Njemački Auto Motor und Sport izvukao je zanimljive statističke podatke iz netom završene sezone, a neke od njih donosimo u nastavku.
S 22 utrke u 259 dana ovo je najduža sezona Formule 1 otkad se održava Svjetsko prvenstvo. Osim toga, vjerojatno nitko ne spori da je bila jedna od najzanimljivijih.
Nova Jeddah Corniche staza u Saudijskoj Arabiji ima 27 zavoja, što ju stavlja na četvrto mjesto po tom broju – iza starog Nurburgringa (73), Clermont-Ferranda (51) i Pescare (43).
Samo se na jednoj stazi vozilo u prosjeku sporije od 200 km/h. Naravno, radi se o Monacu gdje je prosječna brzina tijekom utrke bila 170,773 km/h.
Max Verstappen je 34. svjetski prvak od 1950. godine otkad se službeno vozi F1 prvenstvo.
Ove godine smo izgubili 3 velikana Formule 1: Carlosa Reutemanna, Maxa Mosleya i Franka Williamsa.
U prosjeku smo vidjeli 31,2 pretjecanje po utrci, što je ipak manje nego prošle godine kad je taj broj iznosio 31,4.
Esteban Ocon je svojom pobjedom u Mađarskoj postao 111. vozač koji je pobijedio na nekoj F1 utrci.
Belgijska “utrka” trajala je 3 minute i 27 sekundi. To je bio najkraći GP u povijesti, a istovremeno je i jedini tijekom kojeg se nije vozio nijedan krug pri trkaćoj brzini.
Kimi Raikkonen je prije mirovine startao u 350 Velikih nagrada. To je novi rekord, ali možda neće potrajati jer bi Fernando Alonso to mogao srušiti već iduće sezone. Alonso trenutno ima 334 starta.
Pobjedničko postolje na Velikoj nagradi Monaka bilo je treće najmlađe u povijesti F1 (prosjek 23 godine i 352 dana). Na njemu su bili Verstappen (23), Sainz (26) i Norris (21).
Dva vozača su ove godine vozili u svojoj petoj ekipi u karijeri. Vettel je dosad vozio za BMW, Toro Rosso, Red Bull, Ferrari i Aston Martin. Daniel Ricciardo je vozio za HRT, Toro Rosso, Red Bull, Renault i McLaren. Rekord drži Chris Amon s 13 ekipa.
Max Verstappen je na pobjedničkom postolju bio čak 18 puta, što je novi rekord po broju u jednoj sezoni.
Renault je do nove pobjede čekao čak 4.676 dana. To je razmak između utrke u Budimpešti ove sezone i VN Japana 2008. godine kad je pobjedu odnio Fernando Alonso.
31 put je prvak odlučen u posljednjoj utrci. No, ovo je prvi put da su dva kandidata u posljednju utrku ušli s jednakim brojem bodova.
Ove godine imali smo samo jednog rezervnog vozača u akciji, a to je bio Robert Kubica koji je zamijenio Kimija Raikkonena na dvije utrke.
13 vozača je bilo na pobjedničkom postolju. Bez njega su ove godine ostali samo Stroll, Tsunoda, Raikkonen, Giovinazzi, Latifi, Schumacher i Mazepin.
33,8% od svih bodova ove sezone otišlo je u ruke Maxa Verstappena i Lewisa Hamiltona.
Tijekom 22 utrke vidjeli smo 745 zaustavljanja u boksu, što je u prosjeku 35,5 po utrci (izuzeta je VN Belgije).
Najveća brzina tijekom sezone bila je 362,0 km/h. Sebastian Vettel u Aston Martinu to je postigao na VN Italije.
52 kruga vožena su iza sigurnosnog automobila. Bernd Mayländer izlazio je 16 puta u 14 utrka.
Kazne zbog motora izrečene su 19 puta. Najviše od toga prikupio je Valtteri Bottas s čak šest različitih pogonskih jedinica.
6 puta utrke su zaustavljanje crvenom zastavom: Emilia Romagna, Azerbajdžan, Velika Britanija, Mađarska, Belgija i Saudijska Arabija.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ako bi mi netko mogao pobliže objasniti na što se točno ovo odnosi?
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I ja cekam pojasnjenje….
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Online sam našao kako je sezona 2021 imala 6409 km (nisam provjeravao), ali Max nije završio utrku u UK i Mađarskoj pa mislim da ih nije mogao odraditi sve. Po ovoj logici jedino je Sainz odradio sve kilometre, jer nema niti jedno odustajanje/diskvalifikaciju.
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nije ni Sainz jer su ga presli za krug nekoliko puta ali on je vjerovatno najvise
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Greška, inicijalni podatak je bio nebitan – osvojio je prvenstvo nakon 6409 kilometara, kao, u zadnjoj utrci, ali to ionako piše.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim da su još i 74. Regazzoni i Fittipaldi bili izjednačeni po bodovima prije zadnje utrke. Naišao sam na to negdje kad sam temu otvarao čini mi se.
14
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Istina
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Čudi me kako nije napomenuto uz to za jednaki broj bodova ispred zadnje utrke a meni najzanimljivije da je prvak odlučen u zadnjem krugu To se vjerojatno nikad nije desilo.
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kolega već pojasnio ali mu je nestao komentar. Brazil 2008-e.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da, Brazil 2008. ali tada nije bio direktan okršaj FM i LH, ova godina je brutalnija puno
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ove godine na gridu nije bio Renault, nego Alpine, tako da bi i Alonso mogao biti u krugu vozača s 5 ekipa.
S druge strane, ako se već pravimo da ime ekipe nije bitno, onda je “Renault” čekao na pobjedu od VN Australije 2013 kad je Kimi pobjedio u Lotusu, ne od 2008.
16
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
52 kruga iza sigurnosnog automobila, po tome ispada da smo cijelu utrku na Silverstonu gledali iza sigurnosnog aouomobila.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa i ne… Nije svaki krug isti :zubo:
52 kruga u 16 izlazaka, u prosjeku nesto vise od 3 kruga po izlasku, meni je taj podatak zanimljiviji…
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Još par zanimljivosti.
Jedinu dvostruku pobjedu je ostvarila ekipa Mclarena.
Mazepin je u “konkurenciji” 20 vozača, uspio biti 21.
Šala, Kubica je u ona 2 nastupa imao bolje plasmane nego Nikita.
Sezona je imala trku sa polovični bodovima (iako nije trebalo možda ni to da bude), zatim 1 DSQ, 2 DNSa, 1 WD
Ekipa Williamsa je nakon nešto više od 4 godine uspjela osvojiti podij, zahvaljujući kiši, Russellu i Masiju.
BTW
Sretna Nova Godina i sve najbolje!
9
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
SVE NAJBOLJE U NOVOJ GODINI ……. i F1 KAKVU SMO SAMO SANJALI…NEKA POBEDI NAJBOLJI ..
6
0