Izdvojeno

Binotto: Leclerc je izgubio 40 bodova zbog loše sreće

Piše: Ante Vetma

Prije 1 godinu, 36 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Ferrarijev šef Mattia Binotto smatra da je Charles Leclerc zaslužio bolju poziciju u vozačkom poretku na kraju sezone, a sve je potkrijepio izračunom po kojem je Leclerc izgubio 40 bodova zbog loše sreće.

Na kraju je završio na sedmom mjestu, 6 bodova iza petog mjesta na kojem je njegov timski kolega Carlos Sainz.

“Jako sam sretan vidjeti kako je napredovao ove sezone.”

“Bio je uvijek jako brz u kvalifikacijama, a čak i u posljednjem dijelu sezone kad ga je možda Carlos malo više izazivao, Charles je bio jako brz.”

Binotto izdvaja utrke u Monaku i Mađarskoj:

“Ne smijemo zaboraviti da je ove sezone u par navrata, primjerice Monako i Budimpešta, propustio osvajati bodove. Mislim da u tim slučajevima nije imao sreće.”

“Teško je reći gdje bi bio u cilju da se to nije dogodilo, ali tu je možda izgubio 40 bodova. Bez toga – mislim da bi bio puno bolje plasiran u prvenstvu.”

Po Binottovoj računici – Leclerc bi s 40 bodova na kraju završio ispred Sergija Pereza na četvrtom mjestu.

“Zato ovu sezonu mogu prosuditi samo kao vrlo pozitivnu. Nastavio je učiti kako tretirati gume, kako se ponašati u trkaćim situacijama i kako prilagoditi tempo u utrci. Prilično samo zadovoljan njegovim napretkom.”

Komentiraj

36 komentara

  1. Aha znači sad je loša sreća kriva zato jer Ferrari ima nesposobne mehaničare koji nisu skužili kvar na vrijeme 🤦🏻‍♂️ Isto tako nije mi jasna ta logika 40 bodova u samo dvije utrke. Ako budemo realni Maks bi pobijedio tu utrkue u Monaku, prestigo bi ga na startu ili kasnije kroz boks, tak svejedno jer je bio puno ispred Lec po paceu. Ali ajde i da je tu uzeo 25 bodova (optimalno bi bilo 18, ali ajde) opet teško da bi došo do 15 bodova u Mađarskoj jer to bi bilo rezervirano za Bottasa ili Norrisa koji su tamo imali bolji pace. Tako da mislim da je ovo samo jadni pokušaj Binotta da objasni zašto je njegov ljubimac izgubio i već pokazatelj koga će favoritizirat sljedeće sezone ako konačno naprave konkurentan bolid.



    19

    7
    • Deathbone5 … kad u startu komentara proglasiš mehaničare ferraria ka nesposobne onda je očito di “priča vodi” … u ovo “Ako budemo realni Maks bi pobijedio tu utrkue u Monaku, prestigo bi ga na startu ili kasnije kroz boks, tak svejedno jer je bio puno ispred Lec po paceu. ” realno , max bi pobjedija tu trku jer si ti siguran da bi se desilo baš ovako kako pišeš ? ma bravo ! ako max ne bi preteka CL na startu onda bi kroz boks 100 % ? a i zbog puno boljeg tempa maxa pokazanog na treninzima ? ma da to na širokoj i brzoj stazi MC jako dolazi do izražaja šta svi znamo . to bi nam moga potvrdit i ricciardo koji je 2018. pobjedija iako se već u 28. krugu ( 50 krugova do kraja trke ) požalija na gubitak snage motora . kasnije je utvrđeno da je problem bija u MGU – K ( 25 % KS manje zbog tog problema ) no usprkos tome je pobjedija u trci ostavivši iza sebe seba za 7 i lewisa za 17 s ;) valjda je DR pobjedija je rje i sa 25 % manje KS ima bolji tempo od ferraria i MB koji su “raspolagali” punom snagom motora ? ili je pobjedija i sa manje snage zbog konfiguracije staze u MC di je prosjek brzine od 150 km/h šta je čini najsporijom stazom u kalendaru znamo zbog čega zar ne ? čemu spominjanje mađarske ? binotto je spominja kako je tu CL propustija osvojit bodove , nije priča o podiju . zar nije logično da bi i u mađarskoj osvojia nešto bodova jer je starta sa P 7 i d aje na toj poziciji i završija trku to bi bilo 6 bodova ili 8 s obzirom da je seb zbog goriva sa P 2 dsq ? odakle zaklučak da je CL ljubimac binotta ? iz zloće ili imaš nekakve dokaze ? činjenica je da se CS potpisom za McL preselija u englesku , sad , potpisom za ferrari se preselija u italiju i svakodnevno je dolazija u tvornicu , upoznava i radija sa inžinjerima i mehaničarima ferraria . CS je posvećen i studiozan u svom “poslu” , a to daje rezultate jer nije baš čest slučaj da vozači svakodnevno dolaze u tvornicu tima za koji voze …. tek nekoliko puta godišnje . interesantno da je to po uzoru na CS uradija i CL . i on se preselija u maranelo ;) CS je odličan u podešavanju bolida , povratnim informacijama te osjećaju di su problemi . “šuška” se po dobro obavještenim da se sada pa informacijama CS koje sad postaju relevantne se podešava i unapređuje bolid ferraria . rijetkost je i da vozač “čita” telemetriju kolege , a to CS često radi da bi vidija di je CL brži od njega i di bi se treba popravit . to je rezultiralo da je ako gledamo brzine obojice kroz sezonu CL jedva 0,1 s brži od carlosa , a s obzirom da je ovo 3. sezona CL u ferrariu , a CS je rookie te da se 2020./21. tim “gradija” oko CL uspjeh carlosa tim veći . možda je to razlog zašto se za razliku od ricciarda i pereza odlično prilagodija novom bolidu dok su se ova dva ( naročito ricciadro ) mučili sa prilagodbom . misliš da ovo navedeno u ferrariu nisu primjetili i uzeli u obzir ? možda je razlog “odustajanja” CL sa nedavnog FP kad je TR obavjestija pit da ne može nastavit i da neće o tome preko TR , a šta je usljedilo posli razgovora sa binottom ? možda mu je tada binotto objasnija da će sada CS bit relevantan u podešavanjima , povratnim informacijama jer to radi bolje od CL ovog “uznemirilo” , osjetija se ugrožen od “došljaka” ? ako je sudit po “sudbini” seba postoji sumnja da mattia ima miljenika u timu pa makar to bija i CL jer ferrari je “odbaciva” i veća imena od CL .. MS , kimi , alonso , seb….



      4

      3
      • naravno da ću proglasit Ferrarijeve mehaničare kao nesposobne u odnosu na neke druge timove mehaničara na gridu. Red Bull je u Belgiji nakon Perezovog izlijetanja uspio popravit njegov bolid u sat i pol dok se čekala odluka o sudbini utrke, a Ferrarijev tim ne uspije u 24 sata pronaći problem na gearboxu. Ti sad reci da je to stručno i profesionalno, pa ne bih ih ubilo da su pogledali cijeli gearbox. Da se vratimo na Monako, ako zanemarimo Bottasov famozni pitstop od 47 sati, timovi su masovno prestizali kroz boks. Primjer toga je Seb koji kroz boks prestiže Hamiltona, a još uzmi uobzir da je to prije novih “regulativa” pa je RB imao svoje famozne 1.8, 1.9 stopove. Čisto da budemo jasni, ne kažem da bi bilo tak nužno, ali velike su šanse da bi se tako nešto desilo.Mađarsku sam spomenuo jer je Binotto spomenuo kako je CL u Monacu i Mađarskoj izgubio oko 40 bodova, meni samo nije jasno kojom logikom je došao do tog broja, zato se čudim za podij. Što se tiče CS, slažem se, njegova predanost i način rada mogu samo pridonijeti razvoju boljeg bolida, ali pogledaj izjave od MB. Dojma sam da će ga iskoristit kako bi razvili što bolje bolid te kako bi razvijao setup. I to sve kako bi na kraju dana kao tim pokušali pridonijet “uspjesima” CL na stazi. Po mom mišljenju je CS zasluzio barem ravnopravan status jer je konzistentniji i korisniji vozač za tim nego Cl koji se može pohvalit so far jedino čistom brzinom, a i to samo onda kad mu odgovara. Ne zaboravi od kako je MB došao u Ferrari, tako je Cl guran na poziciju broj jedan. I da ne bi bilo, nisam kontra Ferrarija, volio bi vidjet da opet uspiju, ali s ovakvim pristupom, bojim se da će za tri mjeseca bit opet ” Sljedeća godina je naša”.



        3

        2
        • Michael Schumacher
          VRSV546 Prikaži

          Stvar kod monaca sto se u monacu dešava overcut ne undercut kao na skoro svim stazama, vettel je prošao ekipu radi kasnig ulaska u box, razlig je taj sta kad startas na mekim brzim gumama guma se malo troši radi malih opterecenja i brzina, te kad odes po tvrđe gume treba im vremena da se zagriju, dakle da bi ako Leclerc nebi zaspa na startu( što nije cijelu sezonu ) Max ga nebi prošao do prvog zavoja jer je udaljen svega 170 metara, a s boxom bi se lako ogradili, jer tribaju samo pratit što rade u RBR,
          Iako mislim da je Leclerc imao daleko najmanje srice od trojca Lando i Carlos , i sam je kriv za Monaco jer sam se razbio, a da se nije razbio vjerovatno bi izgubio pole i vjerovatno bi trka zavrsila
          1. 2. Max i Carlos
          3. Leclerc
          Ali opet da je Leclerc brz samo kad mu odgovara nedrzi vodu nakon 2020 sezone
          CS je napravio odlicnu sezonu i imao 4 ili 5 podija ali ruku na srce u skoro svim podijima je imao srece, dok je Leclerc ima 1 gdje je drzao Hamiltona iza sebe dugo vremena, ima je 4 cetvrta mjesta, i propustena Imola di je bia na 2. Mjestu ispred Norisa 30+ sekundi pa mu je radincrvene zastave i tu propalo 6 bodova i podij…. Nije ga mazila sreca valjda je cuva za 2022



          6

          0
      • Deathbone5 … prije nekoliko sezona i mehaničari ferraria su imali sličan “podhvat” tj u rekordnom roku su “osposobili” bolid . mjenjač CL koji je bija primarna briga mehaničara je “doveden u red” i tu nije bija problem . posli kruga zagrijavanja otkriven je problem na lijevom pogonskom vratilu i zbog toga je odusta , a ne zbog problema mjenjača . i da , sad svi znaju da je u MC bilo “preticanja” kroz boxove jer kad trka završi sve se zna , a dok traje sve je upitno jer događanja na stazi su konstantna . ne kažeš da bi max nužno preteka CL ali u prvom komentaru pišeš “… Maks bi pobijedio tu utrkue u Monaku, prestigo bi ga na startu ili kasnije kroz boks,…” pa mi ovo liči gotovo na ziher , tvrdnju da bi se to desilo ;) istina , RB je ima neke odlične stopove 1,8 , ili 1,9 ali ima je i ferrari 2,1 ili 2,2 . ima je ferrari i loših ali isto tako i RB je ima stopove koji su bili iznad 3 pa i 4 s . npr ( mogu samo navest ukupno vrime trajanja boxa ) u portugalu maxu je zamjena guma trajala 22,7 s , a CS 22 s = ferraievi mehaničari su bili brži od mehaničara RB za 0,7 s . u istoj trci CL je čak 1,4 s brže izaša na stazu nakon izmjene guma nego max ;) ne znači li to da su mehaničari ferraria bili osjetno brži od mehaničara RB ? zašto se ovo nije MOŽDA desiti i u MC ? možda griješiš i kad spominješ MC i mađarsku jer nemamo integralni tekst nego pojedine rečenice izjave binotta . ti možeš mislit s obzirom na navedene parcijalne izjave da se referira samo na gubitak bodova u MC i mađarskoj ali možda se MB referira na sezonu zar ne ? izjave binotta govore samo o CL , ništa o CS i ja ne bih špekulira o “sudbini” španjolca . ako su šuškanja padocka točna da se bolid podešava , razvija na osnovu “došljaka” CS onda tu ne vidim kako je CL ljubimac binotta . činjenica stoji da je u FP CL odusta i najavija da će sve objasnit u boxu , a posli razgovora sa mattiom može nešto govorit . mattia se ponaša pedagoški i ovim izjavama “hrabri” CL jer ispada da CS preuzima ulogu nekakvog lidera u ovom trenutku . naravno , izjave MB su “ciljane” jer tim ne želi izgubit CL koji je sad ili malodušan ili glumi malodušnost pošto je u konkurenciji sa sebom uspija izborit No 1 koji mu sad malko izmiče ili bar on tako misli . nije se on bez veze “preselija” u maranelo kad je vidija da je to uradija CS koji je istim pristupom pomoga i McL dok je vozija za njih . možemo se pitat zašto to CL nije uradija i prije ? ili je možda mislija da je njegov No 1 u timu “zacementiran” pa nije osjetija potrebu za takvim angažmanom … a onda je doša carlos …


        0

        2
      • VRSV546 … najlakše je sve “bacit” na sriću za koju kažu da je treba izazvat . da bi osvaja podije treba bit blizu vrha poretka pa te katkad i srića pomazi . imam osjećaj da svi vide/misle kako je CL brz u odnosu na CS ali po “računu” cjelokupne sezone ispada da je CL tek za 0,1 s brži od vozača koji je tek doša u tim . s tim da je ferrari “krojen” prema CL , a ne CS pa je time konačni rezultat carlosa još bolji . i opet ču se vratit na zapažanje ricciarda koji je izjavija da je CS bija vraški brz i da su carlos i max po brzini bili jako blizu . ako je max jako brz onda je valjda to i carlos( po ricciardu ) zar ne ? nemam ništa protiv CL ( bar ne nešto krupno ) ali imam protiv toga da se u komparaciji vozača ferraria u neku ruku podcjenjuje CS koji je također vrlo , vrlo talentiran vozač koji može parirat “razvikanijim” talentima šta je i dokaza 2021. “skida” je u McL norrisa , “skinija” ga je i ove sezone . to je uradija i CL . možda je “problem” carlosa šta je previše pristojan , samozatajan ali po prikazanom sigurno je veliki radnik koji točno zna šta radi . ove osobine uz neosporan talent mogu dati ploda iako će možda izostati nekakva karizma …



        3

        0
  2. Da li je Sainz prosipa bodove “losom srecom”? Zna li se sta Binotto?



    25

    3
  3. Sebastian Vettel 5
    Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Nije ga Sainz malo više izazivao u zadnjem dijelu sezone, već je bio bolji. Ako se ne varam Leclerc je dugo do zadnje utrke imao prednost u prvenstvu, tako da je on borbu za bolju poziciju u prvenstvu Leclerc imao u svojim rukama.

    Drugo, Binotto računa da bi bez gubitka bodova u Mađarskoj (pored Monaka) Leclerc mogao biti ispred Pereza u poretku, a ne računa da je i Perez u Mađarskoj isto zbog krivice drugog vozača ostao bez bodova u toj utrci.



    11

    3
  4. Koliko bi Lec uzeo još bodova je nebitno.
    Ono što me nervira je da Matija nastavlja u svom stilu.
    Apsolutno mu nisu potrebne ovakve izjave, jer se vrlo lako može steći dojam (ja sam ga stekao odmah po pročitanom naslovu vijesti) da više druka za jednog vozača (Leclerca).
    Kada Horner stavlja u izjavama Maxa ispred Checa, ili Toto Lewisa ispred Vottasa, to shvatam.
    Ovdje se radi o tome da nema nikakve potrebe za ovakvim pričama jer se radi(lo) o 5.-6.-7. mjestu u šampionatu.
    Uz dolazaka Santandera (možda zbog Sainza), zatim uz moguću dolazak Jeana Todta (Nicolas Todt je Laeclercov manager), uz dobar bolid (za pobjede i redovne podije), mogli bi imati papazjaniju.

    BTW Matija, koliko je Perez izgubio bodova?



    15

    3
    • Dosta nas, nekad i ja sam na prvu, gledam samo nedace vozaca za kojeg navijam, zanemarujuci probleme vozaca sa kojim ga uspiredjujem.
      Svi imaju, peha, neki vise, neki manje..
      A ovo da Mattia osobno preferira Leclerca, nemam ni grama sumnje…



      11

      0
    • Ja isto ne kužim zašto mora javno tetošiti Leca. Možda Lec to treba. Čini mi se osjetljivijom biljčicom od Sainza.

      Santander je sigurno tu zbog Sainza.
      Jean, Nicolas, Lec, volio bi vjerovati da neće biti pičvajza sa Sainzom.

      Kao šef FIAe uspješno je demonstrirao distancu prema Ferrariju. Možda uspije i prema sinu.



      12

      1
  5. Alain Prost
    Alain Prost Prikaži

    Mezimac. Binotto ne zna što bi sa Carlosom. Sada i Santanderom.



    7

    1
  6. Meni se čini da se Leclerc i Sainz odlično slažu i bez takve neke energije i Sainzove brze prilagodbe plus Leclercovih odličnih vožnji (jedini vozač dva puta spomenut na listi najboljih pretjecanja ove sezone) ne bi oni vidjeli treće mjesto konstruktora. Binotto je pretjerao s 40 bodova iako ništa nije isključeno, ali ovih 5-6 bodova što je iza Sainza iskreno ne znači ništa. Na ovom linku je statistika pa tko želi može vidjet koliko su bili izjednačeni: https://www.instagram.com/p/CXmGiZeI8IK/



    7

    1
  7. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Na ove izrečene genijalnosti, sjela bi jedna stara Klingonska poslovica:
    “Dah gah mah hah tah ah ah dah” u prijevodu:
    “Da je baba muško zvala bi se Duško”



    5

    1
    • Ovdje treba citirati Konana na pitanje što je najbolje u životu. Kada najstariji sin klana kaže da je najbolje u životu “otvorena stepa, brzi konj, sokol na ramenu”, a stari poludi i traži od Konana da odgovori, a ovaj kaže “uništiti neprijatelja, gledati kako kleče ispod tebe i slušati naricanja njihovih žena”. Ferrari hvata bolji život iza duge, a za to vrijeme zaborave da trebaju spustiti loptu na zemlju i tehnologijom pregaziti sve protivnike te slušati Vuka i Hornija kako plaču.



      4

      2
  8. Sebastian Vettel 5
    GP2Engine Prikaži

    We are looking. I come back to you.



    5

    1
  9. Kada pukne guma – to je loša sreća. Kada ti pukne kondom – to je loša sreća.

    Kada skoro 15 godina radite sprdačinu od najveće institucije formule 1 onda je to tragedija. Hamilton nije osvajao naslove zato što ima sreće već zato što mu je Mercedes u ruke dao najdominantniji bolid svih vremena.



    17

    1
  10. Mick Schumacher 47
    senna66 Donator Prikaži

    Nisam iznenađen ovako debilnim odgovorom. Vidi se odavno da je Leclerc ljubimac.
    Jao tebi Mata kada Ferrari postane konkurentan. Isplivat će šlamperaj na površinu.



    11

    1
  11. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    Dajte Sainza za prvog vozača, jer je čovjek bolji za 3 klase! Ovu prevaru Leclerca što prije protjerati iz ekipe! Nazad u Alfu ili F3!



    6

    7
  12. Lewis Hamilton 44
    LH1985 Prikaži

    Bolje loša sreća nego da je pokraden ko Ham.



    2

    22
    • hahahahaha dokle više?



      10

      2
      • Lewis Hamilton 44
        LH1985 Prikaži

        Nema zastare za to gnjusno djelo



        1

        13
        • Michael Schumacher
          DDR Donator Prikaži

          Ok, tom logikom je onda Massa 2008. pokraden činom za koji su određeni ljudi i kažnjeni, ali naslov nije dobio. Tko li ga je ono dobio te godine?



          3

          2
        • Lewis Hamilton 44
          LH1985 Prikaži

          DDR Usporedio si neusporedivo.
          Ovakvu namještaljku povijest sporta ne pamti.


          0

          9
        • Michael Schumacher
          DDR Donator Prikaži

          Baš si smješan… Znači ljudima je zabranjen rad u sportu zbog NAMJEŠTANJA utrke, i to nije namještaljka. Ali zato kad se slijede dogovori šefova momčadi, to je namještaljka.

          Stvarno si tolko razuman da nekad pomislim da to Vetma trolla za poticanje rasprave.



          2

          1
        • Lewis Hamilton 44
          LH1985 Prikaži

          I dalje uporno uspoređuješ neusporedivo.
          Zatvaraš oči nad ovom prevarom koju pravdaš sam sebi sa i njemu su namjestavali i njima su namjestavali, ako mu nisu uzeli naslov i dali Masi zašto bi Maxu.Ovo je jedino usporedivo sa Maradoninom “božjom rukom”.
          I ne ne trola Vetma nego ti je moralni kompas sj.ban.



          1

          3
  13. …jednom davno, zbog loše sreće, ja sam izgubio svoje mjesto u F1, potencijjalno i 5-6 naslova… :P



    4

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Poredak vozača: 5-1

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Pročitajte najprije:Poredak vozača: Pozicije 20-16Poredak vozača: Pozicije 15-11Poredak vozača: Pozicije 10-6 5 Lando Norris Kako je McLaren krenuo u sezonu bili smo prilično uvjereni da će ovo biti neobično loša godina za Landa Norrisa i Daniela Ricciarda Bahrein je bolje ne spominjati, a na drugoj utrci sezone, u Saudijskoj Arabiji, je zapeo u Q2 Cijele prošle sezone se nije dogodilo da na dva uzastopna GP vikenda ostane...

Još kolumni