Kontra mraku, kontra G-sili

3 najbolja vikenda Pereza i Verstappena

Piše: Ante Vetma

Prije 11 mjeseci, 3 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Sergio Perez je u svojoj prvoj sezoni u Red Bullu po drugi put u karijeri pobijedio na nekoj utrci, te je u određenim trenucima u sezoni savršeno odigrao ulogu koja je Red Bullu bila potrebna. Svejedno, kao provjereni “best-buy” na vozačkom tržištu razočarao je ukupnim performansama jer cijele sezone nije bio ni blizu Maxu Verstappenu.

1. VN Azerbajdžana

Spomenuta druga pobjeda u karijeri došla je u Azerbajdžanu, i to nakon što je Verstappen izgubio izglednih 25 bodova zbog eksplodiranja Pirellijeve gume. Meksikanac je ovom pobjedom postao peti vozač koji je pobjeđivao u pet utrka koliko se vozilo u Bakuu. Osim što je bilo važno za njegovo samopouzdanje i konstruktorske bodove – ovdje je odigrao i odličnu timsku partiju zadržavajući Lewisa Hamiltona iza sebe veći dio utrke.

2. VN Francuske

Odmah idućeg GP vikenda Perez je proslavio 300. utrku za meksičke vozače. Završio je na trećem mjestu, a opet je pokazao zube kad je četiri kruga prije kraja utrke na stazi prošao Bottasa s vanjske strane 10. zavoja i tako osvojio novo pobjedničko postolje.

3. VN Abu Dhabija

Možda će Perez osobno pamtiti pobjedu iz Azerbajdžana, ali povijest Formule 1 će od njega pamtiti spretno zadržavanje Lewisa Hamiltona na soft gumama pri kraju životnog vijeka. U momentu kad su se susreli na stazi Verstappen je bio 8 sekundi iza njih, a u trenutku kad ga je Lewis napokon uspio proći – Max je bio unutar DRS zone od Pereza. Nadalje, njegov tempo u nastavku utrke onemogućio je Mercedesu potpuno slobodan odabir strategije pa se kolo sreće okrenulo na stranu Red Bulla i u finišu utrke je Verstappen na svježim gumama prošao Hamiltona na starim.

S druge strane, Max Verstappen je vozač za kojeg je najteže izdvojiti tri najbolje utrke. Uz nekoliko greškica odradio je skoro savršenu sezonu i zasluženo osvojio prvi naslov.

1. VN Štajerske

Sjajne vožnje viđali smo i prije ove utrke i sasvim bi opravdano bilo navesti možda utrku u Azerbajdžanu ili u Francuskoj, ili možda u Monaku ili u Imoli. No, u Štajerskoj je na Red Bullovoj stazi osvojio pole position i u utrci izgledao kao u nekoj sasvim drugoj ligi. Dok se Perez borio s Bottasom – Max je krug po krug bježao Hamiltonu koji je pred finiš dobio poziv da uzme nove gume i pokuša osvojiti najbrži krug, s obzirom na to da je postalo očito kako Verstappena više ne može uloviti. Nakon ove utrke vodstvo u ukupnom poretku naraslo je na 18 bodova.

2. VN Nizozemske

Pod ogromnim pritiskom narančaste armije na domaćem je terenu osvojio pole position za nevjerojatnih 38 tisućinki sekunde. Istovremeno, Sergio Perez je ispao već u prvoj kvalifikacijskoj rundi. U utrci je uspijevao zadržati brze Mercedese iza sebe, a kad je Bottas pokušao odigrati timsku partiju i usporiti ga da bi Hamilton ušao unutar DRS zone – Max ga je prošao na kočenju za prvi zavoj. Iako je time Hamiltonov zaostatak pao s 3,5 na 0,7 sekundi – tad aktualni prvak nije uspijevao napasti i Verstappen je došao do svoje sedme pobjede sezone.

3. VN SAD-a

U Austin je Max došao sa šest bodova prednosti ispred Hamiltona. Premda su mnogi očekivali da bi na ovoj stazi Mercedes mogao imati prednost – u kvalifikacijama se pokazalo upravo suprotno. Verstappen je osvojio pole position dvije desetinke ispred Hamiltona, a Sergio Perez je bio tri desetinke ispred Valtterija Bottasa. Međutim, u utrci je Max izgubio prvo mjesto odmah na startu, ali mu je, ironično, to vjerojatno omogućilo da se izbori za novu pobjedu. Red Bullov pit-wall odradio je sjajan posao sa strategijom i pozvao ga na promjenu guma već u 11 krugu. Hamilton je dobio istu strategiju tri kruga kasnije, ali je to bilo nedovoljno da pokrije undercut i Max je dobio željenu poziciju na stazi. Drugo zaustavljanje Red Bull je odradio u 30. krugu, a Mercedes je svom vozaču dao još 8 krugova kako bi kasnije imali veću prednost s novim gumama. Nakon toga – sve što je trebalo odraditi jest zadržati Hamiltona u samom finišu utrke, i to na stazi na kojoj pretjecanja nisu neviđeno teška. Krug po krug, Lewis je smanjivao prednost, ali nije uspio napasti Red Bull. Štoviše, u posljednjem krugu u prvom sektoru je odnekud pronašao brzine da odradi ljubičasti sektor. Pobjedom s jednom sekundom razmaka povećao je prednost u prvenstvu na 12 bodova.

Što ste vi zapamtili od Pereza i Verstappena iz netom završene sezone?

Komentiraj

3 komentara

  1. …max je bio sjajan cijele sezone, nadam se da će smanjiti ‘žute minute’ na minimum u budućnosti dok za sergiu priželjkujem balansiraniju sezonu od ove…



    3

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Dueli timskih kolega 2022. – pregled kvalifikacija i utrka

Lociranje // Lovro Andraka

Usporedba rezultata timskih kolega često se u raspravama spominje kao "najčišći" mogući oblik komparacije između dvojice vozače Formule 1, stoga ovaj članak donosi pregled unutarmomčadskih duela iz nedavno okončane sezone Pregled je fokusiran na rezultate kvalifikacija i utrka, a vozačima je u duelima dodijeljen poen samo za sesije koje je i njihov timski kolega uspio dovršiti, odnosno, izuzete su kvalifikacije i utrke u kojima...

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Još kolumni