Koliko trebamo vjerovati rezultatima testiranja?

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 2 godina 5 min 20 komentara

Svi koji barem malo detaljnije prate Formulu 1 dobro znaju da rezultati testiranja ne moraju značiti ništa. Ipak, i oni najiskusniji te najzagriženiji pratitelji sporta, što uključuje i predstavnike medija koji predstavljaju svojevrsnu struku, svake godine pokušaju izvući neke zaključke iz vremena koja vidimo na testiranjima. Koliko bismo se zapravo trebali pouzdati u njih?

Pred vama nije nikakva pretjerano detaljna analiza niti nekakav znanstveni članak o ovoj temi, već članak u kojem ćemo se prisjetiti recentnih predsezona i ukratko usporediti njihove rezultate sa stanjem u konstruktorskom poretku na kraju sezone. Nećemo ići predaleko u povijest – analizirano je posljednjih pet sezona.

2017.

Kroz članak ćete primijetiti zašto su neki iskusniji fanovi Ferrarija nešto oprezniji oko ukrcavanja na vlakić hypea koji i ove sezone juri tračnicama. Već na prvom primjeru vidimo da je upravo Ferrari po vremenima bio najbrži, dok kroz sezonu, iako je bio konkurentan, nije uspio stići do naslova.

Mercedes, koji je na kraju uzeo prvenstvo, bio je drugi po vremenima, stoga su ova vremena donekle dobro pokazala tko će biti u vrhu, no oko ostalih pozicija nije bilo previše preciznosti. Šestoplasirani Renault i trojac na samom dnu su, doduše, bili isti kao i po vremenima nakon osam dana testiranja u Barceloni.

U ovoj i u idućim tablicama su u prvom stupcu prikazani poretci na temelju najbržih vremena momčadi tijekom čitavih testiranja, u drugom stupcu nalazi se poredak konstruktora na kraju sezone, a u trećem se nalazi razlika u poziciji između testiranja i prvenstva.

TestiranjaPrvenstvo+/-
1FerrariMercedes-1
2MercedesFerrari+1
3Williams-MercedesRed Bull-TAG Heuer-2
4Red Bull-TAG HeuerForce India-Mercedes+1
5Toro RossoWilliams-Mercedes-2
6RENAULTRENAULT
7Force India-MercedesToro Rosso+3
8HAAS-FERRARIHAAS-FERRARI
9MCLAREN-HONDAMCLAREN-HONDA
10SAUBER-FERRARISAUBER-FERRARI

2018.

Ferrari je i 2018. osvojio prvenstvo testiranja, ali u onom pravom ponovo su bili drugi. McLaren se u prvoj sezoni bez Honde odlučio na glory run na testiranjima jer su u prvenstvu završili čak četiri mjesta niže od ovog iz Barcelone.

Vrh sredine poretka mogao se vidjeti vrlo precizno već na testiranjima – Red Bull, Renault i Haas nisu mijenjali poziciju, baš kao ni Williams na začelju, ali se zato konstruktorski prvak sakrio tek na sedmom mjestu. Treba naglasiti da bi Force India završila na petom mjestu da zbog pravnih zavrzlama usred bankrota tijekom sezone nisu ostali bez polovice rezultata, a po tome je njihov testni plasman još manje reprezentativan.

TestiranjaPrvenstvo+/-
1FerrariMercedes-1
2McLaren-RenaultFerrari-4
3RED BULL-TAG HEUERRED BULL-TAG HEUER
4RENAULTRENAULT
5HAAS-FERRARIHAAS-FERRARI
6Toro Rosso-HondaMcLaren-Renault-3
7MercedesForce India-Mercedes*+6
8Force India-Mercedes*Sauber-Ferrari+1
9Sauber-FerrariToro Rosso-Honda+1
10WILLIAMS-MERCEDESWILLIAMS-MERCEDES

2019.

Još jednom vidjet ćete Ferrari na vrhu prvog stupca, no na žalost svih Tifosa, ni ovaj put nije bio prvi i u drugom stupcu. Te sezone nismo puno toga saznali iz vremena testiranja – isti su ostali samo osmi Alfa Romeo i deseti Williams.

TestiranjaPrvenstvo+/-
1FerrariMercedes-1
2MercedesFerrari+1
3RenaultRed Bull-Honda-2
4Toro Rosso-HondaMcLaren-Renault-2
5McLaren-RenaultRenault+1
6Haas-FerrariToro Rosso-Honda-3
7Red Bull-HondaRacing Point-Mercedes+4
8ALFA ROMEO-FERRARIALFA ROMEO-FERRARI
9Racing Point-MercedesHaas-Ferrari+2
10WILLIAMS-MERCEDESWILLIAMS-MERCEDES

2020.

Sezona 2020. jedina je sezona od ovih pet u kojoj je prvenstvo osvojila momčad koja je bila najbrža na testiranjima. Tad je čak i drugo mjesto ostalo nepromijenjeno, no zato se ostatak grida tijekom sezone poprilično promiješao.

TestiranjaPrvenstvo+/-
1MERCEDESMERCEDES
2RED BULL-HONDARED BULL-HONDA
3RenaultMcLaren-Renault-2
4FerrariRacing Point-Mercedes-2
5Racing Point-MercedesRenault+1
6McLaren-RenaultFerrari+3
7Williams-MercedesAlphaTauri-Honda-3
8AlphaTauri-HondaAlfa Romeo-Ferrari+1
9Alfa Romeo-FerrariHaas-Ferrari+1
10Haas-FerrariWilliams-Mercedes+1

2021.

Prošle godine vozilo se samo tri dana u Bahreinu uoči sezone, a najbrži je bio Red Bull – nije bio daleko od konstruktorske titule, ali ona je ipak pripala Mercedesu. Alpha i Alfa nisu završile baš blizu pozicijama s testiranja, a prvaci su bili tek peti.

Ista mjesta zadržali su samo Ferrari i Haas, svi ostali osim Red Bulla imali su više od jednog mjesta razlike u odnosu na sezonu.

TestiranjaPrvenstvo+/-
1Red Bull-HondaMercedes-1
2AlphaTauri-HondaRed Bull-Honda-4
3FERRARIFERRARI
4Alfa Romeo-FerrariMcLaren-Mercedes-5
5MercedesAlpine-Renault+4
6Williams-MercedesAlphaTauri-Honda-2
7McLaren-MercedesAston Martin-Mercedes+3
8Alpine-RenaultWilliams-Mercedes+3
9Aston Martin-MercedesAlfa Romeo-Ferrari+2
10HAAS-FERRARIHAAS-FERRARI

2022.

Ove smo godine imali testiranja na dvjema stazama, stoga bi bilo malo kompliciranije složiti jedinstvenu tablicu. Zato ćemo ostaviti odvojene poretke s oba testa pa ćemo se na kraju sezone moći vratiti i vidjeti koji je poredak bio bliži onom pravom.

BarcelonaBahrein
1MercedesRed Bull
2Red BullHaas-Ferrari
3McLaren-MercedesFerrari
4FerrariAlpine-Renault
5Aston Martin-MercedesMercedes
6AlphaTauri-RBPTAlfa Romeo-Ferrari
7Williams-MercedesAlphaTauri-RBPT
8Alpine-RenaultMcLaren-Mercedes
9Alfa Romeo-FerrariAston Martin-Mercedes
10Haas-FerrariWilliams-Mercedes

Koji god bio točniji, usuđujem se reći da nijedan neće biti sasvim točan. Sve nas ponese ta atmosfera predsezone – imamo dojam da se sve odvija kao i tijekom sezone pa pratimo bolide na stazi, njihova vremena i sve se čini tako stvarnim.

Ipak, vidimo jasno iz ovog kratkog podsjetnika da se ne bismo trebali zanositi sa zaključivanjem na temelju onoga što vidimo na testiranjima, pogotovo ne u smislu vremena postignutih na njima. Koliko god faktora uzeli u analizu, nitko zapravo neće imati pojma gdje se tko nalazi sve dok ne krenu prve ozbiljne vožnje koje ćemo vidjeti već ovog vikenda. Dotad, uživajmo još malo u nagađanjima dok možemo, pogotovo uoči sezone kada se svi navijači nadaju da će njihovi favoriti postati novi Brawn GP.


Odgovor

20 komentara

  1. Pirelli Wet
    r2d2 Donator Prikaži

    Prema rezultatima iz Bahreina biti će žestoka borba Red Bulla i Haasa za titulu, a možda se priključi i Ferrari. Mrcedes će lako osvojiti F1.5 unatoč tome što Alpine izgleda jak.
    Sve su to gluposti. Nitko, pa ni ekipe same, ne zna točni poredak jer je previše nepoznanica, gorivo, modovi motora …
    Ono što razlikuje ovu sezonu od predhodnih osim donekle 2017 je da je ovo prva sezona novog pravilnika pa je razvojna krivulja strmija tj. dobici u brzini ili vremenu po krugu po ‘jedinici razvoja’ ili ‘upgradeu’ su potencijalno veći nego sto je uobičajeno pa bi se poredak mogao više mijenjati kroz sezonu kao npr 2009. Druga, meni zastrašujuća, mogućnost je da se neće mijenjati kao od 2014.



    16
    15

    1
    • Alpine
      Alpine Prikaži

      Mislim da ekipe zbog svih gps i ostalih podataka koje imaju da znaju otprilike gdje je tko, osobno mislim da su “prognoze” dr. Marka u vezi testiranja nekako najtočnije za početak sezone, a on kaže da po podacima koje ima Red Bull, za početak sezone su nekako najspremniji oni i Ferrari.
      Slažem se da ove sezone ona momčad koja će biti najbrža u prvih 5 utrka, ne mora biti najbrža u slijedećih 5 ili pak u slijedećih 10, ove godine su momčadi i različito rasporedile budžete za nadogradnje. Neke su više do sada potrošile pa su možda spremnije na početku, a neke će sada možda više trošiti na početku sezone, uglavnom očekujem napetu sezonu.



      7
      7

      0
  2. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    zadnje dvije sezone poceli svi po malo da sandbagaju! ošlifovali se, viđeli od Mečke… :)



    4
    4

    0
  3. Jim Clark
    mclaren f1 Prikaži

    Mislim da sa sigurnošću jedino možemo reći da su Ferrari, Mercedes i Red Bull (ne isključivo ovim redoslijedom) ostali Top 3 momčadi na gridu



    5
    4

    1
  4. Formula1
    f1zd Prikaži

    Ovako od oka bih rekao da je veća korelacija između pozicije i broja krugova na testiranju nego između pozicije i najboljeg vremena na testiranju, možda bi to bio bolji parametar usporedbe, bar ako gledamo vrh poretka.



    2
    2

    0
  5. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    Ferari je imao dobar bolid 2017,2018 ali vozace slabe,jednog koji vozi turisticki a drugi balerina na stazi uz dosta gresaka boxa.Kako je netko komentirao prije nekoliko dana ili tjedan,dva da je SV bio u Red Bull sada umjesto MV Hamza bi bio osvojio naslov bez problema.



    6
    -17

    23
    • Kimi Raikkonen 7
      Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

      Da je SV mogao voziti i samo voziti, bez popratnih uloga, nebih se kladio na Ham.



      23
      19

      4
      • Fernando Alonso 14
        GP2Engine Prikaži

        Tako je. Mnogi zaboravljaju politiku Ferrarija i spletkarenje unutar ekipe koja je bila u rasulu organizacijski. Marchionne je dobro to još vodio, ali ostatak ekipe…
        I naravno. STRATEGY



        16
        16

        0
    • Bmw
      Marko Rakić Donator Prikaži

      Dobro si napisao, imao dobar bolid, ali ne najbolji, pogotovo u drugim polovicama sezone gdje je i Red Bull znao biti brži.
      Mercedes je jednostavno bolja momčad bio u te dvije sezone, uz naravno, bolji bolid. Nema tu neke nauke.

      To tko bi osvojio naslov možemo samo trkeljati, nema nekog smisla. Ovo čemu smo svjedočili i čije sve treninge, kvalifikacije i utrke možemo ponovno pogledati i uvjeriti se, o tome se može prebaciti pokoja.



      9
      9

      0
    • Ayrton Senna
      Scuderia Prikaži

      Za 2018. se slažem da je seb imao previše grešaka, to nitko ne može osporiti (makar je i ferrari usrao sa nadogradnjama u drugom dijelu sezone i ne davanjem do znanja kimiu da je drugi vozač-monza i njemačka). Po mom mišljenju 2017. je seb vozio stvarno odlično i tko zna kako bi završilo da se u singapuru nije dogodio onaj nesretni start (koji je po mom mišljenju trkači incident). Ako me sjećanje služi, prije te utrke je ham imao 2-3 boda prednosti u prvenstvu i startao je iza 2 ferrarija i 2 red bulla. Da je to bila normalna singapurska utrka (bez kiše), seb bi vjerojatno išao dalje sa nekih 10 bodova prednosti, a ovako je bilo 27-28 za hamiltona i gotovo prvenstvo. Još je u maleziji nakon toga morao startati zadnji zbog nekog kvara, iako je cijeli vikend izgledao kao najbrži vozač. Još mu je u silverstoneu te godine pukla guma na kraju utrke itd. Mislim bez tih pehova da bi bila dobra borba do kraja



      11
      11

      0
      • Shell
        FernandoMclaren Donator Prikaži

        Potpis, slažem se sa svime. Još bih dodao i Japan gdje je imao neki kvar na startu i odustao nakon par krugova. 2017 Ferrari jednostavno nije imao dovoljno jak motor. Pogledajte usporedbu starta u Belgiji iz 2017 i 2018. Ali Seb je vozio jako jako dobro.



        3
        3

        0
  6. Sebastian Vettel
    Pastor Prikaži

    Vidim da ekipa iz Silverstonea uvijek završi sezonu bolje nego na testiranjima. A primjetno je da su se i ove godine skrivali. Imali su najmanju brzinu na pravcu od svih bolida pogonjenih Mercedesom, a rekao bih da im je bolid krojen za maksimalnu brzinu na pravcima…



    6
    6

    0
  7. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

    Koliko trebamo vjerovati rezultatima testiranja?

    Onoliko koliko vjerujemo izjavama Toto Wolffa.



    8
    8

    0
  8. Damir St Prikaži

    Podaci su donekle relevantni, Red Bull dominira prve dvije tri trke, uz Ferari, Mercedes promasen koncept, konfiguraciju B. nece korisziti ma povetku sezone!!!!


    0
    -2

    2
  9. Nigel Mansell
    dusko Prikaži

    a tko zna…

    meni će bit interesantno s kojim bolidom će izaći mercedes u prvoj utrci.
    Je li ovaj B bolid (ajmo reći varijanta, jer 98% bolida je isto, dvije komponente različiti smještaj i oplata oko njega) navlakuša da ostali potroše vrijeme ispitujući taj koncept ili je taj koncept dobar i skrivaju brzinu istog…

    u samom vrhu očekujem kao i većina RB, Merc i Ferrari (tko zna kojim redom) a nije za isključiti da neko iznenadi priključivanjem. Od sredine dolje, tko zna…

    naravno, kako su pravila jako promijenjena, nije isključeno da je neko osim tri momčadi na vrhu, pogodio bolid za neku konfiguraciju staze, pa bude dobar na 2-3 utrke a prosječan na ostalima.


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.