Dnevna zagonetka
Dnevna zagonetka

Troškovi popravaka bolida po momčadima i vozačima

Luka Softić

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Troškovi popravaka bolida po momčadima i vozačima

Luka Softić

Ukupni zbroj troškova po momčadima:

10 – Alpine – €595,000

Vozači Alpinea ove sezone su vješto izbjegavali nezgode te su troškovi njihovih popravaka bili daleko najniži. Fernando Alonso je svoju najveću nesreću 2021. doživio na biciklu u svojem prebivalištu u Švicarskoj, a u bolidu je uglavnom imao nesuglasice s prednjim krilom: u Imoli (blaže oštećenje pri dolasku na grid), u Monaku (lom krila udarom u ogradu kod izlaska iz zadnjeg zavoja na prvom treningu) i u Mađarskoj (spin u prvom treningu). Zanimljivo je bilo odustajanje u Bahrainu zbog vrećice koja je zapela u usisniku bolida, a Španjolac je morao odustati i u SAD-u zbog mehaničkog problema. Esteban Ocon veća oštećenja je imao samo na početku sezone kad se Sebastian Vettel u Bahrainu prekočio u Francuževu zadnjicu, i kad je sudar s Perezom u prvom treningu VN Emilie Romagne rezultirao lomom vilice prednjeg desnog kotača. Drugi dio sezone proveo je mirno, s iznimkom dodira s Tsunodom u Meksiku, pa se može pohvaliti kako je ove sezone prouzročio najmanje popravaka na cijelom gridu.

9 – McLaren – €2,166,000

Mehaničarske glavobolje za McLaren započele su kad je Ricciardo u kvalifikacijama u Azerbajdžanu završio u zidu. Osim toga, prvi dio sezone je bio prilično miran za McLaren, sve do Mađarske gdje ni Norris ni Ricciardo nisu uspjeli izbjeći štetu koja je bila u uzročnoj vezi s kaotičnim startom. Ricciardo je imao kontakt s Ferrarijem Charlesa Leclerca kojeg je preusmjerio Lance Stroll, a Norrisa je Valtteri Bottas upotrijebio kao kuglu kojom je srušio Red Bullove čunjeve, zbog čega je Norris morao odustati. Nadalje, Lando Norris je u kvalifikacijama u Belgiji doživio “totalku”, a sjećamo se da je Sebastian Vettel zazivao proglašenje crvene zastave zbog loših vremenskih uvjeta, što je trkaći direktor Michael Masi učinio tek nakon Norrisove nesreće. Norris je s nezgodama završio nakon prvog treninga u Rusiji gdje je blago oštetio prednje krilo pri ulasku u boks, a Ricciardo je pak u Meksiku upotrijebio tehniku sličnu Bottasovoj zabivši se upravo u Finca, čime je slomio prednje krilo i kompromitirao ostatak utrke.

8 – Alfa Romeo – €2,804,000

Najiskusniji vozač na gridu, nedavno umirovljeni Raikkonen, svoj manjak motivacije, zainteresiranosti i koncentracije demonstrirao je potpunim lomom prednjeg krila na drugom treningu u Bahrainu, kao i u Portugalu kad se zabio u momčadskog kolegu Giovinazzija. Dvaput se sudarao sa Sebastianom Vettelom, prvi put u zadnjim krugovima VN Austrije, a drugi put u Saudijskoj Arabiji. Iskusni Finac svoju bogatu karijeru nije završio na “idealan” način (Raikkonen gotovo svaki incident u službenim intervjuima komentira s “not ideal”, op. a.), budući da je u Abu Dhabiju najprije na treningu završio u barijerama, a zatim u utrci proklizao i također oštetio bolid. Antonio Giovinazzi je bio nešto oprezniji pa je njegov bolid morao na popravak uglavnom u drugom dijelu sezone. Sudar sa Sainzom u Monzi i dodir s barijerama nakon proklizavanja tijekom kvalifikacija u Meksiku nanijele su manju štetu bolidu broj 99, a najatraktivniji udes Giovinazzi je uradio na drugom treningu u Rusiji kad je stražnje krilo kirurški preciznim udarcem pretvorio u vjetrenjaču.

7 – Aston Martin – €3,346,000

Budući da se borio za titulu najboljeg ovosezonskog pretjecača, koju je i osvojio s čak 132 pretjecanja ukupno, bilo je za očekivati da će Sebastian Vettel često biti u bliskom kontaktu s ostalim bolidima. Osim već spomenutih doticaja s Raikkonenom u Austriji i Saudijskoj Arabiji, kao i zabijanja u Ocona u prvoj utrci sezone, Vettel je bio žrtva nesmotrenosti Yukija Tsunode u Jeddi, a najveću štetu pretrpio je udarom u barijere u Francuskoj nakon proklizavanja. Tatin sin Lance Stroll je s druge strane bio puno nestašniji te je nabio dva i pol puta više troškova od Vettela. Najprije je u Azerbajdžanu bio žrtva puknuća tvrde komponente Pirellijevih guma, a onda je bio jedan od vodećih instigatora kaosa u Hungaroringu gdje je neobjašnjivim potezom pomeo Leclerca i Ricciarda. Remont šasije bio je potreban i nakon kvalifikacija u Meksiku kad je mladi Kanađanin nakon proklizavanja u zadnjem zavoju pošteno zakucao bolid u zid, a u Brazilu se našao na nišanu Yukija Tsunode u prvom zavoju. Vrijedi spomenuti da su momčadski kolege Aston Martina imali dodire u Monzi i Sočiju koji srećom po momčad nisu nanijeli znatnija oštećenja.

6 – Alpha Tauri – €3,719,500

Yuki Tsunoda je svoju sezonu za zaborav oplemenio brojnim incidentima: u Imoli je unakazio stražnji kraj bolida proklizavanjem u barijere u Q1, u Monaku je očešao ogradu u drugom treningu, a u trećoj kvalifikacijskoj rundi VN Azerbajdžana je podupravio nakon prve DRS zone i totalizirao frontalni dio bolida, što je u naletu zbunilo Carlosa Sainza koji je morao produžiti u izletnu zonu s oštećenjem prednjeg krila. U Francuskoj u Q1 i u Mađarskoj na prvom treningu je ponovno razvalio stražnji kraj, a u drugom dijelu sezone se posvetio sudarima s drugim bolidima. Za nesretni dodir s Oconom u Brazilu ga ne možemo kriviti, ali okomit nalet u Strolla u Brazilu i izguravanje Vettela u Saudijskoj Arabiji nije za pohvalu. Momčadski kolega Gasly je s druge strane osigurao 77% ukupnog zbroja bodova za Alpha Tauri, a izvukao je deblji kraj u dodiru s Ricciardom u Bahreinu, gdje je McLaren prošao bez ogrebotine, a Gasly je morao u garažu. Sličan kontakt imao je i u sprintu u Monzi kad je još jedan blagi dodir s McLarenom završio dramatičnim gubitkom prednjeg krila i udarcem u barijere. Nije se bolje proveo ni u utrci budući da oštećenja na šasiji nisu bila u potpunosti sanirana, a Tsunoda utrku u Monzi nije ni započeo zbog problema s kočnicama. Gasly nije imao sreće ni na VN Štajerske kad mu je Charles Leclerc prednjim krilom probušio gumu na izlasku iz prvog zavoja. Lomio je prednje krilo na drugom treningu u Rusiji, a u Americi je morao odustati zbog problema s ovjesom.

5 – Mercedes – €3,968,500

Osim što je nakupio duplo više motora od dozvoljenog, Valtteri Bottas sudjelovao je u nekoliko najzapaženijih incidenata sezone. Najprije je u kišnoj Imoli sudjelovao u strahovitom sudaru s George Russellom, da bi zatim u Mađarskoj napravio “touchdown” za Mercedes izbacivanjem oba Red Bulla iz konkurencije. Na prvom treningu u Francuskoj je minimalno oštetio prednje krilo, a u nastavku sezone se primirio. Nije imao sreće u Kataru kad mu je puknula guma, nakon čega se morao povući zbog oštećenja na ovjesu. Lewis Hamilton nije završio samo jednu utrku ove sezone i to zbog kontroverznog sudara s Verstappenom u Monzi. U Imoli je proklizao i oštetio prednje krilo, a kad je izgledalo da je Lewisova utrka propala, spasila ga je crvena zastava uzrokovana sudarom Hamiltonovih najvećih saveznika na gridu. U Silverstoneu je notorno torpedirao Verstappena pri brzini od 300 km/h, a svoje oštećenje prednjeg krila je opet imao prilike sanirati tijekom crvene zastave. U kvalifikacijama u Rusiji je ogrebao zid na ulasku u boks, a u Saudijskoj Arabiji se zabio u poleđinu Maxa Verstappena nakon što nijedan od dvojice protagonista nije htio prvi proći kroz kontrolnu točku za DRS zonu.

4 – Red Bull – €4,828,000

Incident u Mađarskoj je spomenut već nekoliko puta, pa ćemo u zadnjem pokušaju istaknuti još samo posljedice koje je pretrpio Red Bull. Perez je morao odustati zbog oštećenja ovjesa, a nakon utrke je utvrđeno da će morati iz opticaja izbaciti ganc novi drugi motor. Max Verstappen je ostao bez cijelog desnog krila podnice, a nastavio je utrku nakon što su mehaničari tijekom crvene zastave selotejpom polijepili rupe na bolidu. Sa znatno umanjenim performansama Max se dogegao do devetog mjesta. Međutim, Verstappenova loša sreća započela je puknućem stražnje lijeve gume još u Azerbajdžanu nakon kojeg je neustrašivi Nizozemac na startnociljnom pravcu po prvi put ove sezone završio u zidu pri brzini većoj od 300 km/h. Uzrok puknuća je, kao i kod Strolla par krugova ranije, ostao pod velikim znakom upitnika, budući da je Pirelli okrivio krhotine koje su navodno zarezale Strollovu i Verstappenovu gumu, da bi nedugo potom predstavili revidiranu verziju nesretne C3 komponente. Možda i najkontroverzniji moment ove sezone svakako je dodir Hamiltona i Verstappena u Copse zavoju na stazi u Silverstoneu koji je rezultirao strahovitim udarom Red Bulla u zid. Sila koju je Verstappen pretrpio zaustavljanjem, u iznosu od 51G, bila je i više nego dobro opravdanje za dodatne pretrage u bolnici, a jedini čitavi komad opreme koji je Red Bull uspio izvući iz barijera bila je Verstappenova kaciga. Iako je bilo govora da će Honda možda i uspjeti sačuvati drugi od tri predviđena motora, svakome tko je vidio krš bolida broj 33 na dizalici bilo je jasno da se to neće dogoditi. Nakon što se Max popeo Lewisu na glavu u Monzi (doslovno), možemo još spomenuti neslavan završetak posljednjeg kvalifikacijskog kruga u zidu u Saudijskoj Arabiji. Sergio Perez udario je pak u barijere na dolasku na grid u Belgiji te nije mogao započeti utrku, koja je na kraju održana samo tehnički, a u Jeddi nije mogao završiti utrku zbog sudara s Leclercom nakon prvog restarta, a na koncu je koštao svoju momčad gotovo 3 milijuna eura manje od Verstappena.

3 – Williams – €4,961,500

George Russell za sudar s Bottasom u Imoli može okriviti sebe budući da je zaboravio na uvjete na stazi kad se refleksno primaknuo udesno i proklizao zbog Bottasovog navodnog pomicanja. Valja izdvojiti i oštećenje mjenjača na trećem treningu VN Azerbajdžana, odustajanje zbog problema s pogonskom jedinicom u Štajerskoj i preupravljanje u zid tijekom Q2 u Nizozemskoj koje je još jednom dovelo do problema s mjenjačem u utrci. U Saudijskoj Arabiji je Nikita Mazepin zaboravio upotrijebiti kočnice, pa je posljedično terminirao Russellov Williams, a u Abu Dhabiju je Russellov mjenjač opet zakazao. Nicholas Latifi trenutno je žrtva prijetećih poruka i mržnje socijalnih ratnika, nusprodukta woke (ne)kulture koju indirektno gaji Lewis Hamilton, a koji direktno podupiru njega, i to zbog nesretnog proklizavanja u zid nakon dvoboja s Haasom Micka Schumachera pred kraj utrke, koji je doveo Maxa Verstappena u izglednu priliku za osvajanje prvenstva. Latifi je već i na drugom treningu u Yas Marini nasukao bolid u trećem sektoru, a ranije u sezoni se još zabavljao u Imoli (nekoliko incidenata), Monaku (izazvao crvenu zastavu u trećem treningu), Nizozemskoj (veliki izlet u kvalifikacijama), Rusiji (spin pred kraj trke) i Kataru (puknuće gume).

2 – Ferrari – €5,796,000

Carlos Sainz jedini je vozač koji se može pohvaliti činjenicom da je 2021. završio sve utrke, pa ako izostavimo izvrtanje Giovinazzija u Monzi možemo zaključiti da je svoje incidente ograničio na preostale sesije. Tih incidenata svakako nije nedostajalo pa će ostati upamćeni žestoki udesi na treninzima u Nizozemskoj i Monzi, kao i oni na kvalifikacijama u Azerbajdžanu i Mađarskoj. Pobrojati sva ovogodišnja unesrećenja Charlesa Leclerca je izrazito zahtjevan zadatak, a da bi posao bio obavljen pedantno i kvalitetno potreban je angažman ni više ni manje doli glavnog urednika. Kolega Vetma si je dao truda, a njegov izvještaj prenosim u cijelosti:

  1. Imola – FP2 – sudar s barijerama, crvena zastava
  2. Monako- Q3 – totalka u zadnjem pokušaju, nije ni startao jer Ferrari nije popravio bolid na vrijeme
  3. Azerbajdžan – FP2 – udarac u barijere
  4. Štajerska – utrka – izbacio Gaslya
  5. Mađarska – utrka – DNF
  6. Belgija – FP2 – izazvao crvenu zastavu
  7. Meksiko – FP1 – lom stražnjeg krila u zadnjem zavoju
  8. Brazil – FP1 – oštećenje ovjesa jahanjem pasice u 4. zavoju
  9. Katar – Q1 – promjena šasije nakon što je zajahao pasicu, a na treningu je završio i u šljunku
  10. Saudijska Arabija – FP2 – totalka, crvena zastava
  11. Saudijska Arabija – Utrka – sudar s Perezom

Nakon ovakve sezone rasnog i ekspertnog razbijanja bolida, Charles Leclerc morat će se nagodinu pošteno naraditi kako bi povratio svoj miljenički status u Ferrariju, a u tome mu ne pomaže ni činjenica da ga je u protekloj sezoni nadvisio novopridošli Carlos Sainz. Eh da, tu će odsad biti i Santander. Comprende?

1 – Haas – €6,680,500

Ludu i nezaboravnu sezonu za Haas, i to ne u pozitivnom smislu, Mick Schumacher i Nikita Mazepin obogatili su brojnim nesrećama. S obzirom da su još 2019. odlučili da neće razvijati bolid za 2021. već sve resurse posvetiti razvoju za 2022. bilo je za očekivati da će debitanti Schumacher i Mazepin, koji su ionako izvan konkurencije zbog performansa bolida, voziti konzervativnije i tako financijski olakšati tranziciju na nova pravila za iduću sezonu. Dogodilo se upravo suprotno, pa su Haasovi vozači su prednjačili u količini razasutog karbona na asfaltu, što je u konačnici dovelo do toga da u zadnjoj utrci sezone vjerojatno nisu imali dovoljno dijelova da pripreme bolid Nikite Mazepina za start, koji se naposljetku ionako ne bi utrkivao zbog zaraze koronom. Mick Schumacher dobio je pohvalu Sebastiana Vettela za izvrsno odrađenu sezonu, ali se Guenther Steiner i Gene Haas vjerojatno neće složiti budući da je upravo njegov bolid pretrpio najviše štete mjerene u eurima, pa čelnicima Haasa ostaje nada da će iduća sezona biti ipak nešto uspješnija.

Troškovi po vozačima:

20 – Esteban Ocon – €280,000

19 – Fernando Alonso – €315,000

18 – Sebastian Vettel – €660,000

17 – Daniel Ricciardo – €713,000

16 – Antonio Giovinazzi – €854,000

15 – Sergio Perez – €939,000

14 – Pierre Gasly – €1,113,000

13 – Lewis Hamilton – €1,255,000

12 – Lando Norris – €1,453,000

11 – Carlos Sainz – €1,756,000

10 – George Russell – €1,845,000

9 – Kimi Raikkonen – €1,950,000

8 – Nikita Mazepin – €2,468,000

7 – Yuki Tsunoda – €2,606,500

6 – Lance Stroll – €2,686,000

5 – Valtteri Bottas – €2,713,500

4 – Nicholas Latifi – €3,116,500

3 – Max Verstappen – €3,889,000

2 – Charles Leclerc – €4,046,000

1 – Mick Schumacher – €4,212,500

Zadnji donatori:
zekohonda
zekohonda
Vordas
Sluno13
limitmaker1

Pretplatnici:
lukarak
vlado
Renault_F1_team
Ciki-F1
Djuvedj
Become a Patron!

Bok , F1puls autori su dosad napisali 10137 vijesti i tekstova. Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Luka Softić
Pulsmedia autor
77 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Više o temi: #Kolumna

Komentiraj

21 komentara

  1. Mclaren raca Prikaži

    Haas ima troškova ko da se borio za naslov i često riskirao samo da ostane na vrhu



    26

    1
  2. Stefan Bellof Znalac krivina Prikaži

    Svi vozaci Ferrari motora vode u jednoj od statistika koja bas i nije za pohvalu. Ne trebaju se iznenadit ako ne bude bozicnica, vec bit sretni ako im ne stigne racun 😅



    10

    1
  3. Alpine rasturio financije. Kako to da se Leclercu popisuju spinovi, a MazeSpinu ne? :D



    11

    1
    • David Croft Frantic Donator Prikaži

      Kaže mazesp.in da je Nikita napravio 22,5 spina. 😁
      Jedan je bio polovičan, uspio je ispraviti bolid.
      Ali mu je zato timski kolega imao više poljubaca sa zidovima i barijerama.
      Očekivao sam Leclerca na prvom mjestu.



      14

      1
      • Bome ni Max nije bio daleko da i ovdje bude šampion. Valjda može zahvaliti Mercu (Mađarska i Silverstone) :D Mislim da se kod Leclerca pretjeralo s popisom – dva spina (Bahrain, Rusija) su bila bez udaraca, jedino flat spotted gume, u kršu u Mađarskoj je bio samo putnik, a i ovo ”Saudijska Arabija – izbacio Pereza” malo zvuči pretjerano s obzirom da nije imao kuda.



        10

        1
    • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Taj nabrojani spin je bio greškom, inače bi ih bilo jos dosta. Plan je bio samo sudare. Sad je ispravljeno. 😄



      3

      3
      • Znam da sam dosadan, ali:
        ”Štajerska – utrka – izbacio Gaslya”

        ”Mađarska – utrka – DNF” – ako poviše piše ”izbacio Gaslya”, s čime bih se polusložio jer zvuči gore nego što je bilo (krilom mu je doslovno dotaknuo zadnju lijevu gumu), onda ovdje treba pisat ”izbacio ga Stroll”

        ”Monako- Q3 – totalka u zadnjem pokušaju, nije ni startao jer Ferrari nije popravio bolid na vrijeme” – mjenjač nije promijenjen od strane Ferrarija nakon što su ga pregledali, u suprotonom bi bila kazna na startnom poretku



        3

        3
  4. Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

    Čestitke vozačima koji su ispod 1mil spičkali u zidovima i šljuncima



    8

    1
  5. Michael Schumacher Lovac Prikaži

    1. Schumacher, koja godina je, 2004.? :D



    14

    1
  6. Nazdravlje vam badnji dan svima 🙂



    9

    1
  7. Mazepin koliko je platio toliko je razbio.



    5

    1
  8. Charles Leclerc Adro Prikaži

    Pa sta se nije Leclerc u Imoli razbio u FP1 ili FP2 nisam siguran na kojem.



    2

    1
  9. Blue Flag Crash Donator Prikaži

    Za mene je Mick zlatna maslina sezone.. Nadam se da je dovoljno naucio da bude bolji sljedece sezone
    a Mazepina nitko ne gleda ozbiljno..
    A evo, fino je uneredio bolid ove sezone a malo previse hejta prema Leclercu, nije da mi je drag…



    6

    4