3 najbolja vikenda Bottasa i Hamiltona

Kontra mraku, kontra G-sili

Ante Vetma

Prije 2 godina 5 min 1 komentara

U svojoj posljednjoj sezoni za Mercedes Valtteri Bottas je ponovo propustio iskoristiti potencijal svog bolida i uz svoje je ime dodao još samo jednu pobjedu, onu na Velikoj nagradi Turske. Bottasova poslovična prosječnost nije ga koštala pozicije u vozačkom poretku gdje je završio na trećem mjestu. Uz to, svakog vikenda smo ga gledali u Q3, a četiri puta je osvajao pole position.

VN Italije

Finac je u Monzi bio najbrži u kvalifikacijama, zbog čega je u sprint utrku krenuo s najbolje startne pozicije. Pobjeda u subotu donijela mu je tri boda, ali je dan kasnije svejedno krenuo sa začelja zbog novih elemenata pogonske jedinice koje je morao uzeti. Svejedno, u utrci je pokazao dobar tempo i završio na pobjedničkom postolju. Tih 16 pozicija koliko je nadoknadio već smo vidjeli jednom od njega, i to u Abu Dhabiju 2019.

VN Turske

Bottas je u Turskoj propustio osvojiti pole position za jednu desetinku. No, to je mjesto naslijedio nakon što je Hamilton uzeo novi motor i dobio 10 mjesta kazne. Po mokroj stazi odjurio je u daljinu i skoro da ga više nismo vidjeli do kraja utrke. Odmah je pobjegao Verstappenu izvan DRS zone i držao se na sigurnoj distanci kako bi se obranio od bilo kakve Red Bullove strategije. Na kraju je u cilj ušao 14 sekundi ispred Verstappena i 19 ispred Pereza.

VN Monaka

Bottas je već u Q1 pokazao da bi u Monaku mogao biti faktor. Bio je najbrži, desetinku i pol ispred Leclerca i otprilike isto toliko ispred Verstappena. Za usporedbu, timskog kolegu je ostavio 7 desetinki. U drugoj rundi isti je trojac bio na vrhu, ali je Bottas ovaj put bio treći, manje od desetinke za vodećim. U trenutku kad se dogodila drama s Leclercom – Bottas se spremao za svoj posljednji krug, a držao je treću poziciju na kojoj je i završio, pola sekunde ispred Hamiltona. Samo bi to bilo dovoljno da bude vikend bude izdvojen u Bottasovom rezimeu. Međutim, dobar tempo nastavio je i dan kasnije. Krenuo je s druge pozicije jer Ferrari nije uspio popraviti Leclercov skršeni bolid i na startu je zadržao svoju poziciju iza Verstappena. Trideset procesijskih krugova kasnije – Bottas je sa zaostatkom od pet sekundi otišao po nove gume da pokuša napraviti undercut Red Bullu. Što je uslijedilo svima je dobro poznato – njegova ekipa je nadmašila čak i svoj katastrofalni pit-stop iz Njemačke 2019. godine. Time je izgubio vjerojatno drugo mjesto i par godina živaca, sve tijekom jednog od rijetkih vikenda kad je bio uvjerljivo brži Mercedesov vozač.

Četiri godine su prošle otkad smo posljednji put gledali kako Lewis Hamilton gubi prvenstvo, i opet se isto dogodilo baš u posljednjoj utrci sezone. Zanimljivo, zadnja utrka nije mu bila sretna 2007. ni 2010. godine. ’07 je naslov u finišu sezone uzeo Raikkonen, ’10 Vettel, ’16 Rosberg i sad Verstappen.

Ove sezone je imao nekarakteristično puno pogrešaka i (za njegov standard) lošijih vikenda, što je donekle i objašnjivo jer više nije bilo margine u Mercedesovom bolidu na koju smo svi naviknuli. Jednom kad se ona vratila pred kraj sezone – nanizao je nekoliko uvjerljivih utrka nalik na one prošlih sezona.

VN Španjolske

Ovog vikenda Lewis je došao do okruglih 100 pole positiona u karijeri. U utrci je imao nešto slabiji start i Verstappen ga je izazvao i prošao na laktove u prvom zavoju. No, Lewis ga je uspio pratiti na nekoliko desetinki idućih dvadesetak krugova i samo je konfiguracija staze onemogućavala da vrati prvu poziciju. Nakon prvih zaustavljanja overcut nije upalio i Mercedes je shvatio da im se isplati ući još jednom po nove gume. Tako je 24 kruga prije kraja Hamilton na svježem setu guma krenuo u potjeru koja je rezultirala pretjecanjem u prvom zavoju šest krugova prije kraja.

VN Brazila

Posljednji GP vikend prošle sezone održan po “sprint formatu” donio je nova uzbuđenja na stazi i izvan nje. U Brazil smo došli s Maxovih 19 bodova prednosti ispred Lewisa, a kontroverze su počele već nakon kvalifikacija u petak kad je tehnička inspekcija otkrila nepravilnosti na bolidu br. 44. Sudačka delegacija je zaključila da se zaista radi o kršenju tehničkog pravilnika, za što je jedina moguća kazna DSQ. Srećom po Lewisa, tog vikenda vozila se sprint utrka pa je diskvalifikacija vrijedila za taj format. Naravno, ta 24 kruga je iskoristio da se popne do 5 pozicije. Međutim, zbog novog motora je dobio još 5 mjesta kazne i u sutrašnju glavnu utrku krenuo kao P10.

Tijekom utrke je zaobilazio bolide lijevo i desno, a već je u trećem krugu došao do pete pozicije. Prvu pravu prepreku našao je u 18. krugu kad je stigao do Sergija Pereza. Meksikanac ga je zadržao dva kruga, ali više od toga nije mogao. Tako smo do 59. kruga gledali borbu dva kandidata za naslov, na stazi i pokraj nje. Lewis je napokon pronašao načina i prostora za prođe i da pritom ne ostavi Maxu mjesta za laktarenje. Time je prednost u vozačkom prvenstvu smanjena na 14 bodova uoči posljednje tri utrke sezone.

VN Katara

Lewis je u Kataru osvojio pole position skoro pola sekunde ispred Verstappena i nagovijestio kako će izgledati odnosi na vrhu poretka dan kasnije. Na startu je odmah pobjegao i krug za krugom radio najbolja vremena. Do prvog zaustavljanja u boksu napravio je prednost od sedam sekundi, a do par krugova prije kraja je to podebljao za još par sekundi. Verstappen je potom otišao po nove gume kako bi pokušao osvojiti dodatan bod za najbrži krug i tako ukrao Hamiltonu potpuni plijen. Ovo je Lewisu bila 102. pobjeda u karijeri.


Odgovor

1 komentar

  1. Alfa Romeo
    limitmaker1 Donator Prikaži

    …bottas je proteklu sezonu odvozio po sistemu ‘kakva plata, takva vrata’ ili još bolje ne ‘ ne možete vi mene toliko natezat’ koliko ja mogu nezainteresirano vozit’ ‘dok mislim da je lewis i momčad malo upala u lažnu sigurnost tamo negdje oko španjolske i mislili su da će pomalo stvari doći na svoje…skoro su uspjeli….



    2
    2

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.