Analiza

Što se može pročitati iz prva dva treninga: Verstappen i Leclerc u svojoj kategoriji, Alpine predvodi sredinu poretka

Piše: Ante Vetma

Prije 6 mjeseci, 32 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Nakon predsezonskih testiranja dojma smo bili da su najbolji posao, barem dotad, obavili u Red Bullu i Ferrariju. Nakon dva slobodna treninga – taj dojam samo je još jači. Međutim, ako se pogledaju vremena simulacije dužih stintova – čini se da ne iskače jedna ekipa nego jedan vozač.

Što s kvalifikacijama?

Mercedesov šef Toto Wolff je nakon treninga ustvrdio da je Max Verstappen u vlastitoj ligi. Međutim, vremena sugeriraju da su u neizvjesnoj igri on i Charles Leclerc. Trenutno izgleda da korak s njima ipak ne mogu držati timski kolege Sergio Perez i Carlos Sainz koji se nakon drugog treninga žalio da mu je nestao dobar osjećaj u bolidu kojeg je imao ranije.

GPS podaci sugeriraju da Red Bull možda ima još više u rukavu od 0,087s koliko ih je dijelilo na kraju treninga. Po pravcu je Red Bull jurio 317 km/h, a prednost je ostvarivao u prvom i trećem sektoru. U određenim zavojima su za Ferrarijem kasnili i do 5 km/h. Leclerc je za Verstappenom kasnio u zavojima 6, 7, 10 i 13.

“Ferrari je blizu. Pretpostavljam da nitko nije otkrio karte u potpunosti. Sutra će biti teška utrka za najboljim vremenom,” kaže Verstappen.

Leclerc je bio oprezniji:

“Čini se da smo razumno kompetitivni.”

– Charles Leclerc

Mercedes je za njima kasnio pola sekunde, što je točno prema njihovim predviđanjima nakon predsezonskih testiranja. Zanimljivo, samo u prvom zavoju gube tri i pol desetinke. Andrew Shovlin kaže da se kroz idealan balans može pronaći još par desetinki, ali ne više.

Iza njih bi trebao biti Alpine, ispred Alfe Romeo i Haasa. Slijedi McLaren, pa AlphaTauri, a onda Aston Martin i Williams.

Što s dužim stintovima?

U simulacijama utrke Red Bullova prednost izgleda još veća. Verstappen je u prosjeku bio desetinku brži od Leclerca, ali je napravio duplo više krugova od Ferrarijevog vozača. Sergio Perez je bio šest desetinki sporiji od svog timskog kolege. Iza njih su Bottas i Magnussen bili brži od Sainza i Russella kroz 13 krugova. Njih dvojica su, doduše, bili na mekšim gumama u tom periodu.

Alfin Frederic Vasseur je predahnuo i rekao:

“Imamo još brzine u jednom krugu. Ali, Valtterijev duži stint je bio zaista dobar. Mercedes izgleda da je iza nas, ali neće to dugo biti tako. Na kraju krajeva – riješit će svoj problem s poskakivanjem.”

– Frederic Vasseur

Alpine Fernanda Alonsa je u tim simulacijama izgledao puno bolje od većine konkurencije pa izgleda da oni predvode sredinu poretka. S prosječnim vremenom 1:38,509 bi mogli iza sebe ostaviti Alfu Romeo i Haas.

U Mercedesu se još muče sa starim problemima, a talijanski mediji pišu da su se odlučili vratiti staru specifikaciju podnice jer nova nije funkcionirala kako se očekivalo. Hamilton i Russell nisu zadovoljni brzinom i ponašanjem bolida, a tehnički direktor Mike Elliott tvrdi da se polaganim koracima približavaju svome cilju.

Russell je danas u bolidu izgledao bolje od Hamiltona, ali razlog za to mogu biti problemi s kočnicama na bolidu s brojem 44. Osim toga, većinu vremena ni kod jednog ni kod drugog nije se otvarao DRS. Na startno ciljnom pravcu je Hamilton bio oko 25 km/h sporiji od Russella, što čini otprilike šest desetinki. Iz Mercedesa tvrde da su isprobali sve režime rada motora, ali da im jednostavno nedostaje brzine na pravcu.

Blef ili ne – vidjet ćemo već sutra na trećem treningu, a onda i u kvalifikacijama.

Komentiraj

32 komentara

  1. Pravo lice hamste ćemo vidjeti ako ga russel otrese ko slinu prvu utrku… malo je izgledno, ali…



    29

    3
    • Russell je željan dokazivanja, a LH ima problema s motivacijom kad mu auto nije na razini.



      22

      1
    • “But the one thing they love more than a hero is to see a hero fail, fall, die trying. In spite of everything he has done.”



      9

      19
      • James Hunt
        Jozuka Prikaži

        Odličan quote koji često opisuje ljudsku prirodu sklonu zlu, ali samo što Hamilton nije nikada bio nikakav heroj.



        28

        4
        • Tebi ne jer si mrzitelj, svatko normalan odaje priznanje najuspješnijem vozaču u povijesti jednog sporta, onome tko je izbio na vrh vrhova od svih koji su ikad zakoračili u bolid Formule 1



          5

          29
        • @Fittipaldi ako nisi znao, LH nisu inicijali Michaela Schumachera



          13

          2
        • F1puls Portal
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          @fittipaldi: Imaš upozorenje pred isključenje.



          11

          4
        • @Jakov_Vrsalovic, Michael Schumacher nije najuspješniji vozač u povijesti Formule 1. Čak više nije ni blizu, Hamilton se jasno distancirao po skoro svim brojkama i parametrima.



          2

          7
        • @Fittipaldi, istina “Hamilton se jasno distancirao po skoro svim brojkama i parametrima…” al ipak šteta naprimjer NIJE uspio biti PET puta Svjetski Prvak, što je ipak nekomo uspijelo :-)

          btw ti njegovi rezultati uspješnosti su mi slični onom nogometašu koji drži rekord postignutih golova, a kad ono pola golova postignuto iz penala… Moš mislit rekorda …pfff… statistika ti je kurva braco.



          5

          2
        • @zjurina, eh da, Hamilton je svoje pobjede zabio iz penala, a Schumacher kao obrambeni igrač na klupi u trećoj ligi 😀



          2

          2
      • James Hunt
        Jozuka Prikaži

        Heroj nije sinonim za najuspješnijeg čovjeka. Termin je puno dublji od toga i često nema nikakve veze sa tim(iako nekada može imati, ali u skromnom smislu). Jadan je taj svijet u kojem je to tako, ne trebaš puno ni razmišljati da to shvatiš, ali ajde.



        3

        0
      • Sebastian Vettel 5
        Pastor Prikaži

        Pretpostavljam izjava nekog imaginarnog lika iz neke fantazije. Na šta se ljudi lože…



        1

        0
    • Dobro prva utrka je ,biti će zanimljivo
      Ali još zanimljivije će biti ako se hamilton bude borio sa botasom i ovaj ga natambura ili sa nekim drugim vozačem,ovo je možda idealna prilika da hamilton pokaže kakav je vozač ,odnosno jel on donosio prednost ili je sve bilo do bolida
      No mislim da će se mercedes vratiti ,sigurno ne kao prije ali da bude tu među 4 ekipe i da se bori za pobjedu
      Kako sada izgleda morati će ekipa dobro zapeti da to postignu,a možda su fulali sa ovim dizajnom pa se vrate na onaj prije ,tko će ga znati
      Ne smijemo zaboraviti i šefove koji kako mogu donijeti neke izmjene pravila koji bi možda išli na mlin mercedesa ,a velika su nepoznanica i gume i kako koji bolid troši gume odnosno kome odgovaraju a kome ne,uvijek se može dodati neki senzor na ferrari ili red bull
      U svakom slučaju nadam se da nas čeka uzbudljiva sezona
      Pozdrav i Uživajte 👍



      2

      0
    • “Pravo lice hamste ćemo vidjeti ako ga russel otrese ko slinu prvu utrku…”
      Niko sretniji od mene kad se to i dogodi btw…

      Zapravo će Russel trebat malo da uspori izGleda jer pere “Boga Brzine aka. Black Senna” već dvije sesije zaredom hehe… a Hamste nigdje… ili zapravo tamo gdje mu je i mjesto… šesti…sedmi hahahahrghaa..

      Evo sada i u Practice 3 brz skoro ko i Verstappen.. samo naprijed George – GO FOR IT !!!



      1

      1
  2. Noćas prije spavanja 3 očenaša i 3 zdravomarije za rivalstvo Maxa i Charlesa ove godine

    Future is now



    36

    2
  3. …meni se baš čini da je ferrari radio u slabijem načinu rada motora, nisam vidio da su prešli 310, naravno do q3 sutra ništa nećemo znati…a i navodno crveni mogu konstantnije tj. duže voziti u istom tempu, uz degradaciju vremena kako gume popuštaju…opet vidjeti ćemo sutra ali očito koncept merc/williams za sada ne funkcionira jer je i williams loš po simulacijama…



    9

    0
    • Ferrari se vrtio oko 308-309 kmh na pravcu dok je Max-ov top speed bio 317-318 kmh.
      Ispada da imaju još malo prostora za odvrnut motor jer su gubili naspram Red Bulla u 1 i 3 sektoru.
      Zanimljivo je da su bili 0,350-0,400 brži bili u 2 sektoru.
      Ferrari je očigledno podešen konceptom da bude odličan u sporim i polu brzim zavojima kakvi će biti na stazama kao Spa, Monza, Baku ostaje vidjeti.



      2

      0
  4. Formula1
    Formulaa Prikaži

    Predviđanja za sezonu da bih RB, ferrari i MB mogli biti u pola sekunde.Sve ce ovisiti mozda o tipu staze i nadam se uzbudljivijoj sezoni



    6

    0
  5. Stefan Bellof
    mario550 Prikaži

    Max vs Leclerc bi trebalo biti samo po sebi zanimljivo , možda jedini vozač pokraj kojega će Max razmisliti jer ne popušta niti milimetar u duelima .



    23

    1
  6. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Nitko ne spominje mladog Schumija



    6

    1
    • Ajmo pričekat kvalifikacije da vidimo zaista što i gdje.

      Bilo bi mi drago da barem na ovoj utrci vidim Bottasov osmijeh oko cijele glave ako se kvalificira ispred Hamiltona i Russella. Sumnjam da je to moguće, pogotovo na redovnoj razini kroz sezonu, ali sutra bi bilo baš fora. Lebdio bi 5 cm iznad zemlje.

      Viđam po tviterima neke KMagove PR fotke, malo si pere imidž, pa više suck my balls nije primjeren način izražavanja. Sad smo kul, ljubazni, uredno podšišani, podaprani….

      Bilo bi mi drago i da ti likovi iz Haasa nešto uspiju (unatoč Steineru), ovi Englezi su jako naporni i bahati kad im dobro ide, pa mi se čini da jedno spuštanje na zemlju, treniranje malo čestitanja pobjedniku ne bi loše došlo za razvoj karaktera.

      O Ferrariju se ne usudim ništa reći. Pipavo.



      19

      0
  7. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    ako je vjerovat, mogli bi imat nakon 10 godina fer borbu Alonsa i Hamiltona, barem u prvim vikendima 😬



    16

    0
  8. Sad kad Mercedes ubaci onaj motor iz Brazila i naprave “čudo” neviđeno. Iskreno ne vjerujem Mercedesu ni malo da su loši i da puno zaostaju. Vjerujem da je Max prvi favorit za iduću utrku . Nova au pravila i biti će dosta napredovanja i padova za pojedine ekipe kako sezona bude odmicala. Ferrari vidim blizu no ne kao najbolju ekipu sa najboljim bolidom. Čak i da jesu al pari Red Bullu bojim se kao i uvijek njihovog pitvalla nedjeljom. Iza mi je sve razumljivo, no pobogu gdje je McLaren ovako us… motku? Opet, ovo su treninzi i mislim da bi se mogli svi iznenaditi u nedjelju. Jedna od ekipa koja bi mogla iznemaditi je po meni AT.



    4

    0
  9. Kimi Raikkonen 7
    M_cho Prikaži

    Nadam se dobrim okršajima na stazi bez ičije dominacije. Potajno priželjkujem Bottasa ispred Mercedesa danas 😃



    14

    0
  10. Charles Leclerc
    F12000 Prikaži

    Borba generacije koja je godinama bila u najavi, možda nas dočeka odmah nakon sezone u kojoj je Max porazio “prvaka stare garde”.
    Bolji scenarij ni Hollywood ne bi smislio.



    5

    1
  11. Ne može se iščitati ništa jos



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni