Oktanski koktel

Sad luta sam taj stari Pierre

Piše: Ante Maras

Prije 7 mjeseci, 6 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 7 minuta

Kolovoz 2019.

Očekivano, nakon blijedih nastupa u Red Bullu, Pierre Gasly se vraća u redove Torro Rossa, a na njegovo mjesto dolazi Alex Albon upravo iz Torro Rossa. Veliki udarac za mladog Pierrea koji se jednostavno nije snašao u Red Bullu pokraj Maxa Verstappena koji je dotad u sezoni ostvario pobjede u Austriji i Njemačkoj.

VN Belgije, 31.08.2019. – 01.09.2019.

Još jedan veliki udarac za mladog Pierrea, definitivno najveći u dotadašnjoj trkaćoj karijeri i životu. U strašnom sudaru na početku utrke F2 na stazi u Spa-Francorchampsu nažalost pogiba mladi Francuz Anthoine Hubert, Pierreov najbolji prijatelj, a Juan Manuel Correa doživljava teške ozljede od kojih se tek nedavno oporavio. Smrt, mladog i talentiranog Huberta šokirala je cijeli motorsport svijet, ali ponajviše Gaslya budući da mu je bio najbolji prijatelj u motorsportu te su bili cimeri tijekom odrastanja i “obrazovanja” u motorsportu. Nikom nije bilo lako odraditi utrku u atmosferi tuge, šoka i straha, ali “Show must go on”. Unatoč tome, Charles Leclerc je uspio ostvariti svoju prvu pobjedu u karijeri koju je posvetio Anthoineu, a i Pierre je 9. mjestom odradio dobar posao za Torro Rosso i na neki način odao počast svom tragično preminulom prijatelju.

Rujan 2019. – Studeni 2019.

Očigledno mu je prelazak u Torro Rosso koristio te je počeo isporučivati dobre rezultate obzirom na bolid u rukama. Od Velike nagrade Italije pa do kraja sezone je u 8 utrka 4 puta završio u bodovima, a u ostale 4 je bio blizu bodova osim na VN SAD-a kad je imao problema s ovjesom te je odustao u 54. krugu iako je klasificiran kao 16. te na VN Abu Dhabija na kojoj je završio na 18. mjestu. Najbolji rezultat mu je bilo 2. mjesto na VN Brazila, a sezonu završava na 7. mjestu sa 95 bodova.

VN Brazila, 17.11.2019.

U kvalifikacijama za VN Brazila se Pierre kvalificirao na 7. mjestu, no zbog Leclercove promjene motora starta na 6. mjestu. Na utrci se držao unutar top 10, ali profitira odustajanjem Valtterija Bottasa zbog hidraulike u 52. krugu zbog čega ulazi sigurnosni automobil. Nakon odlaska sigurnosnog automobila u boks drži se podalje od problema na 6. mjestu te ga sreća ponovno mazi u 66. krugu kad odustaju oba Ferrarija nakon međusobnog kontakta, Leclerc zbog oštećenog ovjesa, a Vettel zbog puknuća lijeve stražnje gume zbog čega ponovno ulazi sigurnosni automobil i u tom trenutku Gasly napreduje na 4. mjesto. Dodatno napreduje odlaskom Hamiltona po nove soft gume u boks tijekom safety cara. Iako ulaskom safety cara u boks gubi poziciju od Hamiltona, skače na 2. mjesto nakon kontakta Albona i Hamiltona zbog kojeg Albon pada na 15. mjesto, a Hamilton pada iza Gaslya. Hamilton ga pokušava proći u zadnjem krugu na ciljnoj ravnini u borbi kotač uz kotač, ali Gasly ga zadržava te završava utrku na 2. mjestu, što je njegov prvi podij u karijeri te 2. njegove momčadi u sezoni, budući da je Kvyat 3. mjestom u Njemačkoj donio momčadi prvi podij još od Vettela i VN Italije 2008. godine. Taj dan je Gasly opisao kao najbolji dan u životu.

Izvor: Governo do Estado de Sao Paulo

VN Italije, 6.9.2020.

U iznimno čudnoj sezoni obilježenoj pandemijom COVID-19, kašnjenjem početka sezone, otkazivanja utrka zbog COVID-19 pandemije te utrkama iza zatvorenih vrata, Gasly se solidno snašao za upravljačem Alpha Taurija (bivši Toro Rosso) te je u prvih 7 utrka ostvario 4 završetka utrka u bodovima, a najbolji rezultati su mu sedmo mjesto na VN Austrije i VN Velike Britanije. Na Velikoj Nagradi Italije se činilo da će isto biti samo još jedna od utrka u kojoj će osvojiti ponešto bodova, no spletom okolnosti njegov ulazak u boks u 19. krugu će promijeniti njegovu utrku na način kojem se ni on sam nije nadao. Naime, Kevin Magnussen je odustao krajem 18. kruga zbog mehaničkih problema te se parkirao pokraj ulaza u boks te je ubrzo pozvan SC te je zatvoren pit box kako bi Magnussenov bolid što sigurnije maknuli sa staze . Prije ulaska sigurnosnog auta i zatvaranja pit boxa, Gasly je uspio odraditi ulazak u boks. Nažalost te sreće nije bio ostatak grida, a pogotovo Lewis Hamilton i Antonio Giovinazzi koji su ušli u boks kad je boks bio zatvoren te su dobili 10 sekundi stop-and-go kazne.

Nakon odlaska safety cara Pierre se nalazi na 3. mjestu iza Lewisa Hamiltona i Lancea Strolla koji nije otišao u boks. Ponovno se utrka prekida zbog sudara Charlesa Leclerca u Parabolici nakon restarta utrke te je ponovno pozvan SC, a poslije i crvena zastava kako bi se barijere popravile nakon sudara. Na ponovnom restartu Stroll pada u poretku te Gasly završava ispred njega, a Lewis Hamilton na kraju kruga odlazi odraditi kaznu te se Gasly nalazi na 1. mjestu, koje uspijeva zadržati sve do kraja utrke, unatoč pritisku Carlosa Sainza sve do kraja utrke. Tom pobjedom je postao prvi Francuz pobjednik utrke F1 nakon Oliviera Panisa koji je pobijedio na VN Monaka 1996. godine. Zanimljivo, obojica su svoje pobjede ostvarili progonjeni Hondinim motorima (Panis je pod haubom Ligiera imao Mugen-Honda motor). Također, Honda je tom pobjedom postala prvi dobavljač motora koji je ostvario pobjedu s 2 različite momčadi, a za momčad iz Faenze je to bila 2. pobjeda u povijesti (prva je bila također u Monzi 2008. godine, a pobjednik za Torro Rosso/Alpha Tauri je bio Sebastian Vettel).

Nakon svega što mu se dogodilo u prošloj godini dana – Gasly je slavio. Na kraju sezone je završio na 10. mjestu sa 75 bodova, za više od duplo više od svog timskog kolege.

VN Azerbajdžana, 6.6.2021.

Za 2021. godinu za momčadskog kolegu dobiva Yukija Tsunodu, mladog japanskog vozača koji unatoč dobrom startu sezone nije toliko puno pokazao, a iskazao se riječnikom i tretmanom prema inženjeru na TR, zbog čega nije pobrao puno simpatija. Pierre Gasly je s druge strane sezonu počeo jako dobro te je osim prve utrke u svakoj utrci do VN Azerbajdžana osvajao bodove, a kao najbolji rezultat u sezoni dotad mu je bilo 6. mjesto na VN Monaka utrku prije. Na VN Azerbajdžana je odradio sjajne kvalifikacije te je startao na 4. mjestu, a start u Top 5 će mu tijekom sezone će postati više pravilo nego iznimka. Unatoč lošem startu, ponovno okolnosti u utrci mu omogućuju napredak do podija.

Puknuće gume Lance Strolla i Maxa Verstappena te zaron Lewisa Hamiltona u 1. zavoju nakon restarta utrke omogućilo je Pierreu Gaslyu 3. mjesto te treći podij karijere. Naravno nije ga osvojio bez da je prolio znoja budući da se borio zadnja 2 kruga utrke s druga dva mlada lava, s Charlesom Leclercom iz Ferrarija te Lando Norrisem iz McLarena. Do kraja sezone uvjerljivo je pobijedio Yukija Tsunodu te je sezonu završio na 9. mjestu sa 110 bodova, što je puno više od 32 boda koje je osvojio njegov kolega Yuki Tsunoda. Također se profilirao kao vozač koji solidnim paketom nerijetko može parirati vozačima u mašinerijama koje su za klasu-dvije bolje, što je pokazao više puta kvalificiravši se u top 5, ispred vozača koji su nominalno bolji od njega i u boljim bolidima.

Komentiraj

6 komentara

  1. Pierre Gasly
    jenson Donator Prikaži

    Možda nije brz kao Verstappen, ali i dalje mislim da je 2019. otpisan i prije nego što je počeo voziti, i da ima brzinu za postati svjetski prvak



    7

    2
  2. Charles Leclerc 16
    mGT_ZG Prikaži

    https://youtu.be/ZArjJYq_0bE da li je autor na ovo mislio?



    2

    0
  3. Nekako fali zaključak na ovom članku. Ali lijepo podsjećanje na mladog lava u provincijskom zoou.



    5

    1
  4. Dobar vozač i još bolji radnik, volio bi ga vidjeti kao nasljednika Lewisa u Mercedsu ili Ricciarda u McLarenu



    2

    1
  5. Nakon Monze ’21. starog Pjera sam okačio na fb.
    Pohvale za članak.


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni