Pred osvit nove sezone i nakon prve runde predsezonskih testiranja, počinju se pojavljivati i prve naznake posljedica promjene tehničkog pravilnika. Naime, čak devet od deset timova ima problema s prekomjernom masom bolida – samo bolid Alfa Romea, novi C42, teži minimalnih 795 kilograma.
U 2022. godini, s promjenama koje je donio novi tehnički pravilnik – što prije svega uključuje gume većih dimenzija, te komponente za poboljšanje sigurnosti – bolidi su teži i do 43 kilograma u odnosu na prošlogodišnje. Vozači preferiraju nešto lakše bolide zbog očiglednog problema upravljivosti, dok inženjeri baš i nisu pretjerano ludi za skidanjem kilograma koja obično zahtijevaju neka revolucionarna i radikalna rješenja za koja jednostavno nema vremena pred sami početak sezone.
U paddocku kruže glasine da je čak devet od deset ekipa debelo zagazilo u neželjenu zonu, a neke čak broje i dvocifren iznos kilograma preko minimalne mase definirane pravilnikom. Alfa Romeo je za sada jedina ekipa koja zadovoljava standarde, dok je McLarenov MCL36 nabacio samo koji kilogram viška.
Svaki dodatni kilogram usporava bolid, dok na stazama poput Barcelone, deset kilograma može koštati oko tri deseta dijela sekunde po krugu. Postoje određene inicijative da se u posljednji čas podigne minimalna masa predviđena pravilnikom, te se nagađa da je riječ o povećanju između pet i deset kilograma.
Svoje mišljenje na temu, u blago ljutitom tonu, je dao i savjetnik za motosport Oracle Red Bull Racinga:
“Nakon prvih saznanja, razgovor je tekao u smjeru povećanja minimalne mase, a onda su se stvari naprasno okrenule.”
Bolid Red Bulla navodno pripada “punašnijoj” frakciji, dok na drugoj strani Alfa Romeo i McLaren zagovaraju početak sezone bez ikakvih promjena – što sa njihovog aspekta gledišta u potpunosti ima smisla. Ne prihvaćaju argument da skidanje prekomjerne mase ima ikakve veze s dodatnom potrošnjom, te smatraju da je ograničeni budžet od 140 milijuna američkih dolara sasvim dovoljan da podnese sve potrebne preinake.
Problem koje ima većina ekipa se može riješiti uvođenjem novih komponenti ekstremno male mase, međutim, ta solucija smanjuje manevarski prostor u razvoju ostalih komponenti u smislu ljudskih i vremenskih resursa. To čini da lakše shvatimo inicijativu vodećih timova o povećanju budžeta za dodatnih 2,65 milijuna dolara, što je bilo aktualno u jeku planiranja broja sprint kvalifikacija u sezoni pred nama.
Prema odredbama važećeg Concorde ugovora, da bi se trenutna minimalna masa bolida povećala sa 795 kilograma prije početka sezone, potrebno je da osam od deset timova glasa afirmativno na inicijativu, te je uz to potreban pristanak Formule 1 i FIA-e. Ono što je sigurno jeste da ekipe koje svoja rješenja nisu donijele u okviru važećih parametara, ne bi trebale biti nagrađene slamkom spasa – barem ne kada imamo primjer onih koje su uspješno odgovorile na zadatak.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Pročitajte najprije:Poredak vozača: Pozicije 20-16Poredak vozača: Pozicije 15-11Poredak vozača: Pozicije 10-6 5 Lando Norris Kako je McLaren krenuo u sezonu bili smo prilično uvjereni da će ovo biti neobično loša godina za Landa Norrisa i Daniela Ricciarda Bahrein je bolje ne spominjati, a na drugoj utrci sezone, u Saudijskoj Arabiji, je zapeo u Q2 Cijele prošle sezone se nije dogodilo da na dva uzastopna GP vikenda ostane...
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
U ovakvim situacijama FIA triba samo okrenuti leđa.
24
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Bravo za Alfu i McLaren 👏
26
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
A nista.Budu onda vozaci smrsavili
18
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Od iduće godine u Formulu 1 ulaze samo vozači ispod 1.60 cm i 60 kg
Yuki Tsunoda šampion u nastajanju
17
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ništa to.
Samo odyebat, u startu.
Neka smršaju.
Da budu pazili na kilažu.
Ako i povećaju za 5 ili 10kg, opet imamo ekipe koje su premašile težinu za više od 10kg.
Šta onda?
19
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Slazem se. Tako mozemo ici u nedogled.
Ako su svi znali da je limit 795 kad je donesen novi pravilnik onda se nemaju sto buniti.
13
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ne samo to. Trebaju im svake godine rezati maximalnu dužinu bolida, a s tim i dodatno smanjivati minimalnu težinu bolida. Dok ne dođu na neki pristojan omjer i dužine i težine.
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ferrari i Merc su navodno teski oko 800 kg, dok Red Bull ide cak i na 805. :)
15
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Samo neka cvile… Pravila su bila poznata davno prije.
14
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Nadam se da Alfa i McLaren nece “promjeniti” misljenje.
Tj nece ga promjeniti samostalno sigurno , ali bi se mogli “naguzit” vecim ekipama. Pa se nadam da ce imati karakter.
Jer tko je ostalima kriv sta nisu mogli napraviti laksi bolid , a vidimo iz prilozenog da je itekako moguce.
17
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ništa ne mijenjati, sramota je da se uopće razmišlja o tome. Alfa Romeo je to zaslužila i neka ubire plodove svoje sposobnosti i pridržavanja pravila. Ne žalim ni moje, ni ostalih 8!
23
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pitanje, jel ogranicenje na MAXIMALNIH 795 kg ili? ako je ogranicenje na minimalno 795kg zasto je problem ako je preko toga?
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
jasno mi je da utjece na performanse ali nekako mi je izgledalo kao da ce snosit neke posljedice ako ne ispune tu kilazu… kao da ima jos nekakvih kazni ;)
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Idealno bi bilo ako timovi naprave bolid ispod minimalne težine. Onda dodavati kilažu na mjestima gdje im najviše odgovara da bi postigli tu minimalno dozvoljenu težinu. I tako izbalansiraju bolid kako im najbolje odgovara.
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
dovoljna im je kazna što će biti sporiji nego da su na knap s minimalno propisanom težinom.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Čekaj malo, znači napravili su pretežak bolid i onda žele povećat masu i zaj**bat ekipe koje su uspjele postić minimalnu masu. Jako nesportski
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Povećanje ne bi bilo fer. Ako su Alfa i McLaren uspjeli ono što drugi nisu imaju pravo na svoj uspjeh.
Zasad znamo da se RB buni. Nisam čuo da Ferrari na ovo prigovara.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Neka samo skinu pojedine djelove s bolida i dodaju vise skrga i to im je rjeseno.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Škartani Bottas uzima naslov, a britanski mediji plaću nad teškom Russelovom sudbinom :D
3
0