Formula 2 / Izdvojeno

Završnica F2: Piastri brani veliku prednost, na grid stigla četvorica debitanata

Piše: Lovro Andraka

Prije 1 godinu, 0 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Foto: Formula 2 - Twitter

Ako ste zaboravili da F2 ima još šest utrka do kraja sezone ili da ta kategorija uopće postoji, ne krivimo vas – više od dva mjeseca prošlo je od posljednjih utrka u Sočiju, stoga u nastavku slijedi kratki podsjetnik na najbitnije iz dosadašnjeg dijela sezone i najava onog što nas čeka u Saudijskoj Arabiji i Abu Dhabiju.

The man to beat: Oscar Piastri

Australac Oscar Piastri dosad je impresionirao u svojoj debitantskoj sezoni i na dobrom je putu da nakon F3 titule kao novak isto napravi i u F2 – to je nedavno uspjelo samo Charlesu Leclercu i Georgeu Russellu pa bi takav pothvat nedvojbeno podigao cijenu 20-godišnjaku. Bio bi mu to i treći uzastopni naslov jer je 2019. osvojio Formulu Renault Eurocup, što također govori puno o njegovom talentu.

Piastrijeva prednost iznosi velikih 36 bodova ispred drugoplasiranog Guanyua Zhoua, no rano je za bilo kakve zaključke jer je na stolu još čak 130 bodova. Piastri trenutno ima 178, tako da teoretski i trenutno deveti Felipe Drugovich ima šanse za osvajanje naslova.

Realnije šanse svakako ima spomenuti Zhou – već je poznato da će postati prvi Kinez u Formuli 1 zahvaljujući mjestu u Alfa Romeu, a tamo bi još uvijek mogao stići i kao prvak najjače juniorske serije. Predaleko nije ni Robert Švarcman koji kasni 43 boda za Piastrijem.

Ipak, obojici će za šansu za napad za naslov, osim vrhunskih rezultata, trebati i pokoji kiks Piastrija, a on je kroz sezonu pokazao da nije sklon incidentima te da marljivo skuplja bodove – upisao je dva odustajanja zbog sudara, a u ostalih 15 utrka osvojio je bodove u svima osim jednoj. Također je prezentirao odličnu brzinu u jednom krugu i trenutno ima tri pole positiona u nizu, dok Zhou i Švarcman nisu toliko konstantni u postizanju vrhunskih kvalifikacijskih rezultata.

U motorsportu nikad ne treba reći nikad, a pogotovo ne kada se tri utrke voze na potpuno novoj, superbrzoj uličnoj stazi. Kaos definitivno nije stran Formuli 2, stoga i velika Piastrijeva prednost vrlo lako padne u vodu.

Ukupni poredak (17/23)

1. Piastri1786. Vips102
2. Zhou1427. Daruvala96
3. Švarcman1358. Lawson80
4. Ticktum1299. Drugovich59
5. Pourchaire12010. Verschoor*55

* – više ne vozi

Čak četvorica novajlija

Nova ogromna pauza u kalendaru koštala je četvoricu vozača njihovih mjesta. Financijske poteškoće izbacile su s grida obojicu MP-ovih vozača, Richarda Verschoora i Lirima Zendelija, pri čemu bi Verschoor još uvijek imao matematičke šanse za naslov – naravno da se sva čuda koja bi mu za naslov trebala ne bi dogodila, ali to svejedno dočarava koliko motorsport zna biti okrutan, pogotovo kada vozači poput Sata, Samaije ili Deledde bez problema odrade čitavu sezonu.

Novu postavu MP-a činit će drugi i treći vozač ovogodišnje sezone Formule 3 – Jack Doohan, Red Bullov junior i sin peterostrukog svjetskog motociklističkog prvaka Micka, te Clement Novalak koji je već potpisao ugovor s nizozemskom momčadi za iduću sezonu.

Bez mjesta je po drugi put ove sezone ostao David Beckmann. Nijemac, čije ime na prvi pogled zbuni mnoge jer je poprilično slično jednom engleskom nogometašu koji je Veliku nagradu Katara pratio uživo, je prvo ostao bez mjesta u Charouzu nakon četiri runde, a sada je izgubio i ono u Camposu. Zamijenit će ga Olli Caldwell, osmi vozač ovogodišnje F3 sezone.

Posljednji debitant u Saudijskoj Arabiji je Logan Sargeant. Amerikanac koji je odnedavno član Williamsa vozit će za HWA nakon što je u F3 završio sedmi. On će preuzeti mjesto u kojem je zadnji sjedio Jake Hughes, a prije njega Deleddini timski kolege bili su još Jack Aitken i Matteo Nannini.

Raspored vikenda u Saudijskoj Arabiji

Kvalifikacije – petak, 16:20-16:50
Sprint 1 – subota, 13:30-14:15
Sprint 2 – subota, 19:40-20:25
Glavna utrka – nedjelja, 15:25-16:25

Komentiraj

Trenutno nema komentara.
Budi prvi koji će napisati komentar!

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni