Izdvojeno

Prost objasnio ružan razlaz: Rossi želi svu pozornost na sebi, tu je puno ljubomore

Piše: Ante Vetma

Prije 10 mjeseci, 32 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Nakon što je objavljeno da Alpine i Alain Prost od 2022. više neće surađivati, Prost je na društvenim mrežama objavio da je razočaran načinom kako je javnosti obznanjena ta vijest. Rekao je da je dogovor bio objaviti to zajednički, a ne na Alpineovom Instagramu, kao što je ekipa napravila.

U novom intervjuu za francuski L’Équipe je sve pojasnio:

“U rujnu 2020., dok je Cyril još uvijek bio tu, Luca De Meo (predsjednik Renault grupacije) je predložio da ja preuzmem ulogu predsjednika ekipe Alpine F1. U principu, ja sam pristao. Marcin Budkowski je trebao voditi brigu o ekipi, a Cyril je trebao voditi brigu o brendu. Pričali smo opet o tome u prosincu, ali je u siječnju 2021. posao dobio Laurent Rossi. Ja sam tad nastavio sa svojom prethodnom ulogom, kao neizvršni direktor i savjetnik predsjedniku.”

“2021. sezona je za mene osobno bila vrlo uznemirujuća jer sam osjetio da stari kadar mora ići. Prihvatio sam promjene jer u F1 ne morate stalno raditi na isti način. Možete mijenjati operativu, i to se radilo prošle godine. No, za mene je to postalo prekomplicirano. Više nisam bio uključivan u donošenje odluka, ponekad se nisam ni slagao, a trebao sam stajati iza tih službenih odluka. Kao član izvršnog odbora – za neke sam odluke saznao u posljednjem trenutku. Možda vas neće poslušati, ali barem biste trebali biti obaviješteni na vrijeme. Pitanje je poštovanja. Odnosi su postali kompliciraniji, osjetio sam da je u pitanju puno ljubomore.”

Na upit novinara od koga je osjetio ljubomoru, Prost odgovara:

“Laurent Rossi želi biti sam, ne želi da mu itko krade svjetla pozornice. Zapravo, rekao mi je da me ne treba kao savjetnika. To je bilo u Kataru, a svejedno mi je ponudio ugovor u Abu Dhabiju. Ja sam taj ugovor odbio.”

“Moram reći da ja još uvijek vjerujem u ovaj projekt. To je ambiciozan projekt koji je jako motivirao cijelu ekipu. No, sad je tu jaka inicijativa da se mnogo ljudi stavi po strani. Laurent Rossi želi svu pažnju. Ono što mene zanima je biti član ekipe i da me se sasluša i uključi u proces kad se donose određene odluke. Svjesno nisam bio na fronti, ali sam svejedno imao jak utjecaj, unatoč svim nesuglasicama koje čuvam za sebe.”

Prost se dotaknuo i odlaska Marcina Budkowskog koji je ekipu pozdravio srednjim prstom na grupnoj fotografiji u Abu Dhabiju:

“Svi su zamjenjivi, pa tako i ja. No, ne smijemo zaboraviti da se već par godina pripremalo ono što se sprema za 2022. godinu. Današnji menadžment će se suditi nakon jedne ili dvije sezone, ne prije toga. Moramo biti toga svjesni. Alpine je bez sumnje bio prva ekipa koja se fokusirala na promjenu pravilnika. Ekipa mora krenuti s novim licima, zašto ne? Otmar, ako on dođe, je dobar tip, sviđa mi se. No, ne smijemo zaboraviti sve što je napravila ekipa iz Viryja i Enstonea koji marljivo rade na projektu. Ponavljam, nemam ništa protiv promjene, ali ne sviđa mi se nedostatak poštovanja prema ljudima. Ja volim ljudski faktor.”

Na direktno pitanje može li Alpine pobijediti 2022. godine, odgovara:

“Teško je dati odgovor na to pitanje. Postavljaju se pitanja o pouzdanosti motora. Ali, to me ne brine toliko jer je najvažnije kakve su performanse. S obzirom na to da su motori zamrznuti, moramo raditi na tome. Više od toga ne mogu reći jer se moramo usporediti s ostalima. Ova sezona će biti nevjerojatno uzbudljiva jer ima toliko nepoznanica. Jako sam zainteresiran kakav će biti poredak, kakva će biti borba Lewisa Hamiltona za osmu titulu… Nisam siguran da će se on vratiti, ali se nadam da hoće.”

Prost je otkrio da je bio blizu toga da postane predsjednik FIA-e:

“Reći ću vam jednu tajnu. Bio sam vrlo blizu da se natječem za mjesto predsjednika FIA-e, ali sam zakasnio. U Formuli 1 sam već 40 godina i bio sam na svim pozicijama. Vozač, šef ekipe, član uprave McLarena pa Renaulta, predsjednik GPWC (nikad ostvareno prvenstvo kojim su proizvođači prijetili Bernieju Ecclestoneu)… To je uloga koja bi mi se možda dopala, ali ne tražim ništa posebno. Samo želim biti sretan i raditi s ljudima koji su mi dragi. Trenutno nisam imao takve ljude, jer, kad vam šef ekipe niti ne kaže ‘Dobar dan’ kad dođete na stazu – to više nije zabavno.”

Komentiraj

32 komentara

  1. James Hunt
    herr_Mihael Prikaži

    Ponašanje prema Prostu koji je jedan od najpoznatijih ljudi u F1 pokazuje svu trulež ekipe. Neće oni napravit ništa značajno.



    32

    2
  2. ovima ne trebaju ni Helmutove otrovne strijelice da prouzroče kaos.



    19

    1
  3. Alonso je izvor te toksičnosti (sarkazam).



    11

    4
  4. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Nije mi jasno, što ovo znači:

    Ova sezona će biti nevjerojatno uzbudljiva jer ima toliko nepoznanica. Jako sam zainteresiran kakav će biti poredak, kakva će biti borba Lewisa Hamiltona za osmu titulu… Nisam siguran da će se on vratiti, ali se nadam da hoće.

    Pikiram na ovaj dio o Lewisu……..



    2

    0
  5. E moj Fernando, taman se ponadamo da su se stvari počele slagati, kad ono opet kaos…😥



    17

    0
  6. “El plan”, Alonso unistio jos jednu ekipu :D
    Salu na stranu, nije obecavajuce ako su ovakvi odnosi…



    12

    3
  7. Otkad je Ghosn sjašio sa CEO Renault, a došo ovaj šup*k de Meo, sve polako ide u q*ac, počevši sa mjenjanjem imena ekipe iz Renault u madafakin Alpine, pa do ovakvih toksičnih odnosa unutar ekipe.
    J*bo sam vam *ajku ako i ovaj pravilnik propustite i svih ovih godina bude jedno veliko ništa! (netrebaju mi navijači Ferrarija pisati sad vidiš kako je nama 😆😉)



    15

    1
  8. Nigel Mansell
    drv Prikaži

    Znam da idem protiv većine mišljenja u komentarima, ali ja mislim da je dobro da Prost ode.
    Gdje god da je bio, uvjek je bilo neko muljanje, političarenje i slično. Jako je sujetan, pun sebe i svoje veličine, mora biti svakom loncu poklopac, mora ga se za sve pitati i povlađivati njegovom egu. Takav je bio i kao vozač i kasnije kao nekakv šef po raznim ekipama. S druge strane za ništa ne bi preuzeo odgovornost i kad krene loše onda su drugi krivi. Da neizvršni savjetnik, jel ima gluplje uloge. Lijepo ime za muljatora koji hoće slavu za sebe, a kad ne ide onda su to drugi. Otkad je u Renaultu, ništa nije napravio. Takav je barem moj subjektivni dojam.

    Laurent Rossi je došao, vidio kakvo je stanje, preuzeo odgovornost i želi svoju ekipu koja radi kako on hoće. Nešto kao npr. MSC svojevremeno u Ferrariju. Meni je to skroz ok. Ako se ova ekipa ne slaže s njim ili nešto i dalje radi po svom, zna se gdje su vrata. Nije da je Renault dosad bio dobro podmazani stroj za pobjede, pa ga se ne smije dirati. Upravo suprotno. Bio je kaos gdje se nije znalo ni tko pije ni tko plaća. Od toga sad treba napraviti nešto funkcionalno. Ali onda je i odgovornost na Rossiju i sad kad je počistio i posložio po svom ukusu više nema izgovora za neuspjeh.

    Vidim da je dosta ekipe spomenulo Alonsa, ali mislim da ovaj put on nema previše veze s tim. Po širenju toksičnosti po ekipi on još mora dosta učiti od Prosta, a mislim da i nije sada u takvoj poziciji gdje ima toliko utjecaja.
    Doduše, mogu ga zamisliti da dođe Rossiju i kaže – Čuj, daj makni onog Prosta, već je dosadio i bogu i narodu… 😃



    21

    4
    • drv … “Da neizvršni savjetnik, jel ima gluplje uloge. Lijepo ime za muljatora koji hoće slavu za sebe,..” a prost je zapravo izjavija “Ja sam tad nastavio sa svojom prethodnom ulogom, kao NEIZVRŠNI DIREKTOR i savjetnik predsjedniku.” ako je ovo lipo ime za muljatora znači li to da je i lauda zapravo bija muljator koji je želija slavu za sebe jer je i on bija neizvršni direktor u mercedesu . to “glupa” uloga je uobičajena i znači da su ti ljudi članovi upravnog odbora . možda je neomiljeni prost ( zbog rivalstva sa sennom ? ) sujetan , pun sebe i svoje veličine no ako i je takav ima li “pokriće” u svojim rezultatima ? npr tek 3 vozača u povijesti F 1 imaju više titula i pobjeda od prosta . njih 5 ima više PP , tek trojica imaju više FL i podija od prosta . znači i posli toliko godina prost je po rezultatima na “vječnoj” listi u samom vrhu u povijesti F 1 ;) čini mi se da puno ti nagađaš kad pišeš o prostu pa bi te pita … u kojim je to ekipama prost bija nekakav šef ? naravno , osim u svojoj prost mugen honda ? btw , te prve sezone kad je kupija ligier i preimenova ga u prost GP rezultati su za debitantski tim bilo vrlo solidni . tim je završija 6. ( od 10 ) , a jordan je završija 12 bodova ispred prosta GP . 1998. su umisto honde koristili teški , nepouzdani motor peugeota i sve je
      krenulo nizbrdo . kroz sve sezone nisam primjetija da se sujetni , pun sebe i svoje veličine ( kako pišeš ) prost eksponira , istica svojim izjavama tj bija svakom loncu poklopac ( opet … kako pišeš ) , a pisat o karakteru vozača koji je karijeru završija prije 29 godina mi se čini komično . od kada je u renaultu/alpini ništa nije napravija ? možda i nije ali šta kaže tvoj subjektivni dojam … koliko je mogučnosti prost ima nešto napraviti ? jer nije valjda samo on donosija odluke koje su se refletirale na (ne)uspjeh tima , a tu je zakaza ka “glavni” lik ? npr 2017. kad je doša u renault tim je tavršija na 6. mistu konstruktora , a već 2018. su završili ka 4. od 10 . 2019./21. završavaju sezone ka 5. tim = sredina poredka . btw , 2020. McL sa PU renaulta je završija na 3. mistu konstruktora . sad …. možda prost nije bija zadužen za PU nego za šasiju mada nije bija zadužen ni za jedno ni drugo ali … glavno je popljuvat jednog od najvećih ikad ali neomiljenog …. možda prost u ovim izjavama i piz*i ali meni “zvuči” vrlo korektno , odmjereno i bez nekih veličanja sebe , svoje uloge . a da sve izgleda nekorektno prema njemu … nekorektno je .



      6

      0
      • Nigel Mansell
        drv Prikaži

        Ok, u pravu si za titulu, istina je da je više starih lisaca imalo tako neki naslov, ali mislim i da su imali nešto drukčiju ulogu od Prosta. I dalje mislim za naziv titule da je glup jer znači svašta i ništa. Tim uzme nekoga i onda mu da takvu titulu jer ne zna kako bi ga drukčije opisao.

        Moram priznati da poštujem Prosta kao vozača i u nijednom trenutku ne dovodim u pitanje njegove zasluge i taj dio karijere. Ne znam otkud takav dojam, ali stvarno tako ne mislim. Pa ipak, to ne znači da zbog toga mora biti dobar u organizaciji ekipe. Ne mogu reći da se sjećam gdje je sve točno sudjelovao kroz godine, ali znam da je na ovaj ili onaj način stalno bio angažiran u nekoj francuskoj ekipi, a bome i na organizaciji utrke u Francuskoj.

        Isto tako, koliko ja znam, on nikad nije bio tehnički tip, tj. zadužen za PU ili šasiju, nego samo kao neki savjetnik ili šef nečega. I uvijek je po tim ekipama bilo nekih međuljudskih problema i nikad nije bilo nekih većih uspjeha, i poslije su se vukli ovakvi repovi. Dovoljno za moj subjektivni dojam da (usprkos nedvojbeno velikoj karijeri vozača) Prost nije materijal za vođenje ili savjetovanje tima.



        1

        0
  9. Još pretprošle godine kada je postao CEO Alpinea, primijetio sam da je Rossi, što bi se reklo, rijetko “simpatičan” gospodin ;-) . Pročitao sam dosta intervjua sa njime i u nijednome nije rekao : – Mi u Alpineu…., nego mu rečenice obično počinju sa : – Ja sam odlučio…..
    Tako da se Prostu definitivno moglo i trebalo drugačije priopćiti da se na njega više ne računa, no nisam nažalost drugačije ni očekivao.
    Sa druge strane, još u Renaultovoj momčadi bilo je šefova koliko hoćeš, a oni se dalje od 5 mjesta nisu makli. Pretprošle godine kad se ozbiljno raspravljalo uopće o tome što će biti sa Renaultom u F1, te eventualno na koji način, tada je Senard rekao De Meu, a ovaj poslije Rossiju da ima 5 godina ili 100 utrka punu podršku koncerna u kojima Alpine mora postati ozbiljna momčad sposobna za postolja i pobjede ili……..,borba za 5 mjesto se više jednostavno ne tolerira. Tako da razumijem i Rossija koji pokušava ovu strukturu šefovanja u Alpineu napraviti efikasnijom i vertikalnijom. Ispod njega treba mu samo zapravo jedan čovjek koji će rukovoditi ekipom, a kako sada stvari stoje to će biti “romanian snake”, Otmar.
    I to je taj famozni El Plan, imate 100 utrka, napravite nešto, i to ne po mogućnosti tek u 90 utrci nego i puno prije. Vrijeme za opravdanja polako ističe.



    7

    0
  10. Mattia Binotto
    Har Kl Donator Prikaži

    Način na koji su otišli Budkowski i Prost, možda i najbolje oslikava stanje u kojoj se nalazi ekipa.

    Imam neki osjećaj da od moje prognoze, da će Alonso pobijediti na nekoj od utrka, nema ništa.



    6

    1
  11. Ja mislim da je odlično da se rješavaju balasta koji nije ekipi donio ništa osim slučajn pobjede Ocona ove zadnje sezone u Mađarskoj u zadnjih 5 godina.

    Budkowski Prost arivederci.



    6

    3
  12. Kimi Raikkonen
    Mentor_Kimi Prikaži

    Pripreme za ovu sezonu traju od 2019. i oni sada dva miseca prije prve utrke smijene najvažnije ljude u tom procesu pripreme. Ne vidim Alpinu u kombinacijama za ista ni ove godine a bome ni u narednih 5.



    7

    0
  13. Ne mora odlazak Prosta značiti nužno nesto lose.
    Mozda je očajan savjetnik. Vrijeme će pokazati. Renault nije bio ništa specijalno za vrijeme njegovog savjetovanja.



    2

    1
  14. Jasan znak je bio clanak od nedavno da ce se borit za titulu 2024 ili 25,ono wtf i tako svakih par godina, mislio sam da ce Budowski(krivo mozda) koji je bio za motore macak napravit nesto a sad su ga otpustili ili je sam otisao(kao Riccado vidio da nema kruha) sad citam da ce na testiranju mozda doci sa mule car i testira PU mislim da ce to bit Honda 2015,katastrofa,,nadam se da cu bit u krivu, ali nema od njih nista, Marko je za ove bog otac!!!


    0

    0
    • Kimi Raikkonen
      Mentor_Kimi Prikaži

      Govorili su i da će se 18.,19.,20. borit za titulu pa su uhvatili tek pokoji podij.


      0

      0
      • Kimi Raikkonen
        Mentor_Kimi Prikaži

        I motori su im nekad valjali, a sad nijedna momčad nema njihov motor. Nemaju B momčad iako to svi veliki imaju. Drže Ocona koji je Mercedesov, a svoje talente ne promoviraju. Ima toga koliko oces, nešto je trulo



        1

        0
        • Pa sto se tice motora mislim da im je ok, ovaj sto su imali zadnjih godina, nego sto su zeznuli Nissan od kad su ih preuzeli, nezz mislim da je to jedan veliki fush sto se tice momcad u F1, a to ne bi rekao za Haas!!!!


          0

          0
        • Kimi Raikkonen
          Mentor_Kimi Prikaži

          Ne bih se bas kladio u njihov motor, nije slučajnost šta su ih svi ukinuli, pogotovo RB koji su sa Renaultom proveli najslavnije dane pa su ih im dali nogu.


          0

          0
        • 2020 i 2021 motor im je bio ok, sto se tice njihovog tima, ali da ce napravit neki kompromis to sumnjam, mislim da se Renault ne bi nista bolje proslavio na pocetku hibridne ere da nije bilo Red Bulla, isto stanje ko Honda u pocetku, jos su jedne godine uskratili Toro Rossu dijelove da ih prestignu u konstruktorima, sta rec o takvoj firmi!!!



          1

          1
  15. A mislim nisam siguran je li dobro ili loše, oni koji su pratili F1 i početkom 2000.ih sjetit će se kakav je katastrofalno vođen tim Prost GP bio


    0

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni