Izdvojeno

Gotov prvi dan testiranja u Bahreinu! Gasly postavio najbrže vrijeme, Mercedesov sidepod ‘ukrao’ show

Piše: Ivan Barin-Turica

Prije 7 mjeseci, 33 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Prvi dan predsezonskih testiranja završio je nekoliko minuta prije predviđenog kraja, jer Sergio Perez ukopao se u pijesak, a nakon što je nekoliko minuta visjela crvena zastava, suci su odlučili da je najbolje zaključiti sesiju.

No, krenimo od početka.

Prvi dan obilježen je s dva vizualna detalja. Prvi je svakako Mercedesov bočni usisnik, koji će svakako biti tema broj jedan u svijetu F1 narednih nekoliko dana, a koji je od strane nekih već proglašen i neregularnim. Drugi je novi Haasov bolid, koji je svijetlo dana ugledao tek poslijepodne, i na kojemu više nema tragova dojučerašnjeg glavnog sponzora, Uralkalija.

Dan testiranja podijeljen je u dvije faze, a ‘prije ručka’ na stazu je izašlo devet vozača, po jedan iz svake momčadi osim Haasa.

Vodeća trojka nakon jutarnjeg dijela bila je Leclerc – Albon – Vettel, a Red Bull, tj. Sergio Perez, već u prvom dijelu odvozio je čak 70 krugova, šest više od vodećeg Leclerca, a osam od Lewisa Hamiltona.

Što se same vožnje tiče, kroz cijeli smo dan mogli smo vidjeti jako puno izlijetanja i proklizavanja, osobito u desetom zavoju, još više vibracija, a vozači su dosta često jedni drugima radili zavjetrine i omogućavali si uvjete ‘prljavog zraka’.

Sve do 16:00 prva je trojka bila ista kao i u podne, a zatim je prvo Lance Stroll skočio na treće mjesto. Nekoliko minuta nakon na drugu je poziciju skočio Gasly, kojeg je ubrzo s iste svrgnuo Sainz, učinivši tako na trenutak 1-2 Ferrarija. No, Gasly zatim vozi 1:34.010, skače na prvu poziciju, na kojoj se zadržao do samog kraja.

Dvadesetak minuta prije kraja vrijeme je čak i popravio, na 1:33.902.

Ukupni rezultati:

PozicijaVozačMomčadVrijemeGumeKrugovi
1.Pierre GaslyAlphaTauri1:33.902C5103
2.Carlos SainzFerrari1:34.359C352
3.Charles LeclercFerarri1:34.531C364
4.Lance StrollAston Martin1:34.736C550
5.Alexander AlbonWilliams1:35.070C4104
6.Lando NorrisMcLaren1:35.356C250
7.Valtteri BottasAlfa Romeo1:35.495C366
8.Sebastian VettelAston Martin1:35.706C339
9.George RussellMercedes1:35.941C360
10.Sergio PerezRed Bull1:35.977C3138
11.Lewis HamiltonMercedes1:36.365C362
12.Fernando AlonsoAlpine1:36.745C324
13.Esteban OconAlpine1:36.768C242
14.Guanyu ZhouAlfa Romeo1:37.164C354
15.Pietro FittipaldiHaas1:37.422T47

Što se momčadi tiče, najviše krugova odvozio je Red Bull, točnije Perez, čak 138, a najmanje, očekivano, Haas – njih 47.

Rezultati po momčadima:

PozicijaMomčadNajbolje vrijemeUkupni krugovi
1.AlphaTauri1:33.902103
2.Ferrari1:34.359116
3.Aston Martin1:34.73689
4.Williams1:35.070104
5.McLaren1.35.35650
6.Alfa Romeo1:35.495108
7.Mercedes1:35.941122
8.Red Bull1:35.977138
9.Alpine1:36.74566
10.Haas1:37.42247

Sutra nam slijedi drugi dan bahreinskog testiranja, također s početkom u 8 sati po srednjeeuropskom vremenu. Vremenska prognoza za sutra momčadima baš i ne ide na ruku, s obzirom na to da kroz dan postoji opcija pojavljivanja pješčane oluje.

Komentiraj

33 komentara

  1. Momci iz Brackleyja, bravo za još jedno sjajno, originalno rješenje nakon DAS-a!

    Dok drugi plaču, kmeče i žive na staroj ocvaloj slavi – u vas se radi, kopa i pomiče naprijed.

    The best or nothing.



    12

    37
    • dobro su napredovali. samo 2 sekunde kasne.



      8

      10
      • Reci mi da ne znaš ništa o testiranjima bez da mi kažeš da ne znaš ništa o testiranjima



        12

        9
        • Michael Schumacher
          VRSV546 Prikaži

          nezna se kolko su brzi, ali bolid izgleda teško za vozit
          a druga stvar dali je ovaj bolid proša crash test jer nevidim neku mogucnost amortizacije bočnog udarca
          samo da govorim kao laik al mozda sam upravu



          8

          4
        • Jim Clark
          mclaren f1 Prikaži

          @VRSV546, u F1 nema side impact crash testa, dvije crash strukture su standardni elementi gdje se jedan nalazi u donjem dijelu i jedan u gornjem (u ovom slučaju mount za retrovizore) . A te standardne dijelove dobavlja ni manje ni više nego Red Bull Technology, za sve timove



          7

          1
        • pogledaj rezultate testiranja zadnjih 7 godina. reci mi u kojoj godini je merc bio ovoliko iza na testiranjima? naravno da testiranja nisu relevantna ali nisu ni nebitna koliko ti pricas gledajuci samo i iskljucivo lap times.



          1

          3
    • Iako mi nije drago – morat ću se složiti … koliko je poanta F1 naravno utrkivanje – gotovo isto toliko su i inovacije…. i tu skidam kapu mečki…. respect. Sviđa mi se koncept i poglavito out of box razmišljanje njihovih inženjera. Postoji tu još teorija oko njihovog načina razvoja bolida… možda je ovo samo istraživanje kojim smjerom da krenu (obzirom da su imali najmanje resursa (vremenskih)… ali, što bi slijepac rekao – budemo vidjeli.



      6

      1
    • James Hunt
      Jozuka Prikaži

      Pa gle, zamisli da si dogovorio dejt sa nekom bombom, uglanjcaš se, malo parfema, obriješ tulipana da se majmuni ne vješaju po “granama” kao u dzungli, u sobu pospeš crvene ružice, opereš robu čak i očistiš stan/kuću… i ženska se ne pojavi.
      E, poanta je u tome da ćemo vidjeti je li ovo dobra inovacija ili ne jako brzo, ali za sada možemo nagađati. A ako se ženska pojavi, onda skidam kapu Mercu. Uglavnom, izgleda kao dobra priprema. A rođo kaže da valja biti spreman.



      9

      3
    • Dok drugi plaču, kmeče i žive na staroj ocvaloj slav

      A zasto si maknuo “potezu suce za rukav”?
      Mozda jer opis vise odgovara Mercedesu nego ikom drugom? 🤔



      8

      1
  2. Formula1
    Zeko Prikaži

    CS je skoro u zadnjem pokušaju na friškim C3 gumama skinuo PG



    8

    0
  3. Sebastian Vettel 5
    GP2Engine Prikaži

    Aston Martin stvarno izgleda solidno u većini zavoja, osim na hairpinu ala zavoj 1. Understeer na 180° njet dobro.



    2

    0
  4. Pogledi na licu Alonsa i Verstappena kada su jutros vidjeli Mercedes sve govori:

    https://pbs.twimg.com/media/FNe2sEbXIAMdV3s?format=jpg&name=medium



    14

    15
  5. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    Ferrari izgleda odlicno! ja ne znam zasto se vecina usrala! :) to je bolid koji je do sad jedan od najmirnijih… odlicno savladavaju spore krivine… u brzim krivinama takodje odlicni… odlican speed trap!

    Mercedes se najvise muci od vodecih… nikako da se ustimaju, proklizavaju u krivinama… u krivini 10, niko sem Ferrarija nije dobro prolazio… i ne bih ja tako lako njih stavio kao velike favorite koji ce sve pometu na osnovu bocnih stranica i koje cega… :)



    11

    2
  6. Ja mislim da bi hamilton trebao staviti neka krila na kacigu ili neke difuzore ,kako je moguće da u stvari nitko ne zna pravila,sve je novo i svi love u mutnom
    Barem za početak su pravila trebala biti ,bolid koji predstaviš za sezonu ,sa njim moraš odvoziti prvu utrku
    Ništa ta krila neće donijeti ,moje mišljenje



    1

    6
  7. Sebastian Vettel 5
    GP2Engine Prikaži

    Iako ljudi misle da je ovo sandbag Mercedesa, realno, gledao sam i bolid je valjda najteži na gridu za vozit’, vrlo nestabilan ala F14T, u smislu malo understeer malo oversteer i vrlo nepredvidljiv. To je nešto što se teško popravlja sa setupom, već vjerojatno ima veze sa suspenzijom. Ne kažem da neće srediti, nego mislim da će oni i dalje uzeti nekolikopodiuma, dobiti koju pobjedu. Ali neće osvojit prvenstvo.

    Ferrari stvarno izgleda out of the box stabilno, i sad nisu bitne nadogradnje koliko optimizacija. Ferrari je ipak najbolja ekipa svih vremena, i koliko god je bilo glupoća od strane pit walla, a i vozača proteklih godina, tvornica im je top, kao i aero i motor osoblje. Binotto, također vrlo realističan. Smiren i staložen.



    14

    4
  8. Lewis Hamilton 44
    NRteamLH44 Prikaži

    Ako je Mercedes smjer u kojem treba ići sa novim bolidima onda očekujem Wiliams puno vise plasiran od uobičajenog začelja



    4

    2
  9. Mick Schumacher
    Ante Maras novinar Prikaži

    Svi pričaju o tim Mercedesovim sidepodovima, a malo tko je primijetio ovaj detalj na Mercedesu:

    https://www.instagram.com/p/Ca5b3M3tgFy/?utm_medium=copy_link


    0

    2
  10. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    Sta znamo za sada? Znamo da nista neznamo!!! Svi nesto kriju,nisu otkrili sve karte,Ferari ide kao po tracnicama skoro,Mecka je brza izgleda ali muci muku sa skakanjem i ako to rijesi mogla bi biti nedohvatljiva.Red Bull mi je tu od svih najvise nepoznanica.Vecinu toga cemo znati na kraju Q3.Mozda netko iznenadi kao Brawn kad krenu kvalifikacije.



    4

    1
  11. Mclaren
    raca Prikaži

    Ako sutra bude pješčane oluje, ima li Pirelli spremne full dry gume, zna li netko?



    11

    1
  12. Sta rec….Mercedes je opcenito u auto industriji vodeci u razvoju,tako da normalno to mogu prenet i u F1,i to je njihova najveca snaga,imaju resuurse i mogucnosti za razvoj kao Red Bull i Ferrari zajedno….sad nadamo se da su ovaj put promasli sa tim pa da konacno vidimo prvenstvo sa recimo 3 konkuretne momcadi…..



    6

    0
  13. Felipe Massa 19
    mrgud88 Prikaži

    Navodno je Ferrari eksperimentisao sa Mercedes like konceptom bez sidepoda ali su odlucili da koriste sadasnji. Ne znam da li se samo meni cini, ali izgleda na fotografijama na ovom sajtu da imaju dosta prostora između šasije i unutrašnjosti bolida ali da su namjerno uradili šasiju ovog oblika? https://scuderiafans.com/f1-ferrari-f1-75-a-look-at-some-interesting-details-under-the-sidepods/



    5

    0
  14. Jako zanimljivo i inovativno. Ne bi bio ništa protiv, ali bi ih barem natjerao da ovom “krilu” barem duplo povećaju presjek. Ne do bog da udari nekog s tim, nema oklopa oko toga (kao kod klasičnog dizajna sidepoda), pa probuši drugi bolid.

    Koncept je neki i logičan, iako su ga samo oni na taj način interpretirali. Iz zadnje groundeffect ere su svi bolidi bili jako niski a široki, i oni su jedini nešto tako napravili…uz Ferrari i AM, koji su široki ali i visoki



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni