Izdvojeno

Leclerc: Promjene staze u Arabiji nisu značajne

Piše: Haris Džananović

Prije 6 mjeseci, 7 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Promjene na stazi Jeddah Corniche Circuit u svrhu poboljšanja sigurnosnih uvjeta za ovogodišnju utrku su, prema izjavama vozača, minimalne i neće praviti veliku razliku u praksi.

Druga najbrža staza na kalendaru Formula 1 je dobila brojne pohvale nakon prošlosezonskog debitantskog izdanja, no ipak su se isticali pojedini sigurnosni nedostaci koji se prije svega odnose na slabiju vidljivost u brzim zavojima. Organizatori utrke su brzo reagirali i za novu sezonu spremili preinake za koje misle da su ključne.

Vodeći u poretku vozača i pobjednik VN Bahraina, Charles Leclerc, dao je svoje mišljenje:

“Nisam siguran da je napravljeno bilo što značajno i da će nas dočekati potpuno nova situacija. Iz sezone u sezonu staza može biti dosta drugačija, međutim, nije prošlo dovoljno vremena od prošle utrke do ovosezonske. Gužva u određenim sektorima također igra veliku ulogu, tako da ćemo morati pričekati prve sesije da bismo dali konačnu ocjenu. Prema informacijama koje imam, mislim da nas ne čeka ništa novo u odnosu na prošlu godinu”.

FIA je u svom izvještaju o nadolazećem vikendu potvrdila da su promjene napravljene u devet zavoja. Granice staze su pomaknute prema vani u zavojima 3, 14 i 21, dok su barijere zaobljene u zavojima 4, 16, 22 i 24, u cilju povećanja vidljivosti. Osim toga, posljednji zavoj pred izlazak na ciljni pravac je proširen s obzirom da su bolidi do sada prenosili tamo veliku brzinu.

Leclerc se osvrnuo na detalje:

“Definitivno se ide u pravom smjeru, ali mislim da ovo nije dovoljno. Posebno naglašavam posljednji dio staze, barem prema onome što sam vidio do sada. Prvi sektor, od četvrtog do dvanaestog zavoja, nije skoro nikako promijenjen, a mislim da je to bio najkritičniji dio.”

Vozač Haasa i nekadašnji Leclercov kolega iz Ferrarijeve akademije, Mick Schumacher, dao je također mišljenje na ovu temu. Prošle sezone, Schumacher je pretrpio snažan sudar koji je izazvao jednu od dvije crvene zastave:

“Mislim da neki zavoji koje imamo trebaju jednostavno biti ispravljeni. Ne donose ništa u smislu utrkivanja, ali predstavljaju otežavajući faktor. Ipak, to je vjerojatno nešto što će evoluirati vremenom.”

Staza će ugostiti već drugi trkaći vikend unutar četiri mjeseca, a organizatori utrke su prethodnog mjeseca rekli da jednostavno nije bilo moguće napraviti sve predložene preinake od strane FIA-e u tom vremenskom intervalu.

Carlos Sainz je ovakav nedostatak sluha za glas vozača okarakterizirao kao motiv za povećanje uloge istih u vladajućoj hijerarhiji:

“Komentirao sam sa Charlesom kako su jednostavno pomaknuli zid nešto šire, dok je trkaća linija ostala još uvijek poprilično blizu granici staze. Na koncu, vidljivost se nije baš povećala. Za mene to znači da trebamo poboljšati svoj odnos s FIA-om i utjecati na promjene u pravom smjeru. Ovi koraci su veoma sitni, skoro beznačajni.”

[gpvikend utrka=”vn-saudijske-arabije-2022″]

Komentiraj

7 komentara

  1. Što bi MUP-ovci rekli – prilagodite brzinu uvjetima na cesti/stazi… bemmumiša… neš ispravljat zavoje jer ga ne možeš proći kako si zamislio.



    2

    2
    • Aston Martin
      tiptronic Prikaži

      Nije problem u tome da vozac F1 ” ne može proci zavoj kako je zamislio”.
      Problem je u tome što voze na “slijepo” ..ulaze u zavoj sa 250 km/h a vidljivost im je manja nego im je potrebno da se zaustave.
      To je kao “Ruski rulet” ..jednom ce naletiti na bolid koji je stao iz bilo kog razloga i kojeg nece vidjeti .
      Sudar bi mogao biti katastrofalan.
      I bez takve situacije F1 je još uvijek opasan sport , dovoljno se sjetiti Gosjeana U Bahrainu



      11

      0
      • Jasno je meni šta je pisac htio reći… samo napominjem da svaka medalja ima dvije strane. OK sigurnost i to sve… do određene granice… hoćemo li sve staze u pregledne aerodrome pretvoriti pa nek se utrkuju oko čunjeva? Znam da malo (više) karikiram ali nadam se da shvaćaš na šta ciljam.



        3

        1
  2. meni je ova utrka lani bila grozna, isprekidana s crvenim zastavama i slično, doslovno negledljiva. Nadam se da će biti bolja ove godine.



    3

    1
    • Još kad na to dodas odluke sudija.Ja i dan danas ne znam za sta je Max dobio kaznu jer svaku situaciju su sudije satima odlučivali koju odluku da donesu.Nisam baš nešto puno mator ali to mi je definitivno najkonfuznija utrka koju sam ikad gledao.



      3

      1
    • Epski shitshow, rekao bi @Vetma :mrgreen:
      S prelivom od Michaela Masija.

      Još jedan podsjetnik na jednu od “jačih” situacija prošle godine

      Tako smo u jednom trenutku čuli team-radio između Michaela Masija, koji je trkaći direktor FIA-e, i Jonathana Wheatleya, sportskog direktora Red Bulla, u kojem Masi nudi Red Bullu da krenu s druge startne pozicije zbog obrane pozicije izvan granica staze. Red Bull mu je poručio kako moraju razmisliti o ponudi i da će mu se javiti za minutu. Wheatley ga je potom priupitao znači li to da će prvi biti Esteban Ocon u Alpineu jer se on našao ni kriv ni dužan između Verstappena i Hamiltona. No, tad je Masi shvatio da je potpuno zaboravio na Ocona, te se ispravio i poručio da bi Red Bull ipak bio treći, s Oconom na prvom poziciji i Hamiltonom na drugom.

      Jadni Ocon :)



      9

      0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni