Izdvojeno

Vozači kažu da je novo vodstvo utrke vrlo jasno o granicama staze

Piše: Haris Džananović

Prije 7 mjeseci, 10 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Sudeći po izjavama vozača od samog početka vikenda u Bahrainu, donesena su nova i vrlo jasna pravila o narušavanju granica staze tijekom kvalifikacija i utrke.

Tijekom prošlogodišnjeg izdanja Velike nagrade Bahraina, vozači su primali različite instrukcije o pravilima koja se odnose na gore spomenutu problematiku, što je izazvalo dosta konfuzije i kod timova i kod gledaoaca. Sličan problem je pratio F1 karavan kroz sezonu, posebno na stazama s asfaltiranim izletnim zonama, gdje greške ne koštaju previše.

Ipak, novopostavljeni FIA-in direktor utrke, Niels Wittich, jedan od dvojice stručnjaka koji su zamijenili Michaela Masija u toj ulozi tijekom zimske pauze, postavio je dosta konciznu i jasnu direktivu već pred prvi trkaći vikend na kalendaru. U obraćanju vozačima prije prvog slobodnog treninga, naglasio je da “bijele linije definiraju granice staze”.

Vozači, uključujući i glavne aktere borbe za prvaka – Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena, kritizirali su prošlosezonske odredbe ali već jučer su imali pohvalne riječi za Witticha. Osvajač pole positiona, Charles Leclerc je komentirao:

“Objašnjeno je vrlo konkretno. Uvijek trebate imati barem jedan kotač na bijeloj liniji, bilo gdje na stazi i za mene je to dovoljno.”

Zavoj broj četiri je već tradicionalno problematično mjesto u Bahrainu kada govorimo o izlasku van granica staze, budući da na izlasku iz istog postoji alternativna ruta na mjestu gdje bi se inače nalazio rubnik. Osim toga, samim prelaskom na dodatni dio staze stječete najveću prednost u odnosu na izlete u ostalim zavojima. Ferrarijev vozač, kojem je jučerašnji pole bio deseti u karijeri, dodao je:

“Moj osobni odabir bi bio postavljanje rubnika na tom mjestu, jer u tom slučaju jasno osjetite gdje se nalazite i time dobivate dodatni podražaj osim vizualnog. Ali na koncu, najbitnije je da budemo dosljedni, pa je u tom slučaju i bijela linija dovoljna. Sve je jasno kao dan.”

Debitant u Formuli 1, Guanyu Zhou, bio je jedan od vozača čije je vrijeme poništeno zbog izlaska van granica staze tijekom jučerašnjih kvalifikacija. Vozač Alfa Romea je izjavio da je pogledao snimak nakon sesije, te da razumije odluku sudaca iako je situacija bila poprilično tijesna. Ipak, granice staze su bile predmet rasprave u nižim serijama ovog vikenda. U Formuli 3, nadgledanoj od strane trkaćeg direktora Clara Ziegahna, pobjedniku utrke Oliveru Bearmanu je naknadno oduzeta pobjeda i dodijeljena prvom pratiocu Isacku Hadjaru nakon sudačke kazne zbog opetovanog nepoštivanja granica staze.

[gpvikend utrka=”vn-bahreina-2022″]

Komentiraj

10 komentara

  1. Ayrton Senna
    VitezOdLavova Prikaži

    ako se ne varam, i jucer je tijekom kvalifikacija bilo instanci u kojima je vozac bio sasvim sa krive strane a vrijeme mu ipak nije bilo ponisteno.



    3

    0
  2. Kimi Raikkonen 7
    Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

    Odlične informacije, nadam se kako će nova uprava biti neutralna i jednako rigorozna prema svim vozačima.
    Možda je vrijeme da se nekima, nakon više od 10god podrežu krila.
    Dvojica mijenjaju Masija, jedan da priča s Totom a drugi s Hornerom.



    7

    0
    • Dobra fora ovo s dvojicom, ali netočno. Mijenjaju se kako na kojoj utrci (to mi se ne sviđa). Mislim da F1 mora imati stalnog direktora utrka kao što je imala kroz skoro cijelu povijest i ono što nikad nije imala – stalne suce. Sad imamo 4 suca: 2 iz FIAe, jednog bivšeg F1 vozača i jednog domaćina. Ne znam čemu služi taj domaćin? Prednost domaćeg terena? Ajde možda ima smisla, kao interface s maršalima uz stazu na njihovom jeziku i s lokalnim autoritetom…. Ali ova ostala trojica moraju biti uvijek isti, svaki da ima svoju defniranu zamjenu, ako se dogodi da se razboli ili whatnot ali da je to uvijek ista ekipa, a ne na svakoj trci netko drugi…. A najcrnje od svega je da su to uglavnom paperpusheri koji su se penjali po funkcijama Saveza….



      3

      0
      • Kimi Raikkonen 7
        Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

        Mala šala. Nisam ni mislio da će njih dvoje biti zajedno tj pročitao sam da se mijenjaju.
        Treba vidjeti kroz sezonu dali je to dobro ili nije.
        Na prvu se nekako slažem da to nije najnaj ideja. Dvije glave, dva razmišljanja…..
        Slažem se za suce, i svakako bi to trebali biti bivši f1 vozači.



        3

        0
  3. Charles Leclerc 16
    Catta Prikaži

    Off topic

    Na kojim gumama ce vozaci startati utrku, da li svi sada imaju slobodan izbor?


    0

    0
  4. Nešto jako jednostavno su uspijeli zakomplicirati zadnjih godina.
    Ovo mi se sada sviđa. Samo ono kažnjavanje da se dodaje vrijeme mi se ne sviđa. Za prelazak granica staze kazna bi trebala biti prolazak kroz box.



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni