Izdvojeno

Haas: Prošlog ljeta smo isprobali koncept bez bočnih usisnika

Piše: Ante Vetma

Prije 6 mjeseci, 27 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 1 minuta

Haasov šef Gunther Steiner je otkrio da je ekipa prošlog ljeta istraživala koncept razvoja novog bolida s ekstremno skromnim bočnim usisnicima nad čijim su se revolucionarnim karakterom mnogi iščuđavali prošlog tjedna.

Haas je ranije od konkurenata odustao od prošle sezone pa je imao više vremena isprobati različite koncepte. No, čini se da su od ovog brzo odustali:

“Ovaj koncept je bio naš prvi dizajn. U srpnju prošle godine smo ga isprobavali i već tad smo vidjeli da pruža prednost u sporim zavojima.”

“No, kao cjelokupni paket – vidjeli smo veći potencijal u širim bočnim usisnicima.”

Ove sezone vidimo drastično različite koncepte, a pitanje je hoće li neki od njih donijeti ključnu prednost ili će se naglasak prebaciti na druge aspekte poput snage motora ili nečeg trećeg.

Inače, Haas je jedan od bolida koji su već na prvom testu izdvojeni od strane brojnih analitičara kao jedan od bolida koji je izgledao najrazvijenije. Koliko će se to preslikati na rezultate – vidjet ćemo već za tri dana.

Komentiraj

27 komentara

  1. Pirelli Wet
    r2d2 Donator Prikaži

    A jednom je moj Miško vozio dva kilometra vezanih očiju vozio u rikverc. … jel ne verujete?

    Iskreno ja isto nisam uvjeren u taj koncept, ovako od oka mi otpor ne izgleda drastično manji a podizanje radijatora diže težište, iako je masa pomaknuta prema centru što smanjuje moment inercije oko z osi….
    Vidjeti ćemo prvo kako će ići Mercedes, a onda hoće li ga drugi kopirati iduće godine.
    Ja se više brinem radi Mercedesovog motora nego zbog njihove aerodinamike.

    Što se tiče Haasa nadam se da će biti u sredini. Samo da opet ne bude “We look like….”



    11

    1
    • I mene brine Mercedesov motor iz Brazila, ali me još više brine kada vidim da SC doveze Lewisa u boks a ovaj mu sjedi na prozoru iz vana i odšeta u garažu. Zanimljivo kako se drugi vozaci ne dovezu tako u boks. Jesu jaka ekipa ali i uz to najbolje mute u mutnim vodama, udaraju ispod stola. Politički su svi drugi male bebe za njih. Imaju polozaj i utjecaj u f1 kakav ja ne pamtim.



      3

      2
  2. Robert Kubica 1
    Stipe Prikaži

    Off topic,
    jel se zna koja TV kuća na našim prostorima prenosi utrke?



    2

    0
  3. Mick Schumacher 47
    senna66 Donator Prikaži

    Zato Mercedes i ima dva koncepta.
    Svejedno je impresivno, funkcioniralo to ili ne. Mislim da će zadržati taj koncept, jer očito da ima potencijala. Možda ne sada, ali ako ga otključaju pomest će konkurenciju. To je ekipa koja jednostavno rijetko griješi sa razvojem u sezoni. Oni kada i imaju problema pobjeđuju.
    Vjerujem da je više ekipa pomišljalo na taj koncept. Očito tu treba dosta mozganja da to proradi. Ako to bude paket koji je dominantan, onda je Merdedes kao momčad zacementirala bilo kakvu raspravu od najboljoj momčadi u povijesti sporta.



    6

    12
    • Ako ga otključaju? Šta to točno znači da Mercedesov koncept je jedini koji se može otključati?
      Šta ako Ferrari otključa nešto na svome ili McL?
      Svi pričaju ka da je taj Mercedesov koncept Bogom dan a ostali ono piiiffff.



      22

      6
      • Mick Schumacher 47
        senna66 Donator Prikaži

        Impresivno je vidjeti da su spremni na svaku situaciju. I naravno da nisu drugi glupi, nego je Mercedes za sve razmišljao više koraka unaprijed. Ne samo bolid, već i politički. Ima tu mnogo toga u toj ekipi..
        Sjeti se samo DAS sustava. Pokosili bi konkurenciju i bez njega.



        7

        3
      • Lewis Hamilton
        smr201 Prikaži

        Nije uopće bogomdan, ali je drastično drugačiji od svih ostalih koji su više manje varijacije na istu temu. Zato je normalno da se o njemu najviše priča.
        Senna misli na to koji koncept ima najviše potencijala za razvoj jer nemaju svi isti.
        Zadnji put kad je MB išao kontra svih sa low rake konceptom pokazalo se da su u pravu. Vidjeti ćemo kroz sezonu.
        U svakom slučaju više vjerujem MB inženjerima ako misle da koncept ima smisla nego Haasovim koji misle da nema.



        4

        2
        • Hajmo sve opet ispočetka.
          Opet zašto misliš da Mercedesov koncept ima najviše potencijala za razvoj na temelju čega to baziraš zato što šta točno? Ima male usisnike i zato ima najviše mjesta za napredak? Objasni mi to da je i jedan analitičar to protumačio kao najveći potencijal za razvoj. Imaš li kakvu referencu daj mi link da i ja pročitam da je Mercedesov koncept naj bolji put.



          2

          1
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          Na ničemu. Na temelju čega bi mogao bazirati kad se još ništa ne zna. Ne znaju ekipe, a kamoli ja.
          Ali da se moram kladiti između opcije da li je MB a) fulao totalno b) pogodio uvijek ću reći b) na temelju zadnjih 8 godina.



          1

          1
    • Vidim fanovi nabrijani a sezona jos nije ni pocela. Svi gledaju u Mercedes jel je radikalan dizajn i to je to posve drugacija filozofija bolida.



      2

      0
    • @senna66
      Jean Todt je prije dvije godine rekao da je ovaj Mercedes najbolja momcad u povijesti F1. Usporedio ih je s Ferrarijem iz njegovog vremena i rekao kako danasnji Mercedes bolje reagira na iinzenjerske izazove a da su strateski tu negdje.
      Interesantno je za vidjeti kako su te fino emotivci zasuli minusima :D



      5

      2
      • Pa i je najdominantniji i najbolji i to dugo vremena ali to ne znaci da su nepogresivi. Kako gore rasprava ide kod MB fanova ispada da su napravili Enterprise samo zato sta su drugaciji. Mozda jesu mozda nisu ali jos nitko nema dokaza i znanja o tome koji je pravi smjer ovih bolida. Ovi svi koncepti su jos u zacecima i ima tu jis puno stvari kojima cemo se cudit, smijat ili hvalit ali arogantno je pretpostavljat da je netko u pravu na osnovu toga sta su bili najjaci kod proslog seta pravila



        5

        2
        • Covjek je (@senna66) iznio misljenje a ne emociju za razliku od minusaša.
          Nitko ne zna sto ce se dogoditi i sve je to buducnost trenutno. Vidjet cemo, pred nama je.


          0

          1
        • Pirelli Wet
          r2d2 Donator Prikaži

          Plusići i minusići su potomci ‘like-ova? i dislike-ova’ i kao takvi uključuju emociju. Ne vidim zašto bi tih desetak koji su izrazili neslaganje jer možda smatraju da je Ferrari (pretpostavljam) jer su navijači Ferrarija najbrojniji ili Lotus ili neka druga momčad najveća u povijesti sporta bili emotivci. To je slično kao s najboljim vozačem u povijesti, bilo koga da izaberete biti će dosta onih koji se neće slagati.


          0

          0
  4. Mene samo brine hoće li moj ferkan proći vaganje ako pljusne kiša pa se u onom bazenu napravi lijepa lokvica ;)



    19

    0
  5. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    Jedno je kad Haas nesto testira a drugo Mecka uz naprednu tehnologiju.



    2

    7

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni