Izdvojeno

McLaren i Alfa smatraju da će problem poskakivanja biti riješen nakon prvih nekoliko utrka

Piše: Lovro Andraka

Prije 7 mjeseci, 5 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Čelnici tehničkih odjela McLarena i Alfa Romea očekuju da će sve momčadi već nakon prvih nekoliko utrka riješiti problem poskakivanja bolida koji je postao jedna od glavnih tema nakon testa u Barceloni.

Nitko nije očekivao da će problem biti toliko izražen, ali vjeruje se da će momčadi brzo pronaći rješenje za to – tehnički direktor McLarena James Key kaže kako je ključno pronaći pravi balans između postavki bolida i aerodinamičkog koncepta:

“Mislim da je nekoliko faktora uključeno, ali vjerojatno je to kombinacija ovih dvaju.”

“Siguran sam da je to nešto što će svi riješiti. O tome se priča jer je jako vidljivo, no u konačnici će se pronaći rješenja između postavki i aerodinamičkog razvoja, gdje ćete otkriti kako kontrolirati to.”

“Ne vjerujem da će to biti glavna tema nakon prvih pet ili šest utrka.”

Poskakivanje bolida gore-dolje koje se u engleskom jeziku uspoređuje s kretnjama pliskavica, odnosno s njihovim naizmjeničnim uronom i izronom iz vode problem je vezan u bolide koji se oslanjanju na ground effect, stoga je posljednji put viđen u osamdesetima. Ukratko, radi se o naizmjeničnom gubitku i povratku downforcea koji se javlja na pravcima.

McLaren je bio jedna od momčadi koja je imala najmanje problema s poskakivanjem, a pretpostavlja se da je dizajn podnice bio glavni razlog tome.

“Pretpostavljam da pomaže ako nemate velikih problema s tim, možda možete biti nešto fleksibilniji”, rekao je Key.

“Bilo je par videa s bolidima koji su imali velikih problema. Mislim da je primjerice Ferrari bio jedan od njih, a na prvom danu se činio kao najstabilniji bolid. Stoga mislim da trenutno svi traže prave postavke.”

“Je li prednost ili ne, pretpostavljam da će najbitnije biti koliko daleko možete pritisnuti s postavkama ili razvojem aerodinamike.”

Tehnički direktor Alfa Romea Jan Monchaux očekuje da će problem još brže nestati:

“Uvijek je tako s novim pravilima, stignu novi problemi. Mislim da nakon dvije ili tri utrke nitko više neće pričati o poskakivanju, imat ćemo neki novi problem ili temu za raspravu, ali moramo to riješiti.”

“Nije tajna da smo imali problema s poskakivanjem na početku i mislim da je to vrijedilo za sve. Moramo to riješiti, izazovno je, ali prilično sam uvjeren da ćemo uspjeti do idućeg tjedna.”

Komentiraj

5 komentara

  1. Da su testiranja kao nekada neogranicena rijesilo bi se to do prve utrke..a ovako ce se kroz par utrka…



    3

    0
  2. Lijepo od vas da ste se rijesili “dupinjanja” i presli na poskakivanje :)



    11

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni