseci prije kraja sezone , to se “kuva” u glavama bar sezonu unaprid . za razmislit je i upitat se … lani posli lošit zimskih testiranja u sezoni ricciardo jedini pobjeđiva merc , osvojia 3. misto ( 238 bodova ) iza LH i NR , u konstruktorskom 2. ( 405 ) bodova , a sad u sezoni u kojoj su trebali napredovat šta bi bilo logično jer i merc i ferrari su unaprijedili svoju PU ricciardo 2 trke prije kraja je 8. ( 154 boda manje nego lani ) , u konstruktorskom su 4. ( 233 boda manje nego lani ) i ovakvi katastrofalni rezultati su OK i prihvatljivi te ne zaslužuju kritike . ništa nije “sumljivo” , a renault se možda vraća ? možda će rješenje bit jednostavno … renault osim potpisa pisma namjere ništa nije napravija konkretno pa lotusovci koji sumljaju u renaultove konačne namjere pripremaju rješenja i sa renaultovom i mercedesovom PU za 2016 . renault odustaje od kupovine lotusa ( malko “miriše” na to …. bar za sada ) , nastavlja isporučivat PU RB ali sad “svom snagom” jer se neče vratit u F 1 ….. bar ne za sada .


    0

    0