Dnevna zagonetka
Dnevna zagonetka

Hill: Masi je naučio lekciju

Luka Softić

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Hill: Masi je naučio lekciju

Luka Softić

Gotovo mjesec dana prošlo je od infarktne završnice u Abu Dhabiju i prašina se polako počinje slijegati. Svijet se privikava na činjenicu da je Max Verstappen novi svjetski prvak, a isto se može reći i za analitičare Sky Sportsa koji su nakon žustrog držanja strane svom mezimcu Lewisu Hamiltonu u proteklom periodu, čini se, okrenuli ploču prema donošenju zaključaka o dugoročnim implikacijama situacije u posljednjem krugu, kao i službene istrage vezano uz vođenje utrke.

Damon Hill dao je podršku Michaelu Masiju za ostanak na poziciji trkaćeg direktora:

“Mislim da je naučio lekciju. Trebamo nekog tko ima iskustva. Takvi ljudi znaju sa čime se hvataju u koštac. On samo treba podršku i povjerenje pri primjeni slova zakona. Naravno ako pretpostavimo da se želi držati propisa.”

Damon Hill

Masijevu budućnost i rezultate istrage prokomentirao je i Martin Brundle s malo većom dozom cinizma u odnosu na kolegu Hilla:

“Ako FIA i F1 žele da Masi ostane i ako on to želi, onda neka ostane, ali to će mu sigurno biti posljednji preostali “život”, a ne znam je li to održivo rješenje. Bojim se da će se od Masija napraviti žrtveno janje.”

“Ono što je bitno za FIA-u i F1 je da se sve ovo ne gurne pod tepih unutar sljedećih par tjedana, nakon čega kreću testiranja novih bolida i pripreme za novu sezonu. Moramo razumjeti što se dogodilo i zašto se više neće dogoditi, i moramo uvjeriti gledatelje da je ono što gledaju stvarno i iskreno, da odvajaju vrijeme za praćenje istinskog natjecanja.”

Martin Brundle

Skyjev reporter iz paddocka, Ted Kravitz, također je otkrio što očekuje od istrage, i koja pitanja moraju biti odgovorena kako bi integritet sporta ostao nenarušen:

“U prošlosti smo imali sukobe između dvije momčadi, ali ovdje to nije slučaj. Ovdje se sukobe Hamilton i Mercedes s jedne strane i upravljačko tijelo sporta s druge – i to je ono zbog čega fanovi osjećaju da je ono što se dogodilo u Abu Dhabiju pogrešno i da je Mercedes oštećen, i gdje osjećaju da se gubi integritet sporta.”

“Mnogi fanovi se pitaju jesu li vladajući zapravo htjeli da Lewis Hamilton ne osvoji osmi naslov, odnosno da Mercedes ne osvoji vozački naslov.”

“U tome je stvar, bez obzira što zvuči kao teorija zavjere. To je ono što istražna komisija mora razjasniti, jednom za svagda, da ovdje nije bilo zavjere, već samo loše interpretacije pravila – ako je to ono što otkriju.”

“Ultimativno pitanje je naravno bi li se utrka završila pod Safety car-om da je Max bio u vodstvu na starim hard gumama, a Lewis iza na svježim soft? To pitanje je ono zbog čega fanovi propitkuju kredibilitet sporta.”

“Četiri minute je prošlo između odluke da bolidi koji kasne za krug neće smjeti obilaziti i odluke da pet bolida smije obići Safety car. Što se dogodilo u te krucijalne četiri minute? FIA oko tog mora biti kristalno jasna.”

“Zašto se Masi predomislio? Je li netko utjecao na njega? Fanovi misle da je ta odluka bila pogrešna, Mercedes misli da je ta odluka bila pogrešna, Hamilton misli da je ta odluka bila pogrešna. Moramo to riješiti.”

Ted Kravitz

Zadnji donatori:
jenson
zekohonda

Patreoni:
lukarak
Become a Patron!

Bok , F1puls autori su dosad napisali 10078 vijesti i tekstova. Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Luka Softić
Pulsmedia autor
71 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

55 komentara

  1. Prvi put komentiram. Al kada svi komentiraju zadnji krug i kako je oštećen mercedes i hamilton, morao sa i ja par pitana postaviti?
    Utrka prije posljednje, udariš u čovjeka s zada i okriviš ga da je naglo kočio? Pa mogao bi i mazepin kriviti russela, ista utrka. Kvalifikacije utrka prije posljednje botas izgura kimija i još se sudare, ujeo vuk magare. Trening posljednja utrka hamilton izbaci s staze mazepina, ujo vuk magare. Start posljednje utrke hamilton ispravi šikanu +1,5sec kriv verstapen? Prestiže perez hamiltona ovaj ga izgura s staze i hamilton se žali opasna vožnja?? Pa ajmo pošteno al sve reci i svi isti pa bili on hamilton il mazepin.



    40

    14
  2. Sebastian Vettel The Best F1 Driver Prikaži

    Moraš bit zbilja teško oštećen u glavi ili bit totalno navijački zaluđen da vjeruješ u ovako nešto:

    Mnogi fanovi se pitaju jesu li vladajući zapravo htjeli da Lewis Hamilton ne osvoji osmi naslov, odnosno da Mercedes ne osvoji vozački naslov.

    Ono kak da ne, da je FIA zbilja htela da Hamilton ne osvoji 8 naslov, onda bi ga diskvalificirali odmah u Silverstoneu, te mu opalili još ban od barem 1 utrku i priči kraj…
    I nitko na planeti im nebi imao što reč nakon toga, jer realno udarac u Maxa je izgledao namjerno a čak i da nije to je ionako u sferi “umjetničkog dojma” koji je eto slobodna procjena sudaca…

    Drugo jako nategnuto ali mogli su mu čak opalit race ban čak i za namjerno zabijanje u zadnji kraj na predzadnjoj utrci, i opet teško da bi to itko uspio osporit…

    Ovo kaj se desilo je čisti plod nesposobnosti Masia i njegovog konstantnog uvlačenja u dupe Wolfu i Horneru, pa ko bolje cvili i ko to odradi u savršenom trenutku taj bolje prođe…



    33

    6
  3. Ferrari sisavac Donator Prikaži

    Brundle je po meni realno rekao stanje. samo što nije toliko za sve (ne samo zadnju utrku) kriv Massi, nego cijela struktura zajedno.
    Ted baš “tipično britanski”, navlači vodu na svoj mlin i iznosi teorije o namjernoj sabotaži i ŠBBKBB teorije.



    18

    4
  4. Novi san pratioc formule 1, neman jos svoga favorita ni u vozackom ni ekipnome dijelu.. Tia bi samo napisat iz mog videnja da je mercedes izbjegava borbu sa verstappenom kroz cilu zadnju trku, mogli su bit na manje potrosenim gumama… Sta bi bilo kad bi bilo…



    13

    3
  5. Kao i uvijek do sad, Brundle mi je najdraži od svih ovih F1 Engleza. Ted K. 🤢🤮



    9

    2
  6. Ayrton Senna LR7 Prikaži

    “Ultimativno pitanje je naravno bi li se utrka završila pod Safety car-om da je Max bio u vodstvu na starim hard gumama, a Lewis iza na svježim soft? To pitanje je ono zbog čega fanovi propitkuju kredibilitet sporta.”-odgovor leži u tjedan dan prije VN Katra gdje ide VSC pa nakon mercedesovog boxa dolazi crvena zastava-ponovnonuplitanje u izravni dvoboj koji je umalo završio loše po obojcu.Pisao sam jučer da bi u AD crvena zastava bila solomunsko riješenje ali bi se onaj debil spasio blamaže zvana ja sam taj koji odlučuje prvaka jel se ipak ne natječem na stazi al si brijem da sam glavni.Baš je farsu napravio i treba ga šutnut nogom i to tako jako da ode što dalje da se ne bih slučajno vratio u nekoj savjetničkoj ulozi



    8

    8
    • Honda zekohonda Donator Prikaži

      Saudijska Arabija, ne Katar.



      5

      0
    • Ultimativno pitanje je dali bi Max dobio 10 sekundi kazne da je on na VN Britanije bio u onom zavoju sa unutarnje strane i poslao Lewisa u zid? To je pitanje isto kao i ovo tvoje. Mogli su Lewisa kazniti nakon treninga kao i tokom utrke. Nisu morali čekati zadnji krug da Maxu poklone naslov . Htjeli su spektakl u zadnjem krugu i tipični americki show. I to je to. Suđenje ne valja jako dugo a ne samo u ovoj situaciji gdje je bilo kako je bilo. Meni je zanimljivo da svi samo spominjete tu situaciju. Da je sve fair i legalno . Lewis bi nakon treniga dobio 3 opomenu i grid penalty na startu utrke. Kako to ne spominje nitko od vas? Da, da znam. To vam odgovara.



      18

      4
      • Ferrari drstrain Prikaži

        GP traje od petka do nedjelje.



        10

        0
      • I ovo “jazavac jedan” je odlika sljedbenika Lewisa,Mercedesa itd. Izgleda da bi bio naklonjen nekome , moraš biti takav karakter i osobnost. Često se koristite tim nazivima kada argumenata nema. Spomenuo sam ja i dvije situacije u komentaru koje se tiču utrka ali naravno na to odgovora nema jer te situacije vam odgovaraju jer vam pašu i drago vam je što se tako dogodilo. Sve i jedan od vas koji plače na tu zadnju utrku i zadnji sporni krug u AD uporno preskače sve ostale sporne situacije koje idu u prilog Lewisu tokom sezone.



        8

        2
  7. Masi je naučio lekciju… ne dirati “kuma” Vuka i Viteza duginih boja.



    15

    6
  8. Renault zd1400rt Prikaži

    Zanima me da li bi izjave bile iste da su uloge Maxa i Hamiltona bile zamijenjene kroz cijelu sezonu.
    Da je Hamilton imao oko 40 bodova prednosti prije Silverstone-a, da ga je Max lansirao u ogradu i da je na kraju Hamilton s boljom strategijom prestigao Maxa u zadnjem zavoju za naslov.

    Eto, to je jedino što bi ja njih volio pitati pod uvjetom da moraju odgovoriti iskreno.



    14

    7
  9. Lewis Hamilton 44 Berislav Donator Prikaži

    Bravo, svoj trojci a 18tog ak i FIA napravi posao, palac gore!!
    A najmanje što bi bilo očekivati od FIA da od AD si u svim statistikama priljepi asterix(Mark)….da ostane kao podsjetnik jer mnogima je učinila štetu.



    3

    12
    • Michael Schumacher DDR Donator Prikaži

      Najmanje što bi bilo očekivati od FIA je da u svim statistikama priljepi asterix(Mark) pored svih Mercedesovih (pa tako i Hamiltonovih) rezultata u zadnjih 8 godina jer mnogima je učinila štetu.

      Works both ways…



      8

      3
  10. Carlos Sainz 55 Crash Donator Prikaži

    Nastavlja se patetično seciranje sezone kroz zadnju utrku od njih 23..

    Kriteriji sudaca su generalno losi i neujednačeni ali to je problem kroz cijelu sezonu, ne samo u finalnoj utrci…

    Ono sto mene zanima, šta je to kontra pravila napravljeno u toj zadnjoj utrci, ne sjećam da je netko našao nešto sto se kosi sa pravilima…

    Masi definitivno ne zaslužuje ostat na svojoj poziciji ali je on samo cherry on the top problema kojega ima F1.

    Slozio bi se sa Brundleom da ce Masi samo ispast zrtveno janje i da nikakve promjene necemo vidjeti…



    12

    2
    • Honda zekohonda Donator Prikaži

      -ako te zanimaju samo zadni krugovi:
      https://www.fia.com/sites/default/files/doc_58_-_2021_abu_dhabi_grand_prix_-_decision_-_mercedes_protest_art._48.12.pdf

      massi je tu koristio svoje ovlasti koje nikad prije nije koristio.

      -meni je kontra pravila nekažnjavanje hamiltona za ‘gaining lasting advantage’ u prvom krugu. max utrku prije napravi sličan grijeh i mora vratiti dvije pozicije, u prvoj utrci u bahreinu mora vratiti hamu poziciju. a ovdje hamsta ravno presiječe šikanu, bez ikakvog pokušaja da se vrati na stazu i ništa. čak su se i skyevci složili da mora vratiti poziciju.



      13

      6
      • Carlos Sainz 55 Crash Donator Prikaži

        Znaci da nema nista kontra pravila a da je povezano sa gubljenjem naslova :)

        Osim ako cemo uzrok gubljenja titule traziti u tome da Hamilton nije kaznjen za pretjecanje Maxa van staze :)



        5

        3
    • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

      Čudi me da do sad se nije pokrenula peticija podrške Masiju.
      Ipak sve je sve skoro čisto uradio.

      Patetika stanuje na drugoj strani ulice ;)

      Kontra pravila je urađeno ignorisanje članka 48.12 na jedan brutalan način. Unlap samo 5 bolida koji se nalaze između dva vodeća bolida, a ostale zadrži u koloni. Gdje si to prije vidio da je neko uradio?
      Prije toga je rookie Tsunodu pustio da uradi flat-out lap, gdje je ovaj proletio u 5. ili 6. brzini pored dizalice.

      Uloga SC nije da bude u ulozi zabave, nego zbog sigurnosti. Masi je sve to prekršio.
      Ustalom vidjet ćemo … Mislim da su njegovi grijesi toliko veliki, da će čak i FIA priznati da je pogriješio.



      2

      10
      • Honda zekohonda Donator Prikaži

        Nije Massi pustio tsunodu, jednostavno mu je trebalo nakon boksa vremena da stigne kolonu.
        Na redditu kažu da je bio u trećoj (live feed komentar) za razliku od ostalih u drugoj.
        Da se nešto dogodilo krivac bi bio yuki i njegov trkaći inžinjer koji mu je rekao u stilu ‘flat out, turn 14 keep left.
        Moje mišljenje: iako je bio ‘samo’ u trećoj prebrzo je vozio u zavoju br. 14. Trebao je usporiti, već je bio jako blizu sljedećeg bolida, a SC je ostao na stazi još (valjda) 3 kruga.
        https://www.reddit.com/r/formula1/comments/rhq1xt/tsunoda_told_to_go_flat_out_to_catch_the_sc/



        2

        0
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Hvala. Pogledao link i vidio da je u trećoj. I dalje ne mijenja poentu. Kako ga nije pustio, ako ga nije kaznio?

          Sem toga ako je mogao Tscunoda smanjiti brzinu kao da se radi o običnoj žutoj zastavi, onda nije ni trebao izaći SC.

          Druga stvar, dozvolio je redarima i dizalici da izađu na stazu, dok bolidi voze flat-out.

          Sve je uradio, kontra onoga što smo gledali godinama u uslovima SC, samo da bi obezbijedio jedan trkaći krug za Hamiltona i Maxa.
          Samo zato što u jednom članu piše da može uraditi tako??! E pa je sam uvjeren da se zayebao i da mu to ne daje pravo da krši pravilnik i ustaljenu praksu.
          Za provjeru toga, morat ćemo sačekati rezultate istrage.



          3

          5
        • Honda zekohonda Donator Prikaži

          aha, ti govoriš o potencijalnoj kazni zbog prebrzog prolaska kraj mjesta nesreće.
          razlozi mogu bit:
          -prvi i navjerojatniji: ova situracija (kao i npr. stroll u imoli prošle godine kod unlappanja) nije jasno definirana. ne mašu duplim zastavama, nema slow zone kao u wec-u. (kako su spomenuli na redditu. trebali bi to promijeniti.
          -drugi razlog: nije bilo tako opasno kako se nama čini, prolazi istim ‘putem’ gdje i svi ostali, samo brže. da je lijeva strana blokirana, bio bi red flag.
          -treći najmanje vjerojatan – svi uključjući i massija su bili okupirani drugim stvarima.



          5

          0
        • Blue Flag dFixxx3r Prikaži

          iako piči u trećoj, na stazi su uvjeti žute zastave, nitko u tom trenutku nije u izravnom dvoboju (koji predstavlja opasne uvjete) i time se značajno smanjuje rizik udesa prilikom prolaska lokacije na kojoj je postojeći udes.
          taj kontekst daje smisao pravilima i učinjenom po pitanju yukiya



          2

          0
      • Carlos Sainz 55 Crash Donator Prikaži

        Masi je davno treba dobit cipelu a i znas da se ne slazem sa dogadjajima na toj zadnjoj utrci.

        Patetika nego sta… Sami protiv svih u tim zadnjim krugovima… I nevini kroz 22 vikenda te sezone…

        Masi ima pravo da radi sa tim SC sta hoce i to je i napravio, slagali se mi ili ne, u domeni svojeg posla i pravila je odardio sta je htio i naumio.. Jadno da uopce postoji takva iznimka u pravilima..

        A Tsunodi nije Masi dozvolio da divlja pored dizalice….



        7

        2
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Odgovorio zeki, a i tebi.
          Ako se ne slažeš kako možeš tvrditi da nema ništa kontra pravila?
          Ima kontra člana 48.12.
          Ako RD može se popišati po svim članovima sportskog pravilnika, onda nek ga poderu nek kažu Masi je pravilnik.


          0

          7
        • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

          @Har Kl
          Ti kao da si se noćas rodio. BE je napisao pravilnik za svog frenda CW da mogu upravljati trkom kako žele.



          9

          0
      • Alfa Romeo joja Prikaži

        Očito bi bilo po ustaljenoj praksi i pravilima da je pustio krug utrkivanja i ostavio onih pet bolida između maxa i luje. Masi je smiješan i mislim da se tu svi slažemo,ali stvari su se tako poklopile da šta god da je odlučio ispalo bi da ide nekome na ruku. Da je pustio da se završi pod safetom luji,da je pokazao crvene zastave nakon što je max promjenio već gume opet luji,da je ostavio bolide između njih opet luji. i to ne bi smetalo nikome iz lujinog tima navijača mada bi bilo nepravedno prema maxu. Nisam fan ni jednog ni drugog, ali realno max je bio bolji kroz cijelu sezonu,u zadnoj utrci je lujo bio bolji ali nije imao sreće. a sve ovo je sastavni dio utrkivanja i da se ovo sve dogodilo u trećoj utrci sezone priča bi bila gotova za dva dana.ovako….moramo čekati predstavljanje bolida da priča stane



        7

        0
        • Honda zekohonda Donator Prikaži

          još jedna opcija (druga najbolja nakon red flaga) bi bila da je u 56. krugu umjesto ‘ lapped cars would not be allowed to overtake’ dozvolio svima unlappanje. time bi:
          -svi zaostali bi unlappali
          -svi zaostali bi imali dovoljno vremena da stignu kolonu, ili barem da joj se jako približe
          -ispoštovana bi bila procedura jer bi sc ušao u boks na kraju 57. kruga



          7

          0
        • Alfa Romeo joja Prikaži

          slažem se. u biti treba uvesti neka fiksna pravila. kao npr ako se desi incident pet krugova (ili koliko već se odluči) prije kraja a nema borbi za bodove na stazi ( razmaci recimo veći od dvije,tri sekunede) završava se pod safetom, ako ima borbi za bodove ide odmah crvena zastava i to je to.da svi znaju kad šta ide, a ne da ovisimo o slobodnoj i često lošoj procjeni pojedinaca



          3

          0
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Joja, to je skroz druga stvar.

          Kako bi Luji otišlo da je bila crvena zastava? Startali bi jedan pored drugog?
          Sem toga Lujo je bio ispred i prije SC, tako da ne vidim smisla da se opravdava ova odluka, sa činjenicom da bi to završavanje pod SC pogodovalo Luji. SC bi samo konzervirao stanje koje je bilo prije Latifijevog udesa.

          Ja nisam ni tvrdio da Max nije bio bolji vozač kroz sezonu. Niti sam tražio da se rezultati iz Abu Dhabi ponište. Ali nije na Masiju da on izigrava nivelira pa da štima rezultate.

          @Zekohonda, ne slažem se da je trebao unlapati sve bolide u 56. krugu. Tad je dizalica bila još na stazi (ispravi me ako griješim).
          Masi je znao da neće stići da svi bolidi vrate u isti krug, zato je napravio šta je napravio
          Tako da su samo tri scenarija bila ispravna, prema dosadašnjoj praksi.
          1. Crvena zastava u 55. Ili 56. Krugu.
          2. Unlapati sve bolide u 57. krugu i završiti utrku pod SC. Nije prvi put da se titula odluči iza SC.
          3. Ostaviti poredak kako jeste i pustiti da se utrkuju.
          Ja mislim da je od ovih opcija, jedino opcija 1 davala šansu Maxu da se bori za pobjedu i ne bih imao ništa protiv ovog scenarija.

          Što se tiče prethodnog odgovara i dalje tvrdim, da ako je za Masija OK da rookie onako vozi, onda se sve moglo završiti sa duplim žutim zastavama ili VSC.



          2

          2
        • Honda zekohonda Donator Prikaži

          je bila, je.
          mislim da bi unlappani mogli paziti, i da ih se dobro upozori da uspore. znaju kako izgleda mjesto nesreće, proošli su tu bili već. isto tako dalo bi se to iskoordinirati s marshallima, da znaju kad bolidi dolaze. rizik postoji, slažem se. ali dalo bi se. ;)
          tsunoda je uz turn 14 stay left, dobio bio i poruku ‘careful’.



          2

          0
        • Alfa Romeo joja Prikaži

          pa otišlo bi luji jer bi dobio besplatnu zamjenu guma koju je max napravio prije crvene zastave, ako bi bila odmah crvena zastava onda bi ipak bila u maxovu korist. uglavnom čim se latifi razbio bilo je jasno da će se netko osjećati oštećen i to se skoro pa nije moglo izbjeći. FOM-u ovo čak ide i u prilog jer mislim da nikad F1 nikada nije bila ovoliko zastupljena u medijima u postsezoni kao sad sa ovim cirkusom što su napravili



          4

          1
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Zamjena guma po crvenom zastavom je po pravilima.
          Onda treba reći da je izlazak SC otišlo Maxu, a ne da će neko biti oštećen. Max nije mogao biti oštećen kad je bio kilometar iza Hamiltona!
          Ja ne govorim o srećnim slučajnim elemenatima. Govorim isključivo kako su sve odluke RD, a neke smo vidjeli po prvi put u istoriji sporta, su išle u korist Maxa.
          Iz toga razloga je opravdana borba Mercedesa (a ne neka patetika) da se ovo identifikuje i ako je bilo namjernih propusta RD da se kazni.


          0

          3
        • Alfa Romeo joja Prikaži

          pa sve je po pravilima i to i je naj gore od svega.svi scenariji koje smo tu nabrojali su po pravilima.samo što jedni idu u korist luje drugi u korist maxa. generalno od desetak mogućih scenarija samo dva su mogla ići luji u korist,sve ostalo je išlo maxu u korist.po meni je najbolje rješenje bilo odmah crvena zastava čim se latifi razbio,ali i to bi išlo opet maxu u korist jer bi mu izbrisalo sav zaostatak.i da je tada na startu prestigao lewisa opet bi bile žalbe i žalopoljke jer eto red flag nije u duhu sporta…pravila…ne znam ni ja čega. Lujini navijači su iskreno razmaženi zadnjih godina pa ih ovo pogađa više nego bi trebalo.



          4

          0
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          1. Nije bilo sve po pravilima.
          Prekršen je članak 48.12. sportskog pravilnika. Vjerojatno su prekršeni i 48.9 i 48.10.
          2. Možda bi bile male žalopojke. Pogledaj utrku u SA, gdje je tajming za crvenu zastavu bio baš čudan. Bilo je žalopojki, ali niko nije optuživao Masija za manipuliranje utrke.
          3. Nemojte molim vas vi navijači Ferrarija ( izvinjavam se ako sam krivo pretpostavio čiji si navijač) da govorite o nečijoj razmaženosti.
          Dejan je napisao koliki je broj Lewisovih navijača potpisao peticiju.
          Ono što nije napisao je da Hamilton ima skoro 27 miliona pratilaca na Instagramu, što otprilike daje dosta preciznu sliku o kojem procentu se radi. Čak nam je i izdvojio jedan uvredljiv komentar, nad kojim se svi zgražamo.
          Bilo bi interesantno usporediti komentare navijače Ferrarija nakon VN Kanade, nakon što je njihov vozač svojom greškom izletio sa staze i doveo se u situaciju da od čiste pobjede dođe do gubitka iste.
          Ne kažem da su svi navijači isti, čak imam nekoliko prijatelja koji su hardcore Ferrari fanatici, samo smatram da je taj negativni procenat u vašem taboru puno veći.



          1

          2
        • Alfa Romeo joja Prikaži

          ma je da,sva pravila prekršena i mercedes odustao od žalbi…moš mislit. Meni je smiješno kao neutralnom ljubitelju formule 1(ne,nisam ferrarijevac…čak naprotiv) da vi lewisovi navijači ne vidite dalje od nosa. Čovjeku se sa svim ide u korist već godinama i nikome ništa i onda jedna odluka koja nije njemu u korist i ne možete se pomiriti s time. ne želim uopće ulaziti u duboke rasprave ali samo ove sezone od zadnjih krila preko prednjih krila,motora,spuštanja zadnjeg kraja…..budite fer,priznajte poraz i idemo dalje. Lewis je bio dobar,mazila ga sreća godinama,sad u ključnom trenutku nije imao sreće…jbga…život ide dalje. ali ne,pa i on sa svojih koliko reče pratilaca na instagramu i čovjek se ne javlja,ne dođe na galu,ne da intervju nakon utrke….kao da pričamo o malom djetetu kojem je netko uzeo igračku…žalosno



          4

          0
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          – Nisu sva. Samo ona koja sam naveo.
          – Nije jedna nego više njih. Gore sam ih već naveo.
          – što se tiče što se tiče nekih prethodnih grešaka, bilo je svega i na svim stranama.
          – Lewis ima grešaka u svojim istupima, ali to nije bila tema.
          – Rasprava se razvodnjava.



          1

          1
        • Alfa Romeo joja Prikaži

          zašto ne navedeš stvari gdje je lewis prošao lišo?zašto nisi realan?da je lewis kažnjen sa 10 mjesta kako je trebao biti možda bi ovo sve bilo nebitno jer možda ne bi završio ni prvi krug u,možda bi se razbio u gužvi na startu. kad već nije za to kažnjen zašto nije kažnjen za kraćenje staze u prvom krugu?tada ti je sigurno masijeva odluka da je “vratio” prednost bila odlična. slažem se da je SC odrađen amaterski ali ljudi moji pa ne možemo sezonu secirati samo kroz zadnji krug i reći da se navlačilo za Maxa, a velika većina spornih odluka u ostatku utrke i sezone je išla na lewisov mlin. i sad neka te odluke ostanu samo zadnju poništite…smiješno



          2

          0
      • Michael Schumacher DDR Donator Prikaži

        Peticije nema jer ga svi smatraju klaunom trenutno… i crveni, i crni, i plavi, i bikovi, možda jedino narandžasti ne.

        Čistog kršenja pravilnika nije bilo, ima tamo negdje stavka da race director može praktički što god hoće sa SCom. Da li je to ispravno ili ne se može raspravljati, možda (vjerojatno) i mijenjati, ali ranije spomenuti klaun nije prekršio prailnik, samo ustaljenu praksu što i smije po trenutnom pravilniku.

        Što se Yukija tiče, nije on zadužen za kažnjavanje, za to je tu drugi set klaunova nazvan sucima.



        4

        1
  11. Wolf si je zamislio da ako moze odlucivati dal ce izaci SC ili ne da moze odlucivati i rasplet utrke…
    Po meni je Massi propisno sve odradio…a Merc si je sam kriv sto nisu pozvali gospodina sira u boks pa da ima nove gume za zavrsni obracun s Maxom…
    Boje se gubitka pozicije od Maxa ako uđu u boks???
    Pa ajmo onda ostat na stazi i forsirati kraj pod SC-om….. 🤮
    I ajmo sad plakati i razvlaciti pricu do pocetka sezone i ajmo od paćenika napraviti jos većeg paćenika jer je cijeli svijet protiv njega…



    15

    3
  12. Michael Schumacher Ante86 Prikaži

    Posmatrajuci neutralno sa strane cijelu situaciju imam dosta upitnika.

    U slucaju da Masi i bude bivsi postavlja se pitanje tko uopce vlada sportom?
    Ako i netko drugi bude izabran na mjesto Masija da li to znaci da nece smijeti donijeti bilo kakvu
    dvojbenu odluku koja se nebi svidila Wolfu i ekipi Mercedesa, gledajuci povijest ako zeli zadrzati svoj
    posao?… pokrij se usima i pazi da se ne zamjeris inace ce te rostiljat?
    Kroz sezonu je bilo dosta slucajeva gdje se moglo drugacije reagirati ( npr Lewis je mogao u britaniji bez problema
    dobiti crnu zastavu umjesto nje dobio je za pobjedu 25 bodova nasuprot Maxovih 0 ! )
    Zadnje utrke gdje se vec bilo konzistentno sa kaznjavanjem sviju osim Mercedesa i Lewisa, incident gdje je Lewis udario Maxa (utrku prije kraja) sa zada i na kraju Max kriv?? kazu kocio?! Na treningu na zadnjoj utrci Lewis izbacuje Mazepina i nitko nikome? Na startu u posljednjoj utrci Lewis sjece stazu i vraca se ispred Maxa, bez reakcije sudaca, nitko ne spominje nista.
    U zadnoj utrci nitko ne spominje lose strateske odluke mercedesa, mogli su bez problema pozvati lewisa u Box i prica bi bila zavrsena.
    Takodjer se ne spominje taj ogromni skok preformansi mercedesova motora u zadnjoj trecini sezone, a znamo kako je bilo sa mercedesovim konkurentima proslih sezona i svih mogucih senzora.
    Razumijem da je F1 veliki cirkus i da se vrte ogromni novci ali isto tako F1 postoji jer postojimo mi gledatelji bez kojih bi bila beskorisna, ali da bude Talac Tota Wolfa, Britanskih seratora zvanih SKY, te Mercedesa nemogu nikako razumjet.



    20

    3
  13. Max Verstappen MV33rbr Prikaži

    Nije sporno da su neke sudacke odluke kroz cijelu sezonu lose. Isto tako i neka pravila bi se trebala revidirati. Npr. promjena guma tijekom crvenih zastava, vracanje u isti krug pod SC-om i slicno.
    Medutim, nije sporno da je naslov osvojio vozac koji je bio konstantniji i brzi, koji je imao manje pogresaka kroz sezonu, koji je imao vise peha i vozac koji je tijekom veceg dijela sezone imao sporiji bolid. Tako da kad se sve zbroji i oduzme, Max je zasluzeni prvak, a ovi britanski mediji i su i vise nego naporni. Opcenito taj njihov lobi je ljigav i bas zbog svega toga mi je jos vise drago da je titula pripala Maxu.



    18

    3
    • Mercedes Sinna1967 Prikaži

      Stvar bi se dala riješiti sa 3 jednostavna pravila:
      1) ako se staza ne može rasčistiti u 2 kruga, automatski ide crvena zastava (čemu voziti 5 krugova ili više pod SCom, osim da bi se odvozio određeni broj krugova)
      2) tko pod SCom ide u box, vraća se na začelje (nema besplatne promjene guma)
      3) nema presjecanja zavoja, onaj tko ne ulazi u zavoj po trkaćoj liniji mora ostaviti minimalno jednu i pol širinu bolida s vanjske strane u slučaju da više od jednog bolida ulazi u zavoj odn. ako se bore za zavoj (dakle nema ulaska u zavoj i presjecanja do vanjske linije, to nije pravilno izvezen zavoj, zna se kako vozači voze određeni zavoj kad su sami na stazi i što je to trkača linija za svaki zavoj)


      0

      0
  14. Kimi Raikkonen 7 Ciki-F1 Donator Prikaži

    Englezi, sve jasno.



    12

    1
  15. Marlboro Hey You Prikaži

    Fanovi ili vecina njih sigurno ne misle da je odluka bila pogresna. Mercedes i Hamilton sigurno da. Ali ne uzimaj nas fanove u svoj tabor Ted Shitwitz.

    Jedino sto je pogresno je to sto nisu jos ranije dozvolili svima da obidju Safeta nego su to napravili u zadnjem krugu i to dozvolili samo 5 vozaca.

    Da su ranije dozvolili svima da prodju sve cisto nikakvih kontroverzi. Ovako sa jedne strane razumijem ljutnju dijela ljubitelja Luje Hamstera.

    ALI to nikako ne znaci da je odluka pogresna. Samo je traljavo provedena sto ne cudi kad skontas tko ih donosi. I zato Masi treba otici jer je dokazao sa puno gresaka da ovo nije posao za njega



    10

    3
  16. Siguran sam da je opće poznata informacija da postoji peticija koja zaziva promjenu rezultata u prvenstvu F1 za 2021. godinu, i ta pojava nebi zavređivala komentar da nema dvije zanimljivosti:
    – U nešto više od mjesec dana peticiju je “potpisalo” tek oko 67 tisuća ljudi.
    – Komentari “potpisnika”. Zaista zaslužuje truda izdvojiti vrijeme i pročitati bar dio komentara. Ima tu svega od ogorčenja čisto iz razloga što Hamilton nije prvak pa sve do teorija zavjera.
    Evo samo jednog od ostrašćenih komenata:

    Lewis Hamilton is the true 2021 champion. Massi and Horner need to be banned from the sport for life.

    Teorije o zavjeri čak i Mercedesa protiv Hamiltona bile su prisutne već 2016. kada je Rosberg osvojio naslov.

    Da ne bude zabune manjkavosti i greške rukovodstva F1 niko razuman ne dovodi u pitanje, no sada se stvara dojam da se s tim otpočelo na zadnjoj utrci, a ne da je ta pojava prisutna već godinama. Zbog upornih britanskih novinara vojnika, prije svega, stiče se utisak da je Mercedes tim siromašak koga kažnjavaju i zlostavljaju “kapom i šakom”, a da je Hamilton pravednik protiv koga se su se digle sile Mraka.
    Zbog FIA nekompetetnosti vjerujem da više nitko neće bespogovorno prihvatiti bilo kakvu odluku u F1. Uvijek će biti sumnji.



    9

    0
  17. Sad kad je sve prošlo i Max je prvak, zanima me kod onih koji su navijali da bilo tko osvoji osim Hamilton što mislite o postupku vodstva utrke kod SCa?

    Meni je totalno nelogično i protivno svim prijašnjim SC situacijama da se propuste samo vozači između Hamiltona i Maxa.

    Odmah da kažem kako mislim da bi Max bio prvak i da nisu pustili one između. Max je bio u poziciji da profitira od SCa i stavi nove gume. Nešto što je već viđeno masu puta u F1. Mislim da bi sa 5+ sekundi bržim bolidom lako pobijedio i da nisu pustili ove između.

    Mislim da ta odluka stavila mrlju na utrku. Za koga god navijali mrlja je tu. Pojačala je jaz između onih koji navijaju za Lewisa i onih koji su navijali protiv. Bacilo je sumnju na sve druge odluke koje su se donosile.

    Masi ne bi trebao biti direktor utrka.

    Uostalom, zar se ne bi sada na kraju svi trebali složiti u toj odluci? I oni koji su navijali protiv Hamiltona jer su cijelu sezonu od Bahreina pljuvali Masija i oni koji navijaju za Hamiltona i pljuju Masija od posljednje utrke.



    1

    3
    • Kimi Raikkonen 7 Ciki-F1 Donator Prikaži

      Ako se dobro shvatilo, pravilo postoji za to propuštanje samo se isto ne koristi jer se ugl. Propuste svi zaostali bolidi.
      Ali pravilo je tu i može ga se koristiti.
      Mrlja postoji samo onome tko to hoće vidjeti kao mrlju.
      Mrlja je i nekažnjavanje Hamiltona u 1. Krugu za stvaranje prednosti i zadrzavanje pozicije tako što je kratio stazu.
      Jednog se vozača dsq sa prvenstva kada je izbacio protivnika sa staze u borbi za titulu.
      Prosle sezone za istu stvar je kazna bila 10sec a utješna nagrada 25bodova.
      Pametnom dosta.



      4

      2
      • “Ako se dobro shvatilo, pravilo postoji za to propuštanje samo se isto ne koristi jer se ugl. Propuste svi zaostali bolidi.
        Ali pravilo je tu i može ga se koristiti.”

        Ne. Nije tako.

        “Mrlja postoji samo onome tko to hoće vidjeti kao mrlju.”

        Ako uzmemo da je ovo gore točno onda da, ali nije.

        “Mrlja je i nekažnjavanje Hamiltona u 1. Krugu za stvaranje prednosti i zadrzavanje pozicije tako što je kratio stazu.
        Jednog se vozača dsq sa prvenstva kada je izbacio protivnika sa staze u borbi za titulu.
        Prosle sezone za istu stvar je kazna bila 10sec a utješna nagrada 25bodova.
        Pametnom dosta.”

        Ovo je sve nešto o čemu se može raspravljati. Ali sve navedeno donosili su neovisni suci na utrkama. Na svakoj od njih drugi tim sudaca. Za očekivati je da je svaka odluka koja je šila prema profitu Hamiltona za njegove ne navijače “nepravedna odluka”. Isto vrijedi i u slučajevima sa Maxom. Tu je uvijek više subjektivnog nego objektivnog. Ali kako sam i naveo više timova sudaca donosilo je na različitim utrkama odluke. Teško je reći da su baš svi favorizirali Lewisa ili Maxa. Za mene su sve odluke bile u domeni ispravnih. Ostalu su samo želje protivničkih navijača.

        Ovo u zadnjoj utrci donio je vlastitom direktnom odlukom direktor utrke. Tu je razlika od svih prijašnjih odluka.

        Svi bi se trebali složiti da to nije ispravno i da Masi nema što više raditi kao direktor utrka.



        1

        1
        • Kimi Raikkonen 7 Ciki-F1 Donator Prikaži

          Ne slažem se, da je išao mimo pravila tj kršio ih te donio neku odluku na svoju svoju ruku koja nema veze s pravilnikom bio bi sankcioniran te bi odmah ishod utrke i dodjela titule bila stopirana, ALI NIJE TAKO, nego je donesena prema pravilniku.

          Istina, možemo diskutirati ali stvari nisu jako komplicirane onome tko je imalo objektivan.
          Max i Lewis su svete krave f1.
          Lewis je to vise iskoristio zbog dominantnih bolida koje vozi ali ipada da ako netko dirne u ova dva, mora biti spaljen na lomači.
          A o Mercedesu kao momčadi nema potrebe, to je baš upravljanje svemirom ili padaju glave.



          3

          2
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Ciki-F1 iz tvoje replike bih mogao zaključiti da ćeš priznati da je bilo kršenje pravilnika, ukoliko se odrede sankcije Masiju nakon istrage? Da li sam u pravu?



          1

          1
        • Kimi Raikkonen 7 Ciki-F1 Donator Prikaži

          Ako se ustanovi da je bilo kršenje pravilnika neka tako kažu, a s Masijem neka rade šta hoće.

          Ja sam rekao za masija, ali to sta ce se s njim dogoditi nema veze s ispravno ili pogrešno na zadnjoj trci.
          Ili je ili nije bila greška.
          Vjerujem da nije jer u suprotnom bi već bilo reakcija s efektom i sankcijama, za sada samo englezi rade reakcije i buku bez podloge i dokaza.

          Pokušavaju 100x izgovorenu laž pretvoriti u istinu.



          4

          1
    • Alfa Romeo joja Prikaži

      ima tu i dobrih stvari u napisanom ali….

      Mislim da bi sa 5+ sekundi bržim bolidom lako pobijedio i da nisu pustili ove između

      zar stvarno vjeruješ u to?da bi u jednom krugu prestigao pet zaostalih i onda i lewisa?



      3

      0