Kontra mraku, kontra G-sili

3 najbolja vikenda Ocona i Alonsa

Piše: Ante Vetma

Prije 11 mjeseci, 19 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Esteban Ocon je ove godine donekle propustio dokazati da “na mladima svijet ostaje”, te da veteran Fernando Alonso nema što tražiti u svojoj povratničkoj sezoni. Od njega se očekivalo da vodi ekipu i iskoristi Alonsovo pauziranje od Formule 1. Imao je nekoliko dobrih utrka i za Fernandom je na kraju zaostao samo 7 bodova, što nije bilo dovoljno za nekog tko pretendira na Mercedesovo mjesto u budućnosti.

1. VN Portugala

Ocon se u Portugalu kvalificirao na šestu poziciju, što je njegov najbolji rezultat od Velike nagrade Belgije prošle godine. Također, ovo je prvi put ove sezone da je Ocon bio bolji u kvalifikacijama od timskog kolege dva puta u nizu. U utrci je ostvario svoj najbolji rezultat od prošlogodišnje utrke u Sakhiru – sedmo mjesto.

2. VN Mađarske

Francuz je u Budimpešti postao 111. vozač kojem je pošlo za rukom da pobijedi u F1 utrci. Štoviše, to je uspio s osme startne pozicije. Zanimljivo, prije njega je s osme pozicije pobijedio upravo Alonso (VN Malezije 2012. godine). Također, Ocon je prvi Francuz koji je pobijedio za francusku ekipu nakon Oliviera Panisa u Monaku 1996.

3. VN Saudijska Arabija

Ako je Michael Masi zaboravio na postojanje Estebana Ocona u Saudijskoj Arabiji – mi nismo. Treći put u nizu se kvalificirao na 9. mjesto, a dan kasnije ga je tik prije ciljne crte pretekao Valtteri Bottas i tako mu uskratio još jedno pobjedničko postolje. Nakon petog mjesta u Kataru utrku ranije – još jedan uvjerljiv vikend pred sam finiš sezone.

Fernando Alonso, s druge strane, nema pobjedu ove sezone, ali ima pobjedničko postolje iz Katara, gdje je zabilježio i najbolji kvalifikacijski rezultat sezone (P5).

1. VN Mađarske

Nakon Vettelove diskvalifikacije – Alonso je na ovoj utrci klasificiran kao četvrti. Međutim, iako mu je to bio najbolji rezultat – Budimpeštu sigurno neće pamtiti po tome nego po obrambenom tečaju kojeg je 12 krugova držao Lewisu Hamiltonu u puno bržem Mercedesu.

2. VN Rusije

Alonso je u Sočiju prošao u Q3 po prvi put otkad je F1 došla u Rusiju 2014. godine. Šesto startno mjesto ponovljen je najbolji rezultat još od Brazila prije četiri godine. U utrci je završio na šestom mjestu, što je deveti finiš u bodovima u posljednjih deset utrka. Dodatan plus za ovu utrku dobio je rugajući se s trkaćim direktorom FIA-e kad je prošao prvu šikanu bez ikakve namjere da zapravo prođe zavojem, već je punom brzinom projurio kroz umjetno postavljene barijere u izletnoj zoni.

3. VN Katara

Prava bi šteta bila da Alonso ove godine nije uspio nijednom stati na pobjedničko postolje. No, tri utrke prije kraja riješio je i to pitanje. S petim kvalifikacijskim mjestom bilo je očito da postoji realna šansa, a u tome su mu pomogle kazne Verstappena i Bottasa koje su ga promovirale na P3 na startnom poretku. U utrci je Bottas pao zbog probušene gume, a Perez je zbog dodatnog ulaska u boks imao previše posla i na kraju ostao tri sekunde prekratak. Esteban Ocon se branio “kao lav” pa je Alpine u toj utrci pobrao sjajne bodove trećim i petim mjestom.

Što ste vi zapamtili od Ocona i Alonsa iz netom završene sezone?

Komentiraj

19 komentara

  1. Očekivao sam da bi ovaj duel mogao biti gust obzirom da je čovjek 2 godine vozio stvari koje su sve osim nalik F1. I bio je gust. Ako se ne varam u kvalama je Ocon dobio čak. Prvu polovicu sezone sam imao dojam da ima i bolji race pace opet sasvim očekivano. Ali kako se starac zagrijavao tako su se stvari okretale. Iskreno očekujem iduće godine u priliku gust Qualy pace sa možda malo boljim Alonsom ali još veću razliku u racecraftu i bodovima nego ove godine. Puno veću razliku.



    6

    1
  2. Alonsova majstorija u Madarskoj i Oconova pobjeda rsdi Fernanda,sve u svemu bili su jako alozni kao i ekipa i zato su i uspjeli,svaka cast Alpine momcadi na timakom radu a nadam se da ce ove godine napokon napravit bolod s kojim se Alonso moze borit jer avi znamo da ako Alonso i najmanje vidi prostor za napad on ce sigurno probat i to su rekli apsolutno svi vozaci,vidjet Alonsa u retrovizoru i nije nesto sto zelite tako da ajmoo u nove pobjede



    14

    0
  3. Nigel Mansell
    The Simpsons Prikaži

    Bolidom koji je praktički star 3 godine i deficitom Renault motora od 35 ks njihov rezultat je odličan. To je imalo i prednosti jer su bolje razumijeli bolid i na staze obično dolazili sa dobrim osnovnim postavkama. Iako su tehnički bili limitirani napravili su pomak u ostalim područjima vezanim za utrkivanje.
    Novi motor je spreman i kako kažu:
    “Ako uspijemo postići stabilnost motora, napravit ćemo veliki skok”.
    Izvor AMUS:
    https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/alpine-a521-mercedes-w12-seltsame-verwandtschaft-f1-technik/
    Zanimljiv članak o nečemu što sam spominjao ranije.
    Iako su dva automobila bitno različita, imali su čudan odnos. Kad je Mercedes bio dobar, bio je i Alpine. I obrnuto.



    13

    1
    • Mattia Binotto
      Har Kl Donator Prikaži

      Bolid star 3 godine, ne bi bio u konkurenciji za bodove.
      Alpine je bio u konkurenciji za podijume čak su i pobijedili jednom.



      2

      11
      • Uostalom, držali smo peto mjesto s tehnološkim paketom koji je u principu star tri godine. “To znači da smo napredovali u svim ostalim disciplinama. I to bi nam moglo pomoći sljedeće godine”, rekao je tehnički direktor Marcin Budkowski.

        Članak iz AMuS-a



        12

        0
        • Mattia Binotto
          Har Kl Donator Prikaži

          Pa bar je to lako provjeriti. Pogledaš sliku bolida iz 2019. i 2021.

          Tehnološki paket je širok pojam. Zaista ne znam na šta je mislio pod tim. Na bolid iz 2018. sigurno nije.



          1

          8
      • Nigel Mansell
        The Simpsons Prikaži

        To ti je kao da tražiš razliku Zastavinih
        modela 101 i 128. Tehnološki su isti samo je jedan ružniji od drugog. 😀



        14

        0
      • Bolid je tehnološki star 3 godine, ispod “lima” je da se tako izrazim sve kao i na bolidu iz 2019. Vidjeli su ograničenja istog pa nisu uludo trošili na njega novce, nego su ulagali taj novac u pogone da bi bili spremniji za ovu godinu. Na bolidu za prošlu godinu morali su nužno poraditi na aerodinamici i malo su komponente presložili i to je to.



        8

        0
  4. Mick Schumacher
    Ante Maras novinar Prikaži

    Zar nije posljednji Francuz pobjednik u francuskom bolidu bio Olivier Panis 1996. u Monacu?



    5

    0
  5. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    Koje kakve price o privikavanju vozaca na bolid koji su promijenili tim za ovu sezonu smo culi,svakakve otrcane izlike.Sainz se prilagodia odlicno,a Alonso dođe nakon par god i vozi bolid ko zmaj.Tu se vidila razlika vozaca koji radi razliku sa bolidom i mozda u bilo kojem bolidu ili vozaca koji su dobri samo kad imaju sekundu prednosti.Po meni Alonso i Hamilton jedini od trenutnih vozaca na gridu spadaju među 5 najboljih ikad.Neki se jos nisu dokazali,neki su tek u naletu pa cemo vidjet,nekima treba sansa u boljem bolidu,a ima onih koji su mozda i za otpis.



    6

    10
    • Sebastian Vettel 5
      GP2Engine Prikaži

      Ovaj, Sebastian…



      5

      4
      • Jedan od onih koji čak i puno izraženije od Hamiltona, njega čak možda i nebi stavio u ovu skupinu uopće, spadaju u kategoriju odličan kad ima brži bolid. I samo tada.



        4

        2
      • Seabstian pokazao kad nema bolid da nema od njega nista,radio je kardinalne greske u Ferraiju,tako da nis od toga



        3

        5
        • Blue Flag
          dFixxx3r Prikaži

          radio je kardinalne greške kad je pritisak bio najveći i kad nije imao support a visila je šansa za ostvarenje sna – naslov u ferariju.
          prije tih grešaka sebastian je kantu od ferarija redovito stavljao na drugo konstruktorsko mjesto iako je bilo upitno zaslužuje li to automobil.
          seb je jedino kriv što je imao prevelika očekivanja od lošeg ferarija. ostali vozači nebi niti došli u priliku da puknu.



          1

          0
    • Max se pokazao kao lav i inteligentan vozac,moze tko sta hoce pricat ali skinuo je pekmeza sa trona,vidis kakv je covjek kad nisu dosli na dodjelu priznanja,a kad je on u pitanju onda je pekmez sav vazan,ma tipivni britnac i gadi mi se kao covjek,a on da je medu najvecima je apsolutno najveca prevara stoljeca poslje Corone



      4

      3

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Dueli timskih kolega 2022. – pregled kvalifikacija i utrka

Lociranje // Lovro Andraka

Usporedba rezultata timskih kolega često se u raspravama spominje kao "najčišći" mogući oblik komparacije između dvojice vozače Formule 1, stoga ovaj članak donosi pregled unutarmomčadskih duela iz nedavno okončane sezone Pregled je fokusiran na rezultate kvalifikacija i utrka, a vozačima je u duelima dodijeljen poen samo za sesije koje je i njihov timski kolega uspio dovršiti, odnosno, izuzete su kvalifikacije i utrke u kojima...

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Još kolumni