Kontra mraku, kontra G-sili

3 najbolja vikenda Tsunode i Gaslyja

Piše: Ante Vetma

Prije 11 mjeseci, 3 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Od Yukija Tsunode su očekivanja u debitanskoj sezoni bila visoka. No, unatoč bljeskovima koje je pokazao u par navrata – Pierre Gasly je bio dominantno uvjerljiv. Tsunoda je osvojio samo 32 boda (23% ekipnog skora), a u Q3 se pojavio samo 9 puta. Za usporedbi, Gaslyju je to pošlo za rukom čak 18 puta.

1. VN Bahreina

Tsunoda je nakon utrke u Bahreinu, po vlastitom priznanju, pomislio da je Formula 1 lagana i da će svakog vikenda završavati u bodovima. U prvoj utrci sezone završio je deveti i to je prvi put da debitant osvaja bodove još od Stoffela Vandoornea prije pet godina. Ne zaboravimo, Tsunoda nije pukom srećom došao do te pozicije nego je na stazi morao u direktnom obračunu prestići najprije Sebastiana Vettela, a onda i Fernanda Alonsa. Čak je i Ross Brawn kasnije komentirao da je Tsunoda “najbolji debitant godinama unatrag”.

2. VN Mađarske

U Mađarskoj je ciljem prošao sedmi, što je bilo izjednačavanje njegovoj najboljeg rezultata u F1 karijeri (par utrka ranije u Azerbajdžanu). Kad je Vettel diskvalificiran, Tsunoda je pomaknut na šestu poziciju i to je bio najbolji rezultat za nekog Japanca još od Kamuija Kobayashija i šestog mjesta na istoj lokaciji 2012. godine.

3. VN Abu Dhabija

Kako je uvjerljivo započeo sezonu – tako je uvjerljivo i završio. U Abu Dhabiju je po prvi put uspio nadmašiti Pierrea Gaslyja u kvalifikacijama, a vrijedi spomenuti da je to bio treći put u nizu da se kvalificirao na osmo mjesto. Kaotična kakva je bila utrka – ne treba omalovažiti njegovo četvrto mjesto u cilju. Što se Japanaca tiče, bolje od toga uspio je samo (opet) Kobayashi na domaćoj utrci u Japanu 2012. godine.

S druge strane garaže – Pierre Gasly je bio jedan od najboljih vozača ove sezone. 18 puta je ulazio u Q3, a čak tri puta se bio kvalificirao na četvrtu poziciju. Gledajući prosjek tog jednog brzog kruga – imao je nešto manje od pola sekunde u odnosu na Tsunodu. Nedjeljama je 15 puta završavao u bodovima i jednom na pobjedničkom postolju.

1. VN Azerbajdžana

Četvrto mjesto u kvalifikacijama nagovijestilo je da bi nakon četiri dobre utrke (Imola, Portugal, Španjolska i Monako) napokon uz malo sreće mogao i na postolje. Na kraju se to i dogodilo. Naravno, zahvaliti donekle može i nesreći Maxa Verstappena i pogrešci Lewisa Hamiltona, ali i to je dio igre. To je bio njegov treći podij u karijeri. Zanimljivo, od ta tri podija – svaki put je bio na drugoj poziciji: jednom prvi (Italija prošle godine), jednom drugi (Brazil 2019.) i jednom treći.

2. VN Nizozemske

Kao i u prethodno spomenutoj utrci – i ovdje se Gasly u subotu umiješao među velike dečke s četvrtim mjestom. Ovaj put nije to uspio popraviti u nedjelju, ali je ciljem prošao na istoj poziciji otkud je i krenuo. Dok svi pratimo gdje će završiti dva glavna kandidata za naslov, Gasly još jednim P4 pokazuje da iz alata koji su mu dostupni izvlači maksimum.

3. VN Meksika

Scenarij vrlo sličan Azerbajdžanu i Nizozemskoj odvio se i u Meksiku. Ovdje je Gaslyju četvrta pozicija u subotu promakla za jednu desetinku sekunde, a ispred njega su bili samo dva Mercedesa i dva Red Bulla. No, s obzirom da je Bottasa iz utrke praktički eliminirao Daniel Ricciardo već u prvom krugu – Gasly je to iskoristio da još jednom završi kao P4.

Što ste vi zapamtili od Tsunode i Gaslyja iz netom završene sezone?

Komentiraj

3 komentara

  1. sve navedeno, psovke mladog yukija i crni katar.



    4

    0
  2. Gasly i Tsunoda su mi jedan od najboljih primjera neobjašnjivih oscilacija. Kroz jednu sezonu, Gasly gledajući i ostale (ona u Red Bullu).
    Iako se mogu donositi razni zaključci, naoko jednostavni, još uvijek imam osjećaj da ne razumijem i ne znam što se sve događa s vozačima i njihovim oscilacijama u performansama.
    Drugi primjeri: s jedne strane: jedan Sainz u prvoj sezoni u Ferrariju parira i na kraju za nijansu i nadmaši Leclerca, dok s druge: jedan Ricci u prvoj sezoni izgleda neprepoznatljivo i Norris ga ubija… osobno mislim da Ricci nije lošiji/sporiji vozač niti od Sainza, niti od Norrisa, bar ne u toj mjeri kako je izgledalo.
    Kao da postoji “nešto” unutar momčadi (način funkcioniranja) o čemu se ne govori uopće, ili dovoljno jasno i transparentno. Odnosno, meni osobno “to nešto” nije dovoljno objašnjeno.



    5

    2
    • Jos jedan kut gledanja:
      Gasly je neosporno postigao odličnu sinergiju s ekipom AlfaThauri. Rekao bi- toliku da izvlači maksimum iz ekipe, i to vrlo konstantno.
      Ako zamislim da je cijelo vrijeme bio u pitanju Merc. umjesto Alfa Thaurija, dolazim do zakljucka da je Gasly itekako sposoban ostvariti slicno ili isto sto i Hamilton. I nije jedini ili izdvojeni primjer i to je ono sto me smeta u F1 i zbog cega mi je zapravo žao Hamiltona, jer zbog toga se, a po meni s pravom osporava “značenje” brojki i rekorada koji su ostvareni.
      I ne, nije tako i tolikoj kolicini uvijek bilo.



      4

      0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Dueli timskih kolega 2022. – pregled kvalifikacija i utrka

Lociranje // Lovro Andraka

Usporedba rezultata timskih kolega često se u raspravama spominje kao "najčišći" mogući oblik komparacije između dvojice vozače Formule 1, stoga ovaj članak donosi pregled unutarmomčadskih duela iz nedavno okončane sezone Pregled je fokusiran na rezultate kvalifikacija i utrka, a vozačima je u duelima dodijeljen poen samo za sesije koje je i njihov timski kolega uspio dovršiti, odnosno, izuzete su kvalifikacije i utrke u kojima...

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Još kolumni