Izdvojeno

Alonso vjeruje da će Formula 1 uvijek trebati DRS

Piše: Katarina Predovan

Prije 1 godinu, 18 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Vozač Alpineove momčadi Fernando Alonso mišljenja je da će, unatoč promjenama u tehničkom pravilniku, bolidi Formule 1 trebati DRS odnosno da će im to i dalje biti koristan alat. DRS je uveden u Formulu 1 2011. godine, a iako je povećan broj pretjecanja u utrkama, DRS je naišao i na brojne kritike s obzirom da su pretjecanja ponekad “prejednostavna”. Mnogi smatraju da se uvođenjem novog pravilnika bliži kraj eri DRS-a, no Alonso je suprotnog mišljenja:

“Ne mislim tako, mislim da će nam to uvijek trebati u Formuli 1.”

“Znam da ponekad pruža neka umjetna pretjecanja na različitim stazama.”

“Ali ako pogledamo unatrag, kada nismo imali DRS, utrke su bile mnogo dosadnije. Bilo je puno teže pretjecati.”

“Formula 1 nije kao druge kategorije. Mislim da se u Formuli 1 uvijek mučite s dovoljnim približavanjem zbog prirode aerodinamike i zbog toga koliko će sve momčadi uvijek biti pametne da pruže performanse.”

“Dakle, DRS će biti koristan alat, mislim, čak i za budućnost.”

Fernando Alonso

Iskusni Španjolac jedan je od rijetkih na gridu koji se natjecao u različitim erama motora, odnosno u erama V10, V8 te V6 motora. Na pitanje što mu je nedostajalo u eri V6 rekao je sljedeće:

“Dominacija Mercedesa bila je brutalna, u prve tri ili četiri godine V6.”

“A onda, od 2017., kada je Formula 1 predstavila širu gumu i veće automobile, mislim da je to bio korak unatrag u smislu utrka i mogućnosti bližeg praćenja bolida.”

“Nedostajalo nam je nekoliko stvari u usporedbi s prošlošću te je Formula 1 naučila iz ovih iskustava, i mislim da ćemo imati bolje prvenstvo 2022.”

Fernando Alonso

Komentiraj

18 komentara

  1. F1puls
    ivanh Prikaži

    Da je bilo drs-a, tko bi se sjećao npr. Imole 2005/06??!!…..Alonso bi bio vjerojatno obišao Petrova 2012 i postao 3x wdc……..
    Drs je jedna od večih gluposti u f1…..



    7

    6
  2. Da ukinu DRS za par trka bi ga zazivali nazad, jer nitko nikoga ne bi mogao prestići na nekim stazama. Već i sad je to praktički nemoguće sa ovim lađama od bolida. Bila su prije to druga vremena, manje bolidi i široke staze, manje aerodinamičkih vrtloga iza bolida, itd…



    16

    2
  3. Kako je već došlo vrijeme testiranje svega i svačega na vikendima, neka zabrane na 2-3 vikenda DRS i vide šta će biti



    5

    0
  4. Za izbaciti DRS,
    Aerodinamika mora biti puno jednostavnija, kao što je već netko napisao ove lađe se ne mogu pratiti.
    Druga stvar kod ukidanja DRSa. Trenutno imamo samo strategiju guma. Nema strategije dolijavanja goriva. Znači praktički imamo 20 bolida koji su na istoj strategiji svaku utrku, pretecanje bez DRSa bi bilo nemoguće. A pošto f1 mazi i pazi nove gledatelje i uvodi ove nove karafeke neće dopuštati snooz fest svaki vikend gdje bi bilo 2 pretjecanja.

    Nisam protiv DRSa, mislim da bi ukidanje bio pucanj u nogu F1. Ja sam za to da se smanji utjecaj njegov.

    U Monacu mogu skroz ukinuti DRS, besmislena ‘utrka’



    9

    0
  5. Ja mislim da treba da ostane DRS samo da se smanji onaj otvor da bolid koji pretice nema toliku prednost.



    2

    0
  6. fernando nemaš pojma . ovde si nadglasan od stručnjaka koji iz prve ruke ( sa staza ) znaju da je DRS “štetočina” F 1 .



    3

    4
    • Nema ovdje pravo i krivo mišljenje. Čisto je stvar preferencija. Ja osobno ne volim DRS iz razloga što vozača ispred bez DRSa stavlja u nepovoljan položaj.

      Radije nek se potrude pravilima dizajnirati bolide da imaju prirodnu zavjetrinu. Ako ne žele mijenjati bolide onda neka nove staze prilagode modernim bolidima i opet će biti pretjecanja. U nižim kategorijama na istim stazama ima puno više akcije. To se događa samo zato što su te staze prevelike i prebrze za te serije.


      0

      2
      • “Ja osobno ne volim DRS iz razloga što vozača ispred bez DRSa stavlja u nepovoljan položaj.” mnogi ga ne vole osim ako pri preticanju u DRS zoni ne pomogne njihovom fanu ;) da ga je fernando ima 2010. u abu dabiju vjerovatno ne bi za petrovom vozija 39 krugova pa bi možda i osvojia titulu te sezone . uostalom vozač koji je preteknut ako ostane ispod s ( naravno , mislim na vozače koji imaju konkurentne bolide i spadaju u top ) u sljedećoj DRS zoni može to isto uradit suparniku . no ako preteknuti posli preticanja počme zaostajati ne znači li to da je samo zadržava bržega koji ga zbog konfiguracije staze nije moga preteći ? opet je primjer alonso Vs petrov … ne može me niko uvjeriti da je petrov bija bolji , brži od fernanda ali konfiguracija staze u abu dabiju mu je omogučila da alonsa tako dugo “drži” iza sebe . a da je tada bilo DRS – a bi li tako bilo ? uostalom oni koji dovoljno dugo gledaju F 1 trebali bi znati ( valjda ) da se gro preticanja događalo kroz boxove . rijetki su bili dvoboji tipa villeneuve Vs arnoux …



        2

        1
      • Imsš potpuno pravo neka se ugledaju na motoGp jer tamo nema drs jedino imaju šansu za par desetinki kad izlete iz zavjetrine koja je puno manja nego u f1


        0

        1
  7. DRS je na nekim stazama neophodan, a na nekima bi se moglo bez njega.
    Pamtim vremena kada bi gledao 40 krugova vozžnje jedan iza drugoga bez mogućnosti za ikakvu akciju. Za vrijeme takvih utrka fino bih se naspavao.

    Po meni, najveći nedostatak kod DRS-a što svi mladi vozači čekaju DRS zoni i ništa se ne događa po zavojima.
    S druge strane F1 je prebrza u odnosu na sporije serije, i i dosta su bolidi veliki.
    Lako je reči kao u Moto GP ima akcije, ali tamo se voze bolidi od koliko cm širine? 50?

    Nadam se da će se poboljšanja u novoj eri pokazati dobrima i da nećemo gledati najgoru Monzu ikada kao ove sezone.



    2

    2

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni