Izdvojeno

Albon: Verstappenov veliki adut je da ne mari za medijski pritisak

Piše: Ante Vetma

Prije 9 mjeseci, 21 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Nakon što je bio Verstappenov timski kolega godinu i pol – Alexander Albon se morao zadovoljiti pomoćnom klupom kao Red Bullov testni i rezervni vozač, prije nego je dobio ugovor s Williamsom za iduću sezonu.

Tajlanđanin kaže da ga je iznenadilo koliko Verstappen ne mari ni za što:

“On ne dozvoljava da medijski pritisak dopre do njega u situacijama poput sudara u Monzi prošle godine.”

“On ima tu snagu da jednostavno ne brine. Vozi bolid, ne misli na posljedice ni na druge stvari koje se događaju, to me je inspiriralo.”

“Ako Max završi iza Lewisa, samo kaže – u redu, nema veze. Ako je vodio ili pobijedio u utrci također kaže – u redu, nema veze.”

Albon naglašava koliko je to bilo važno u ovako neizvjesnoj sezoni u kojoj smo gledali jednu od najnapetijih borbi za naslov ikad.

Također, svjestan je da je Red Bull imao puno sreće u završnici utrke u Abu Dhabiju:

“Red Bull je bio nevjerojatno sretan što se tiče tog zadnjeg kruga. No, ne treba zaboraviti da je Max imao lošu sreću ranije u sezoni. Često je bio zakinut s odlukama sudaca. Imate Silverstone, Mađarsku, Jeddah, čak i prvi krug u Abu Dhabiju – imam dojam da su te odluke donesene protiv njega.”

Albon zaključuje da je Abu Dhabi bio karma, te da su Verstappen i Red Bull zaslužili titulu.

Komentiraj

21 komentara

  1. Max je mentalno tijekom cijele sezone bio na višoj razini od očekivane s obzirom da se bori za prvi naslov ikad.



    25

    2
    • Je, to je živa istina. No meni je njegova najbeća promjena ta što je imao puno manje incidenata nego prijašnjih godina. Proteklih sezona je išao u prvom krugu raditi harakiri poteze. Ove godine je uglavnom ispao iz utrka tudim greškama i odvezao gotovo savršnu sezonu. Po pitanju psihe on meni nikada nije djelovao da ga išta pogađa pa čak i kad je bio na meti teških kritika kada je radio gluposti na stazi. Valjda takav moraš biti da bi bio prvakom.



      10

      3
      • Plus nije kmečao kad su Mercedesi bili brži od njih. Jedina vozačka greška koje su mogu sjetit je ona iz kvala u Saudijskoj Arabiji, al taj cijeli vikend je bio Bože sačuvaj. Mislim da sljedećih godina samo može biti još bolji bez ikakvog tereta, s hrpom iskustva i skillsa, al naravno to ovisi i o bolidu. Nadam se da ovo nije početak neke nove dominacije 🤔



        15

        1
  2. Jesdnostavno je decko stroj,zato je i zasluzio naslov i svaka mu cast na tome



    16

    2
  3. Max Verstappen
    MV33rbr Prikaži

    Možda je to područje na kojem je najviše napredovao. Ogroman i nevjerojatan put je prošao od onog pomalo bahatog mulca koji ne bi priznao vlastitu grešku do ovoga da se sa 24 godine ovako suprotstavi sedmerostrukom svjetskom prvaku, vikend za vikendom, bez ijedne veće vlastite pogreške. Mentalna snaga i vjera u svoje sposobnosti su mu na najvišem mogućem nivou. Plus taj urođeni instinkt i agresija uz savršen osjećaj za bolid ga čine opasnim paketom. Može dominirati godinama, naravno ako će imati mašineriju koja ga može pratiti jer njemu ne treba apsolutno najbrži paket, dovoljno mu je čak i pola sekunde sporiji bolid da može konkurirati za pobjedu na bilo kojoj stazi. Vjerujem da je on generacijski talent. Naravno prerano za bilo kakvu usporedbu s velikanima, ali već sad je ime Maxa Verstappena duboku upisano u povijest ovog sporta. Barem ja to tako vidim…



    15

    1
  4. Ivan Drago: “If he dies, he dies” . Boli ga uho za britanske medije.



    13

    0
  5. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    Volili ga ili ne volili bio je ovu sezonu u svojoj ligi,kod njega nema kmecanja.Hamza je govorio cijelo vrijeme Red Bull je brzi,nisam cuo bas da je pokazao respekt i rekao trenutno je Ver taj koji radi razliku.Vec sam bio pisao da me podsjeca na Schumachera po mnogocemu.Ako bude imao bolid bar malo ravnopravan drugima u vrhu bit ce svega a da ne govorimo da ima nesto slicno kao Mecka sto je bila svih godina,jao si ga nama.



    8

    0
    • Nekako me navodi da je pravda zadovoljena ove godine.
      Mercedes je pišao u istu tikvu s Masijem i na kraju je pukla i usmrdila kako je usmrdila.
      Hamilton je na početku sezone mrljo hoće neće potpisati ugovor, kmećo, sviju okrivljivo, sada imš priliku opet izigravati žrtvu.
      Verstapen je pokazao naj veću želju za osvajenjem prvenstva i osvojio ga je.
      Hond je uspijela uz sve muke.
      Seinz je pokazao da nije papra kako su ga svi prozivali……..



      5

      0
    • Hamilton mu je morao popustati zato sto je bio u bodovnom deficitu, pa nije imao luksuz odustajanja kao Max. Vecina navijaca danas gleda blagonaklono na taj njegov stil zato sto je isao kontra Hamiltona koji je omrazen, ali kada tako krene recimo na Ferrarijeve vozace, a hoce cim Ferrari slozi bolid i moci ce mu parirati navijaci ce okrenuti plocu. Leclerc je vec imao jedan takav slucaj protiv njega i Max ga je izgurao sa staze, iduci puta je Leclerc ostao cvrst pa je Max plakao, jednostavno drugi vozaci ce se morati drugacije postavljati prema njemu i ne popustati, to ce dovesti do puno sudara i kontakata ali drugog izbora nece imati. To ce otvoriti jos jedan problem, a to je kako ce se suci postaviti prema takvom nacinu voznje, ali to nam ostaje da vidimo u buducnosti.


      0

      1
  6. x1

    Meni je Max osvježenje od kad se pojavio u F1. Brz, agresivan. Imam samo jednu zamjerku koju spominjem od kad je došao u F1. Ne volim uljetanja u protivnike koji su onda primorani ili se izmaknuti ili je sudar.

    To radi od početka karijere sve do ove zadnje sezone. Meni je taj problem isti radio on to Vettelu, Leclercu ili Lewisu. Znam da su mu mnogi to odobravali ove sezone u želji da se makne Lewis. Sad kad je gotovo i Lewis se maknuo mislim da se može trezveno o tome govoriti.

    Kad mu se protivnik izmakne kao što je to radio Lewis recimo u Barceloni na startu, Imoli na startu, Brazilu, Saudijskoj… onda je to odlično Maksovo pretjecanje. Tu meni nastaje problem. Kad se vozač ne makne onda uglavnom jedan odustaje ili obojica. Max to radi svjesno jer se ove sezone nije u nikoga na taj način zaletio iako je imao prilike. Kalkulirano je to ri adio samo protivniku za naslov. Prošlih sezona je to radio bilo kome. Nije imao puno za izgubiti, ali si je tim načinom stvorio “street credit”. Nešto kao u pokeru kad pokažeš da si spreman ići na bilo koje karte. Svi ti opreznije prilaze. Ta taktika mu se isplatila jer kako sam i naveo Lewis mu se izmicao često ove sezone.

    Ne znam kako bi zabranio takvo ponašanje, ne znam kako bi kaznio. Samo znam da mi se taj dio ne sviđa. Recimo ne bi ga kaznio ni za jednu od navedenih gore situacija. Samo mi se taj stil ne sviđa.

    Takvom vožnjom doslovno se uništava ljepota prolaska dva bolida paralelno kroz zavoj.



    18

    2
    • Ne znam jel moj dojam kriv ili nešto drugo, ali Max je počeo još agresivnije s Lewisom kad je skužio da su u utrci počeli biti dosta sporiji od Merca, to je bilo nekih 4 do 5 utrka prije kraja sezone.



      13

      1
    • @AnteF1 generalno se slažem s ovim, ali ako moram birati između agresije i ”that’s some dangerous driving” kmečanja čim netko pruži bilo kakav otpor krug ili dva, mislim da ću radije odabrat agresiju.



      12

      3
    • Blue Flag
      dFixxx3r Prikaži

      odličan komentar. sviđa mi se ova usporedba s pokerom i street creditom. to zaista je tako.
      Ispada da je zabijanjem u vettela i ostale sve ove prijašnje sezone, samo radio pripremu za upravo završenu, kako bi uplašio lewisa, i ispada da je uspio. naravno karikiram..

      da se lewis niti jednom kroz sezonu nije maknuo, kao što se nije micao rosbergu, pitanje bi li max uzeo naslov.

      meni osobno se takva agresija ne sviđa, draža mi je borba kotač uz kotač, sa bezbroj izmjena pozicija u traženju trkaće putanje, ali s obzirom da taj agresivni stil vožnje uveo upravo lewis, drago mi je da je od istog stila i stradao, ili čak upgrejdane verzije tog stila…



      7

      1
    • Max je definitivno najagresivniji vozač kojeg sam pratio kroz sezonu. Istina je da je radio gluposti kada je bio mlađi, ali tko nije sa 17 godina pun adrenalina bio “budala”.

      Svi pričaju kako je uletao Hamiltonu, a nitko ne priča kako je Hamilton uvijek ostavljao otvorena vrata. Svi znamo što je Senna mislio o tome. Još nebuloznije je što je Hamilton uživljen u Sennu, a u svakom zavoju ostavlja otvorena vrata, pa i u Monzi nakon ulaza u šikanu Hamilton je ostavio prostor da mu Max dođe do boka prije udarca u pasicu.
      Jedini zaključak je da Hamilton nije htio komprimirati dobar izlazak iz zavoja koristeći obrambenu putanju na ulazu u zavoj.

      Jedan lik na YouTubu je fino obrazložio Maxove napada na ulazu u zavoju. Npr. Hamilton se držai trkaće putanje i time mora kočiti dok skreće u zavoj. Max pri tome koči dijagonalno prema zavoju. Kako ne mora skretati tako mu je putanja kočenja kraća i time nadoknađuje zaostatak i poravna se bok uz bok. Nakon toga bitka se nastavlja. Da to nije radio, Hamilton bi prošao prvi i to je to od utrke.
      Ono što je najbolja stvar kod ove Maxove taktike je ta što je fenomenalan u kočenju i kontroliranju bolida pri tome. Sjećam se jednog starog fana F1 koji je govorio da je najbolji onaj koji može najkasnije kočiti. Teorija mi je zvčala smiješno, ali drži vodu itekako.

      Ono kočenje u Meksiku u prvom zavoju je najbolje što sam ikada vidio.

      I zadnji krug u AD, Hamiltonova največa greška sezone je što nije zatvorio Maxa u zavoju u kojem ga je pretekao. Ono mi je neshvatljivo. Kao da si sam pred golom i promašiš.



      6

      2
      • Hamilton ima tendenciju “napadati” apex tj. vrh zavoja i to je optimalna solucija jer ako dođe do incidenta gotovo uvijek će biti okrivljen drugi vozač iz duela.
        Za sve one koji su zaboravili koliko je Hamilton, kada je imao slabiji auto, bio borben tj. beskompromisan neka pogledaju ovaj duel iz 2012. sa Pastorom Maldonadom u Valenciji.



        3

        2
        • Mick Schumacher
          Kaiser Prikaži

          Taj sudar u Valenciji mi je jedan od zabavnijih trenutaka koje sam gledao, točno sam čekao kad će se sudarit, znao sam da nema šanse da Maldonado popusti. Lewis je naučio da se ne ide s rogatim bosti.


          0

          0
    • Marlboro
      Miha Prikaži

      Prijašnjih godina je Max znao uletavat kao kamikaza, ali sada ove sezone tj prošle, to radi puno pametnije. U ovim primjerima koje si naveo ne vidim ništa jako sporno, dobio je priliku i iskoristio ju je. Po meni je problem u lošem branjenju od Lewisa, ostavlja mu previše prostora da mu uđe. U zadnjoj utrci u AD prestignut je četiri puta, i svaki puta je ostavio otvorenu unutarnju stranu.



      4

      0
  7. Po meni, Max je najbolji duel vozac na gridu od kad je dosao u F1.
    Najbolje vlada bolidom, u prostoru, u cm i kao da ima u detalje razrađene sve moguce scenarije i varijante kad ulazi u overtake ili kad se brani.
    Osim sto ima feeling, mislim da je to ciljano vjezbao i doktorirao od malih nogu u kartu i dan danas u e-sports simulacijama. Dokazao je vise puta da moze voziti wheel-to-wheel kad hoce (s kolegom Riccijem u Maleziji)…
    Umjetnik duela. Mislim da uvijek tocno zna sta radi i dobro predviđa. Samo, stvar je njegovog odabira koliko ce riskirat i drsko ići. I u tome je dobro proračunat. Kao sto je spomenuo @MarkoRakić, zadnjih cca 5 utrka gdje je imao izrqžajnije sporiji bolid, znao je da nema drugog izbora nego se riskantnije i drskije branit i laktarit…
    Otvoreno tvrdim i uvjeren sam u svoj osjecaj: da se utrkuju 2 Maxa (klonirani), nikad ne bi doslo do incidenta. Maksimalno do benignih poljubaca kotacima.
    Ako Max ne moze prestic, znaci da se 100% ne može i ako je Max izgubio poziciju, znači da je sigurno neobranjivo. A ako postoji mogucnost za overtake, stiže u rekordnom roku. I to volim.



    7

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni