F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Ima li nade za Hondu?

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Honda

Ako pitate čelnike Honde – da!

Naime, oni govore kako im nije potrebno čudo da smanje zaostatak za Mercedesom. No, je li zaista tako?

McLaren i Honda zaostaju, više/manje, oko 2,5 sekundi po krugu za Mercedesom. Veliki dio ovog zaostatka uzrokuje nekonkurentan motor.

Yasuhisa Arai, šef Hondinog F1 projekta, ovu je činjenicu vrlo slikovito prokomentirao:
“2,5 sekundi brži automobil postoji. Dakle, nije to nikakvo čudo. Možete postići to sa tehnologijom. McLaren i Honda moraju smanjiti razmak. To je cilj, ali je to težak posao, ako uzmemo u obzir kratko vrijeme pripreme.”

Može li Honda napraviti to “čudo”?

Fernando Alonso je na VN SAD-a rekao kako je realistično za očekivati pobjede u 2016. Ove priče svima su poznate iz tekuće sezone i trebat će puno više da netko u to ponovno povjeruje.
Ove sezone forma je katastrofalna. Najbolji rezultati su dva peta mjesta – jedno za Fernanda, a drugo za Jensona.

“Nema magije u F1, veoma je optimistično za očekivati borbu za naslov, ali bit ćemo sigurno veoma kompetitivni”, dodao je Alonso u Meksiku.

Arai, koji je razgovarao s novinarima BBC-a, rekao je kako misli da Alonso svojim pozitivnom stavom pokušava izvući maksimum iz svih ljudi uključenih u projekt McLaren-Honde.

U čemu je problem?

Honda inkasira oko 100 milijuna dolara u McLarenov budžet godišnje. Istu sumu, vjerojatno, troši i na razvoj motora. Činjenica je da su prekasno krenuli s razvojem projekta. Na raspolaganju im je bilo premalo vremena za neki ozbiljniji i konkurentniji paket. Svima je jasno da Honda kaska za Mercedesom u performansama motora sa unutarnjim izgaranjem (ICE), ali pogotovo u performansama hibridnog sustava. Neki analitičari govore da ICE sam za sebe ima deficit od 30 konjskih snaga u odnosu na novi Mercedesov koji je predstavljen na VN SAD-a.
Daleko veći problem je u hibridnom sistemu, koji ne može proizvesti dovoljnu razinu energije prije završetka dugih pravaca na stazi.
Generalno, Honda je u svojim najboljim trenucima oko 80 KS iza Mercedesa, a kada hibridni sustav potpuno podbaci na dugim pravcima, zaostatak može dosegnuti enormnih 250 KS.

S druge strane, Arai govori kako je nemoguće eliminirati zaostatak od 2,5 sekunde samo motorom. McLarenova šasija, prema njegovom mišljenju, nije među najboljima na gridu. Arai Hondu smatra odgovornom za 80% zaostatka, ostalo je na McLarenu koji nije dobar kao Mercedes ili Red Bull.

Zašto je motor tako loš?

Manjak performansi Hondinog motora je duboko zakopan u dizajnu turbopunjača i povezanog dijela sustava povrata energije (ERS-a)-kojeg zovemo MGU-H (Motor-generator unit-heat).

Hondin motor ima sličan dizajn kao Mercedesov, s kompresorom koji je smješten ispred turbine, a MGU-H je između. Razlika je u tome što je Hondin kompresor smješten između 6 cilindara, dok je kod Mercedesa smješten na prednjem dijelu. To znači da je Hondin kompresor mnogo manji od Mercedesovog. Hondina ideja je smanjiti glomaznost motora i učiniti ga potpuno kompaktnim kako bi do izražaja došla aerodinamika automobila.

No, Hondin motor za 2015., tj. MGU-H sustav je neučinkovit – kako u pogledu količine ispušnih plinova koje može povući, tako i u sposobnosti kompresora da komprimira zrak. Iako Honda shvaća u čemu je problem, ne može napraviti nužne promjene dizajna ove godine jer restrikcije u razvoju automobila i stroga pravila ne pružaju dovoljno slobode da se modificira temeljna arhitektura motora. Spomenimo još i problem slabe izdržljivosti, odnosno, pouzdanosti motora.

Može li se nešto napraviti?

Za sljedeću sezonu, Honda ima dovoljno manevarskog prostora da napravi temeljne promjene u dizajnu motora – i to planira učiniti. Arai govori kako je poboljšanje efikasnosti turba i kompresora ključni cilj. Honda svakako ustraje na trenutnoj kompaktnosti motora.

“U ovom trenutku, nemamo plan mijenjati temeljnu arhitekturu motora jer to utječe na sam auto. Točnije, utjecalo bi na aerodinamiku automobila. McLaren i Honda slažu se u tome da paket mora biti manji što je više moguće kako bi više slobode dobili na aerodinamici. No, veličina kompresora će se povećati kako bi povećali efikasnost.”
Arai je dodao da će veličina kompresora biti slična Mercedesovom kompresoru, ali ne zna u kojem smjeru će se mijenjati daljnji Mercedesov dizajn.

Količina kinetičke energije koja može biti pohranjena i isporučena od stražnje osovine kroz MGU-K je limitirana strogim i jasnim regulacijama. Količina koja se može iskoristiti od MGU-H sustava je slobodna, tako da je to kritični segment performansi i efikasnosti pogonske jedinice.

Četiri proizvođača motora u F1 imaju različite dizajnerske pristupe u tom segmentu. Honda i Mercedes imaju MGU-H postavljen između kompresora i turbine. Mercedes je stavio kompresor ispred bloka cilindara, a Hondin je između cilindara.

Renault i Ferrari imaju MGU-H na prednjem dijelu paketa, a slijede kompresor i turbina. Ali, u oba slučaja to je na stražnjoj strani motora. Mercedes trenutno ima prednost nad Ferrarijem od 10-15 KS, a nad Renaultom 60.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

13 komentara

  1. Dobar tekst samo sto se na GP1 pojavio pre par dana morali bi da budete malo azurniji.Sto se tice Honde pa posle ovakve sezone ne verujem da u 2016 mogu do pobede


    0

    0
  2. Honda zekohonda Donator Prikaži

    du, du, du, nema nam pomoći…


    0

    0
  3. Mogli bi bit dobri iduće godine. Honda samo treba malo srediti ICE, poboljšati MGU-H, redizajnirati kompresor, stavit drugu turbinu i možda malo poraditi na MGU-K, a McLaren malo na šasiji i to je to.


    0

    0
  4. Di je “stari lisac” koji mi je na GP1 govorio kako će ovo sa odmicanjem OVE SEZONE biti avion od bolida!
    A može mu se i “zeus” pridružit sa pre pre pre pre pre pre optimističnim komentarima!!

    A i Fernando je reko: “ask me in november if I made a bad call”
    Ma ne uopće, Vettel skoro već sada ima isti broj pobjeda kao on u svojoj Ferrari karijeri, (da se razumjemo obožavam Alonsa ko vozača, smatram ga najboljim na gridu i istina da mu Ferrari nije pet godina mogao isporučit kvaltetan bolid, ali kada u krivo vrijeme doneseš krvu odluku nema smisla to opovrgavat; mogu se kladit da bi on rađe bio drugi/treći u poretku vozača nego guro bolid u mađarskoj dok njegova bivša momčad stoji na vrhu te kvalifikacijkse runde); i da, Alonso ako nije potjeran, (jer znamo da je i MS bio POTJERAN iz Ferrario bez obzira na sve titule) je napravio je najveću grešku u karijeri šta se je priključio ovom nekom…. McLaren test projektu gdje se BLAMIRAJU!

    Ništa drugo nego se BLAMIRAJU; Koliko? 22 motora kroz setonu, odustajanja u prvom krugu, divljanje vozača na team radio tokom sezone, (Kanda, Japan…)…
    Ovo je užas užasa!


    0

    0
  5. Fernando Alonso Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    Ima, itekako ima. Pravo pitanje je ima li Renaultu spasa. Jer Honda kojoj ne radi ERS u utrci zaostaje za renaultovim masinama oko 1 do 1.5 sekunde. Od tog zaostatk moze se reci da je pola sekunde zaostatak od sasije ako ne i vise jer rbr i torro rosso imaju sasije koju spadaju medu top 3.. Sto znaci da je motor oko pola sekunde, sekundu brzi od hondinog kojemu ERS ne radi. Samim popravkom ERSA se moze dobiti oko 1.5 do 2 zavisi kako se izvede. Uglavnom Honda popravkom ERSA ce biti ispred Renaulta osjetnom razlikom. McLaren mora popraviti svoju sasiju jer oni su jedini parirali rbr u polju aerodinamike (2010-2012). Sto znaci da znaju kako i šta. Ovo partnerstvo zahtjeva da jedni i drugi zasuku rukave i naprave konkurentan bolid i ne sumnjam da ce uspjeti.


    0

    0
  6. Sebastian Vettel mzf1 Prikaži

    Ukratko, mali mi je i tanak ali(svaku drugu utrku) brzo svršim. Imaju loš ICE imaju katastrofalan MGU i imaju najnepozudaniji PU. Teško da će dogodine biti na sadašnjoj razini Ferrarija a kamoli da će sustići 2016. Mercedesa.

    Honda, dreams of power.


    0

    0
  7. Iskreno, teško je očekivati pobjede u 2016, ali ulazak u Q3 , tu i tamo poneko postolje i u nekoj ludoj ,ludoj utrci pobjeda , to je možda ostvarivo ali uz puno rada tokom zime !I bolje im je da daju što manje izjava jer su se ove godine dovoljno izblamirali!


    0

    0
  8. Mclaren raca Prikaži

    Ma, jel’ to meni obrisan komentar vezan za ovu temu?


    0

    0