Formula 2 / Izdvojeno

Završnica F2: Piastri brani veliku prednost, na grid stigla četvorica debitanata

Piše: Lovro Andraka

Prije 1 godinu, 0 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Foto: Formula 2 - Twitter

Ako ste zaboravili da F2 ima još šest utrka do kraja sezone ili da ta kategorija uopće postoji, ne krivimo vas – više od dva mjeseca prošlo je od posljednjih utrka u Sočiju, stoga u nastavku slijedi kratki podsjetnik na najbitnije iz dosadašnjeg dijela sezone i najava onog što nas čeka u Saudijskoj Arabiji i Abu Dhabiju.

The man to beat: Oscar Piastri

Australac Oscar Piastri dosad je impresionirao u svojoj debitantskoj sezoni i na dobrom je putu da nakon F3 titule kao novak isto napravi i u F2 – to je nedavno uspjelo samo Charlesu Leclercu i Georgeu Russellu pa bi takav pothvat nedvojbeno podigao cijenu 20-godišnjaku. Bio bi mu to i treći uzastopni naslov jer je 2019. osvojio Formulu Renault Eurocup, što također govori puno o njegovom talentu.

Piastrijeva prednost iznosi velikih 36 bodova ispred drugoplasiranog Guanyua Zhoua, no rano je za bilo kakve zaključke jer je na stolu još čak 130 bodova. Piastri trenutno ima 178, tako da teoretski i trenutno deveti Felipe Drugovich ima šanse za osvajanje naslova.

Realnije šanse svakako ima spomenuti Zhou – već je poznato da će postati prvi Kinez u Formuli 1 zahvaljujući mjestu u Alfa Romeu, a tamo bi još uvijek mogao stići i kao prvak najjače juniorske serije. Predaleko nije ni Robert Švarcman koji kasni 43 boda za Piastrijem.

Ipak, obojici će za šansu za napad za naslov, osim vrhunskih rezultata, trebati i pokoji kiks Piastrija, a on je kroz sezonu pokazao da nije sklon incidentima te da marljivo skuplja bodove – upisao je dva odustajanja zbog sudara, a u ostalih 15 utrka osvojio je bodove u svima osim jednoj. Također je prezentirao odličnu brzinu u jednom krugu i trenutno ima tri pole positiona u nizu, dok Zhou i Švarcman nisu toliko konstantni u postizanju vrhunskih kvalifikacijskih rezultata.

U motorsportu nikad ne treba reći nikad, a pogotovo ne kada se tri utrke voze na potpuno novoj, superbrzoj uličnoj stazi. Kaos definitivno nije stran Formuli 2, stoga i velika Piastrijeva prednost vrlo lako padne u vodu.

Ukupni poredak (17/23)

1. Piastri1786. Vips102
2. Zhou1427. Daruvala96
3. Švarcman1358. Lawson80
4. Ticktum1299. Drugovich59
5. Pourchaire12010. Verschoor*55

* – više ne vozi

Čak četvorica novajlija

Nova ogromna pauza u kalendaru koštala je četvoricu vozača njihovih mjesta. Financijske poteškoće izbacile su s grida obojicu MP-ovih vozača, Richarda Verschoora i Lirima Zendelija, pri čemu bi Verschoor još uvijek imao matematičke šanse za naslov – naravno da se sva čuda koja bi mu za naslov trebala ne bi dogodila, ali to svejedno dočarava koliko motorsport zna biti okrutan, pogotovo kada vozači poput Sata, Samaije ili Deledde bez problema odrade čitavu sezonu.

Novu postavu MP-a činit će drugi i treći vozač ovogodišnje sezone Formule 3 – Jack Doohan, Red Bullov junior i sin peterostrukog svjetskog motociklističkog prvaka Micka, te Clement Novalak koji je već potpisao ugovor s nizozemskom momčadi za iduću sezonu.

Bez mjesta je po drugi put ove sezone ostao David Beckmann. Nijemac, čije ime na prvi pogled zbuni mnoge jer je poprilično slično jednom engleskom nogometašu koji je Veliku nagradu Katara pratio uživo, je prvo ostao bez mjesta u Charouzu nakon četiri runde, a sada je izgubio i ono u Camposu. Zamijenit će ga Olli Caldwell, osmi vozač ovogodišnje F3 sezone.

Posljednji debitant u Saudijskoj Arabiji je Logan Sargeant. Amerikanac koji je odnedavno član Williamsa vozit će za HWA nakon što je u F3 završio sedmi. On će preuzeti mjesto u kojem je zadnji sjedio Jake Hughes, a prije njega Deleddini timski kolege bili su još Jack Aitken i Matteo Nannini.

Raspored vikenda u Saudijskoj Arabiji

Kvalifikacije – petak, 16:20-16:50
Sprint 1 – subota, 13:30-14:15
Sprint 2 – subota, 19:40-20:25
Glavna utrka – nedjelja, 15:25-16:25

Komentiraj

Trenutno nema komentara.
Budi prvi koji će napisati komentar!

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što smo jučer naučili od Fernanda Alonsa i Maxa Verstappena

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...

Tko je najveće iznenađenje uoči nove sezone? Može li Ferrari uzvratiti udarac?

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Još kolumni