Formula 2

Piastri uvjerljivom pobjedom zaključio šampionsku sezonu

Piše: Lovro Andraka

Prije 12 mjeseci, 10 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

Oscar Piastri oprostio se od Formule 2 na najbolji mogući način, pobjedom na glavnoj utrci posljednjeg vikenda sezone u Abu Dhabiju. Australcu je ovo šesta pobjeda sezone i četvrta u glavnim utrkama.

Drugo mjesto osvojio je Guanyu Zhou koji iduće sezone odlazi u Formulu 1 s Alfa Romeom, a treći je završio njegov timski kolega iz UNI-Virtuosija Felipe Drugovich korištenjem obrnute strategije.

Theo Pourchaire također se odlučio na obrnutu strategiju, odnosno start na tvrđim gumama i prelazak na mekše u završnici. Većinu utrke proveo je u vodstvu zahvaljujući tome, no na kraju je bio tek četvrti.

Robert Švarcman izgubio je mjesto na postolju u pretposljednjem krugu – Drugovich i Pourchaire bili su prebrzi za Rusa na već istrošenim tvrđim gumama.

Šesto mjesto pripalo je Danu Ticktumu, a u osvajače bodove ušli još Marcus Armstrong, Juri Vips, Ralph Boschung i Richard Verschoor.

Uoči utrke dogodio se incident između Piastrija i Guilhermea Samaije. Samaia je prilikom izlaska iz garaže pogodio Australca, no oštetio mu je samo prednje krilo, stoga je Prema samo morala zamijeniti nos bolida.

Piastri je peti put zaredom startao s pole positiona u glavnoj utrci i ponovo je bez problema zadržao vodstvo nakon prvog zavoja. Odmah iza veliku borbu za drugo mjesto vodili su njegov sunarodnjak Jack Doohan i Guanyu Zhou, a nažalost za Doohana, njegov sjajan kvalifikacijski rezultat pao je u vodu kada je u devetom zavoju izgubio kontrolu nad bolidom i izvrtio se u zid. Praktički istovremeno se na istom mjestu izvrtio Liam Lawson koji se borio sa Švarcmanom za četvrto mjesto, no on se okrenuo za 360 stupnjeva i nastavio vožnju.

Izvrtio se i Christian Lundgaard kojeg je u šestom zavoju pogodio Juri Vips, a Vips je za to kasnije dobio pet sekundi kazne. Na stazu je zbog Doohana izašao safety car, a restart je bio u petom krugu.

Lawson i Lundgaard prvom su prilikom promijenili gume, u sedmom krugu, a tri kruga kasnije ušla su i vodeća dvojica, Piastri i Zhou. U vodstvu je ostao Pourchaire koji je s tvrđim gumama morao odraditi dugačak prvi stint. U 12. krugu zaprijetio mu je Drugovich, no nije uspio proći i Francuz se odvojio. U boks je ušao u 27. od 33 krugova, a Drugovich je ušao krug kasnije. Pourchaire je imao sporu promjenu guma, no ni bez toga ne bi ugrozio sami vrh poretka.

Do kraja se vodila velika borba između Pourchairea i Drugovicha, a u priču se uključio i Švarcman kojeg su obojica sustizala. U 31. krugu Drugovich je prošao Pourchaire, a zatim su krug kasnije obojica uspjeli proći Švarcmana. Tada smo vidjeli kratak period virtualnog safety cara zbog Lawsona koji je parkirao bolid pored staze.

Bila je ovo posljednja F2 utrka za prvu četvoricu prvenstva – Piastri kao prvak ne može braniti titulu i bit će Alpineov rezervni vozač 2022., Zhou odlazi u F1 s Alfom, Švarcman je izjavio kako neće voziti treću sezonu u F2, a Ticktum odlazi u Formulu E s momčadi NIO 333. Od serije se oprašta i Lundgaard koji nakon razočaravajuće druge sezone u F2 dogodine prelazi u IndyCar s Rahal Letterman Lanigan Racingom. Posljednju utrku odradila je momčad HWA Racelab koja je nakon samo dvije sezone odlučila prestati s natjecanjem, a bio je ovo i posljednji vikend na kojem smo gledali tri utrke – dogodine se F2 vraća na format s jednom sprint i jednom glavnom utrkom.

Nova sezona počinje utrkama u Bahreinu 19. i 20. ožujka.

Rezultati glavne utrke u Abu Dhabiju

Vozač Momčad Zaostatak
1 Oscar Piastri Prema
2 Guanyu Zhou UNI-Virtuosi +3.288s
3 Felipe Drugovich UNI-Virtuosi +8.242s
4 Theo Pourchaire ART Grand Prix +9.977s
5 Robert Švarcman Prema +13.333s
6 Dan Ticktum Carlin +19.166s
7 Marcus Armstrong DAMS +19.775s
8 Juri Vips Hitech GP +22.555s
9 Ralph Boschung Campos Racing +26.415s
10 Richard Verschoor Charouz Racing System +27.242s
11 Jehan Daruvala Carlin +30.007s
12 Bent Viscaal Trident +32.619s
13 Roy Nissany DAMS +37.305s
14 Clement Novalak MP Motorsport +37.836s
15 Christian Lundgaard ART Grand Prix +40.446s
16 Guilherme Samaia Charouz Racing System +41.040s
17 Marino Sato Trident +42.341s
18 Olli Caldwell Campos Racing +43.846s
19 Alessio Deledda HWA Racelab +1m20.339s
20 Liam Lawson Hitech GP +4 kruga
Jake Hughes HWA Racelab odustao
Jack Doohan MP Motorsport sudar

Ukupni poredak vozača

Vozač Bodovi
1 Oscar Piastri 252.5
2 Robert Švarcman 192
3 Guanyu Zhou 183
4 Dan Ticktum 159.5
5 Theo Pourchaire 140
6 Juri Vips 120
7 Jehan Daruvala 113
8 Felipe Drugovich 105
9 Liam Lawson 103
10 Ralph Boschung 59.5

Ukupni poredak momčadi

Momčad Bodovi
1 Prema Powerteam 444.5
2 Carlin 272.5
3 UNI-Virtuosi 288
4 Hitech Grand Prix 223
5 ART Grand Prix 190
6 MP Motorsport 75
7 Campos Racing 66.5
8 DAMS 66
9 Trident 35
10 Charouz Racing System 28
11 HWA Racelab 9

Broj pobjeda 2021.

Vozač Pobjede (glavne-sprint)
1 Oscar Piastri 6 (4-2)
2 Guanyu Zhou 4 (2-2)
3 Robert Švarcman 2 (0-2)
4 Dan Ticktum 2 (0-2)
5 Theo Pourchaire 2 (1-1)
6 Juri Vips 2 (1-1)
7 Jehan Daruvala 2 (0-2)
8 Liam Lawson 1 (0-1)
9 Richard Verschoor 1 (0-1)
10 Marcus Armstrong 1 (0-1)

Komentiraj

10 komentara

  1. Ferrari
    jura718 Prikaži

    Nevjerojatno da će presjediti 2022. sezonu. Nadam se da će naći mjesto za 2023. Ovo pokazuje sve mane F2 kao nekog koraka prema F1. Treba se uvesti neki automatski sustav, gdje moraš imati mjesto u F1 ako si prvak. Ali opet, kako ekipe natjerati na to, kad je novac sve. Zeznuto, ali se nešto mora napravit po tome pitanju



    7

    0
    • Ayrton Senna
      FerrariF1 Prikaži

      Upravo je novac i problem.. U krivim rukama.. Stroll i Mazepin i Latifi su primjer.. Prosječni i ispodprosječni vozači sa puno love uzimaju mjesta talentiranim klincima koji nemogu nać poštenog sponzora.. To bi mogao postati veliki problem F1 u budućnosti.. Osobno nemam ništa protiv Lancea Nikite i Nicolasa dečki se trude i daju sve od sebe ali realno.. Jednostavno nisu klasa Maxa Landa Charlesa i Georga.. Da i dobiju u ruke auto poput Merca ili Red Bulla jednostavno nebi znali izvlačiti iz njih ono što Lewis i Max rade.. Tata Stroll je jako zapeo sa Astonom i vidi se da želi stvoriti pobjednički auto ali ako i uspije koga će stavit kraj svog sina.. Trebalo bi mu nekakvo veče i jače ime ali taj bi mogao bez problema bit brži od njegovog sina.. I onda.. Kako onda.. E daj Seb ili Max ili Lewis daj “pusti” gazdinog sina.. On”mora” pobjediti.. Neznam.. Zanimljive priče bi se tu mogle razvijat..



      5

      0
      • Ferrari
        jura718 Prikaži

        Ma da, sve to stoji. Ali to je uvijek bilo i biti će. Mislim na plaćena mjesta. Imaš more primjera velikana koji su krenuli tako da su platili mjesto u F1, Prost npr. Ali nebitno to, kao što sam rekao uvijek će toga biti. Ali kao što sam napisao, prvak F2 bi morao imati zagarantirano mjesto u F1. E sad kako, to je pitanje za ljude na čelu F1…



        4

        0
        • Ayrton Senna
          FerrariF1 Prikaži

          Gle slažem se.. Velikani poput Prosta Senne i tako za takve nema problema ali mi Lance Nikita i Nikolas baš ne djeluju na tom nivou.. Mislim ok nikad neznaš možda nas iznenade ali nekako mislim da je to to od njih..Sena je bio iz bogate obitelji ali on je bio jedan u milijon..Legenda za sva vremena..a tko će ga znat..rado bih imat kristalnu kuglu pa da se poštedim ove jebene nervoze i ušparam si nešto živaca hehe..



          2

          0
      • Sebastian Vettel 5
        battery992 Prikaži

        Stroll je npr dobar vozač, ali oni bi morali imati dosta brži auto od konkurencije da bi on imao šansu. Tako da će vjerojatno ako dođe do toga i biti drugi vozač. Jer mislim da bi čak i Seb koji iako u zadnje vrijeme izgleda dosta mlohavo vrlo lako vratio svoj killer instinct da su u prilici…

        Ali to je F1, nije to sport radi natjecanja nego biznis… Tako da su tu pare glavne.



        4

        0
  2. Covjek je zvijer, nadam se da ce naci svoje mjesto na gridu 2023.



    4

    0
  3. Mclaren
    raca Prikaži

    Šteta. Zadnje tri godine dominira kategorijama u kojima se natječe, a slijedeće godine nema mjesta u formuli kao natjecatelj.



    5

    0
  4. kao sto sam vec napisao…..sramota da netko takav nema mjesto iduce sezone u F1…to samo pokazuje sta je to sve postalo nazalost…..ne utrkivanje najboljih vozaca…nego utrkivanje vozaca sa najboljim sponzorima,pa tko bude bolji od njih bude…..sramota….



    6

    0
  5. Fernando Alonso
    goran0904 Prikaži

    Ja mislim da će on doći 2023. godine umjesto Alonsa u Alpine, pogotovu ako ekipa ne bude konkurentna iduće godine .
    Ne vjerujem da će Alonso ostati u timu koji nije konkurentan.



    4

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni