Izdvojeno / Osvrt

Zanimljivosti iz 2021.: Dva vozača u petoj ekipi

Piše: Ante Vetma

Prije 11 mjeseci, 15 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Njemački Auto Motor und Sport izvukao je zanimljive statističke podatke iz netom završene sezone, a neke od njih donosimo u nastavku.

S 22 utrke u 259 dana ovo je najduža sezona Formule 1 otkad se održava Svjetsko prvenstvo. Osim toga, vjerojatno nitko ne spori da je bila jedna od najzanimljivijih.

Nova Jeddah Corniche staza u Saudijskoj Arabiji ima 27 zavoja, što ju stavlja na četvrto mjesto po tom broju – iza starog Nurburgringa (73), Clermont-Ferranda (51) i Pescare (43).

Samo se na jednoj stazi vozilo u prosjeku sporije od 200 km/h. Naravno, radi se o Monacu gdje je prosječna brzina tijekom utrke bila 170,773 km/h.

Max Verstappen je 34. svjetski prvak od 1950. godine otkad se službeno vozi F1 prvenstvo.

Ove godine smo izgubili 3 velikana Formule 1: Carlosa Reutemanna, Maxa Mosleya i Franka Williamsa.

U prosjeku smo vidjeli 31,2 pretjecanje po utrci, što je ipak manje nego prošle godine kad je taj broj iznosio 31,4.

Esteban Ocon je svojom pobjedom u Mađarskoj postao 111. vozač koji je pobijedio na nekoj F1 utrci.

Belgijska “utrka” trajala je 3 minute i 27 sekundi. To je bio najkraći GP u povijesti, a istovremeno je i jedini tijekom kojeg se nije vozio nijedan krug pri trkaćoj brzini.

Kimi Raikkonen je prije mirovine startao u 350 Velikih nagrada. To je novi rekord, ali možda neće potrajati jer bi Fernando Alonso to mogao srušiti već iduće sezone. Alonso trenutno ima 334 starta.

Pobjedničko postolje na Velikoj nagradi Monaka bilo je treće najmlađe u povijesti F1 (prosjek 23 godine i 352 dana). Na njemu su bili Verstappen (23), Sainz (26) i Norris (21).

Dva vozača su ove godine vozili u svojoj petoj ekipi u karijeri. Vettel je dosad vozio za BMW, Toro Rosso, Red Bull, Ferrari i Aston Martin. Daniel Ricciardo je vozio za HRT, Toro Rosso, Red Bull, Renault i McLaren. Rekord drži Chris Amon s 13 ekipa.

Max Verstappen je na pobjedničkom postolju bio čak 18 puta, što je novi rekord po broju u jednoj sezoni.

Renault je do nove pobjede čekao čak 4.676 dana. To je razmak između utrke u Budimpešti ove sezone i VN Japana 2008. godine kad je pobjedu odnio Fernando Alonso.

31 put je prvak odlučen u posljednjoj utrci. No, ovo je prvi put da su dva kandidata u posljednju utrku ušli s jednakim brojem bodova.

Ove godine imali smo samo jednog rezervnog vozača u akciji, a to je bio Robert Kubica koji je zamijenio Kimija Raikkonena na dvije utrke.

13 vozača je bilo na pobjedničkom postolju. Bez njega su ove godine ostali samo Stroll, Tsunoda, Raikkonen, Giovinazzi, Latifi, Schumacher i Mazepin.

33,8% od svih bodova ove sezone otišlo je u ruke Maxa Verstappena i Lewisa Hamiltona.

Tijekom 22 utrke vidjeli smo 745 zaustavljanja u boksu, što je u prosjeku 35,5 po utrci (izuzeta je VN Belgije).

Najveća brzina tijekom sezone bila je 362,0 km/h. Sebastian Vettel u Aston Martinu to je postigao na VN Italije.

52 kruga vožena su iza sigurnosnog automobila. Bernd Mayländer izlazio je 16 puta u 14 utrka.

Kazne zbog motora izrečene su 19 puta. Najviše od toga prikupio je Valtteri Bottas s čak šest različitih pogonskih jedinica.

6 puta utrke su zaustavljanje crvenom zastavom: Emilia Romagna, Azerbajdžan, Velika Britanija, Mađarska, Belgija i Saudijska Arabija.

Komentiraj

15 komentara

  1. Max Verstappen je jedini vozač koji je odradio svih 6 tisuća 409 kilometara.

    Ako bi mi netko mogao pobliže objasniti na što se točno ovo odnosi?



    6

    0
  2. Mislim da su još i 74. Regazzoni i Fittipaldi bili izjednačeni po bodovima prije zadnje utrke. Naišao sam na to negdje kad sam temu otvarao čini mi se.



    14

    0
  3. Ove godine na gridu nije bio Renault, nego Alpine, tako da bi i Alonso mogao biti u krugu vozača s 5 ekipa.
    S druge strane, ako se već pravimo da ime ekipe nije bitno, onda je “Renault” čekao na pobjedu od VN Australije 2013 kad je Kimi pobjedio u Lotusu, ne od 2008.



    16

    1
  4. Williams
    DoDo13 Prikaži

    52 kruga iza sigurnosnog automobila, po tome ispada da smo cijelu utrku na Silverstonu gledali iza sigurnosnog aouomobila.



    1

    0
  5. Još par zanimljivosti.
    Jedinu dvostruku pobjedu je ostvarila ekipa Mclarena.
    Mazepin je u “konkurenciji” 20 vozača, uspio biti 21.
    Šala, Kubica je u ona 2 nastupa imao bolje plasmane nego Nikita.
    Sezona je imala trku sa polovični bodovima (iako nije trebalo možda ni to da bude), zatim 1 DSQ, 2 DNSa, 1 WD
    Ekipa Williamsa je nakon nešto više od 4 godine uspjela osvojiti podij, zahvaljujući kiši, Russellu i Masiju.

    BTW
    Sretna Nova Godina i sve najbolje!



    9

    0
  6. Fernando Alonso 14
    Dalonso Prikaži

    SVE NAJBOLJE U NOVOJ GODINI ……. i F1 KAKVU SMO SAMO SANJALI…NEKA POBEDI NAJBOLJI ..



    6

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni