Izdvojeno

Glasine iz paddocka: 9 od 10 ekipa ima problema s prekomjernom težinom bolida

Piše: Haris Džananović

Prije 7 mjeseci, 20 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Pred osvit nove sezone i nakon prve runde predsezonskih testiranja, počinju se pojavljivati i prve naznake posljedica promjene tehničkog pravilnika. Naime, čak devet od deset timova ima problema s prekomjernom masom bolida – samo bolid Alfa Romea, novi C42, teži minimalnih 795 kilograma.

U 2022. godini, s promjenama koje je donio novi tehnički pravilnik – što prije svega uključuje gume većih dimenzija, te komponente za poboljšanje sigurnosti – bolidi su teži i do 43 kilograma u odnosu na prošlogodišnje. Vozači preferiraju nešto lakše bolide zbog očiglednog problema upravljivosti, dok inženjeri baš i nisu pretjerano ludi za skidanjem kilograma koja obično zahtijevaju neka revolucionarna i radikalna rješenja za koja jednostavno nema vremena pred sami početak sezone.

U paddocku kruže glasine da je čak devet od deset ekipa debelo zagazilo u neželjenu zonu, a neke čak broje i dvocifren iznos kilograma preko minimalne mase definirane pravilnikom. Alfa Romeo je za sada jedina ekipa koja zadovoljava standarde, dok je McLarenov MCL36 nabacio samo koji kilogram viška.

Svaki dodatni kilogram usporava bolid, dok na stazama poput Barcelone, deset kilograma može koštati oko tri deseta dijela sekunde po krugu. Postoje određene inicijative da se u posljednji čas podigne minimalna masa predviđena pravilnikom, te se nagađa da je riječ o povećanju između pet i deset kilograma.

Svoje mišljenje na temu, u blago ljutitom tonu, je dao i savjetnik za motosport Oracle Red Bull Racinga:

“Nakon prvih saznanja, razgovor je tekao u smjeru povećanja minimalne mase, a onda su se stvari naprasno okrenule.”

Bolid Red Bulla navodno pripada “punašnijoj” frakciji, dok na drugoj strani Alfa Romeo i McLaren zagovaraju početak sezone bez ikakvih promjena – što sa njihovog aspekta gledišta u potpunosti ima smisla. Ne prihvaćaju argument da skidanje prekomjerne mase ima ikakve veze s dodatnom potrošnjom, te smatraju da je ograničeni budžet od 140 milijuna američkih dolara sasvim dovoljan da podnese sve potrebne preinake.

Problem koje ima većina ekipa se može riješiti uvođenjem novih komponenti ekstremno male mase, međutim, ta solucija smanjuje manevarski prostor u razvoju ostalih komponenti u smislu ljudskih i vremenskih resursa. To čini da lakše shvatimo inicijativu vodećih timova o povećanju budžeta za dodatnih 2,65 milijuna dolara, što je bilo aktualno u jeku planiranja broja sprint kvalifikacija u sezoni pred nama.

Prema odredbama važećeg Concorde ugovora, da bi se trenutna minimalna masa bolida povećala sa 795 kilograma prije početka sezone, potrebno je da osam od deset timova glasa afirmativno na inicijativu, te je uz to potreban pristanak Formule 1 i FIA-e. Ono što je sigurno jeste da ekipe koje svoja rješenja nisu donijele u okviru važećih parametara, ne bi trebale biti nagrađene slamkom spasa – barem ne kada imamo primjer onih koje su uspješno odgovorile na zadatak.

Komentiraj

20 komentara

  1. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    U ovakvim situacijama FIA triba samo okrenuti leđa.



    24

    0
  2. Mattia Binotto
    Har Kl Donator Prikaži

    Bravo za Alfu i McLaren 👏



    26

    0
  3. Narain Karthikeyan
    Narain Karthikeyan Prikaži

    A nista.Budu onda vozaci smrsavili



    18

    0
  4. Od iduće godine u Formulu 1 ulaze samo vozači ispod 1.60 cm i 60 kg

    Yuki Tsunoda šampion u nastajanju



    17

    2
  5. Ništa to.
    Samo odyebat, u startu.
    Neka smršaju.
    Da budu pazili na kilažu.
    Ako i povećaju za 5 ili 10kg, opet imamo ekipe koje su premašile težinu za više od 10kg.
    Šta onda?



    19

    1
  6. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    Ferrari i Merc su navodno teski oko 800 kg, dok Red Bull ide cak i na 805. :)



    15

    1
  7. Samo neka cvile… Pravila su bila poznata davno prije.



    14

    0
  8. Nadam se da Alfa i McLaren nece “promjeniti” misljenje.
    Tj nece ga promjeniti samostalno sigurno , ali bi se mogli “naguzit” vecim ekipama. Pa se nadam da ce imati karakter.
    Jer tko je ostalima kriv sta nisu mogli napraviti laksi bolid , a vidimo iz prilozenog da je itekako moguce.



    17

    0
  9. Ništa ne mijenjati, sramota je da se uopće razmišlja o tome. Alfa Romeo je to zaslužila i neka ubire plodove svoje sposobnosti i pridržavanja pravila. Ne žalim ni moje, ni ostalih 8!



    23

    0
  10. Pitanje, jel ogranicenje na MAXIMALNIH 795 kg ili? ako je ogranicenje na minimalno 795kg zasto je problem ako je preko toga?



    1

    1
  11. Mick Schumacher
    Kaiser Prikaži

    Čekaj malo, znači napravili su pretežak bolid i onda žele povećat masu i zaj**bat ekipe koje su uspjele postić minimalnu masu. Jako nesportski



    5

    0
  12. Povećanje ne bi bilo fer. Ako su Alfa i McLaren uspjeli ono što drugi nisu imaju pravo na svoj uspjeh.

    Zasad znamo da se RB buni. Nisam čuo da Ferrari na ovo prigovara.



    2

    0
  13. Neka samo skinu pojedine djelove s bolida i dodaju vise skrga i to im je rjeseno.


    0

    0
  14. Sebastian Vettel
    The Best F1 Driver Prikaži

    Škartani Bottas uzima naslov, a britanski mediji plaću nad teškom Russelovom sudbinom :D



    3

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni