Izdvojeno

Aston Martin konstruirao kućni simulator za Vettela koristeći šasiju prošlogodišnjeg AMR21

Piše: Haris Džananović

Prije 6 mjeseci, 15 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

U zgusnutom i nikada ubrzanijem sezonskom kalendaru Formule 1, sa smanjenim brojem testiranja i uz dosta logističkih izazova, vozači sve teže pronalaze vrijeme i resurse za usavršavanje vještina na stazi. S razlogom su kolokvijalno nazivani “sportašima koji najmanje treniraju”, što je u konačnici najmanje njihova krivica.

Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team je pokrenuo veoma zanimljiv projekt krajem prošle sezone – točnije nakon utrke u Saudijskoj Arabiji – kada je Sebastian Vettel bio spriječen da obavi dužnosti u simulatoru u okviru pripreme za trkaći vikend, rodila se ideja za konstrukcijom kućnog simulatora za njemačkog vozača.

Sebastian i ekipa su na zalasku protekle godine počeli intenzivnije raditi na razvoju navedenog projekta, što je konceptualno uključivalo prave fizičke dijelove prošlosezonskog bolida AMR21 i tri ekrana visoke rezolucije. Dizajn je takav da Vettelu omogućava realističan osjećaj za upravljačem bolida, uključujući čak i Honey Ryder naljepnicu na unutrašnjoj strani kokpita. U samom kokpitu, nalazi se Sebastianovo sjedište iz navedenog bolida, kao i popratni dijelovi poput sigurnosnih pojaseva i stabilizatora vrata. Tim je odlučio otići i korak dalje od toga, pa je kućište na koje je šasija pričvršćena napravljeno od posebne legure metala koju odlikuju čvrstoća i poprilično mala masa.

Cijeli projekt je nadgledao šef radioničkih operacija u Aston Martinu, Matt Tomalin, koji je bio uključen u diskusije i istraživanje još od travnja 2021. godine, popraćeno CAD nacrtima i podešavanjima koji su trajali oko dva mjeseca. Konstrukcija je počela u srpnju, prošla je prvu provjeru kvaliteta i povratne informacije vozača mjesec kasnije, da bi cijela priča bila kompletirana početkom rujna kada je simulator dostavljen na kućnu adresu četverostrukog svjetskog prvaka.

Vodeća kompanija u proizvodnji simulatora, Pro Sim, pružila je svoje usluge i podršku timu tijekom cijelog procesa – posebno u segmentu kalibracije upravljača i kočionog sustava – tako da ponašanje bolida bude što vjerodostojnije onome u realnim uvjetima. Sve je rezultiralo zaista jedinstvenim proizvodom, iako skoro svaki vozač posjeduje vlasititi simulator u svom domu, Vettel je otišao korak dalje u prenošenju iskustva sa staze u trenažne uvjete.

Sezona pred nama će pokazati koliko je zapravo ovaj poduhvat bio djelotvoran, a najbolje mjerilo će nam biti rezultati Sebastiana Vettela i cijele momčadi.

Komentiraj

15 komentara

  1. Carlos Sainz 55
    2CV6 Prikaži

    Pozdravljam sve što ce donijeti bolju pripremljenost vozaca a samim tim bolje takmičenje …i nama bolji ugođaj.



    5

    1
  2. Uff da mi je ovo imat… bila bi cista perverzija da imas doma stvarni f1 auto i jos funkcionira ko simulator…. ma samo da mi vettel da dir 😁



    19

    0
  3. Đabe ako bolid nebude pobjednički…


    0

    0
  4. S toliko napravljenih “koraka dalje” uspjeh je zagarantiran :)


    0

    1
  5. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    Moze on imati simulatora i u spavacoj sobi uvijek ce bit balerina na stazi,njegovo vrijeme je proslo,nikad ne bude u rangu Alonsa,LH,CH,MV



    1

    25

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni