Dnevna zagonetka
Dnevna zagonetka

Glasine iz paddocka: 9 od 10 ekipa ima problema s prekomjernom težinom bolida

Haris Džananović

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Glasine iz paddocka: 9 od 10 ekipa ima problema s prekomjernom težinom bolida

Haris Džananović

Pred osvit nove sezone i nakon prve runde predsezonskih testiranja, počinju se pojavljivati i prve naznake posljedica promjene tehničkog pravilnika. Naime, čak devet od deset timova ima problema s prekomjernom masom bolida – samo bolid Alfa Romea, novi C42, teži minimalnih 795 kilograma.

U 2022. godini, s promjenama koje je donio novi tehnički pravilnik – što prije svega uključuje gume većih dimenzija, te komponente za poboljšanje sigurnosti – bolidi su teži i do 43 kilograma u odnosu na prošlogodišnje. Vozači preferiraju nešto lakše bolide zbog očiglednog problema upravljivosti, dok inženjeri baš i nisu pretjerano ludi za skidanjem kilograma koja obično zahtijevaju neka revolucionarna i radikalna rješenja za koja jednostavno nema vremena pred sami početak sezone.

U paddocku kruže glasine da je čak devet od deset ekipa debelo zagazilo u neželjenu zonu, a neke čak broje i dvocifren iznos kilograma preko minimalne mase definirane pravilnikom. Alfa Romeo je za sada jedina ekipa koja zadovoljava standarde, dok je McLarenov MCL36 nabacio samo koji kilogram viška.

Svaki dodatni kilogram usporava bolid, dok na stazama poput Barcelone, deset kilograma može koštati oko tri deseta dijela sekunde po krugu. Postoje određene inicijative da se u posljednji čas podigne minimalna masa predviđena pravilnikom, te se nagađa da je riječ o povećanju između pet i deset kilograma.

Svoje mišljenje na temu, u blago ljutitom tonu, je dao i savjetnik za motosport Oracle Red Bull Racinga:

“Nakon prvih saznanja, razgovor je tekao u smjeru povećanja minimalne mase, a onda su se stvari naprasno okrenule.”

Bolid Red Bulla navodno pripada “punašnijoj” frakciji, dok na drugoj strani Alfa Romeo i McLaren zagovaraju početak sezone bez ikakvih promjena – što sa njihovog aspekta gledišta u potpunosti ima smisla. Ne prihvaćaju argument da skidanje prekomjerne mase ima ikakve veze s dodatnom potrošnjom, te smatraju da je ograničeni budžet od 140 milijuna američkih dolara sasvim dovoljan da podnese sve potrebne preinake.

Problem koje ima većina ekipa se može riješiti uvođenjem novih komponenti ekstremno male mase, međutim, ta solucija smanjuje manevarski prostor u razvoju ostalih komponenti u smislu ljudskih i vremenskih resursa. To čini da lakše shvatimo inicijativu vodećih timova o povećanju budžeta za dodatnih 2,65 milijuna dolara, što je bilo aktualno u jeku planiranja broja sprint kvalifikacija u sezoni pred nama.

Prema odredbama važećeg Concorde ugovora, da bi se trenutna minimalna masa bolida povećala sa 795 kilograma prije početka sezone, potrebno je da osam od deset timova glasa afirmativno na inicijativu, te je uz to potreban pristanak Formule 1 i FIA-e. Ono što je sigurno jeste da ekipe koje svoja rješenja nisu donijele u okviru važećih parametara, ne bi trebale biti nagrađene slamkom spasa – barem ne kada imamo primjer onih koje su uspješno odgovorile na zadatak.

Zadnji donatori:
Vordas
zekohonda

Patreoni:
lukarak
Become a Patron!

Bok , F1puls autori su dosad napisali 10061 vijesti i tekstova. Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Haris Džananović
Pulsmedia autor
20 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

20 komentara

  1. Max Verstappen 1 Multi 21 Prikaži

    U ovakvim situacijama FIA triba samo okrenuti leđa.



    24

    0
  2. Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

    Bravo za Alfu i McLaren 👏



    26

    0
  3. Narain Karthikeyan Narain Karthikeyan Prikaži

    A nista.Budu onda vozaci smrsavili



    18

    0
  4. Od iduće godine u Formulu 1 ulaze samo vozači ispod 1.60 cm i 60 kg

    Yuki Tsunoda šampion u nastajanju



    17

    2
  5. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Ništa to.
    Samo odyebat, u startu.
    Neka smršaju.
    Da budu pazili na kilažu.
    Ako i povećaju za 5 ili 10kg, opet imamo ekipe koje su premašile težinu za više od 10kg.
    Šta onda?



    19

    1
  6. Ferrari nelinjo Prikaži

    Ferrari i Merc su navodno teski oko 800 kg, dok Red Bull ide cak i na 805. :)



    15

    1
  7. Samo neka cvile… Pravila su bila poznata davno prije.



    14

    0
  8. Mclaren AlkY Donator Prikaži

    Nadam se da Alfa i McLaren nece “promjeniti” misljenje.
    Tj nece ga promjeniti samostalno sigurno , ali bi se mogli “naguzit” vecim ekipama. Pa se nadam da ce imati karakter.
    Jer tko je ostalima kriv sta nisu mogli napraviti laksi bolid , a vidimo iz prilozenog da je itekako moguce.



    17

    0
  9. Renault Renault_F1_team Donator Prikaži

    Ništa ne mijenjati, sramota je da se uopće razmišlja o tome. Alfa Romeo je to zaslužila i neka ubire plodove svoje sposobnosti i pridržavanja pravila. Ne žalim ni moje, ni ostalih 8!



    23

    0
  10. Pitanje, jel ogranicenje na MAXIMALNIH 795 kg ili? ako je ogranicenje na minimalno 795kg zasto je problem ako je preko toga?



    1

    1
  11. Mick Schumacher Kaiser Prikaži

    Čekaj malo, znači napravili su pretežak bolid i onda žele povećat masu i zaj**bat ekipe koje su uspjele postić minimalnu masu. Jako nesportski



    5

    0
  12. Povećanje ne bi bilo fer. Ako su Alfa i McLaren uspjeli ono što drugi nisu imaju pravo na svoj uspjeh.

    Zasad znamo da se RB buni. Nisam čuo da Ferrari na ovo prigovara.



    2

    0
  13. Mclaren LH44 Donator Prikaži

    Neka samo skinu pojedine djelove s bolida i dodaju vise skrga i to im je rjeseno.


    0

    0
  14. Sebastian Vettel The Best F1 Driver Prikaži

    Škartani Bottas uzima naslov, a britanski mediji plaću nad teškom Russelovom sudbinom :D



    3

    0