Izdvojeno

Šefovi momčadi ne vide alternativu za kazne na gridu zbog promjene motora

Piše: Katarina Predovan

Prije 1 godinu, 20 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Promjena motora kroz sezonu u Formuli 1 obično se kažnjava sa nekoliko mjesta pomicanja startnih pozicija prema začelju ili startanjem na začelju na utrci. Šefovi momčadi smatraju kako trenutno nema alternative za takve kazne.

Pojedinci smatraju kako bi momčad trebala biti ta koja će biti kažnjena, no Toto Wolff smatra da je to teško primijeniti:

“Mislim da je sustav kazni za pogonske jedinice prilično dobar.”

“Jer ono što trebamo izbjeći je da dizajniramo pogonske jedinice na način da one daju vrhunske performanse za samo nekoliko utrka.”

“I ako promijenite propise i kažete u redu, nema kazne na gridu za vozača, već samo bodovi za konstruktore, to će i dalje značiti da će momčadi, ako ste u borbi za vozačko prvenstvo, samo ubacivati motore u taj bolid.”

“Mislim da ako dođemo do dobrih rješenja svakako vrijedi razmotriti. Za nove navijače je zbunjujuće zašto ga, izvan vozačeve odgovornosti, kazna zbog promjene motora stavlja na začelje grida, ili deset ili pet mjesta natrag. I to očito nije sjajno, ali nemam alternativno rješenje.”

Toto Wolff

Šef momčadi McLarena Andreas Seidl smatra da bi povećanje ograničenja potaklo proizvođače na pomicanje granica što se tiče motora.

“Očigledno sam shvatio da nije idealno dobivati sve te kazne.”

“Ali, da budem iskren, ne vidim baš jednostavno rješenje za to.”

“Na kraju, to samo pokazuje da sve momčadi proizvođači toliko pritišću jedni druge da svi pritišćemo tehnologiju koju koristimo do apsolutne granice ili dalje, a to je ono što onda završava posljedicama ili problemima. Stoga jednostavno to moramo prihvatiti u ovom trenutku i nastaviti s tim.”

Andreas Seidl

No, Christian Horner smatra da je trenutna granica preniska:

“Nikad nisam bio obožavatelj dva ili tri motora.”

“Za mene, ionako na kraju završite koristeći četiri u sezoni. Dakle, to je nešto na što moramo paziti u budućnosti.”

“Mislim, govori se o spuštanju granice na dva motora, što mislim da bi bila pogreška. Dakle, treba biti razumna ravnoteža.”

Christian Horner

Komentiraj

20 komentara

  1. Sada je na snazi ogranicenje budzeta, pa ko voli nek izvoli…
    Ako odvrnes motor, krace ti traje… uvesti rigoroznije kazne za promjene motora… na kraju matematika je cudo…


    0

    8
  2. Nigel Mansell
    drv Prikaži

    Ovaj put se apsolutno slažem sa Hornerom.

    Mislim da je ovo ograničenje uvedeno još dok je bilo manje utrka, a čak i onda je bilo preoptimistično.
    Kazna je sama po sebi najmanji problem i čini se ok, ali samo kad bi se primjenjivala u rijetkim situacijama, svega jednu-dvije utrke po sezoni. Tako bi se kaznilo one najlošije i potaknulo razvijanje bolje kvalitete motora, da rezultat tima ne trpi ako se to može izbjeći.

    Ali očito ne može. Ako sve momčadi završe sezonu sa četiri-pet motora, onda ograničenje na tri nema smisla jer to nitko ionako ne može postići. Kao rezultat, u drugom dijelu sezone na svakoj utrci grid nije posljedica kvalifikacija nego kazni zbog promjene motora. Na svakoj trci pratimo vijesti tko će se pomaknuti za koliko mjesta zbog tih kazni. To je totalna glupost i uništava duh utrka i kvalifikacija.

    Svi su svjesni da to ne mogu postići i onda te kazne ulaze od početka u kalkulaciju i s time se računa unaprijed. Tako se zapravo cilj kazne potpuno gubi i ona postaje dio strategije koja na rezultat utječe poput kvalifikacija, što je glupo.



    27

    0
  3. Ma da.. Ajmo na 25 utrka i na 1 motor… Sta ce ti 2…
    Trebala bi granica biti 4 a ako se broj utrka nastavi povecavati i 5… 3 i 2 je premalo..



    21

    0
  4. Kimi Raikkonen
    Mentor_Kimi Prikaži

    Treba hitno uvesti pravilo da tim vozača koji skrivi nesreću u kojoj nastrada nečiji bolid i/ili motor placa štetu. To je izrazito važno u vremenima ograničavanja budžeta jer zašto bi neko plaćao ako ga zakucaju u zid.



    9

    8
    • Jako loš prijedlog.
      1. Nema puno incidenata gdje je jedan vozač isključivi krivac.
      2. To bi uništilo male ekipe.



      12

      3
    • Mick Schumacher 47
      senna66 Donator Prikaži

      Slazem se sa Har Kl. Shit happens, rizika je puno u ovom sportu, tako i kod toga.
      Jedino rješenje koje ja vidim je da ta momčad koja ima oštećene komponente iste zamijeni novima bez kazni. Oke ostat ćeš bez novaca, ali nece ti utjecati na prvenstvo zbog neke budale koja te izbacila sa staze.



      13

      0
      • Slažem se @senna
        Ako te neko drugi opali i PU komponente i/ili mjenjač ti postanu neupotrebljive, zamjena bez kazne je po meni razumno rješenje.



        11

        0
      • Ni to baš nije sjajna ideja. Kako ćeš dokazati da su komponente oštećene i da su oštećene zbog udesa? Moraš razbiti pečat da pregledaš. Sa ovakvom FIA-om to bi haos bio.

        Zato i kažu da ne vide alternativu ovom problemu. Jedino moguće rješenje je da se poveća broj komponenti svima, bez obzira na udese.



        5

        3
        • Potpis @Har 👍
          Ne mozes komponente koje su odvezle XY kilometara zamjenit potpuno novim bez kazne.. Nema ni to previse smisla..
          Ja bi malo poostrio kazne za izbacivanje nekoga iz utrka..



          6

          0
      • @crash, kao što @senna reče.
        Shit happens, ali ne za tebe, već za druge, jer si zamijenio komponente sa XY odveženih kilometara, sa novim.
        Jer jbga, shit happens, nisi ti kriv što te neko drugi napucao i uništio ti PU i/ili mjenjač, ne tvojom krivicom.
        A npr. da te nove komponente što uzmeš za zamjenu, smiješ koristiti samo na, lupam, 2 vikenda?

        A mogu se uvesti 4 komponente za sezonu, kao što zbori Horner, jer je eto, praxa pokazala da to ionako budu 4 komponente.

        Što se tiče kazni, za izbacivanje nekoga iz trke, definitivno trebaju biti veće.
        Naravno, bez gledanja kroz prste, popusta, jokera, olakotnih okolnosti, bla, bla, bla….



        5

        0
        • Ma da dozvole 4 onda bi svi koristili 5….

          Broj motora ne ruši cijenu, to je samo pitanje imagea.
          Motor košta onoliko koliko košta ekipa koja ga cijelu godinu razvija. Samo željezo je relativno jeftino.
          Dakle ako spustis granicu motor ce biti skuplji jer se na manje motora ekipa u moto odjelu treba financirati….


          0

          0
  5. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Tribali bo promjenit po meni, ako te konkurent izbaci, i unisti ti motor npr sileverstone ili mađarska, da bi taj motor kao i mjenjac trebalo otpisat i zato nedobivat kazne, i da im neskidaju s ogranicenog buđeta, ali da ga fia uzme kao garamciju da se više nece koristit, a ako valja nikom nista
    Jer dovoljna je kazna sta si izbacen iz te trke bez tvoje krivice



    9

    1
    • I onda dobijes novi motor. A ovaj si mozda mislio umirovit zbog potrosenosti, da nije unisten. Ne kuzim u cemu je problem, sportska sreca je prisutna od samih pocetaka formule 1.

      A i sto bi se radilo u slucaju da je netko ‘predominantly’ kriv za nesrecu. To znaci da je i ovaj drugi malo kriv. Pa recimo ako je 60:40, mozda da iducu utrku ne dobije 10 mjesta kazne zbog novog motora (komponente) nego 4?


      0

      1
  6. Bez obzira na sve ja smatram da pouzdanost motora ne treba odlucivati tko je bolji vozač! Trebalo bi naći alternativu ili im jednostavno dati veći broj motora na raspolaganje. Realno ionako svi uzmu 4,5 motora u sezoni . Ako vec trebaju biti kažnjene ekipe neka budu, no ipak prvak treba biti bolji i brzi vozač a ne onaj tko je manje puta dobio kaznu zbog kvara na motoru. Zar pobogu nije dovoljna kazna ako nekome pandrkne motor? Ima prostora za napredak po pitanju tih pravila. Smanjenje troàkova je ok, no opet mislim da f1 ne treba ličiti na endurance serije jer u tom smjeru idu. Čuvaj gorivo, cuvaj gume, čuvaj motor nije dna F1 ma sto god netko rekao.



    4

    2
    • Za razliku od motora, čuvanje guma nije propisano, naprotiv propisana je promjena guma. Čuvanje guma je rezultat optimizacija strategija do kojih smo došli s 380 inžinjera koji simuliraju i analiziraju utrku i moguće strategije i poteze drugih i onda se izračuna da je bolje pričuvat gume…..


      0

      0
      • I na kraju opet dobiješ ono o čemu pričam a to je menagmet guma. Ja bi ipak volio da se gume mijenjaju jer eto ide se po gorivo pa se uzmu i nove gume a da gume budu kadre izdržati barem pola utrke konstantnog ganjanja bolida na limitu. Nisam ni fan nedolijevanja goriva jer ovako su bolidi teski. Sa dolijevanjem goriva se ima prostora za taktiziranje, netko slabiji bi mozda lapio pole a isto tako su bolidi onda laksi ,brzi i opet su bliže tom vec spomenutom limitu. U takvim okolnostima onda je lakse i grijesiti nego kada voze po 5,6,7 sekundi sporija vremena od pole positiona.



        2

        0
  7. Slažem se sa Christianom.. treba biti realan. Mogu oni postaviti da se koristi jedna pogonska jedinica po sezone, no ako će svi timovi ionako potrošiti optimalan broj nauštap kazni (te ako je to broj 4 po sezoni) treba postaviti taj optimalan broj kao minimum. Odredbe koje uopće ne prate tehničke mogućnosti trenutnih p. jedinica jednostavno nisu realne te ništa ne donose na gridu u pogledu ekonomičnosti osim plastificirane drame sa dotičnim kaznama u drugoj polovici sezone. Danas ti počinješ na kraju grida, sutra je i tako dalje.

    Alternativa bilo kojoj glupoj odredbi je uvjek ona pametnija.. koja ima logiku, i po meni Horner je pogodio bit problema, a to je biti realan.



    1

    0
    • Dole sam već komentarisao i slažem se sa tobom oko broja jedinica.
      Međutim, svaka priča ima dvije medalje.
      Ukoliko bi se ekipe složile da se poveća broj komponenti u sezoni, FIA bi promijenila tehnički pravilnik.
      Očito je da neke ekipe ne žele da se uvedu te promjene, jer smatraju da su odradile bolji posao od konkurencije po tom pitanju. Ferrari se uopšte nije izjasnio po ovom pitanju, a oni imaju najpouzdaniji motor. Mercedes se izjasnio kao i bi oni, al da im ne uđe. McLaren ima sličnu priču …
      Tako da IMO ne stoji da ove odredbe ne prate tehničke mogućnosti p.jedinica



      1

      0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Poredak vozača: 5-1

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Pročitajte najprije:Poredak vozača: Pozicije 20-16Poredak vozača: Pozicije 15-11Poredak vozača: Pozicije 10-6 5 Lando Norris Kako je McLaren krenuo u sezonu bili smo prilično uvjereni da će ovo biti neobično loša godina za Landa Norrisa i Daniela Ricciarda Bahrein je bolje ne spominjati, a na drugoj utrci sezone, u Saudijskoj Arabiji, je zapeo u Q2 Cijele prošle sezone se nije dogodilo da na dva uzastopna GP vikenda ostane...

Još kolumni