FIA odlučuje između tri dizajna zatvorenih kokpita

Izdvojeno

Luka Maloić

Prije 8 godina 3 min 3 komentara

FIA evaluira tri solucije zatvorenih kokpita koji će se, eventualno, primjenjivati u budućnosti. Sljedeći i posljednji testovi dolaze na red idući mjesec. Vladajuće tijelo motorsporta razmatra nekoliko suvislih ideja koje bi povećale zaštitu vozačeve glave. Ove aktivnosti znatno su se intenzivirale nakon smrti Justina Wilsona u Indycaru.

Ključni aspekti koji se razmatraju su zaštita vozačeve glave, ali s minimalnim negativnim utjecajem na vidljivost i na brzo izlaženje iz kokpita u slučaju nesreće. Zbog ovog potonjeg, FIA vjeruje kako jet-fighter dizajn nikako ne može biti primjenjiv na F1.

Odbačena je i ideja “forward-rollhoop” strukture (slika ispod), jer testiranje u GP2 seriji na Magny-Coursu nije zadovoljilo.

SAKHIR, BAHRAIN - APRIL 20:  Sebastian Vettel of Germany and Red Bull Racing drives during practice for the Bahrain Formula One Grand Prix at the Bahrain International Circuit on April 20, 2012 in Sakhir, Bahrain.  (Photo by Mark Thompson/Getty Images) *** Local Caption *** Sebastian Vettel

FIA je filtrirala širi izbor i dobila 3 konačne varijante eventualnog rješenja.

Manja “forward-rollhop” struktura, “halo koncept” razvijen od strane Mercedesa (slika ispod) i “centralna rollhoop ideja” koja bi imala 3 duge šipke koje bi se protezala od početka kokpita pa do “rolhoopa” iznad glave vozača.

http://livedoor.blogimg.jp/markzu/imgs/5/c/5cc60e17.png

FIA-in direktor za sigurnost Laurent Mekies je rekao: “Trudimo se pronaći koncepte koji će adekvatno obaviti posao – i pronaći ćemo način kako se nositi i s ostalim stvarima poput vidljivosti. Skeniramo nekoliko potencijalnih rješenja.

Mekies je rekao da će predstavljanje bilo kakvog rješenja pričekati sve do 2017.

“Sada smo u fazi istraživanja, ne možemo napraviti ništa prije 2017 – nije izvedivo. Nešto bi mogli predstaviti 2017 ukoliko dobijemo dobre rezultate. Ukoliko rezultati s testiranja neće zadovoljavati, odgađamo do daljnjega.

Nakon što je FIA prezentirala svoje planove DPDA (udruzi vozača), njihov šef Alex Wurz je rekao da svi vozači stoje iza tog plana – čak i Nico Hulkenberg koji je do sada bio skeptičan po tom pitanju.

“Nico je promijenio mišljenje nakon jučerašnjeg sastanka. Sada svi vozači imaju isti pogled na situaciju, moramo istraživati najbolje rješenje i prihvatiti da će za to trebati vremena. Rješenje mora biti sigurnost i pomak F1 kao sporta naprijed. Ne želimo predstaviti ništa što je negativno ili ugrožavajuće. Vidjeli smo solucije koje nisu lijepe, ali prvo moramo raditi na funkcionalnosti, a tek tada na stilu.”

FIA također nastavlja s testiranjem novih kamera koje će biti obavezne iduće sezone. Te kamere se nalaze ispred vozača u kokpitu i nadziru kretanje kacige vozača tijekom nesreća i udesa. Cilj je s ovim novim kamerama potpuno istražiti radijus kretanja vozačeve glave u zavojima, pri visokim brzinama, naglim promjenama smjerova i sudara. Daniil Kvyat i Fernando Alonso su bili prvi koji su testirali prototipove u petak u Austinu.


Odgovor

3 komentara

  1. Pierre Gasly
    Perica9 Prikaži

    Šta će nam kokpiti???


    0
    0

    0
  2. Sebastian Vettel
    senja Prikaži

    Neka ga zatvore nečim tvrdim. Ne mora ni biti providno. I onda unutra ugraditi ekran, a s vana kameru. Čemu tehnologija ako je nećemo primjenjivati :)
    Kod Rimca na Concept One-u je primjenjeno slično riješenje za zadnji retrovizor. Pozadi je auto zatvoren, a retrovizor gleda kroz kameru.


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.