Izdvojeno

Stroll: Ne možete mijenjati pravila usred utrka, to mora biti uklesano u kamen

Piše: Marko Litvić

Prije 8 mjeseci, 26 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Iako smo sad bliže početku nove sezone nego kraju prošle, razgovori o završnoj utrci prošle sezone i dalje ne prestaju. Sad se toj raspravi pridružio i Aston Martinov Lance Stroll, koji je prozvao odluke donesene za vrijeme utrke smiješnima.

Iako, Stroll je situaciju sagledao iz vlastitog kuta, a ne iz kuta borbe za naslov. Naime, jedna od kontroverznih odluka bila je ona kako se samo neki bolidi koji su zaostajali za cijeli krug mogu vratiti u krug s vodećima, a Stroll je bio jedan od onih koji se nisu smjeli vratiti u cijeli krug, što on smatra nepoštenim jer mu je time oduzeta šansa za potencijalno osvajanje bodova u zadnjem krugu.

Na Aston Martinovom otkrivanju bolida izjavio je kako F1 preferira predstavu i napetost nego poštivanje pravila.

“Moje mišljenje je kako je smiješno što se nismo mogli utrkivati onako kako bi se trebalo utrkivati, ne možeš mijenjati pravila na polovici ili pred kraj utrke i reći kako samo pola vozača smije pretjecati.”

“Nažalost, ja sam bio dio druge polovice koja nije smjela pretjecati, sa svojim mekšim gumama i prilikom za pretjecanje, možda bih nešto i napravio, ne nužno, ali kako god.”

“Nikad nisam ovako bio izigran i mislim kako je važno da pravila budu dosljedna.”

“Razumijem kako svi žele vidjeti zadnji krug utrke i dva vozača koji se bore za naslov prvaka kako se bore rame uz rame sa samo jednim krugom do kraja, ali ne možemo ovako izmišljati pravila na kraju utrke. To mora biti uklesano u kamen.”

“Da se bolidi nisu dovoljno rano maknuli kad je izašao sigurnosni automobil, ili da vozačima s kraja poretka nije bio dozvoljen prolaz pored sigurnosnog automobila dovoljno rano, posljedica bi bila to što ne bismo imali zadnji krug utrkivanja i to je tako.”

“Pravila moraju biti dosljedna, a u Formuli 1 smo vidjeli jako puno nedosljednosti, kazni, loših odluka i mislim kako je ovo prešlo granicu. Važno je da takve stvari budu uklesane u kamen.”

Stroll je također spomenuo kako je pričao sa upravom FIA-e o tome, ali da to nije urodilo plodom, te kako će se svi neriješeni računi morati rješavati prije prve utrke u Bahreinu.

“Bili su neki razgovori, ali svi obično brzo nestanu nakon Abu Dhabija, tako da sam siguran kako ćemo još spomenuti tu temu; vozači, FIA i Formula 1, na prvoj utrci.”

Strollov momčadski kolega, četverostruki svjetski prvak Sebastian Vettel, rekao je kako bi se Formula 1 trebala fokusirati na utrkivanje, a ne na “šou”. Vettel se zapitao i kako to da se zaostali bolidi nisu ranije pustili da prestignu sigurnosni automobil. Stroll se, ukratko, složio s tom izjavom.

“Mislim kako dosljednost u našem sportu i nije najjača strana. To u Abu Dhabiju nije bilo ispravno, ne možete… Pravila su pravila. Kad je sigurnosni automobil na stazi, bolidi sa krugom zaostatka pretječu sigurnosni automobil i onda se nastavlja utrkivanje. Nigdje ne piše kako samo pola bolida pretječe, pola ostaje iza pa se onda nastavlja utrkivanje.”

“Te stvari se ne smiju mijenjati tijekom utrke samo kako bismo stvorili predstavu i u potpunosti se slažem sa Sebastianovim izjavama.”

“Neću ići u još više detalja, ali to je bio primjer nedosljednosti. Pravila su pravila, i ne možete ih mijenjati samo zbog zabave, sport mora biti na prvom mjestu.”

Lance Stroll, Aston Martin

Komentiraj

26 komentara

  1. Ne bi ti mogao vozit f1 da ti tata nije kupio cijeli F1 tim, pa ajde! Pravila se ne bi trebala mijenjat, ali u pravilima pise da momcad mora slozit svoj auto, a ne kopirat, toliko potencijala ne vozi, radi Strolla!



    19

    28
  2. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži
    x1

    Dok novci sjedaju na racun, “gospoda” moze sto im se prohtije. Da nam je samo kuna za svaki puta kada smo gledali top 3 vozaca kako zagrijavaju gume dok se i po 4-5 bolida bori za best of the rest pozicije, sada bismo vec mogli svaku utrku provesti gledajuci u paddocku. Davno je bilo jasno da je sportski aspekt Formule 1 stavljen u sporedne stvari. Svaki je americki sport temeljen na marketingu i showbiznisu pa tako je i bilo samo pitanje vremena kada ce F1 uci u te sfere. Dvadeset vozaca od svojih vrtickih dana riskiraju zivot brzom voznjom kako bi jednoga dana sjeli u ove bolide i ostavili trag u motorsportu, a sve to samo da bi ekipica donijela nebulozna pravila, nepostenje i apsurdne rizike kako bi zarada bila veca. Kvaliteta sporta je na razini kao i kvaliteta vecine pratitelja koju si je F1 pridonijela unazad zadnjih nekoliko sezona. U prijevodu, bitan je kvantitet, a ne kvalitet. Publiku “pale” bespotrebne crvene zastave, restartovi nakon kojih ce se slupati po nekoliko bolida, gotovo neogranicen pristup svim mogucim informacijama koji unistava dozivljaj, iskrivljavanje realnosti kojekakvim serijama i efektima, stvaranje cirkusa i krive slike o pojedincima i ekipama i jos barem 10 drugih kardinalnih stvari koje su, za mene osobno, ogromna sramota. Nama preostaje da gledamo za sebe, nadamo se boljemu i uzivamo u onome u cemu se uzivati moze. Tako da pravila se klesaju onako kakva je novcana korist od njih, a ne kako bi bilo pravedno, a sezona 2021. nam je to najbolje pokazala.



    22

    5
    • Jim Clark
      mclaren f1 Prikaži

      Svaka na mjestu, F1 i Liberty nisu mogli bolje proći po pitanju popularnosti i širenja nego da se jedno od boljih prvenstava u zadnjih 10 godina odluči prestizanjem u zadnjem krugu, boli njih briga na koji način je došlo do te situacije. Otkad je standing start nakon crvene zastave uveden, rokaju je na svakom malo jačem sudaru, Drive to survive mozda je povecao popularnost F1, ali je svojim prevelikim američkim dramatiziranjem (ima jedna epizoda gdje su namjestili Team radio da bi ispalo da su Sainz i Norris rivali, a zapravo najbolji frendovi) doveo sasvim loše fanove (čast iznimkama) kojima je glavni cilj svađa s fanovima drugih vozača iako pojma nemaju o sportu



      8

      3
    • Max Verstappen 1
      vlado Pretplatnik Prikaži

      Mislim da treba postojati replika na mobilni telefon. Shvatanje svijeta u komentaru iznad je bolno citati.



      2

      6
  3. Pa dobro dečki iz Merca do kad će trajati ova medijska ofanziva i do kada će mediji prenositi mišljenje svake šuše. Počemu je mišljenje frajera koji je morao kupiti cijeli tim da bi vozio relevantno za bilo kaj.

    A kaj se ima mislit, Masi nije poštovao koncesijski ugovor, oteo se Totovoj kontroli i ušao u povijest kao najnesposobniji direktor utrka u povijesti F1.



    12

    9
    • Wapi… Ima izjava i od vozaca (Sainz)koji nisu “merc”,samo to izgleda ne pali ovaj sajt..
      A ima i informacija o radio vezi između red bulla i Masija…što se opet ne čita tu…pitam se zašto??😂😂



      2

      4
      • Sve sam ja to pročitao. Ne ovisi moja informiranost o ovom siteu. Ali moje mišljenje o Mrtvom PR granatiranju ostaje.

        Kao što ne razumijem da si FIA ne može priuštiti da sama plati sposobne Safeta i Medu umjesto da se sramoti uzimanjem sponzorstva od dva vlasnički povezana sudionika natjecanja.



        1

        0
  4. Max Verstappen 1
    vlado Pretplatnik Prikaži

    Kada bi f1 bila fokusirana na utrkivanje 3 osobe bi pratile prenos. Za to je karting koje moze citava porodica posjetiti vikendom.



    6

    6
  5. Tko se više uliže Mercedesu taj će dobiti bolji motor, a u njihovom slučaju i hrpu dijelova. Russell za sada predvodi kolonu Mercedesovog jada (čitaj manipulacije medija).

    Tata Stroll je naguzio pola grida 2020. koji su ulagali milijune u razvoj bolida da bi bili sporiji od ekipe koja je kopirala bolid i PREKRŠILA pravilnik o kupnji dijelova, ali Mercedesu i tati Strollu je cijela priča brzo nestala za razliku od recimo Ferrerijevog slučaja 2019.

    Ovo je još jedan primjer koliko je Toto moćan lik u ovom sportu.

    Pokaže li se neka momčad sekundu brža od Mercedesa ove godine budite sigurni da će je secirati na atome i tražiti način kako da ih deklasiraju.
    Dogodi li se da Mercedes starta novu eru kao prethodnu, pomirite se sa zbijenim gridom do 2025.



    17

    9
    • Formula 1
      tomz Prikaži

      Ako Mercedes starta i ovu eru drastično ispred svih, mislim da ću foldati s F1 na par godina, dok se stvari ne promijene. Prihvatio bih da budu u topu, ali pogodovanje jednoj ekipi i njihova višegodišnja nadmoćnost je dosadila svima.



      6

      4
  6. Toro Rosso
    25_321 Prikaži

    Nisu se mijenjala, nego interpretirala. Napravljen je tek manji propust, a ne zaboravimo i dogovor da ce se utrke zavrsavati pod zelenom zastavom ako je ikako moguce!
    Mercedes je morao riskirati boks ili ostati vani, a odluka o prvaku je na kraju bila bacanje novcica i sretniji je dobio tu utrku.



    5

    4
    • Mercedes nije riskirao ništa cijelu sezonu. Hamilton je isto konzervativno vozio, ali ne u tolikoj mjeri koliko je Mercedes griješio u strategijama gdje se Hamilton više puta “čudio” kroz sezonu u utrkama zašto je tako napravljeno. U Abu Dhabiju se zadnjih 5 krugova u njegovim pitanjima čuje to čuđenje njihovim odlukama, posebno kada je pitao (a zapravo je to bila kritika) da li je Max iza njega na soft gumama.
      Mexico i COTA-u su prokockali, u Monacu su svaki boks gubili pozicije i tako dalje, a nitko ne spominje koliko je bodova sir Hamilton prosuo na restartu u Bakuu.
      Gledati samo zadnju utrku i tražiti tamo krivca je malo ograničeno razmišljanje.
      Da li su Massa i Ferrari mogli anulirati Glockove suhe gume u Brazilu? Mogli su, u Singaporeu i to bez puno znoja.

      Toto je vidio koju prednost imaju i sve fino ziheraški isplanirao u idealnim uvjetima i propuštao riskirati za više kada je mogao. Tu se točno vidi da nema iskustva u borbi za naslov protiv drugih momčadi. Ova godina mu je zapravo debitantska i koštalo ga je u vozačkom prvenstvu.
      Teorije da su zeznuli Hama u zadnjim krugovima zadnje utrke zbog straha da ne izgube konstruktorki naslov zbog Bottasove loše pozicije itekako drži vodu. Neki tvrde da je Hamilton tu bio jako ljut na momčad što je jedan od glavnih razloga njegove bebaste tišine od kad je sezona završila.

      Ovo što rade engleski mediji, vozači i momčadi koji koriste Mercedes, engleski komentatori i ostali je prava sramota za sport.

      Ove godine sam navijao za momčad koju zapravo nisam nikad volio, ali manje je ne volim od Mercedesa. U 2022. idem korak dalje i navijam za svih drugih devet momčadi, samo za Mercedes ne.



      3

      4
      • Nikakvog smisla nije bilo u tome da Hamiltona 4 kruga prije kraja zovu u boks i izgube poziciju na stazi, da su to napravili a sve je govorilo da ce se utrka za rsiti iza SC-a ispali bi najveci debili u povijesti F1. Lako je filozofirati sada kada je sve proslo i biti general poslije bitke, ali u onom trenutku nikada ne bi pozvao vozaca u boks, jedina dva logicna raspleta su bila crvena zastava ili kraj pod SC-om. Crvena zastava u slucaju da vodstvo F1 zeli da prvenstvo zavrsi utrkivanjem, onda nema smisla ulaziti u boks i gubiti poziciju posto ces promijeniti gume pod crvenom zastavom i startati prvi.
        Zavrsetak pod SC-om i ne ulazak u boks ne treba objasnjavati. Ono sto se dogodilo nitko nije mogao predvidjeti, odmah se znalo da nece biti dovoljno vremena da se ukloni razbijeni bolid, ocisti staza, propuste zaostali bolidi i odradi dodatni krug iza SC koji mora proci kako bi se SC maknuo sa staze.



        3

        1
        • Nemam ti što kontrirati na ovakav post. 😉


          0

          0
        • Sebastian Vettel 5
          Pastor Prikaži

          🤣🤣🤣Naravno da je SC morao da uđe. Čak možda i prije zadnjeg kruga. Naravno da niko ne može predvidjeti, ali ne to što ti misliš, nego niko ne može predvidjeti koliko će vremena trebati da se staza očisti. Ovdje se očistila na vrijeme da se utrka normalno nastavi, na Mercedesovu žalost.

          Utrka se završila onako kako se trebala završiti, i da je sve išlo normalnim putem. Greška je bila što se nisu zaostali vozači pustili na vrijeme, i svi. Što znači da je greška bila samo u zakašnjeloj reakciji, a ne da je nastavak utrke ili puštanje zaostalih bila pogrešna odluka, što sugeriraju Hamoljupci…

          Da se utrka nastavila bez puštanja zaostalih vozača, to bi tek bila grešketina, a o tome niko ne govori…



          1

          5
        • @Pastor vidim da stalno ponavljas kako su se zaostali vozaci morali propustiti ranije, to je bilo neizvedivo zato sto staza mora biti cista kako bi se zaoatali vozaci sigurno propustili i prikljucili koloni iza SC-a.
          Zanima me posto ti uporno tvrdis da su zaostali vozaci morali biti propusteni, zasto nisu po tebi propusteni na vrijeme i imas li ikakav dokaz da je u 56 krugu kada je bilo zadnje vrijeme da se vozaci propuste u skladu sa pravilima staza bila potpuno cista.



          2

          3
  7. Ovo što se dogodilo je presedan, ali je u skladu s ovlastima direktora utrke. Pravila kod unlappanja dijela nisu prekršena je piše any, a ne all.
    Za sc definitivno nije poštovana klasična procedura, ali direktor ima to pravo.
    Nigdje nisam vidio ništa o tome je li dozvoljeno mijenjati odluku o lappanju ili zabrani iste što je direktor napravio.



    6

    3
    • Pravila kod unlappanja dijela nisu prekršena je piše any, a ne all

      Daj ne ponavljaj glupost koju je u medijskoj samoobrani iznio RB okrečući pilu naopako. Jesi ikad imao prilike sudjelovati u sudskom postupku? Ako jesi onda znaš kako odvjetnici izvrču realnost.

      Da je došlo do suda nikad RB ne bi taj argument koristio.



      2

      5
      • Fia je uvažila taj argument. Uvažio bi i sud.



        2

        2
      • Pirelli Wet
        r2d2 Donator Prikaži

        Ne treba zaboraviti da je Toto tamo (u Abu Dhabiju) bio s odvjetnikom, pa su svejedno poslije odustali od tužbe. Sigurno zbog altruizma.



        2

        1
        • Nisu isli na sud zato sto su morali ici na FIA-in ICA, a ne na normalan sud, tako da nije bilo nikakvog smisla.



          1

          2
        • Pirelli Wet
          r2d2 Donator Prikaži

          To stoji, ali odakle uvjerenje da bi ‘normalni’ sud sudio drugačije od FIA-inog. Zato što Toto to kaže?



          3

          1
        • Zato sto na “normalnom” sudu imas neki slucaj, pravila nisu postovana ili su u najmanju ruku rastezana do pucanja. Na “normalnom” sudu bi Masi mozda morao objasniti zasto je ranije tvrdio da svi zaostali vozaci moraju biti vraceni u isti krug prije nastavka uzrke, a u Abu Dhabiu je to totalno zanemario. Nigdje nisam rekao da bi Mercedes pobijedio na “normalnom” sudu, samo da bi tamo imali neku sansu a na FIA-inom sudu nemas nikakve.
          Nisam navijac ni Mercedesa ni Hamiltona, ali iduci puta ce zrtva mozda biti McLaren a to bi me pogodilo.



          2

          2
        • Pirelli Wet
          r2d2 Donator Prikaži

          Ma Masi bi se izvukao na sinkopu na svakom sudu :).



          1

          0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni