Izdvojeno

Ross Brawn: Mercedes i Red Bull bi mogli pasti u 2022.

Piše: Marko Litvić

Prije 8 mjeseci, 9 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Tjedan dana nas dijeli od početka prvog testiranja u Barceloni i počinju neka predviđanja za sljedeću sezonu. Tehnički direktor Formule 1, Ross Brawn, dao je jedno od zanimljivijih. On tvrdi kako bi Red Bull i Mercedes mogli naglo pasti u 2022. zbog prevelikog fokusa na borbu za naslov u 2021.

To što je rekao ima smisla, jer se to već jednom dogodilo. Naime, 2008. je bila zadnja velika borba za naslove između dvije momčadi prije 2021. Tada su u glavnim ulogama bili Ferrari i McLaren. Podsjećamo, tada je Lewis Hamilton osvojio svoj prvi naslov s jednim bodom više od Felipea Masse nakon što je u zadnjem zavoju prestigao Timu Glocka.

Ta žestoka borba je pokrenula domino efekt u idućoj sezoni. Pošto su momčadi bile toliko usredotočene na osvajanje naslova prethodne godine, nisu bile dovoljno spremne za sljedeću.

Tu nespremnost iskoristio je upravo Ross Brawn sa svojom momčadi Brawn GP, koja je osvojila i vozački naslov (Jenson Button) i konstruktorski naslov u svojoj prvoj i jedinoj sezoni na gridu. To su učinili uz pomoć tada nove razvijene tehnologije – dvostrukog difuzora.

Dok je Brawn GP dominirao, McLaren je završio treći u poretku konstruktora sa svega dvije pobijede, a Ferrari je završio četvrti sa samo jednom pobjedom.

“2008. bila je velika borba između dvije velike momčadi, koje su onda pale kad je došla 2009.”

“Ne mislim kako će biti tako drastično ove sezone. To ne predviđam, ali je dobra poanta.”

“A i to je nešto što će se odsad događati jer odsad će morati uravnotežiti svoja financijska sredstva iz prethodne godine i sljedeće godine.”

Brawn nalaže kako bi se povijest mogla ponoviti s Red Bullom i Mercedesom, jer su obje momčadi bile jako usredotočene na naslov prvaka do samog kraja zadnje utrke prvenstva. Na kraju je Red Bull odšetao sa vozačkim naslovom, a Mercedes sa konstruktorskim.

Također je spomenuo kako sve promijene koje se događaju ove godine su vjerojatno najveće u zadnjih 30 godina.

“Moglo bi imati utjecaj na njih, i jedni i drugi su imali vrlo razuman pristup periodu između 2021. i 2022.”

“Dio troška iz jedne godine može se dodijeliti sljedećoj, tako da neki alati i stvari koje im trebaju za 2022. mogu biti napravljene u 2021. i onda prebačene.”

“Ima raznih stvari koje mogu pomoći, ali tu su također i vaši ljudi i činjenica da je sva vaša ljudska snaga posvećena napetoj borbi za naslov prvaka.”

“Neke momčadi nisu obraćale pozornost na to.”

“Znam kako je bila mala borba između McLarena i Ferrarija, ali da sam ja dio McLarena ili Ferrarija, jako rano u sezoni bismo počeli odvajati resurse za 2022.”

Ross Brawn

Komentiraj

9 komentara

  1. Kimi Raikkonen 7
    Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

    Gušt bi bio slušati Hamiltona i Maxa tamo negdje na 10, 11. Mjestu.



    33

    4
  2. Lewis Hamilton 44
    NRteamLH44 Prikaži

    Mercedes i Red Bull su trenutno na mnogo većem nivou od tadašnjeg McLarena i Ferrarija.

    Vjerujem ja da su oni na vrijeme izračunali sve.
    Po toj računici onda ove sezone nema ništa ni od Ferraria jer su i oni ti koji su prošle godine tokom sezone napravili najveći iskorak sa bolidom da bi na kraju lagano dobili McLaren.



    9

    5
  3. Mogao je spomenuti da KERS nije bio obvezan za sve. Uz pravilo da ga se može koristiti samo 6 sekundi za nekih stotinjak konja pokazalo se kao promašaj. Više je štetio rasporedu težine bolida, nego što je donosio prednosti. I dok su se McLaren, Ferrari I Renault bavili razvojem KERSa neki drugi su se bavili traženjem rupa u pravilniku.
    Priča ove godine je nešto drugačija.
    Postoji šansa da se poredak promješa, ali da su Red Bull I Mercedes radili nešto manje od ostalih, sa brojem ljudi koje imaju, čisto sumnjam.



    15

    0
  4. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    Mozda grijesim ali mi se cini da je Mecka trenutno politicki najjaca u f1 pa ce opet oduvat sve



    11

    1
  5. Iskreno čisto sumnjam ,no bilo bi lijepo vidjeti više ekipa i vozača kako se iz utrke u utrku bore za prvo mjesto
    Još malo i sve će mo saznati ,strpljen spašen
    U svakom slučaju nova sezona ,novi bolidi i jako puno vrhunskih vozača mladih i starih
    Sretno svima !!!



    2

    0
  6. U principu po mojem mišljenju, svi kreću ispočetka…
    Svi automobili su ove godine 43 kg teži (sa 752 kg na 795 kg) zbog većih i težih felgi i guma, te i raznih sigurnosnih poboljšanja…

    Dakle imo najviše ovisi koliko će se koji vozač priviknuti na to, a zatim i zavisi i od samih bolida koliko je koji dobar ili bolji od drugih.



    2

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni