Kontra mraku, kontra G-sili

3 najbolja vikenda Leclerca i Sainza

Piše: Ante Vetma

Prije 11 mjeseci, 6 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

Iako se u prve dvije sezone s Ferrarijem Charles Leclerc profilirao u jednog od najvećih potencijala mlađe generacije – taj dojam je donekle splasnuo tijekom upravo završene sezone. Leclerc je i dalje bio brz kao što smo od njega i naviknuli, a protiv novajlije u ekipi nije izgledao uvjerljivo kao što je bilo za očekivati. Spada u sam vrh najskupljih vozača, i to ne po ugovoru nego po tome koliko su koštali svoju ekipu razbijanjima na stazi, a nerijetko smo ga viđali u izletima koji možda nisu rezultirali sudarima, ali jesu snižavanjem općeg dojma.

VN Španjolske

Leclerc se u Španjolskoj kvalificirao na četvrto mjesto, što je njegov najbolji rezultat dosad na toj stazi. Doduše, i prošlih godina je pokazao da može biti brz u Barceloni što dokazuje peto mjesto na gridu prije dvije godine. U utrci je završio tamo gdje je i bio na početku – na P4. Nije bilo šanse da zaprijeti Mercedesima i Verstappenu, ali je učinio najbolje što se moglo učiniti – bio je ispred Pereza i ispred oba McLarena. Također, jedna desetinka prednosti u odnosu na Sainza u kvalifikacijama omogućila mu je da se odvoji i u utrci, te završi 20 sekundi ispred timskog kolege.

VN Velike Britanije

Ferrariji su u Britaniji već na treninzima pokazali da bi mogli biti opasni u nastavku vikenda, što se pokazalo točnim, pogotovo nakon što je Hamilton iz utrke izbacio Verstappena i oštetio sebi prednje krilo. Leclerc je u kvalifikacijama u petak bio četvrti, a istu poziciju je zadržao tijekom sprint utrke dan kasnije. U utrci se postavio na najbolje moguće mjesto da iskoristi sudar dvojice ispred sebe i prije crvene zastave je prošao u vodstvo. Na njegovu žalost – Hamiltonova kazna od deset sekundi bila je premršava da se do kraja uspije obraniti i Lewis ga je prošao bez većih problema u 50. krugu. S 49 krugova provedenih u vodstvu ovo je bio vjerojatno najbolji vikend sezone.

VN SAD-a

Nakon dva solidna rezultata u Italiji i Turskoj i jednog fijaska u Rusiji – Leclerc se u Sjedinjenim Američkim Državama vratio na četvrto mjesto, čime je izjednačio svoj pretprošlogodišnji rezultat na istoj lokaciji. Nakon utrke je komentirao da mu je ovo bila jedna od fizički najtežih utrka u karijeri zbog visokih temperatura i nestabilnog stražnjeg kraja bolida.

S druge strane, mnogi su očekivali da će Carlos Sainz mirno igrati ulogu druge violine, što je Španjolac opovrgnuo bez velike halabuke. Došao je do cilja u svakoj utrci, a bez bodova je ostao samo u dvije.

VN Monaka

Kad se komentira prošlogodišnja utrka u Monaku – sigurno će svima mnogi drugi segmenti prije pasti na pamet, ali ovo je bila jedna od njegovih najboljih utrka u karijeri. Kvalificirao se na četvrto mjesto, što se sutradan pretvorilo u treće nakon što je timski kolega skršio svoj bolid, a Ferrari ga propustio propisno popraviti. Također, u utrci je profitirao od najgoreg zaustavljanja u boksu u povijesti utrkivanja u Monaku, zbog čega je Valtteri Bottas morao odustati i prepustiti dvoje drugo mjesto. Sainz je rutinski odradio tešku utrku s ćudljivim, ali brzim Ferrarijem i ciljem prošao devet sekundi iza Verstappena.

VN Rusije

Rusija je Sainzu donijela prvi start iz prvog startnog reda. Doduše, za Norrisom je kasnio više od pola sekunde, ali isto tako – imao je skoro pola sekunde ispred trećeplasiranog Russella i četvrtoplasiranog Hamiltona. Na startu je Sainz preuzeo vodstvo u drugom zavoju, ali ga je opet izgubio u 13. krugu kad se Norris vratio na čelnu poziciju. U kišnom kaosu koji je uslijedio u posljednjoj četvrtini utrke reagirao je pravovremeno i završio na trećem mjestu. Spretniji od njega uspjeli su biti samo Hamilton i Verstappen. Ovo mu je bilo peto pobjedničko postolje u F1 karijeri.

VN Turske

Unatoč pobjedničkom postolju u Abu Dhabiju na kraju sezone, možda je ipak bolje spomenuti utrku u Turskoj s obzirom na to da je krenuo s 19. pozicije zbog promjene pogonske jedinice, a tijekom utrke došao do 8. mjesta i osvojio četiri boda. Još impresivnije je bilo gledati pretjecanja na početku utrke kad je do 18. kruga zaradio već deset pozicija na stazi. Završio je 14 sekundi iza svog timskog kolege iako je na startu bio 16 mjesta iza njega.

“Ovo je vjerojatno bila jedna od mojih najboljih utrka i vjerojatno moja najbolja za Ferrari. Prvi stint je bio nezgodan zbog uvjeta na stazi, ali je bilo jako zabavno. Pretjecao sam po različitim dijelovima staze i koristio različite trkaće linije. Zaista sam uživao. Šteta za problem tijekom zaustavljanja u boksu… Sve bolje shvaćam ovaj bolid i radujem se nadolazećim utrkama.”

Što ste vi zapamtili od Leclerca i Sainza iz netom završene sezone?

Komentiraj

6 komentara

  1. x1

    Meni je ovaj dvojac najbolji.

    Sainz je onako školski vozač. Odličan je. Ne riskira nepotrebno i rezultati mu odražavaju mogućnosti bolida. Spreman je testirati i razvijati bolid od 0 do 24.

    Leclerc mi je nekako, kako da se izrazim najbolje, foler :)

    Da odmah pojasnim, mislim da je fantastičan vozač,. Kod njega je problem što mu se ne da voziti loš bolid niti razvijati bolid. Kad je 2019. dobio bolid sposoban za pobjede odmah je iskočio u prvi plan. Borio se kotač uz kotač, bio je i malo prgav na stazi., uzeo par pobjeda. Mislim da je on taj tip vozača koji ako nema bolid za pobjede/postolja da se odmah puno manje i trudi.

    Bit će zanimljivo ako Ferrari uspije konkurirati za pobjede ove godine.



    19

    1
  2. odlični obojica. kod Sainza sve po PS-u, a Leclerc i njegov killer instinct ne treba ni komentirat. Za hejtere ostavljam sljedeći link: https://www.youtube.com/watch?v=bh2wAbEJ7c4



    6

    0
  3. …što se tiče charlesa, po meni nažalost, izgleda da su ga menadžer(i) uspjeli uvjeriti da je draaaaastično bolji od seba i da će ferrari biti ‘owned’ te da, a i kompletni talijanski mediji su pridonijeli tome, će se sa sainzom obračunati easy peasy…iako sam i ja na početku sezone glasao da će charles biti bolji nisam dovoljno dobro shvatio carlosovu upornost i konzistentnost koju je lani pokazao kad je potukao landa unatoč napuštanju momčadi…



    3

    2

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni