F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

85 na leđima – Bernie Ecclestone intervju

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Bernie Ecclestone

85 na leđima – Bernie Ecclestone intervju

Protekli vikend Bernie Ecclestone je proslavio svoj 85. rođendan. Idealna je to prilika da se rođendan proslavi velikim intervjuom. Pročitajte o njegovoj tajni za zdrav i dug život, ljudima koji su ga impresionirali tijekom godina, njegovim usponima i padovima, njegovoj strasti za sakupljanjem umjetnina, njegovoj kosi. Naravno i o Red Bullu, regulacijama motora i budućnosti F1 kao sporta.

Pitanje: Bernie, 85 su godine u kojima su mnogi ljudi umirovljeni već 20 godina,a vi i dalje kao da ste u svojim najboljim danima prodavača rabljenih automobila. Kako ste?
Bernie Ecclestone: Ha, i dalje sam tu!

P: Ne čini se da ste ostarjeli mnogo u proteklih 20 godina. Kako izgleda vaš “fitness” režim?
BE: Otrkit ću vam tajnu…. Nemam ga!

P: Neka specijalna dijeta…
BE: Ne. Ali morao bih skinuti nešto ovoga. (pokazuje na svoj struk)

P: Pa, kakav je plan onda?
BE: Morao bih više hodati. Nekada sam mnogo trčkarao okolo i obavljao poslove. Sada sam postao nešto kao političar: sjedim i čekam da dođu do mene. Morao bih opet to promijeniti! Morao bi se vratiti u stare dane kada sam hodao uokolo i stvarao nevolje… (smijeh)

P: Koliko često posjećujete doktora?
BE: Uletim ponekad da mi pogledaju krvnu sliku i da vidim da je li sve u redu. Uzimam neke tablete da drže razinu mog kolesterola niskom i to je sve. Da nisam uzeo te tablete ne mislim da bi bilo neke razlike.

P: Da možete zamisliti svoj život kao film, što biste željeli dodati – a što biste željeli odrezati?
BE: Moj odgovor je jednostavan: da se mogu ponovno roditi vjerojatno ne bi promijenio ništa što sam napravio, zbog toga jer u to vrijeme što god sam napravio sam mislio da je to prava stvar. Dakle, nema mijenjanja.

P: Postoji li nešto što vas rastuži zbog toga jer niste to isprobali, okusili?
BE: Ne. Ja sam u sretnoj poziciji da ukoliko mi nešto nedostaje – mogu to promijeniti. Onda me ništa ne može zaustaviti. Ne vidim da mi išta nedostaje. U minuti u kojoj prestanem uživati u tome što radim ja ću prestati to raditi. Točka.

P: Kada pogledate unatrag, postoje li trenuci koji su vas povrijedili?
BE: Ne mislim tako. Bol (hurt) je vjerojatno kriva riječ. Ja se samo razočaram u ljude. Možda su oni u pravu, a ja u krivu jer mnogo toga što ljudi rade me uznemiri ili razočara. Možda su oni u pravu i ja se ne bi trebao osjećati kao da su napravili nešto što nije bilo u redu, ali me i dalje to razočara. Veoma me to razočara jer se mnogo ljudi ne može držati svojih riječi. Nema isprike za to!

P: Kada se osvrnete na život, je li bilo trenutaka koje nikada nećete zaboraviti?
BE: Nisam baš emocionalan, tako da ne mogu to reći. Nemam taj segment emocije, da sjednem i razmislim “Oh, to je bilo sjajno”. Nisam taj tip osobe – možda jer znam da te mnogo puta okolnosti stave u situaciju o kojoj nikada prije nisi razmislio.

P: Probajmo iz drugog kuta: Da možete obrisati jednu stvar iz života, koja bi to bila?
BE: Vjerojatno mislite o onome što sam imao u Njemačkoj prošle godine?

P: Ne nužno…
BE: Baš u tom slučaju sam trošio mnogo vremena samo da čujem kako sudac govori na kraju da oni nikada nisu imali slučaj…. Napravio sam dogovor s tužiteljem – i moram reći da je napravio dobar posao izvlačeći tu sumu novca od mene. Kada mislim o tome vjerojatno bih ga pitao bi li radio za mene kada sam bio trgovac rabljenih automobila! Bio je jako, jako dobar.

P: Bez sumnje, osiguravanje komercijalnih prava F1 je vaš najveći posao. Priča kaže da ste ponudili ostalim vlasnicima ekipa šansu da vam se pridruže, ali svi su odbili. Što je prolazilo kroz vaš um u tom trenutku?
BE: Mislio sam osnovati kompaniju koju bi vodio i uzeo postotak. Svi su trebali uložiti neki novac, ali nisu htjeli. Rekli su mi da su oni tu radi utrkivanja i neka radim što želim – i to se dogodilo. Bio sam iznenađen i razočaran.

P: Kada se to dogodilo bili ste relativno mlada riba u usporedbi s Enzom Ferrarijem, Colinom Chapmanom ili Teddy Mayerom. Nisu vjerovali da ćete uspjeti?
BE: Nije bio slučaj da sam bio baš mlada riba. U mnogo toga su me g. Ferrari i Colin podupirali. Mislim da se samo nisu htjeli umiješati. Da, bio je to riskantan plan u tim ranim danima, kao što je bilo riskantno i slijediti ga. U to nema sumnje.

P: Ali zašto ste onda i dalje ustrajali u planovima ako su bili tako riskantni?
BE: Zato jer sam gledao na stvari drugačije. Probao sam vrednovati pozitivne i negativne stvari posla, a ako su pozitivne stvari bile jače od negativnih, zašto onda ne bi pokušao? (smijeh)

P: Koji su vas ljudi impresionirali? Gledajući slike u vašem uredu, susreli ste se s nekim od najjačih ljudi i karaktera u svijetu – npr. g. Putin..
BE: Vjerojatno g. Ferrari, Colin Chapman. Takav tip ljudi. G. Putin uzaludno troši vrijeme u Rusiji. On bi trebao voditi Europu – kompletno.

P: Ako bolje pogledamo vaš ured, lako je zaključiti da se strastveni sakupljač umjetnina. Postoji li neka umjetnina za koju biste bili spremni ubiti?
BE: Ne, uopće. Kupujem ono što mi se sviđa. Nije mi bitno je li umjetnik poznat ili ne.

P: Da morate opisati svoj život u 85 sekundi, kako bi to izgledalo.
BE: Ne treba mi 85 sekundi za to. Grozničav (u smislu stalne poslovne aktivnosti i gustoće rasporeda).

P: To je sve?
BE: Onda dodajmo ovo: Imao sam nevjerojatnu sreću. Imao sam sreću da budem dovoljno zdrav da radim što želim i sreću da su mi se otvorile neke mogućnosti, ali i muda da iskoristim prilike koje sam uočio. Ne mislim negativno i ne mislim pozitivno – mislim realistično.

P: Postoje mnogi ljudi koji vjeruju da vaša “Beatles frizura” nije prava…
BE: Briga me što ljudi vjeruju. Isto tako nije me briga što misle o meni jer velika većina koja misli negativno o meni me nije ni upoznala.

P: Optužnica protiv vas u Munchenu je imala 223 stranice. Koliko stranica ima vaša oporuka?
BE: Kako to mislite?

P: Oporuka – vaše posljednje želje i instrukcije. Niste je još napisali?
BE: Ne, ne još. Nisam u žurbi! (smijeh)

P: Poznato je da velike Hollywoodske zvijezde imaju stotinjak pravnika koji rade za njih. Koliko pravnika imate vi na vašoj platnoj listi?
BE: Kada sam imao taj slučaj u Munchenu, imao sam dva odvjetnika, a kada sam imao slučaj u Lonodnu imao sam dva ili tri, ali samo za te slučajeve, ne za stalno. Za sve ostalo imam samo jednu osobu u uredu.

P: Poznati bandit Meyer Lansky jednom je rekao da je biznis u njegovoj glavi. Rekli ste da ste ga upoznali jednom, vrijedi li to i za vas?
BE: Vjerojatno. Postoje samo dva razloga kada ti treba odvjetnik: kada ne razumiješ neki poseban slučaj pa trebaš savjet ili kada mu kažete da sastavi nešto što želite napisati.

P: Obratimo sada pažnju na F1: i dalje nema svjetla na kraju tunela za Red Bull. Uvijek ste imali solucije za sve…
BE:…ali ovo nije stvar da ja moram imati soluciju, drugi ljudi su odgovorni za to. Ima i sada nekoliko različitih solucija na raspolaganju! Kada pogledam u povijest F1, moram reći da ovi motori koje imamo sada – ove pogonske jedinice – su kreirale najveće probleme koje je F1 ikada imala. Svi problemi su odmah isplivali van sa tim pogonskim jedinicama. Kao u danima kada smo imali samo dva motora: Ferrari i Cosworth – pa su engleske ekipe bile sretne kada su nakratko uspjele pobijediti Ferrari. Opet smo se vratili na neku sličnu situaciju – sada Ferrari i Mercedes kontroliraju sport kroz svoje motore jer oni dostavljaju svoje motore svima na gridu. To nažalost nije F1…

P: Želite li vidjeti više proizvođača ?
BE: Da. Ujedno bih htio motor koji je malo jednostavniji. Sada imamo perfektan motor s inženjerske strane – ali je ekstremno skup i svaki proizvođač koji dolazi ne može si priuštiti da ne uspije, a teško je uspjeti. Kao što sam rekao, želio bih da je jednostavniji, ali ljudi koji su sada uspješni ne žele promjene – jer su sada sigurni.

P: Vratimo se na Red Bull. U Sochiju ste rekli da će oba Red Bulla i Tora Rossa biti na gridu za VN Australije 2016. G. Mateschitz nije to potvrdio, ali ni negirao…
BE: G. Mateschitz je dovoljno bogat da zaustavi sve ukoliko to želi. On ne treba pitati nikoga za ništa. On je navikao na pobjede i ne želi se nalaziti u situaciji gdje je nepošteno pobjeđivan od drugih. Nepošteno! Kada je osvajao naslove natjecao se pod istim uvjetima kao i drugi. Vjerojatno još nije donio odluku.

P: Ali vrijeme im ističe. Trebaju dizajnirati novi auto…
BE: Moje mišljenje je da će se naći u problemima koji god motor dobiju, zbog vremena. Razlog zbog kojeg ni Ferrari ni Mercedes ne žele dati Red Bullu iste motore je strah od toga da izgube – što je apsolutno smiješno. Ukoliko se to stvarno dogodi, trebali bi se vratiti na crtaću ploču. Ovo je sport koji ima natjecanje u svojoj DNK, a ne nekakve protekcije!

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

5 komentara

  1. Prica se kako je doticni mnogo uradio na popularnosti F1.Ja se s tim ne slazem ako pogledata gde je fudbal ili bilio koji sport bio i koliko se placao pre trideset cetredeset godina onda je jasno da je ceo sport napredovao pa bi tako i sama F1 dosla tu gde jeste .Pa danas su neki Fudbaleri mnogo vise placeni od vozaca F1 .Ako pogledate DTM videcete koliko su i oni napredovali o WEC u i da ne govorim .A svi oni nisu imali velikog mister Bernija .Covek je odavno za penziju .Ako jedan Ferrari moze bez Montezemola ne vidim sto F1 ne bi bila jos i bolja bez matorog


    0

    0
  2. Sebastian Vettel 5 Ronin Donator Prikaži

    Sretan rođendan Bernie!


    0

    0
  3. Sve najbolje Bernie. Kada ga pogledam da je u ovim godinama toliko aktivan onda mogu reči samo to da sam fasciniran. No i kod njega i kod Clinta Eastwooda radi se o strasti. Da ne rade to što rade više ih možda ne bi bilo. Što se kose tiče: prava je. Kod Eddie Jordana je perika. Što se motora tiče ima pravo, no u sedamdesetima imali smo više gužve na vrhu. No najviše mi je Eccelstone zanimljiv što se tiče one pljačke vlaka u 60- godinama. Da li je zbilja glavni organizator bio on? Zanimljivo da se zna što je radio u 50-ima, da se zna što je radio zadnjih 45 godina, a da se vrlo malo zna čime se je bavio početkom 60-ih godina prošlog stolječa. I da je toliko vozača iz povijesti F1 dobilo naziv “Sir”, a Bernie nije. Znam da mu to nije važno, no ipak malo mi je to zanimljivo. A ako pogledamo malo kroz njegovu prošlost. Prije 57 godina bio je (neuspiješni) vozač F1. Prije 44 godine postao je vlasnik momčadi. Prije 34 godine njegov vozač je osvojio naslov svijetskog prvaka F1. Kada se je rodio Kimi Raikkonen, najstariji vozač ove sezone na gridu, Bernie je imao 49 godina. I još nema znakova da bi odustajao. Mislim da se Metuzalem več polako boji za svoj rekord.


    0

    0
    • Apsolutno! :)

      Ne znam kako Vama, ali meni se kod njega sviđa ovo – njegov stav i pogled na život koji je apsolutno primjenjiv na svaku situaciju u životu.
      Nazvao bi to Bernievi postulati: Ne vjeruj nikome, bori se za sebe, radi što voliš i to radi naporno i cijeli dan, iskoristi svaku priliku, gledaj na stvari drugačije od drugih, ne budi previše emocionalan – budi racionalan, saslušaj svakoga – ali napravi po svojem i drži se svoje dane riječi!


      0

      0
      • Slažem se. Jedan novinar koji več dugo prati F1, rekao je da Bernie u razgovoru ne priča sa sugovornikom. Da je u mislima več kod nekog drugog projekta. Jedan korak ispred svih. Mislim da uz sve rečeno najbolja riječ za Berniev uspijeh bila bi-instinkt. I kakav god bio, voljen ili mržen, cijenjen ili ne, mislim da mu se ne može reči da nema hrabrosti.


        0

        0