Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.
U zgusnutom i nikada ubrzanijem sezonskom kalendaru Formule 1, sa smanjenim brojem testiranja i uz dosta logističkih izazova, vozači sve teže pronalaze vrijeme i resurse za usavršavanje vještina na stazi. S razlogom su kolokvijalno nazivani “sportašima koji najmanje treniraju”, što je u konačnici najmanje njihova krivica.
Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team je pokrenuo veoma zanimljiv projekt krajem prošle sezone – točnije nakon utrke u Saudijskoj Arabiji – kada je Sebastian Vettel bio spriječen da obavi dužnosti u simulatoru u okviru pripreme za trkaći vikend, rodila se ideja za konstrukcijom kućnog simulatora za njemačkog vozača.
Sebastian i ekipa su na zalasku protekle godine počeli intenzivnije raditi na razvoju navedenog projekta, što je konceptualno uključivalo prave fizičke dijelove prošlosezonskog bolida AMR21 i tri ekrana visoke rezolucije. Dizajn je takav da Vettelu omogućava realističan osjećaj za upravljačem bolida, uključujući čak i Honey Ryder naljepnicu na unutrašnjoj strani kokpita. U samom kokpitu, nalazi se Sebastianovo sjedište iz navedenog bolida, kao i popratni dijelovi poput sigurnosnih pojaseva i stabilizatora vrata. Tim je odlučio otići i korak dalje od toga, pa je kućište na koje je šasija pričvršćena napravljeno od posebne legure metala koju odlikuju čvrstoća i poprilično mala masa.
Cijeli projekt je nadgledao šef radioničkih operacija u Aston Martinu, Matt Tomalin, koji je bio uključen u diskusije i istraživanje još od travnja 2021. godine, popraćeno CAD nacrtima i podešavanjima koji su trajali oko dva mjeseca. Konstrukcija je počela u srpnju, prošla je prvu provjeru kvaliteta i povratne informacije vozača mjesec kasnije, da bi cijela priča bila kompletirana početkom rujna kada je simulator dostavljen na kućnu adresu četverostrukog svjetskog prvaka.
Vodeća kompanija u proizvodnji simulatora, Pro Sim, pružila je svoje usluge i podršku timu tijekom cijelog procesa – posebno u segmentu kalibracije upravljača i kočionog sustava – tako da ponašanje bolida bude što vjerodostojnije onome u realnim uvjetima. Sve je rezultiralo zaista jedinstvenim proizvodom, iako skoro svaki vozač posjeduje vlasititi simulator u svom domu, Vettel je otišao korak dalje u prenošenju iskustva sa staze u trenažne uvjete.
Sezona pred nama će pokazati koliko je zapravo ovaj poduhvat bio djelotvoran, a najbolje mjerilo će nam biti rezultati Sebastiana Vettela i cijele momčadi.
Morate biti logirani za komentiranje.
Pozdravljam sve što ce donijeti bolju pripremljenost vozaca a samim tim bolje takmičenje …i nama bolji ugođaj.
5
1
Uff da mi je ovo imat… bila bi cista perverzija da imas doma stvarni f1 auto i jos funkcionira ko simulator…. ma samo da mi vettel da dir 😁
19
0
Đabe ako bolid nebude pobjednički…
0
0
S toliko napravljenih “koraka dalje” uspjeh je zagarantiran :)
0
1
Moze on imati simulatora i u spavacoj sobi uvijek ce bit balerina na stazi,njegovo vrijeme je proslo,nikad ne bude u rangu Alonsa,LH,CH,MV
1
25
Tko je CH?
12
0
Christian Horner? :mrgreen:
19
0
Kriva tipka,CL
0
5
To ti je ista stvar kao i gdje je Hamilton bio onih pet sezona nakon svog prvog naslova. Ili još bolje pitanje, gdje je Rosberg bio do 2014.?
15
0
U šumi – s partizanima, a gdje bi bio.
3
0
Hajde ti navijaj za svoju princezu sa crvenog tepiha
9
0
Ajde da se i ja slazem sa Mercedes LHL fanovima. Istina, od svih ovih po meni Vettel najslabiji prvak, CL nije prvak ali ga je isprasio dobrano dvije sezone.
2
7
Isprasio ga je i ricci pa kaj sad
Uzeo lik 4 titule, ferari kantu dovlacio do podija i pokusao se utrkivati se mercom, a vi samo pamtite njegova 3 gafa i 5 spinova
Jako
3
1
Uzeo je i Hamilton 7 titula pa kaj sad, vi samo pamtite njegova prenemaganja i povlastice koje uziva…
You get my point.
1
1
Ne računajući dvije “gardening leave” sezone, kada je nakon 6 sezona odlazio iz dvije prethodne ekipe, i imao sumnjivih problema sa bolidom i nikakvu podršku ekipe, može se reći da je izgubio samo 2019 sezonu, jedva, više (ne)sretno nego spretno…
3
1