Izdvojeno

Rezultati analize VN Abu Dhabija: Masi je pogriješio, rezultati se neće mijenjati

Piše: Lovro Andraka

Prije 7 mjeseci, 29 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Pomalo ispod radara zbog prvih kvalifikacija sezone u Bahreinu FIA je objavila rezultate analize posljednje utrke sezone 2021., VN Abu Dhabija, koja je izazvala velike kontroverze zbog odluka u upravljanju utrkom bivšeg trkaćeg direktora Michaela Masija.

U nastavku prenosimo cijeli izvještaj:

– Procedura kod safety cara bila je središnja tema rasprave tijekom detaljne analize i postupka pojašnjenja proizašlog iz primjene procedure na VN Abu Dhabija 2021., sukladno člancima 48.12 i 48.13 Sportskog pravilnika Formule 1.

– Trkaći direktor pozvao je safety car nazad u boks bez da je on odvozio dodatni krug kako zahtjeva Sportski pravilnik Formule 1 (članak 48.12).

– Iz analize je bilo očito kako su bile moguće različite interpretacije članaka 48.12 i 48.13 Sportskog pravilnika Formule 1 i to je vjerojatno doprinijelo primijenjenoj proceduri.

– Također je uzeto u obzir kako su odluke u vezi safety cara na kraju VN Abu Dhabija 2021. vjerojatno u obzir uzele rasprave koje su jasno pokazale da dionici Formule 1 (FIA, Formula 1, momčadi i vozači) preferiraju da utrke završe pod zelenom zastavom, a ne pod safety carom, kada je to sigurno.

– U kombinaciji s ciljem da se završi pod zelenom zastavom kada to uvjeti dozvoljavaju tijekom sezone 2021., zaključuje se da je trkaći direktor djelovao u dobroj vjeri i najbolje što je znao s obzirom na teške okolnosti, posebice značajno vremensko ograničenje za donošenje odluka i golem pritisak momčadi.

– Rezultati VN Abu Dhabija 2021. i FIA Svjetskog prvenstva Formule 1 valjani su i konačni te sada ne mogu biti promijenjeni. U skladu s pravilima, Mercedes se žalio sucima nakon utrke, tražeći promjenu rezultata utrke. Suci su odbacili žalbu i Mercedes se mogao žaliti na odluku Međunarodnom žalbenom sudu FIA-je, no to nisu učinili. Ne postoje drugi mehanizmi u pravilima za promjenu rezultata utrke.

– Proces identifikacije zaobiđenih bolida je dosad bio odrađivan ručno i ljudska greška dovela je do toga da se svi bolidi nisu smjeli vratiti u krug. S obzirom na to da ručne intervencije generalno donose veći rizik ljudske pogreške, razvijen je softver koji će od sad nadalje automatizirati komunikaciju o popisu bolida koji se moraju vratiti u krug. Uz to, Sportski pravilnik Formule 1 za 2022. je nedavno ažuriran kako bi se pojasnilo da “svi”, a ne “bilo koji” bolidi moraju imati dozvolu da se vrate u krug.

– Ovaj proces identificiranja zaobiđenih bolida bio je pregledan kao dio preporuka koje je ranije objavio predsjednik FIA-je u svojoj izjavi 17. veljače 2022., što također uključuje stvaranje FIA-jinog Daljinskog operativnog centra, integraciju novog i proširenog tima za aktivnosti uz stazu, kao i reviziju interakcija između momčadi i kontrole utrke tijekom aktivnosti na stazi.

F1 verzija nogometnog VAR-a koja se uvodi od ove sezone dodatno je pojašnjena, a ona će se službeno zvati Remote Operations Centre (Daljinski operativni centar) – ROC.

– Proceduralna i regulatorna pitanja mogu se usmjeriti ROC-u, koji djeluje u savjetničkoj ulozi i neće se uplitati u tijek rada tima vodstva utrke na licu mjesta niti izazivati odgode u procesu donošenja odluka.

– Iako je u principu sličan VAR-u u nogometu, ROC će služiti kako potpora timu vodstva utrke s podacima usporedivima s više od deset istovremenih nogometnih utakmica, što uključuje preko 140 video i audio izvora.

– ROC pruža dodatni resurs FIA-ji da temeljito ponovno pregleda dijelove natjecanja i donesene odluke kako bi usavršila i poboljšala procedure u budućnosti. Nema regulatornu moć i ne može se koristiti za promjenu prijašnjih odluka.

Komentiraj

29 komentara

  1. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    A di su danas “track limits”?
    Perez prošao u Q3 s krugom koji je trebao biti izbrisan ako se ne varam.



    3

    1
  2. U prijevodu priznato je da su ukrali tj. naštelili naslov prvaka bravo.



    15

    20
  3. Srećom nisu ovako oštetili Ferrari, komentari bi bili… 😈

    Ništa što zapravo nismo znali kratko nakon utrke, nije popularno reći ali zapravo je pobjednika odlučio jedan čovjek, šteta, moglo se to bolje i pravednije izvesti. Ne ponovilo se!



    4

    7
  4. Neka su objavili.
    Sad je ipak greška s propuštanjem dijela, za razliku od odluke sudaca.
    Trebao je bit duži report, ovo mi je prekratko.



    1

    1
  5. Lewis Hamilton 44
    NRteamLH44 Prikaži

    Sada šutimo. Nema većine stručnjaka, niti njihovih analiza. Ukrali smo titulu , pa neka, Hamilton ih ima puno pa je ovo manje vise nebitno.

    Dok sa druge strane , danas nakon velike pobjede Ferraria idalje se cvili o senzorima.



    8

    16
  6. Znaći Hamilton ipak ima 8 naslova -:) !!!



    2

    13
  7. Posve očekivani rezultati analize, osim za one koji navijaju protiv Hamiltona. Odmah je bilo jasno da je Masi ukrao pobjedu Hamiltonu i prvenstvo darovao Verstappenu. Možda u ovoj sezoni neki od njih počnu navijati za nekoga, kao pravi navijači, umjesto protiv nekoga, a možda i Verstappen pošteno osvoji naslov. Meni osobno je žao što Alpine opet nije uspio konstruirati bolid za vrh, a Alonsu idu godine. Dobro je za F1 što je Ferari konkurentan, a Mercedes se možda i popravi tijekom sezone.



    3

    9
  8. x1

    Eto, neka je i ova priča završila.
    Nažalost morala je ovako završiti, morao se Larbalestier duriti cijelu pauzu, morao se Toto žaliti, morao je Massi biti žrtveno janje i suđenje je moralo biti s ovakvom presudom da se donekle zadovolje englezi i njihov ego. Iako se naslov nije mogao oduzeti Maxu napravili su sve da se poseru po njemu. Samo uzalud im to jer onaj tko prati Formulu barem s pola mozga, zna da se naslov osvaja kroz sezonu, a ne u zadnjoj utrci.
    U sezoni u kojoj je nekoliko utrka s bržim bolidom Larbalestier izgubio jer je zajedno sa svojom momčadi išao na sigurno. U sezoni gdje je Larbalestiera spasila crvena zastava, u Imoli mu je poklonila 19 bodova, u Silverstoneu 25 bodova. Prosuo je sigurnih 25-26 bodova u Azerbejanu najglupljom greškom u sezoni. U sezoni gdje je “liznuo” protivnika i zabio ga u ogradu, proglašen krivim i kažnjen – s 10 sekundi u bolidu koji je brži od drugoga bio 0,9 sekundi po krugu. Koliko je lizanje zadnje gume bilo slučajno, pogledajte ovdje: https://youtu.be/MshdLhvTmoQ pa prosudite. Opet, pola mozga je dovoljno da se vidi o čemu se radi. U sezoni gdje mu je timski kolega pomeo konkurenciju u Mađarskoj, doslovno. E sada se više ne sjećam jesam li uspio navesti sve što je Larbalestieru išlo na ruku i koliko je griješio, ali da je sa svime time uspio osvojiti naslov to bi bilo presmiješno. Kada sam kod lizanja zadnje gume, pogledao sam zadnjih 10 krugova Abu Dhabija valjda 40 puta u off sezoni uživajući svake sekunde. Isto tako se dobro vidi kako mu je Larbalestier na kraju druge ravnice postavio prednje krilo pored zadnje gume. Čak je i Brundle vrištao o tome u tom momentu. Sva sreća pa se Max nije pomakao iz obrambene unutarnje putanje jer bi bila repriza Silvestonea.
    Znači sve što sam naveo u odlomku iznad, ništa se nije prikazalo u Drive to Survive. Niti mrve, rekli bi moji vlaji. Ali zato je prikazana Monza i strašni sudar pri 38 km/h prvoj šikani. Drama, ubojica, psihopat Max koji nije provjerio svog kolegu koji je šlajfao u rikverc.

    Nakon cijele ove trakavice oko Abu Dhabija, donošenja ovakve presude, davanje Massiju (od kojeg se tražilo više akcije) otkaz i cijelog ove medijske invazije protiv Maxa i Massija samo zamislite da je situacija bila obrnuta, da li bi ovu svinjariju gledali u ovih 100 dana pauze.

    Svaka čast Alonsu na riječima podrške za Maxa u vezi engleskih medija. Čovjek koji je to proživio 2007.

    Posebno mi je jedna komedija od cijelog ovog cirkusa bila jaka. Cijelu nedjelju je neki stari crnac s dredovima na Skyu recitirao nešto o veličini, snazi, veličanstvenosti. Ono brate sranja i sranja nasrano s ciljem da na kraju, iza trke izgovori ime Lewis Hamilton, kao ono morali su staviti alternativno ime Max Verstapen 🤣🤣🤣

    Toto i Larbalestier (te ostatak sljedbenika) toliko su govana izgovorili zadnjih mjeseci i posebno zadnjih tjedana da ih je zapravo zabavno gledati te pomicati ljestvicu i gledati dokle taj jad i tuga mogu padati.

    Eno Toto nakon kvalifikacija veli da su i prije bili u zaostatku kada je Ferrari ojačao motor, ali da su se vratili. Na koji način?
    S druge strane montiraju krila na bolid pod izgovorom da su nosač za retrovizore i to je OK.

    Sada samo gledajte kako ide napad za zelenim stolom na Ferrari i Red Bull.



    21

    6
    • Iako nisam procitao tvoj komentar u potpunosti, nije teško shvatiti da je napisan daleko od teme koja je smisao članka, ali tako je valjda kada “navijaš” protiv nekoga, a usudio bih se reći i mrziš.

      Komentar ti je kao neki tvoj mali osobni show, u kojem pokušavaš na podrugljiv način što više isforsirati prezime Larbarestier jer kao to je još jedan u nizu Hamiltonov gaf. Tako se i moja baba Anđa rugala susjedama na njihove odluke i jedva bi čekala da neko napravi nešto što se njoj na neki način ne sviđa.

      E moj narode…



      2

      8
      • Frende, ja sam u svom postu naveo cca 10-20 činjenica da sada ne brojim (jedna je i službeno prezime osobe o kojoj pišem bez da sam išta podrugljivo tu dodao. Što ti tu vidiš podrugljivo meni je nepoznato. Ali ako ti tu vidiš nečeg čega nema onda je jasno da u drugim stvarima ne vidiš ono čega ima, a to je ponašanje Larbalestiera, Tota i ostatka engleskih medija.
        Svi koji na ovom portalu imaju HL, 44, AMG i ostale kombinacije u nadimku nameću mi da nekoga mrzim nakon što iznesem činjenice zbog kojih mi se gadi ponašanje određenih pojedinaca. Da ti odmah raščlanim. Ne gadi mi se npr. Larbalestier, već njegovo ponašanje. U bolidu je zvijer od prve utrke u F1, ali kada zine – smrdi na kilometar.

        Live long and prosper \V/



        7

        3
        • Sada samo gledajte kako ide napad za zelenim stolom na Ferrari i Red Bull.

          Je li i ovo neka od tih činjenica, ili samo neko puko nagađanja koje nema nikakvo uporište? Ja ne kažem da se meni sviđa svaka izjava Hamiltona ili Tota, pa i bilo kojeg drugog F1 sudionika, odnosno ja nikad nisam bio zaljubljeni fan, također nikad nisam navijao protiv neke momčadi. A to je ono što vi radite…

          Jako me veseli budući okršaj Red Bulla sa Ferrarijem, pa da vidimo tu “objektivnost” prema npr. Maxu koju ste provodili prošle sezone.


          0

          2
        • Sve što bi ti sada napisao, već sam napisao u prvom postu kojeg nisi pročitao. Vadiš mi rečenice iz konteksta i tražiš dlaku u jajetu te me uporno pokušavaš prikazati kao nekog hejtera.
          Iznio sam svoje mišljenje o momčadi i vozaču koji su bili veliku u pobjedama i mali u porazu. Ono što sam vidio od strane njih 2021. nisam nikad vidio u povijesti sporta, ne samo Formule 1. Svi smo mi malo dvolični i ovakvi i onakve, brate, ali ovo što su oni izvodili u 2021. sezoni i pogotovo nakon je neviđeno. Što ne smijem pisati o tome?


          0

          0
  9. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

    Ma ovo je podjela odgovornosti. Max je prvak ali bilo je pogreske. Da se smire duhovi. Whatever ..


    0

    0
  10. x2

    Vrlo šturo, plus onako PR-ovski.
    Još kad pročitaš izvještaj, Masi ispade čist, jbte.

    Iz analize je bilo očito kako su bile moguće različite interpretacije članaka 48.12 i 48.13 Sportskog pravilnika Formule 1 i to je vjerojatno doprinijelo primijenjenoj proceduri.

    Uz to, Sportski pravilnik Formule 1 za 2022. je nedavno ažuriran kako bi se pojasnilo da “svi”, a ne “bilo koji” bolidi moraju imati dozvolu da se vrate u krug.

    Meni je ovo sasvim dovoljno.

    Nisam pravnik, ali znam iz iskustva da je pravo vrlo “skliska teritorija” u primjeni.
    Sve dok u pravnom sporu (da ovo tako nazovemo) postoje ovakve stvari, kao što su ove dvije, gore navedene, “oštećena strana” (mislim, oni koji su se smatrali oštećenom stranom, jel), nije imala nikakvu šansu. Zanemari priču o dobroj vjeru i najboljim namjerama, to u pravu ne pije vode, već ono što je napisano. Čim imaš nešto poput “različita interpretacija”, svako dalje natezanje je gubljenje vremena. To su Torgerovi advokati znali i zato su odustali od bilo kakvog daljnjeg naganjanja.
    To što je stari pravilnik bio napisan tako kako je napisan, Bože moj.
    Da je Masi zaslužio pedalu, naravno da jeste, ali to je zaslužio puno puno puno prije VN Abu Dabija 2021.



    16

    0
    • Mick Schumacher 47
      Sarma Donator Prikaži

      Bravo @Frantiče VRH komentar 👍



      2

      0
    • Sebastian Vettel 5
      Pastor Prikaži

      – U kombinaciji s ciljem da se završi pod zelenom zastavom kada to uvjeti dozvoljavaju tijekom sezone 2021., zaključuje se da je trkaći direktor djelovao u dobroj vjeri i najbolje što je znao s obzirom na teške okolnosti, posebice značajno vremensko ograničenje za donošenje odluka i golem pritisak momčadi.

      Ja bih dodao da je upravo sam doprinjeo do malog vremenskog intervala za pravilnu reakciju i golemog pritiska, tako što je napravio ogromnu grešku u onoj prvobitnoj odluci kada je odlučio da nikoga ne pušta. I onda je to u dobroj namjeri, kako kažu, pokušao ispraviti u limitiranom vremenu i pod ogromnim pritiskom… I dalje stojim kod stava da mu je to bila ključna greška, jer da je tada pustio zaostale vozače, svi bi se vratili u isti krug, i imali bi sasvim normalnu završnicu. Upravo zbog toga, čak i ova naknadna odluka nije utjecala na razvoj borbe za prvaka, jer je pravovremenim odlukom utrka svakako trebala tako završiti. Ova njegova konačna odluka je utjecala samo na zaostale vozače, i na one koji su pušteni, i na one koji nisu. Ovi što su pušteni nisu se uspjeli vratiti na kraj kolone, pa im je propala šansa da se bore za neke pozicije. A ovi koji nisu pušteni se svakako nisu mogli boriti, jer su morali propuštati još vozača…

      Masi je bio loš. Imao je puno grešaka. Mnoge od tih grešaka su išle u nečiju korist. Ali nečiji utjecaj je postao još vidljiviji, kada je zbog prve njegove greške koja nije njima išla u korist platio glavom…



      7

      2
  11. Vrlo tocno napisano. Nema se kaj dodati.

    Steta sto nisu odvrtili film u nazad 3 godine. Ja od prakticki prve Masijeve utrke tvrdim da nema pojma. FIAi je trebalo 3 pune sezone da to zakljuci. Da nije ostetio glavnog sponzora i glavnu zvijerzdu FOMa i FIAe i danas bi sjedio na istom mjestu.



    5

    0
  12. Ljudi moji vi se prepucavate, a ovo je klasično PR pranje ruku i ajmo dalje. Kao da nikad niste gledali vijesti pa vidjeli kako se netko žrtvuje u politici.



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni